10 راز لاغری که متخصصان و ورزشکاران به شما نمی‌گویند

10 راز لاغری که متخصصان و ورزشکاران به شما نمی‌گویند


منبع: مدیسه

4

1402/3/23

18:18


امروزه در دوره‌ای به سر می‌بریم، که لاغری و تناسب اندام آرزوی هر فردی بوده و اغلب افراد مدام درباره

10 راز لاغری که متخصصان و ورزشکاران به شما نمی‌گویند

امروزه در دوره‌ای به سر می‌بریم، که لاغری و تناسب اندام آرزوی هر فردی بوده و اغلب افراد مدام درباره اینکه چگونه بتوانند وزن خود را کم کنند، در تلاش هستند. در سال‌های گذشته نگاه افراد چگونه بود؟ هنگامی که به عکس‌های دوران قاجار نگاهی می‌اندازیم، مشاهده می‌کنیم که نشانه زیبایی و پایگاه اجتماعی بالا وزن زیاد بود، امری که امروزه بشدت نهی و نفی می‌شود. امروزه همه افراد دلشان می‌خواهد استایلی شبیه بازیگران هالیوود داشته باشند و راز لاغری آن‌ها را بدانند.

اغلب افراد گمان رازی بزرگ در جریان است. اما چگونه می‌توان به این راز بزرگ پی برد؟ وقتی به صفحات مجلات مد نگاهی می‌اندازیم، زنان و مردان خوش استایلی را می‌بینیم که دلمان می‌خواهد دقیقا شکل و شمایل آنان را پیدا کنیم. اما واقعا راز لاغری چیست؟ آیه به راستی رازی نهفته است؟ آیا شما دلتان می‌خواهد راز لاغری بازیگران ترکیه را بدانید؟

اگر شما به این موضوع علاقمند هستید، پیشنهاد ما به شما این است که چند دقیقه را به خواندن این مقاله اختصاص دهید؛ زیرا قرار است رازهای مهمی را با شما در میان بگذاریم!

مهمترین راز لاغری چیست؟

نوشیدن مایعات را فراموش نکنید.

اول از همه ذکر این نکته خالی لطف نیست که بگوییم هرگز خود را با بازیگران یا سوپر مدل‌ها قیاس نکنید. زیرا سبک زندگی اینگونه افراد بسیار متفاوت با زندگی مردم عادی است. نکته بعدی اهمیت ژنتیک و فضای اجتماعی و فرهنگی نیز است. پس نباید افراد را با ژنتیک مختلف مقایسه کرد. به عنوان مثال راز لاغری کره ای ها بسیار متفاوت با راز ما ایرانیان است. اما در ادامه به چند راز مهم لاغری اشاره خواهیم کرد.

  • اولین و مهمترین راز لاغری نوشیدن مایعاتی مانند آب است. آب سوخت ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه کالری بیشتری خواهید سوزاند.
  • دومین نکته خوردن غذاهای ارگانیک و طبیعی است. سعی کنید حتما 70 تا 80 درصد ورودی خود را از غذاهای غیرفرآوری شده انتخاب کنید.
  • ورزش را فراموش نکنید! عضله و چربی دشمن یکدیگر هستند. در بدن شما یا جای چربی ناسالم بوده یا جای عضله است. وقتی شما ورزش می‌کنید، بدن برای ساخت عضله به سوزاندن چربی نیاز دارد.
  • به موقع بخوابید! خواب شب مسئله بسیار مهمی است. دیر خوابیدن و دیر از رخت‌خواب بیدار شدن تاثیر بسیار منفی روی سلامت و فیزیک شما می‌گذارد.
  • اما راز لاغری شکم چیست؟ برای لاغری شکم هیچ راز خاصی وجود ندارد. زمانیکه شما غذای خود را کنترل می‌کنید و تحرک کافی دارید، تمام قسمت‌های بدن شما به تناسب خواهد رسید. در زمینه گول تبلیغات را نخورید.

نوشیدن مایعات را فراموش نکنید.

  • وعده‌های کوچک بخورید. بسیاری از افراد به اشتباه به خود گرسنگی می‌دهند و یک وعده سنگین می‌خورند. این کار کاملا اشتباه است! شما باید تعداد وعده‌های خود را افزایش داده و حجم آن را کاهش دهید.
  • صبر داشته باشید! این واقعیت را بپذیرید که راز لاغری سریع وجود ندارد. اضافه وزن یک اختلال پیچیده بوده که رفع آن نیازمند زمان و اراده قوی است.
  • نقش روحیه را دست کم نگیرید. بسیاری از افراد اهمیت چندانی به افکار خود نمی‌دهند. این در حالی است، که روحیه نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. اگر شما به دلایلی دچار افسردگی، اضطراب و وسواس هستید، در زمینه تناسب اندام به مشکل برخواهید خورد. پس حتما با پزشک مشورت کنید.

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین انواع صبحانه چربی سوز و لاغر کننده

 

میوه و سبزیجات استفاده کنید.

  • سر خود رژیم غذایی نگیرید. حتما پیش متخصص تغذیه بروید و از او بخواهید تا در این مسیر به شما کمک کند. موضوع تناسب اندام متاسفانه به نظر بسیار ساده می‌آید، در حالیکه در این زمینه باورها و روش‌های بسیار نادرستی وجود دارد. متخصص تغذیه با علم و تجربه خود راه رسیدن به هدف را به صورت علمی و به نحوه که دچار مشکلاتی از قبیل ریزش مو، ناراحتی کلیه و ضعیف شدن سیستم ایمنی نشوید، برای شما هموار خواهد کرد.
  • همه‌ شیرینی‌ها و چربی‌ها مشکل‌ساز نیستند. خوردن خرما، عسل و دانه‌هایی مانند چیا نه تنها ولع شما را کاهش خواهند داد، بلکه برای بدن بسیار مفید نیز هستند.

قیمت انواع آجیل، خشکبار و خرما کم کالری برای لاغری

 

کاهش اصولی وزن به چه صورت امکانپذیر است؟

کاهش اصولی وزن به چه صورت امکانپذیر است؟

در دنیای امروزه علم حرف اول را می‌زند. همه افراد می‌توانند با تکیه بر علم و دانش متخصصان نتیجه دلخواه خود را بگیرند. اما در میان نباید رژیم‌های غلط لاغری بگیرند، که عواقب ناهنجاری به دنبال داشته باشد.

مثلا کاهش وزن اصولی طی یک هفته نباید از یک کیلوگرم بیشتر شود. زیرا می‌تواند برای بدن مشکلاتی را به وجود آورد. هرگز گول تبلیغات بی‌محتوایی که وعده راز لاغر شدن شکم و پهلو را در یک ماه می‌دهند نخورید. اما چه مواردی را باید هنگام رژیم گرفتن رعایت کنیم؟

مطالب کرتبط:  انواع رژیم مدیترانه‌ای برای لاغری در چند روز

 

با برنامه در این مسیر قدم بگذارید.

برنامه درست و صحیح که برای شما مناسب است، را شروع کنید. شما به چه ورزشی علاقمند هستید؟ مصرف کالری شخصی که به دویدن علاقه دارد با شخص بدنساز متفاوت است. پس قبل از شروع باید بدانید به چه ابزار و مواد خوراکی نیاز دارید.

از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

مواد غذایی فیبردار را در برنامه خود بگنجانید.

خوردن چند واحد میوه و سبزیجات برای بدن شما امری ضروری است. به هیچ عنوان از این مسئله غفلت نکنید و یادتان باشد، هضم فیبر به انرژی بیشتری برای سوزاندن نیاز دارد. در عین حال فیبر باعث احساس سیری در شما خواهد شد.

بین وعده‌های اصلی فاصله بدهید

منظور این است که دو تا سه ساعت قبل از خوردن ناهار، خوراکی‌هایی که باعث کاهش اشتها در شما می‌شوند، را نخورید. زیرا این غذاها نه تنها به خودی خود مضر هستند، بلکه با سیری کاذبی که ایجاد می‌کنند اجازه نمی‌دهند وعده اصلی خود را به درستی میل کنید.

هنگام تماشای تلویزیون از خوردن پرهیز کنید.

هنگام تماشا تلویزیون تنقلات نخورید.

آیا برای شما هم پیش آمده که هنگام تماشا برنامه مورد علاقه خود، مواد غذایی که عموما نیز ناسالم هستند خورده باشید؟ سعی کنید برنامه خود را به نحوی بچینید که هنگام تماشای تلویزیون سیر باشید. البته شما می‌توانید از میوه یا آجیل استفاده کنید.

مصرف بیش از اندازه هر غذایی شما را چاق می‌کند.

عده‌ای بر این باورند که خوردن میوه یا هر خوراکی طبیعی ضرری ندارد. در حالیکه این تصور کاملا نادرست است! مصرف بیش از اندازه هر خوراکی در بدن تبدیل به قند و چربی خواهد شد. ( به غیر از آب) پس در مصرف هیچ خوراکی زیاده‌روی نکنید.

مطالب کاربردی:  همه چیز درباره رژیم فلکسترین و مزایای این رژیم غذایی

 

راز تناسب اندام….

بازار لاغری چندی است که در تمام جهان گرم و پر رونق است. همه افراد دوست دارند راز لاغری فرشتگان ویکتوریا سکرت را بدانند. اما بهتر در این زمینه دست از مقایسه برداشته و بدانیم راز خاصی وجود ندارد و شما به راحتی و با گرفتن کمک می‌توانید به اندام ایده‌آل خود برسید. نظر شما چیست؟ به نظر شما برای لاغر شدن رازی وجود دارد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : nhs

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو