NFC گوشی؛ کاربرد های تکنولوژی ان اف سی را بدانید

منبع: پلازا

3

1402/4/21

09:57


NFC گوشی؛ کاربرد های تکنولوژی ان اف سی را بدانید

NFC گوشی چیست؟ اصطلاحات و کاربرد های این تکنولوژی به تازگی در دنیای فناوری سروصدایی برپا کرده است. برای آشنایی با قابلیت ان اف سی و نحوه فعالسازی آن و حتی نحوه بررسی اینکه گوشی ما از این ویژگی پشتیبانی میکند یا خیر میتوانید با ما در ادامه همراه باشید.

تکنولوژی NFC مخفف عبارت Near Field Communication به معنای «شبکه ارتباطات نزدیک» بوده است که در این میان بسته به نیاز خود میتوانید از ان اف سی گوشی برای انجام اقدامات مختلف استفاده کنید. شاید شما نیز با کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شده و ماهیت آن ارسال و دریافت شماره تماس در کسری از ثانیه بوده مواجه شده اید. آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ اگر بخواهیم خلاصه وار پاسخ دهیم باید بدانید که بلکه امکان انجام چنین کاری از طریق ان اف سی وجود دارد. برای یادگیری موارد این چنینی و کسب اطلاعات بیشتر با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

تکنولوژی NFC گوشی

تکنولوژی NFC به محض معرفی توانست خود را در گوشی های میان رده و پرچمدار بسیاری جای دهد که شاید پیش خود بگویید ان اف سی گوشی برای پرداخت ها مناسب است؟ باید بدانید که ویژگی های این قابلیت بیشتر از پرداخت پول یک قهوه و یا خرید از پایانه ها بوده که متاسفانه این ویژگی تنها در این زمینه ها دیده شده است ولی مزیت های بیشتری را در خود جای داده که در این مقاله قصد داریم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

فعال سازی NFC در گوشی ها ؛ از کجا بفهمیم گوشی NFC دارد؟

حال که تا حدودی با NFC گوشی موبایل چیست و کاربرد NFC آشنا شده اید وقت آن رسیده که که نحوه فعال سازی آن را به شما آموزش دهیم. در خصوص اینکه چگونه NFC گوشی را فعال کنیم باید بدانید که این ویژگی در نوار ابزار بالایی گوشی های هوشمند وجود داشته که با لمس آن میتوانید این قابلیت را فعال کنید و یا با نگه داشتن آن وارد تنظیمات این ویژگی شوید.

یکی دیگر از راهکارهای متوجه شدن اینکه ویژگی در گوشی شما وجود داشته است یا خیر بررسی سخت افزاری محصول در سایت سازنده و یا سایت های مشابه نظیر GSMArena بوده است. طبق شواهد میتوان گفت که بسیاری از محصولات میان رده و پرچمدار جهانی از برندهای مختلف میزبان این ویژگی هستند.

تکنولوژی NFC

در رابطه با اینکه NFC گوشی سامسونگ کجاست و یا NFC در گوشی شیائومی چیست نباید انتظار توضیحات و مسیر متفاوتی را داشته باشید زیرا این ویژگی تقریبا در تمامی گوشی ها در یک مکان وجود داشته است که مسیر منتهی به آنرا در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

فرقی نمیکند برند گوشی شما نیست برای فعال سازی NFC در شیائومی و یا سامسونگ کافیست که:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • سپس وارد بخش اتصال و همرسانی شوید.
  • در اواسط صفحه نمایش داده شده گزینه ای بنام NFC وجود داشته که تیک آن به صورت پیشفرض غیرفعال است.

تکنولوژی NFC

  • با لمس تیک میتوانید این ویژگی را برای خود فعالسازی کنید.
  • با فعال نمودن این ویژگی، موقعیت عنصر امن که در پایین آن بوده نیز فعال خواهد شد که از این طریق میتوانید نحوه پرداخت های خود را مشخص کنید که از طریق کیف پول سیم کارت انجام گیرد و یا کیف پول HCE.

در واقع اچ سی ئی مخفف Host Card Emulation بوده که برای پرداخت های ارتباط نزدیک بدون داده های امنیتی دیگر انجام میگیرد. در این بخش برای پرداخت باید گوشی و حتی ساعت خود را نزدیک به دستگاه POS و یا گوشی دیگری که در 4 سانتی متری گوشی شما قرار دارد نگهدارید تا پرداخت با موفقیت انجام گیرد.

جدا از توضیحات فوق امکان شخصی سازی ان اف سی نیز وجود دارد که در بخش امنیتی گوشی میتوانید مشخص کنید که چه اطلاعاتی از شما برای شخص مقابل ارسال شود. برخی به دنبال این هستند که ایمیل و یا شماره تماس و حتی ای دی اینستای خود را از این طریق برای شخص دیگری ارسال کنند که این موضوع بستگی به شما دارد و از تنظیمات گوشی قابل تغییر بوده است.

دقت داشته باشید که یکی از مهم ترین رکن های امنیتی این ویژگی محدوده ارتباطی آن بوده که امکان سوء استفاده از این ویژگی در فاصله های بیشتر از 4 سانتی متری وجود ندارد و با خیال آسوده میتوانید از ویژگی برای انجام اقدامات روزانه استفاده کنید.

سخن پایانی

NFC گوشی همانطور که شاهد بودید با مزیت های بسیاری همراه بوده که این موضوع میتواند به شما در زمینه های مختلفی کمک نماید. تکنولوژی NFC نه تنها برای پرداخت های مختلف قابل استفاده بوده بلکه میتواند منبع خوبی برای ارسال و دریافت داده های مهم و کوتاه در طول روز باشد. نظر شما نسبت به ان اف سی گوشی چیست؟ آیا با توجه به مزیت و معایب ذکر شده میتوان با خیالی آسوده به آن اعتماد نمود یا خیر؟ شما عزیزان میتوانید نظرات خود را باما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو