چند راهکار آسان برای تشخیص رژ لب تقلبی و اصل که از آن ها بی خبرید

چند راهکار آسان برای تشخیص رژ لب تقلبی و اصل که از آن ها بی خبرید


منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/10

09:14


رژلب ها محصولات آرایشی هستند که به طور مستقیم با پوست و دهان در ارتباط اند. بنابراین در صورت انتخاب محصولات بی کیفیت و از برند های جانبی و غیر معتبر می توانند علاوه بر مشکلات پوستی به عفونت لثه و بافت مخاطی دهان منجر شوند.ما در این مقاله از ساعد نیوز روش های تشخیص رژ لب اصل و تقلبی را برای شما به اشتراک گذاشتیم .

معمولا استفاده از لوازم آرایشی در بین بانوان طرفداران زیادی دارد. لوازم آرایشی به فرد کمک می کنند تا زیبایی های چهره را برجسته نماید. یکی از پر کاربردترین لوازم آرایش در بین خانم ها، انواع مارک رژ لب است. رژلب پایه ثابت همه نوع آرایش است و در آرایش های ساده و ملیح و آرایش های مهمانی و ... حتما از آن استفاده می شود.

البته مهم ترین نکته ای که در زمان خرید رژ لب باید به آن توجه کنید اصل بودن و اورجینال بودن آن است. زیرا لب ها و چشم ها حساس ترین اعضای چهره هستند، مراقبت از لب‌ ها مهم است و بنابراین باید از لوازم آرایشی لب اورجینال و با کیفیت استفاده کرد. ٰرژ لب تقلبی دارای عوارض زیادی است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله راه های تشخیص رژ لب تقلبی وتشخیص رژ لب اصلی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تشخیص رژ لب تقلبی و اصل


برای اینکه موقع خرید بتوانید رژلب‌های تقلبی یا بی‌کیفیت را به‌خوبی تشخیص دهید، باید ویژگی‌های رژلب‌های رژ لب تقلبی را به‌خوبی بشناسید. از این ویژگی‌ها می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

بوی رژلب


بهترین راه برای تشخیص اصلی بودن رژ لب، بو کردن آن است. زیرا رژ لب تقلبی مقادیر زیادی سرب یا قطران زغال سنگ دارد که سبب بد بو شدن آن می شوند.

رژ

خشک بودن رژ لب


یک ترفند تشخیص رژ لب اصل این است که رژ لب نباید روی پوست لب خشک شود یا ماسیده شود و حالت ترک ترک ایجاد کند. بنابراین اگر رژ لب خریداری شده به سرعت و پس از چند دقیقه روی لب می ماسد و خشک می شود، تقلبی است. رژ لب های اصل دارای ترکیبات گیاهی و روغن های مفید هستند که سبب براق شدن لب و حفظ تازگی روی لب ها می گردند.

رژلب

داشتن سرب در رژ لب


یک روش معمول که توسط بیشتر بانوان امتحان شده است، استفاده از تکه ای طلا جهت تست سرب دار بودن رژ لب است. بدین صورت که رژ لب را روی پوست دست خود بکشید و پس از آن با یک تکه طلا یا انگشتر طلا را روی رژلب بکشید. اگر رنگ آن سیاه شد نشان دهنده سرب دار بودن آن است.

البته دقت داشته باشید این روش هیچ استناد علمی ندارد و مشخص نیست چقدر قابل اعتماد است. زیرا به جز سرب، موم عسل موجود در رژ لب نیز با طلا واکنش نشان می دهد و رنگ تیره ای ایجاد می کند. بنابراین این روش ثابت شده نیست و جهت اطمینان از اصل بودن رژ لب دیگر روش ها را امتحان کنید.

تست کردن

تاریخ مصرف رژ لب


لوازم آرایشی اورجینال و اصل، تاریخ مصرف و تاریخ انقضا دارند. اما اگر رژ لب خریداری شده، تاریخ انقضا نداشت، احتمالا تقلبی است. در زمان خریدن لوازم آرایشی چه رژ لب و چه دیگر لوازم آرایشی، حتما به تاریخ انقضای آن توجه کنید. این مورد بسیار پر اهمیت است اما بسیاری از خانم هایی که برای خرید لوازم آرایش می روند اصلا به این موضوع توجه نمی کنند.

همچنین برای دور انداختن آن به تاریخ انقضا توجه نمی کنند و منتظر تمام شدن رژ لب می مانند. دقت داشته باشید که بسیاری از محصولات آرایشی مدت زمان زیادی در فروشگاه ها نگهداری می شوند و تاریخ مصرف زیادی ندارند. بنابراین بوی آنها تغییر می کند و پوشانندگی و قوام آن ها از دست می رود. پس حتما به تاریخ مصرف رژ لب دقت داشته باشید.

رژ

ماندگار بالایی دارد


رژلب‌های اصل و باکیفیت، ماندگاری بالایی دارند. البته برخی از کارها در طول روز مانند غذا و نوشیدنی خوردن موجب پاک شدن رنگ رژلب می‌شود، اما رژلب‌های اصل معمولا حداقل 5 ساعت ماندگاری دارند.

درضمن از رنگ اولیه رژلب در ساعت‌های پس از استفاده به‌تدریج کم می‌شود و اگر این اتفاق نیفتاد، ممکن است در تولید رژلب از موادی استفاده شده باشد که سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. بنابراین ماندگاری بالای رژلب خوب است اما نه در حدی که سلامت فرد را به خطر اندازد.

رژ

مضرات رژ لب تقلبی


رژلب های تقلبی ضرر های بسیاری برای بدن دارند. مثلا پارابن موجود را در رژلب های تقلبی سبب اختلال در فعالیت غدد می شود و می تواند وضعیت هورمون ها در بدن را نیز دچار اختلال کند. بنابراین در زمان خرید رژلب یا هر محصول آرایشی دیگری ترکیبات آن را بررسی کنید و از عدم وجود paraben مطلع شوید. از دیگر مواد و ترکیبات مضر در رژلب های تقلبی می تواند به اکسی بنزن اشاره کرد که به سلول ها آسیب زده و سبب ایجاد اختلالات هورمونی در بدن می شود.

همچنین در زمان خرید رژ لب به وجود ماده فتالات phthalates در ترکیبات رژلب دقت کنید. اگر این ماده را در ترکیبات هر محصولی مشاهده کردید از خرید آن منصرف شوید زیرا این ماده نیز سبب ایجاد اختلالات هورمونی می گردد. از خطرناک ترین مواد به کار رفته در رژلب های تقلبی یا دیگر لوازم آرایشی تقلبی می توان به ماده Butylated Hydroxyanisole اشاره کرد که سبب ایجاد سرطان می گردد.

نکات دیگر هنگام خرید رژلب اصل که باید به آن توجه کنید


علاوه‌بر ویژگی‌های رژلب اصل، باید به یکسری از ویژگی‌های کلی هنگام خرید محصولات اصل توجه کنید تا از خریدتان مطمئن شوید.

به قیمت غیرواقعی و ارزان شک کنید


اگر از برند معروفی، رژلبی در بازار دیدید که بسیار ارزان‌تر از آنچه که هست، فروخته می‌شود، شک نکنید که با یک رژلب تقلبی سروکار دارید. البته برخی از فروشندگان اجناس تقلبی، کالاهای خود را به قیمت اصل می‌فروشند و برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن آنها باید به مواردی که در بالا توضیح داده‌ایم توجه کنید.

جعبه و بدنه رژلب را چک کنید


موقع خرید رژلب اصل از هر نوع جنس و برندی که هست، باید به بسته‌بندی و حروف حک‌شده روی آن توجه کنید. جعبه رژلب‌های تقلبی با نوع اصل آن بسیار متفاوت است. بیشتر مواقع شماره سریال، لوگو و نام برند رژلب با رژلب اصل همان برند تفاوت بسیاری دارد. رژلب‌های تقلبی فاقد سریال هستند. با استفاده از سریال محصول می‌توانید به‌راحتی کشور سازنده و موارد دیگر را ردیابی کنید.

درضمن بیشتر برندها، موقع تولید کالاهای خود، لوگوی شرکت‌شان را علاوه‌بر جعبه، روی بدنه رژلب هم حک می‌کنند. بنابراین اگر رژلبی این لوگو را روی بدنه خود نداشت، تقلبی است.

موقع خرید رژلب باید از قبل اندازه و نوع فونت نوشته‌های رژلب برند مورد نظرتان را بدانید. معمولا این ویژگی‌ها در نوع تقلبی با اصل آن متفاوت است و البته ممکن است روی نوشته‌های نوع تقلبی، غلط املایی هم داشته باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، اندازه بدنه رژلب است. بیشتر مواقع هنگام کپی کردن رژلب، بدنه رژلب کوچکتر یا بزرگتر تولید می‌شود. اگر با چنین موردی روبه‌رو شدید، مطمئن باشید رژلب مورد نظر تقلبی است.

خرید از فروشگاه‌های معتبر


برای اینکه از خرید رژلب اصل مطمئن شوید، بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. اگر هم می‌خواهید کالایتان را آنلاین تهیه کنید، آن را از فروشگاه‌های آنلاین معروف بخرید.

سخن پایانی


در این مقاله سعی کردیم به طور کامل راه های تشخیص رژ لب اصل از فیک و همچنین ترفند تشخیص رژ لب اصل را را بیان کنیم. با استفاده از نکات گفته شده به راحتی می توانید رژ لب تقلبی از اصلی را تشخیص دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو