آشنایی با فن سازی مژه و کاربردهای آن

آشنایی با فن سازی مژه و کاربردهای آن


منبع: مدیسه

5

1402/3/23

18:17


همان‌طور که می‌دانید آرایش چشم و زیبایی آن نقش زیادی در جذاب شدن چهره‌تان ایفا می‌کند. مژه یکی از قسمت‌های

آشنایی با فن سازی مژه و کاربردهای آن

همان‌طور که می‌دانید آرایش چشم و زیبایی آن نقش زیادی در جذاب شدن چهره‌تان ایفا می‌کند. مژه یکی از قسمت‌های چشم است که گرچه تار موهای زیادی ندارد، اما موجب زیبایی و جذابیت چهره می‌شود. علاوه بر آن مژه از ورود گرد و غبار به چشم جلوگیری می‌کند.

کاشت مژه یکی از راه‌هایی است که برای پرپشت شدن مژه می‌توانید استفاده کنید. فن سازی مژه یکی از کارهایی است که متخصصان هنگام کاشت مژه، انجام می‌دهد.

داشتن مژه‌های پرپشت و حجیم یکی از راه‌های زیبایی چشمان است. مژه نیز برای زیبایی بیشتر نیازمند مراقبت است. استفاده از ژل آلوئه‌ورا، روغن‌های گیاهی، ویتامین E و پوست لیمو می‌تواند موجب تقویت و پرپشتی مژه شود. تا زمانی که مژه‌های شما پرپشت و حجیم است ممکن است زیبایی آن به چشم نیاید، اما به محض این‌که دچار کم‌پشتی مژه شدید، به فکر ترمیم آن می‌افتید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال که فن سازی اکستنشن مژه چیست، پاسخ دهیم.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه یکی از بهترین راه‌های پرپشت و حجیم کردن مژه محسوب می‌شود. در این روش مژه‌های طبیعی یا مصنوعی به صورت دانه‌ای بر روی مژه‌های طبیعی فرد، قرار گرفته و به وسیله چسب مخصوص در جای خود ثابت می‌شود. با این عمل مژه‌ها پرپشت، زیبا و حجیم به نظر می‌رسد و شما نیاز کمتری به ریمل خواهید داشت.

فن سازی مژه چیست؟

فن سازی مژه چیست؟

اگر به زبان ساده بخواهیم فن‌سازی مژه را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم فن سازی به عمل چسباندن چند تار مژه به یکدیگر در قسمت انتهایی گویند که بسیار ظریف و ملایم به هم وصل هستند و در قسمت راس یا سر با فاصله‌ای مشخص از هم باز می‌شوند.

مزایای فن سازی مژه چیست؟

مزایای روش فن سازی نسبت به روش کلاسیک در آن است که در روش فن‌سازی مژه‌ها حجیم‌تر، مشکی‌تر و در عین حال سبک‌تر هستند. علاوه بر آن در روش فن سازی پس از مدتی که مژه‌ها رشد می‌کنند، حس سوزنی که در مژه‌های کلاسیک دیده می‌شود، وجود ندارد و این امر به سبب بافت نرم و مویی شکل مژه که در روش‌های والیوم و مگاوالیوم وجود دارد، حاصل شده است.

آموزش فن سازی مژه با دست

فن سازی مژه با دست

روش فن‌سازی مژه به دلیل حساس بودن، نیازمند دقت و تجربه بالایی است. در غیر این صورت ممکن است مژه‌های شما بعد از تنها یک شستشو از بین بروند و مجبور باشید برای ترمیم آن هزینه کنید. در فن سازی باید بتوانید در عین اینکه مژه‌های جدید را در جای خود قرار می‌دهید، مقداری به آن فشار وارد کنید تا انتهای آن به خوبی از هم جدا شده و بر روی مژه‌های قدیمی قرار گیرد.

روش فن‌سازی مژه باید در عرض چند ثانیه و با نهایت دقت و تمرکز انجام شود، زیرا تاثیر زیادی در نتیجه کاشت مژه خواهد داشت. فن سازی برای مژه‌های مختلف متفاوت می‌باشد و جنس، ضخامت و سایز مژه‌ها در فن‌سازی مژه تاثیرگذار است.

در ادامه فن‌سازی مژه برای برخی از مژه‌ها را بررسی می‌کنیم.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم اورجینال و باکیفیت

 

فن سازی مژه‌‌های کلاسیک

فن سازی مژه‌‌های کلاسیک

در روش کلاسیک، حساسیت کار بسیار بالاست و در آن تار مژه‌های مصنوعی با ضخامت بالا و قطری برابر 0.15 یا 0.2 میلی‌متر بر روی تار مژه طبیعی فرد قرار می‌گیرند.

فن سازی مژه والیوم

فن سازی مژه والیوم

در روش والیوم که به اصلاح روش 3D یا 2D نامیده می‌شود، دو الی سه مژه به هم چسبیده با ضخامت‌های 0.7 تا 0.9 میلی‌متر، بر روی مژه‌های قدیمی قرار می‌گیرد و عمل فن سازی را انجام می‌دهد.

فن سازی مژه مگا والیوم

فن سازی مژه مگا والیوم

در این مدل از فن‌سازی مژه که به آن روش 6D یا 7D نیز گفته می‌شود، حجم بیشتری از مژه (6 یا 7 تار مژه) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مدل ضخامت مژه‌ها کمتر، اما تراکم آن‌ها بیشتر می‌باشد و در هر فن بین 5 تا 15 تار مو ایجاد می‌شوند.

از جمله معروف‌ترین مدل‌های فن سازی به روش مگا والیوم می‌توان به مدل‌های عروسکی، کیم کارداشیان، سنجابی و گرد اشاره کرد.

تفاوت فن مژه‌های والیوم، مگا والیوم و کلاسیک چیست؟

تفاوت انواع فن مژه

تفاوت روش کلاسیک با مژه‌های والیوم و مگاوالیوم در این است که در روش کلاسیک که یکی از ساده‌ترین روش‌های فن سازی است تراکم مژه‌های کاشته شده کمتر است؛ اما در روش والیوم و مگاوالیوم مژه‌هایی با تراکم بیشتر کاشته شده که نرم‌تر و سبک‌تر با رنگ مشکی و تیره خواهند بود.

مطالب پربازدید:  انواع اکستنشن مژه و عوارض و فوایدش چیست

 

فن سازی مژه اسپایکی چیست؟

فن سازی مژه اسپایکی چیست؟

اکستنشن مژه اسپایکی یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مژه در سال‌های اخیر است. در این روش می‌توان معایب چشم از جمله پف چشم، ریزی چشم، گودی چشم و … را به خوبی پوشاند. علاوه بر آن این مدل فن سازی به هر نوع چشمی می‌آید. این روش اکستنشن مژه حجم بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر کاشت ابرو می‌دهد و بلندی آن نیز بسته به نوع چشم فرد، قابل تنظیم است. بدین منظور در برخی از قسمت‌های مژه از مژه‌های بلندتر و در برخی جاهای دیگر از مژه‌های کوتاه‌تر استفاده می‌شود.

فن سازی مژه با انگشت

فن سازی مژه با انگشت

شما می‌توانید در منزل با استفاده از چسب مخصوص و انگشت به راحتی عمل فن‌سازی مژه را انجام دهید. برای این منظور ابتدا باید مژه‌های جدید را با پنس برداشته و به مقداری چسب مخصوص مژه آغشته کنید.

بعد از آن انتهای مژه‌ها را بین دو انگشت شست و سبابه قرار دهید و در مرحله آخر با اعمال فشار مناسب آن‌ها را به هم وصل کنید. نکته مهم در فن سازی مژه به روش رولینگ یا فینگر این است که انگشتانتان باید فاقد چربی باشد. علاوه بر آن دقت کنید که عمل برداشتن مژه‌ها باید به آرامی صورت گیرد تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.

مطالب مرتبط:  تمام تفاوت‌های انواع روش‌های کاشت مژه را در 2 دقیقه ببینید!

 

سخن پایانی

فن سازی یکی از کارهای جذاب جهت زیبایی چشمان است. در این مقاله با روش فن سازی مژه و انواع آن آشنا شدید و یک دید کلی راجع به آن به دست آوردید. در پایان می‌توان گفت فن سازی مژه موجب می‌شود مژه‌های اکستنشن شده بسیار طبیعی دیده شده و در ناحیه پلک احساس سنگینی نکنید.

 

منبع : thelashprofessional

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو