لیست برندهای لوازم آرایشی بدون تست حیوانی (Cruelty free)

منبع: زیبامون

179

1400/2/7

16:20


در این بخش از زیبامون با لیست برندهای لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست و مو بدون تست حیوانی ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد.

لیست برندهای لوازم آرایشی بدون تست حیوانی (Cruelty free)

اگه به فکر رفاه حیوانات هستید ، شاید گیاه خوار شده باشید یا از پوشیدن چرم دست برداشتید یا حتی فقط سعی کردید رفتار انعطاف پذیری نسبت به حیوانات داشته باشید. اما در صنعت و آرایش زیبایی ، جایی که ممکنه حتی فکرش رو هم نکرده باشید از حیوانات برای تست محصولات آرایشی استفاده میشه و یا از محصولات حیوانی در تولید و ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده میشه!

در واقع استفاده از مواد رنگی و حیوانی موجود در رژ لب یا سایه چشم ، بسیار رایج تر از چیزی هست که فکر می کنید. برخی از محصولات با چربی های حیوانی مانند پیه (برای آبرسانی) ، موم (که به عنوان ساختاری برای کمک به انسداد فرمول ها عمل می کنه) یا حتی مواد تشکیل دهنده مناسب تر مانند کارمین ، یک رنگدانه قرمز عمیق ساخته شده با حشرات که در بسیاری از رژ لب های قرمز ، استفاده میشه.

در مورد آزمایش روی حیوانات ، بسیاری از شرکت ها مرحله به مرحله این کار رو شروع کردند ، اما متأسفانه ، هنوز هم این اتفاق می افته. در این بخش از زیبامون دات کام ، در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی وگان و بدون تست حیوانی اطلاعات خوبی کسب کنید و اگه دوستدار حیوانات هستید این موضوع رو در انتخاب های بعدی خودتون در نظر داشته باشید.

 

محصولات آرایشی وگان چیست؟

پیدا کردن محصولات آرایشی وگان (vegan makeup) میتونه یک چالش باشه اما پیدا کردن برندهایی که کاملا وگان هستن چالش برانگیزتر خواهد بود. زیرا برخی از برندها ممکنه ادعای وگان بودن داشته باشند اما همچنان از محصولات حیوانی مثل عسل مانوکا در تهیه و تولید محصولات خودشون استفاده می کنند. 

معمولا اکثر مارک های وگان هیچ گونه گواهینامه معتبری ندارند تا از ادعاهای خود در مورد وگان بودن پشتیبانی کرده تا نسبت به این موضوع مسول باشند. به همین دلیل هست که پیدا کردن برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی وگان کمی به تحقیق و پرس و جو نیاز داره - و این همان کاری هست که ما در ادامه انجام دادیم!

به طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی وگان دارای 2 علامت و نشانه هستند که باید این علائم رو بر روی بسته بندی این محصولات جست و جو کنید: Vegan makeup و Cruelty-free.

 

حتما بخوانید: تفاوت بین لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگان

 

تست حیوانی محصولات آرایشی چیست؟

 

  • Cruelty-free :

این عبارت نشون دهنده این هست که محصول آرایشی و بهداشتی مورد نظر شما بر روی حیوانات تست نشده است و همچنین هیچ کدام از مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده شده است هم بر روی حیوانات آزمایش نشده است. این محصولات معمولا دارای گواهینامه Leaping Bunny بوده و به مصرف کننده این اطمینان رو میده که در حال حاضر نه این محصول و نه مواد تشکیل دهنده آن روی حیوانات آزمایش نمی شوند.

 

Cruelty-free :

 

  • Vegan makeup :

این عبارت نشون دهنده این هست که در تولید محصول آرایشی و بهداشتی مورد نظر شما از هیج فرآورده حیوانی استفاده نشده است.

 

حتما بخوانید: علایم و نمادهای روی لوازم آرایشی، نکته های مهم و هشدار دهنده

 

لیست برندهای آرایشی بدون تست حیوانی

 

1. لوازم آرایش و میکاپ برند .e.l.f بدون تست حیوانی

برند لوازم آرایش .e.l.f یکی از برندهای داروخانه ای و تقریبا ارزان قیمت هست که در لیست برندهای آرایشی بدون تست حیوانی قرار داره. این برند با شعار "زیبایی بدون احساس گناه" فعالیت میکنه و مواد ممنوع شده توسط مقررات اتحادیه اروپا رو از ترکیبات اولیه محصولات خود حذف کرده و با مواردی که از نام "پاک" (Clean) پیروی می کنند ، در فرمولاسیون محصولات آرایشی خود مورد استفاده قرار میده.

 

لوازم آرایش و میکاپ برند .e.l.f

 

2. لوازم آرایش برند Vapour Beauty بدون تست حیوانی

Vapour Beauty یکی دیگه از برندهای لوازم آرایش و میکاپ وگن هست که نه تنها با هدف مراقبت از حیوانات بلکه احترام و مراقبت از محیط زیست به فعالیت خودش در این زمینه ادامه میده. این برند معتقد است که زندگی هماهنگ با زمین ، گیاهان ، حیوانات و منابع طبیعی همان چیزی است که ما خواستار آن هستیم!

 

لوازم آرایش برند Vapour Beauty

 

حتما بخوانید: آشنایی با بهترین مارک های ریمل و تست آن روی مژه

 

3. لوازم آرایش وگان برند Aether Beauty بدون تست حیوانی

بنیان گذار برند لوازم آرایش اتر بیوتی این اطمینان رو به مصرف کنندگان این برند میده که در فرمولاسیون محصولات آرایشی Aether Beauty ترکیبات مشتق شده از حیوانات مانند کارمین ، لانولین و غیره وجود نداره و در عوض از ترکیبات گیاهی یا مصنوعی و پایدار به جای محصولات حیوانی استفاده میشه.

علاوه بر این ، برند Aether Beauty سعی می کنه مواد تشکیل دهنده مورد نیاز خودش رو از تامین کنندگان ارگانیک و تجارت عادلانه تهیه کنه و بسته بندی محصولات این برند  100٪ قابل بازیافت هستند.

 

لوازم آرایش وگان برند Aether Beauty

 

4. برند لوازم آرایش وگان ILIA بدون تست حیوانی

ILIA یک خط زیبایی وگان و clean هست که با استفاده از مواد مناسب پوست شما در هر محصول ، مرزهای بین آرایش و مراقبت از پوست رو از بین میبره. برند لوازم آرایش ILIA تلاش می کنه تا در تمام فرمول بندی های خود آگاه باشه. تقریبا تمام فرمولاسیون محصولات برند ILIA وگان هستند به جز تعداد معدودی از محصولات که در تهیه آن از موم ارگانیک استفاده میشه که این مورد نیز از نظر اخلاقی بدون آسیب رساندن به زنبورها تهیه میشه. 

 

برند لوازم آرایش وگان ILIA

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین رژگونه های سال 2021

 

5. برند لوازم آرایش وگان Cover FX بدون تست حیوانی

برند لوازم آرایش Cover FX یکی از برندهای تجاری معروفی هست که عملکرد خیلی خوب و بالایی در تولید محصولات آرایشی داره که این محصولات علاوه بر افزایش زیبایی پوست در حفظ سلامت پوست نیز مفید و موثر هستند. محصولات این برند بدون استفاده از هرگونه مواد تشکیل دهنده حیوانی یا آزمایش حیوانات فرموله میشن.

این برند فقط با تعداد مشخصی از آزمایشگاه ها و تولیدکنندگان معتبر کار می کنه تا محصولات با دقت بررسی بشن و به استانداردهای توسعه محصول وگان کاملا پایبند هست.

این برند معتقد هست که "زیبایی به معنای مراقبت از خود نیست بلکه مراقبت از دنیای اطراف نیز هست."

 

برند لوازم آرایش وگان Cover FX

 

6. برند لوازم آرایش وگان Arches & Halos بدون تست حیوانی

این برند محصولات آرایشی مشترکا توسط Arches و Halos تاسیس شده و این دو معتقدند که باید نسبت به همه موجودات زنده مهربان و دلسوز بود!

صاحبان این برند لوازم آرایشی وگان می گویند که  "ما اعتقاد داریم که باید با سیاره خود و ساکنان آن با احترام و وقار رفتار کنیم. برای ما مهم هست که محصولات اخلاقی تولید کنیم و بدون آزمایش روی حیوانات و با فرمولاسیون با کیفیت بالا به مشتریان خود خدمت کنیم." علاوه بر این برند Arches & Halos دارای گواهینامه Leaping Bunny نیز هست.

 

 برند لوازم آرایش وگان Arches & Halos

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین های ریمل لانکوم + نکات خرید ریمل و لوازم آرایش اصل

 

7. برند لوازم آرایش وگان Juice Beauty بدون تست حیوانی

لوازم آرایش برند Juice Beauty نه تنها متعهد است که از هیچ گونه محصولات جانبی حیوانی استفاده نمیکنه و هیچگونه تستی بر روی حیوانات انجام نمیده ، بلکه فقط از رنگدانه های گیاهی در فرمول های محصولات آرایشی استفاده می کنه و یکی از برند های مورد تایید Gwyneth Paltrow بازیگر معروف نیز هست.

در شرکت Juice Beauty ، اعتقاد به رفتار اخلاقی با حیوانات هست ، زیرا آسیب رساندن به حیوانات نه تنها بی رحمانه است بلکه به کره زمین ، اکوسیستم آن و در نهایت انسان آسیب می رساند.

 

برند لوازم آرایش وگان Juice Beauty

 

8. برند لوازم آرایش وگان COVERGIRL بدون تست حیوانی

برند COVERGIRL رو میتونیم به عنوان غول زیبایی متعد به Cruelty-free معرفی کنیم. زیرا محصول نهایی این برند و تامین کنندگان مواد اولیه محصولات این برند نیز بر روی حیوانات تست نمیشن. اگرچه محصولات برند کاورگرل دارای قیمت بالایی هستند اما این قیمت بالا با ارزش این محصولات مطابقت دارند.

این برند در سال 2018 به بزرگترین مارک آرایشی تبدیل شد که مجوز Leaping Bunny را دریافت کرده است.

 

برند لوازم آرایش وگان COVERGIRL

 

حتما بخوانید: همه چیز در مورد لوازم آرایش معدنی و ارگانیک

 

9. برند لوازم آرایش وگان Mented بدون تست حیوانی

لوازم آرایشی Mented به داشتن محصولات آرایشی بدون مواد حیوانی یا محصولات جانبی متعهد است. این مارک می گوید که با تولیدکنندگان در ایالات متحده و خارج از کشور کار می کند تا اطمینان حاصل کند که همه مواد اولیه وگان و Cruelty-free هستند.

این برند لوازم آرایش وگان تلاش می کند تا انتظارات مصرف کنندگان از مواد با کیفیت بالا رو برآورده کنه و وگان بودن این برند به آنها کمک کرده تا به این امر تحقق ببخشند.

جالبه بدونید برند Mented فقط وگان نیست ؛ بلکه یک مارک متعلق به سیاه پوستان هست که به طور مداوم راه رو برای آرایش با هر رنگ پوست هموار و باز می کنند.

 

برند لوازم آرایش وگان Mented

 

10. برند لوازم آرایش وگان KVD Vegan Beauty بدون تست حیوانی

برند لوازم آرایش KVD به داشتن محصولات 100 درصد وگان مفتخر هست! یعنی محصولات این برند از مواد حیوانی ساخته نشدند و بر روی حیوانات نیز تست نمیشن. 

تمام بخش های خط تولید محصولات این برند در سال 2018 مجددا فرموله و راه اندازی شده تا متناسب با مأموریت این برند باشند. یعنی محصولاتی با رنگدانه غنی و عملکرد طولانی مدت تولید و عرضه کنند.

این برند معتقد هست که آینده زیبایی فقط محدود به clean بودن محصولات نیست ؛ بلکه گیاهخوارانه است ، به ویژه هنگامی که مصرف کنندگان در مورد ظلم به حیوانات ، انتشار گازهای گلخانه ای از پرورش حیوانات مزرعه و "تناقض بین عشق به حیوانات خانگی و محصولات مورد آزمایش روی حیوانات آگاه میشن."

 

برند لوازم آرایش وگان KVD Vegan Beauty 

 

سایر برندهای آرایشی وگان و بدون تست حیوانی خارجی 

 

برندهای آرایشی وگان و بدون تست حیوانی خارجی 

 

 

حتما بخوانید: بی بی کرم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ + معرفی بهترین مارکهای bbکرم

 

برند های لوازم آرایشی که دارای تست بر روی حیوانات هستند

 

برند های لوازم آرایشی که دارای تست بر روی حیوانات هستند

 

 

حتما بخوانید: معرفی کانسیلر ضد آب برای بهار و تابستان 2020

 

سخن آخر

هدف از تولید محصولات وگان و Cruelty-free کمک به حفظ زندگی حیوانات هست و این موضوع برای تمام افراد و به ویژه دوستداران و حامیان حیوانات از اهمیت خیلی بالایی برخودار هست. اگرچه این برندها ممکنه در کشور ما به سختی پیدا بشن اما آشنا بودن با این برندهای وگن و بدون تست حیوانانی کمک میکنه تا اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید و در صورت وجود و دسترسی ، از این محصولات استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو