نکات مهم در مورد انتخاب ریمل خوب و متناسب با نوع مژه

نکات مهم در مورد انتخاب ریمل خوب و متناسب با نوع مژه


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/13

16:36


ریمل در زیبایی مژه و چشم ها بسیار تاثیرگذار است و شما برای آنکه بتوانید ریمل خوبی انتخاب کنید باید با ویژگی انواع ریمل ها آشنا شوید.که ما در این مقاله از ساعد نیوز شما راهنمایی میکنیم تا بهترین ریمیل متناسب با مژه تون رو انتخاب کنید.

آرایش چشم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در میکاپ صورت است و در آرایش چشم ریمل یکی از مهم‌ترین وظایف را دارد؛ جذاب تر کردن چشم‌ها و حالت دادن به آن‌ها. از آن‌جایی که چشم‌ها اعضای بسیار حساسی هستند، به همان میزان هم انتخاب یک ریمل با کیفیت و استاندارد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. زمانی که می‌خواهید بهترین ریمل را انتخاب کنید علاوه بر کارکرد آرایشی، فرمولاسیون استاندارد و بی خطر هم اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. در این مطلب شما را راهنمایی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین ریمل را برای آرایش چشمان‌تان پیدا کنید. با ما همراه باشید.

نکات انتخاب ریمل خوب


ریمل ها انواع مختلفی دارند که بلند کننده و حجم دهنده هستند، ریمل های خرده مژه دار باعث پرپشت شدن مژه های شما میشوند و هنگام انتخاب ریمل باید به برس ریمل بسیار توجه کنید زیرا برس ریمل ها انواع متنوعی دارند.

ریمل حجم دهنده


اگر مژه هایتان بلند است اما کم پشت است شما باید از ریمل های حجم دهنده که خرده مژه دارند استفاده کنید، ریمل های حجم دهنده همانطور که از اسم شان پیدا است به مژه ها حجم و سنگینی میدهند طوری که مژه هایتان دوبرابر ضخیم تر میشوند.

این نوع از ریمل ها دارای پلیمرهای سیلیکون یا موم هستند که مژه های شما را پر تر میکنند. وقتی با دستمال کاغذی برس ریمل های حجم دهنده را پاک کنید شاهد پوشش اضافی بین موهای ریمل خواهید بود.

ریمل

ریمل فر کننده


یکی از انواع ریمل های پرطرفدار ریمل های فرکننده هستند که ریمل های فرکننده به میزان قابل توجهی پلیمر و رزین دارند و باعث فر شدن موقت مژه ها میشوند، برای اینکه از ریمل های فر کننده بیشتر نتیجه بگیرید بهتر است قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید.ریمل فر کننده برای خانم هایی مناسب است که مژه هایشان خیلی بی حالت است و به صورت صاف رشد میکند.

ریمیل فر کندده

ریمل بلند کننده


همه خانم ها دوست دارند مژه های بلندی داشته باشند اگر شما هم از این نعمت خدادادی محروم هستید میتوانید از ریمل های بلند کننده استفاده کنید اینگونه ریمل ها حاوی موادی مانند الیاف هستند که باعث بلند تر دیده شدن مژه ها میشوند.ریمل های بلند کننده مخصوص خانم هایی است که مژه های بسیار کوتاهی دارند

ریمل بلند کننده

آیا می دانید چرا از ریمل استفاده می کنیم


ریمل باعث جذب شدن افراد به نگاه و چشمان شما می شود . نوع ریمل و ترکیبات به‌کار رفته در آن، برس ریمل، حالت مژه‌ها، نحوه ریمل‌ زدن و... تاثیر مستقیمی روی مژه‌ها و بلندتر دیده‌شدن آن دارد‌

اما چرا ریمل این خاصیت را دارد


زیرا مژه ها به خودی خود دارای رنگ کم رنگی هستند ، و با زدن ریمل مژه هایتان پرو پر رنگ تر جلوه می کنند البته در بعضی از افراد استثنا ست، آنها دارای مژه های پررنگ و پری هستند

حال نحوه ی صحیح ریمل زدن را برایتان توضیح می دهیم


  • در ابتدا نگاه خود را به سمت پایین بیاندازید ، در این حالت مژه هایتان را از ریشه تا انتها با ریمل به دقت برس بکشید تا اندازه ی مژه هایتان کشیده شود .

  • و اگر می خواهید مژه هایتان پرتر به نظر برسند این کار را دو یا سه بار انجام دهید ، نه بیشتر زیرا در صورت استفاده زیاد مژه هایتان به داخل یکدیگر می روند و شکل زیبایی را به شما نمی بخشد .به یاد داشته باشید که برس کشیدن به مژه هایتان باید به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در دیگران اثر کند و آنها جذب شما شوند .

  • و اجازه دهید تا ریمل تان از حالت خیسی خارج شده وخشک شود و بعد اگر کارهای دیگری را که مد نظر دارید بر روی چشمانتان انجام دهید .

  • برای اینکه چشمانی مانند یک غزال داشته باشید توصیه می کنیم که قسمت بیرونی چشمتان را با ریمل بیشتری بورس بکشید .برای اینکه یک نگاه و چشمان خاص داشته باشید توصیه می کنیم دفعه ی اول ریمل خود را با رنگ مشکی استفاده کنید ولی در دفعه ی بعدی از ریمل های رنگی استفاده کنید و ریمل رنگی را هم مثل ریمل مشکی از ریشه تا انتها برس بکشید .

  • در نهایت اگر می خواهید ریمل تان باعث شود که مژه هایتان خیلی بلند شود و در ضمن حالت طبیعی خود را نیز حفظ کند ، ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از ریمل ، از فر مژه استفاده کنید و بعد ریمل خود را بکشید .

  • همچنین ازاینکه برس ریمل را چند بار پشت سر هم بکشید خودداری کنید ، معولا مدتی که می توان از یک ریمل استفاده کرد چهار ماه است و بعد از آن ریمل خشک می شود و باید آن را دور انداخت .

  • اجازه ندهید که دیگران از ریمل شما استفاده کنند زیرا به این ترتیب میکروب و ویروس وارد ریمل شما می شود ، به هنگام آرایش حتما نکات بهداشتی را رعایت فرمائید .

    ریمیل

اما باید از چه نوع ریملی استفاده کرد


ریمل های حجم دهنده ، ریمل های بلند کننده مژه ها ، ریمل هایی که دارای مژه خورده در درونشان هستند و ... کدام بهتر است ؟

  • افرادی که دارای مژه های کوتاهی هستند بهتر است از ریمل های بلند کننده مژه استفاده کنند و افرادی که دارای مژه های ضعیفی هستند ، بهتر است از ریمل های استفاده کنند که دارای مژه خورده هستند و افرادی که دارای مژه های کم رنگی هستند بهتر است از ریمل های حجم دهنده استفاده کنند.

  • برای اینکه ریملی که استفاده می کنید تا چند ساعت در روز ماندگاری داشته باشد بهتر است از ریمل های ضد آب استفاده کنید و این ریمل ها بخصوص در تابستان خیلی موثر هستند زیرا در تابستان به علت گرمی هوا انسان عرق می کند و همزمان با آن باعث می شود که ریمل شما نیز به سمت پایین سرازیر شود و بریزد .

  • افرادی که به ریمل دارای آلرژی هستند و یا حساسیت های چشمی هستند ولی با این حال مایل هستند که از ریمل استفاده کنند بهتر است ریمل های مخصوص این عارضه را خریداری کنند .

  • ریمل‌هایی که دارای دو سر هستند برای اینکه چشمان شما حالتی زیباتر به خود بگیرد استفاده می‌شود .یک سر این ریمل‌ها مایع سفید رنگ دارد که هم محافظت کننده مژه ها از خشک شدن و شکننده شدن است و هم تقویت کننده و سر دیگر حاوی مایع ریمل است.

اما چه رنگی را برای ریمل خود استفاده کنیم ؟ آبی ، سبز ، بنفش و ... چه رنگی


این که شما چه رنگی را انتخاب می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد ، به رنگ چشمانتان ، پوستتان ، رنگ لباستان ، همچنین به رنگی که در آن زمان و در برحه ی زمانی خاص مد است . پس می بینید که عوامل متعددی در این انتخاب نقش دارند .

ولی مشکی رنگی که همیشه مورد تمایل همه بوده است و در اکثر موارد فقط این رنگ ریمل دیده می شود ، زیرا رنگ مشکی ریمل به همه ی صورت ها می آید .

نکته کلیدی


تا به این جا با راهنمای خرید بهترین ریمل آشنا شدید حالا اگر می‌خواهید ریمل اصل را از ریمل تقلبی یا فرعی تشخیص دهید باید به نکات زیر دقت کنید:

  • یکی از راه های تشخیص ریمل اصل از تقلبی قیمت آن است. اگر ریمل خیلی ارزان بود به آن شک کنید.

  • برای اطمینان از اصل بودن ریمل، لوگوی شرکت سازنده آن را بررسی نمایید.

  • دقت کنید وقتی در ریمل را می‌بندید باید کاملا چفت شود و قسمتی از آن باز نماند.

  • برس ریمل بعد از دو سه بار داخل و خارج شدن، باید شکل خود را حفظ کرده و حالت قبلی خود را از دست ندهد.

  • اگر دیدید ریمل گلوله گلوله روی برس ماند، به طوری که حالت خشکیدگی و ماسیدگی داشته باشد، ریمل قطعا تقلبی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو