چگونه کانسیلر مناسبی انتخاب کنیم؟ + ترفندهای استفاده از کانسیلر

چگونه کانسیلر مناسبی انتخاب کنیم؟ + ترفندهای استفاده از کانسیلر


منبع: زیبامون

450

1399/8/8

11:58


اگر در انتخاب کانسیلر مناسب دچار مشکل شدید و نمیدونید چه جوری میشه یک کانسیلر مناسب و عالی رو انتخاب کرد یا مورد استفاده قرار داد، حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید!

چگونه کانسیلر مناسبی انتخاب کنیم؟ + ترفندهای استفاده از کانسیلر

ترفندهای استفاده از کانسیلر (concealer) میتونه به شما کمک کنه تا یک پوشش کامل و بدون عیب و نقص رو برای پوست صورت خود به وجود بیارید! به شرطی که بتونید بهترین و مناسب‌ترین رنگ و نوع کانسیلر رو متناسب با شرایط پوستی خود انتخاب کرده و به درستی مورد استفاده قرار بدید.

همونطور که می‌دونید، کانسیلر یکی از ضروری‌ترین محصولات آرایشی هست و استفاده درست و مناسب از آن، تغییرات چشمگیر و فوق العاده‌ای رو بر روی آرایش چهره به وجود میاره.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، نکات مفید و کاربردی رو که به شما کمک می‌کنند تا بتونید کانسیلر مناسبی رو انتخاب کنید و از این طریق آرایش و میکاپ عالی داشته باشید رو بهتون یاد میدیم. با ما همراه باشید و مهارت آرایش و میکاپ خودتون رو از این طریق، تقویت کنید.

 

حتما بخوانید: معرفی کانسیلر ضد آب برای بهار و تابستان 2020

 

چگونه یک کانسیلر با فرمول مناسب انتخاب کنیم؟

به طور کلی، برای انتخاب کانسیلر باید ابتدا نوع پوست خودتون رو به درستی بشناسید و با توجه به نوع پوست خود، بهترین فرمول کانسیلر رو انتخاب کنید. این شماخت به شما کمک میکنه تا بدونید دقیقا دنبال چه چیزی هستید و از این طریق انتخاب بهتر و درست‌تری خواهید داشت.

 

حتما بخوانید: کدام کانسیلر برای پوست من مناسب است؟

 

1. کانسیلر مایع (Liquid Concealer)

کانسیلر مایع رو میتونیم به عنوان همه کاره‌ترین محصول آرایشی معرفی کنیم! این نوع از کانسیلر برای پوست طبیعی، پوست چرب و پوست ترکیبی مناسب بوده و نحوه استفاده از آن بسیار ساده هست. پوشش کانسیلر مایع رو میتونید متناسب با نیاز پوستتون از کم تا کامل تغییر بدید و از این طریق، پوشش مناسب و خوبی رو برای پوست خود به وجود بیارید.

کانسیلر مایع به ندرت باعث مسدود شدن منافذ پوستی میشه و به همین دلیل برای افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند و یا پوست حساس دارند هم مناسب خواهد بود. 

 

بهترین پیشنهاد برای کانسیلر مایع:

  • MAC Pro Longwear Concealer
  • Lancôme Maquicomplet Complete Coverage Concealer
  • Charlotte Tilbury Magic Away Concealer

 

کانسیلر رنگی

 

2. کانسیلر کرمی (Cream Concealer)

اگر نوع پوست شما خشک یا ترکیبی هست، کانسیلر کرمی میتونه انتخاب خیلی مناسبی براتون باشه. پوشش دهی این نوع از کانسیلر رو میتونید متناسب با نیاز پوست خود تعیین کنید و پوشش متوسط تا کاملی رو برای پوست به وجود بیارید. فرمولاسیون کانسیلر مایع برای پنهان کردن تیرگی و انواع تغییر رنگ پوست بسیار مناسبه و میتونه پوشش کامل و بی عیب و نقصی رو برای پوست به وجود بیاره.

البته لازمه بدونید اگر کانسیلر مایع برای طولانی مدت روی پوست بمونه، ممکنه باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در اطراف چشم و پوست صورت بشه؛ اما میتونید این مشکل رو با تثبیت کردن کانسیلر و استفاده از مقداری پودر تثبیت کننده یا پودر فیکس، برطرف کنید.

 

بهترین پیشنهاد برای کانسیلر کرمی:

  • Tarte Shape Tape Contour Concealer
  • Laura Mercier Secret Concealer
  • MAC Studio Finish Concealer SPF 35

 

کانسیلر کرمی

 

3. کانسیلر استیکی (Stick Concealer)

کانسیلر استیکی رو میتونیم به عنوان بهترین و مناسبترین انتخاب برای پوستهای خشک و حساس معرفی کنیم. این نوع از کانسیلر رو میتونید هم به صورت مات ساتنی و هم به صورت مات تهیه کنید و برای پوشش دهی تیرگی و لکه‌های پوستی مورد استفاده قرار بدید. پوشش دهی کانسیلر استیکی رو هم میتونید متناسب با نیاز پوست خود تعیین کنید و از یک پوشش متوسط تا کامل رو برای پوستتون به وجود بیارید.

 

بهترین پیشنهاد برای کانسیلر استیکی:

  • YVES SAINT LAURENT ANTI-CERNES MULTI-ACTION CONCEALER
  • NARS 'IMMACULATE COMPLEXION' CONCEALER
  • ESTÉE LAUDER 'PERFECTIONIST' YOUTH-INFUSING BRIGHTENING SERUM + CONCEALER

 

کانسیلر استیکی

 

حتما بخوانید: چگونه بهترین رنگ کانسیلر را انتخاب کنیم؟

 

چگونه رنگ کانسیلر مناسبی برای انواع مشکلات پوستی انتخاب کنیم؟

نکته‌ای که در رابطه با انتخاب رنگ کانسیلر باید بدونید این هست که برای پوشش دادن مشکلات پوستی مختلف، باید از کانسیلری با رنگ و بافت مناسب استفاده کرد!

برای اینکه کانسیلری که انتخاب می‌کنید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشه، باید کانسیلری رو انتخاب کنید که حداقل نیم درجه از رنگ کرم پودر شما، روشن‌تر باشه. علاوه بر این در انتخاب رنگ کانسیلر هم بهتره به آندرتون پوست خود توجه داشته باشید و این کانسیلر رو متناسب با آندرتون پوستتون که ممکنه گرم، سرد، بژ یا خنثی باشه، انتخاب کنید.

اگر قرار هست از کانسیلر برای تصحیح رنگ پوست استفاده کنید، میتونید به سراغ استفاده از کانسیلرهای رنگی بروید و با استفاده از رنگهای مختلف کانسیلر، هم رنگ پوست خودتون رو تصحیح کنید و هم لکه‌های پوستی که دارای رنگ خاصی هستند رو خنثی کرده و از این طریق، ظاهری یکنواخت و یکدست برای پوستتون به وجود بیارید.

استفاده از رنگهای متضاد میتونه تاثیر خنثی کننده داشته باشه و رنگ یکنواختی رو برای پوست ایجاد کنه. مثلا:

  • رنگ سبز، خنثی کننده رنگ قرمز.
  • رنگ نارنجی برای خنثی شدن رنگ آبی.
  • رنگ زرد برای خنثی کردن رنگ بنفش.

 

بهترین کاربردهای کانسیلر رنگی در آرایش صورت

 

1. از بین بردن تیرگی دور چشم با کانسیلر

اگر نگرانی شما در رابطه با حلقه‌های تیره در اطراف چشم هست، میتونید این مشکل رو با استفاده از کانسیلری که دارای تناژ گرم هست برطرف کنید. اگر تیرگی دور چشم شما دارای رنگ آبی یا بنفش هست، بهتره ابتدا مقداری کانسیلر نارنجی یا زرد رو بر روی پوست بزنید و بعد با استفاده از کانسیلری که یک درجه روشنتر از رنگ پوست هست، تیرگی دور چشم رو به خوبی پوشش بدید.

اما اگر سیاهی دور چشم دارای قهوه‌ای هست، بهتره از کانسیلری با پایه رنگ هلویی استفاده کنید تا این تغییر رنگ از روی پوست محو بشه و بعد از کانسیلر زدن، پوستی کاملا یکدست و یکرنگ داشته باشید.

 

2. از بین بردن قرمزی و لکه‌های قرمز پوست با کانسیلر

شما میتونید با استفاده از کانسیلر سبز، قرمزی پوست و لکه‌های قرمز روی پوست رو پوشش بدید و از این طریق، رنگ پوستتون رو یکدست و یکنواخت کنید و آرایشی زیبا و بدون عیب و نقص داشته باشید.

 

3. پنهان کردن لکه‌های تیره پوست با کانسیلر

لکه‌های تیره ناشی از جوش و اکنه، آفتاب سوختگی و حتی کک و مک رو میتونید با استفاده از مقداری کانسیلر نارنجی یا هلویی پوشش بدیدو بعد آرایش صورت رو شروع کنید. با این کار ساده پوست شما کاملا یکرنگ و یکدست میشه و اثری از لکه‌های پوستی بر روی صورت دیده نخواهد شد.

 

4. پوشش دادن جوش‌های صورت با کانسیلر

برای پنهان کردن انوع جوش و اکنه از روی پوست صورت لازم هست از یک کانسیلر با فرمولاسیون غلیظ مثل کانسیلر کرمی استفاده کنید. اگر جوش و اکنه شما دارای رنگ قرمز هستند، باید ابتدا با استفاده از کمی کانسیلر رنگ سبز، این قرمزی رو اصلاح کنید و بعد کانسیلر کرمی رو بر روی جوش و آکنه بزنید تا به طور کامل پوشش داده شوند.

 

بهترین پیشنهاد برای پلت کانسیلر رنگی (color-correcting palettes):

  •  Bobbi Brown BBU palette
  •  Stila Correct & Perfect All-In-One Color Correcting Palette
  • NYX Color Correcting Palette

 

کانسیلر رنگی

 

حتما بخوانید: کانسیلر های رنگی، راهنمای کامل کاربرد در آرایش صورت

 

بهترین روش استفاده از کانسیلر در آرایش صورت

شما باید ابتدا پوستتون رو برای آرایش کردن آماده کنید و مقداری پرایمر روی پوست بزنید. اگر تمایل دارید یک آرایش پوست کامل و بدون عیب و نقص داشته باشید، باید قبل از استفاده از کرم پودر، اگر پوستتون نیاز به تصحیح رنگ داره و باید لکه‌های پوستی و جوش و اکنه رو پوشش بدید، با استفاده از کانسیلرهای رنگی، این تصحیح رنگ رو انجام بدید.

هنگامی که رنگ پوست رو تصحیح کردید و لکه‌های پوستی رو به خوبی با استفاده از کانسیلر رنگی پوشش دادید، باید ابتدا تمام سطح پوست رو با کرم پودر یا فاندیشن پوشش بدید و بعد به سراغ استفاده از کانسیلر بروید.

کانسیلر رو باید روی سیاهی دور چشم، تیرگی‌های پوست، جوش، جای جوش و غیره بزنید و سپس با استفاده از یک اسفنج نرم، روی پوست ترکیب کنید تا پوشش خوب و مناسبی رو ایجاد کنه.

برای استفاده از کانسیلر در زیر چشم بهترین حالت این هست که کانسیلر رو به شکل مثلثی زیر چشم بزنید و سپس با استفاده از اسفنج آرایشی، کانسیلر رو بر روی پوست ترکیب کنید تا حالت طبیعی و زیبایی برای پوست به وجود بیاره.

 

کانسیلر زدن

 

حتما بخوانید: نکات کانسیلر و کرم پودر زدن درست برای مبتدی ها

 

نکات و ترفندهای کاربردی برای استفاده از کانسیلر در میکاپ و آرایش صورت

شما میتونید با استفاده از این ترفندهای ساده برای استفاده از کانسیلر، بعد از ارایش کردن پوستی فوق العاده داشته باشید و روال آرایشی خودتون رو متحول کنید!

 

1. کانسیلر رو در نور طبیعی روی پوست بزنید

گاهی اوقات آرایش کردن در نور نامناسب باعث میشه تا نتونید رنگ مناسبی از محصولات آرایشی رو انتخاب کنید و نتیجه آرایشتون اونطور که باید باشه، نیست! بهترین نور برای استفاده از کانسیلر نور طبیعی هست و پیشنهاد میشه هنگام کانسیلر زدن، نزدیک یک پنجره آفتاب گیر قرار بگیرید و کانسیلر بزنید و اجازه بدید تا نور طبیعی، عملکرد کانسیلر شما رو به بهترین شکل ممکن نشون بده!

 

2. استفاده از ترفند مثلثی برای پوشش دادن زیر چشم با کانسیلر

به جای اینکه کانسیلر رو به شکل خطی یا نقطه نقطه زیر چشم بزنید، بهتره از ترفند مثلثی برای کانسیلر زدن و پوشش زیر چشم استفاده کنید. کانسیلر رو به شکل مثلثی زیر چشم بزنید و بعد با براش آرایشی یا اسفنج آرایشی روی پوست ترکیب کنید. با استفاده از این ترفند، پوشش دهی کاملی برای پوست زیر چشم ایجاد میشه و صورت شما رو کشیده‌تر نشون میده.

 

3. استفاده از کانسیلر بر روی پلک‌ها

اگر پرایمر مخصوص سایه چشم و پلک در دسترس ندارید، میتونید از مقداری کانسیلر به عنوان پایه و زیر ساز برای سایه چشم روی پلک بزنید. استفاده از این ترفند مانع از به هم خوردن و پخش شدن سایه چشم میشه و همچنین از ایجاد چین و چروک روی پلک هم جلوگیری میکنه. 

 

4. پوشش دادن لکه‌های روی پوست بدن با استفاده از کانسیلر

کانسیلر فقط مخصوص پوست صورت نیست و شما میتونید مشکلات پوستی، جوش و تغییر رنگی که بر روی پوست بدن ایجاد شده رو هم با استفاده از کانسیلر پوشش بدید و ظاهری یکدست برای پوست بدن به وجود بیارید. برای استفاده از این ترفند باید کانسیلری رو انتخاب کنید که دقیقا رنگ پوست بدن هست تا بتونه پوشش خوبی رو ایجاد کنه و در نهایت هم با استفاده از پودر فیکس یا تثبیت کننده، کانسیلر رو بر روی پوست بدن تثبت کنید تا ماندگاری بیشتری پیدا کنه.

 

5. برجسته کردن لب با کانسیلر

شما میتونید بعد از رژلب زدن با استفاده از یک براش زاویه‌دار و مقداری کانسیلر، خط اطراف لب رو کاملا تمیز و تیز کنید و شکل و ظاهر مرتبی رو هم برای فرم لب و هم برای آرایش لب خود به وجود بیارید و از این طریق لبهای برجسته‌تر و زیباتری داشته باشید.

 

6. کانتورینگ و هایلایتینگ پوست با استفاده از کانسیلر

شما میتونید با استفاده از یک کانسیلر که دو سایه از رنگ پوست شما تیره تر هست و یک کانسیلر که دو سایه از رنگ پوستتون روشنتر هست، کانتورینگ و هایلایتینگ پوستتون رو انجام بدید. استفاده از کانسیلرهای مدادی میتونه در این زمینه بسیار مفید و کاربردی باشه.

از کانسیلر تیره برای کانتور کردن و عمیق دادن به صورت استفاده کنید و با استفاده از کانسیلر روشن، بخشهای از صورت رو برجسته و هایلایت نمایید و از این طریق، یک آرایش حرفه‌ای و عالی داشته باشید.

 

حتما بخوانید: فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

 

7. کامل کردن خط چشم بالدار با استفاده از کانسیلر

کشیدن خط چشم بالدار تقریبا برای تمام خانمها سخت و وقت گیر هست و ممکنه اونطور که دوست دارند تمیز و واضح درنیاد. برای برطرف کردن این مشکل میتونید از مقداری کانسیلر و یک براش زاویه دار استفاده کنید و زاویه‌های مربوط به خط چشم بالدار رو تصحیح کرده و ظاهر کاملتری رو برای خط چشم خود به وجود بیارید.

 

سخن آخر

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی چند کاره هست که میتونه آرایش شما رو متحول کنه و پوستی فوق العاده زیبا رو براتون به وجود بیاره. البته برای اینکه بتونید بهترین استفاده رو از کانسیلر داشته باشید، لازمه با تمام نکات و ترفندهایی که برای انتخاب و خرید کانسیلر وجود داره و همچنین ترفندهای استفاده از کانسیلر که در این مقاله به انها اشاره کردیم آشنا باشید و از این طریق، آرایش صورت متفاوت و جذابی ایجاد کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو