آموزش كم كردن حجم پی دی اف؛ معرفی روش های کاهش حجم فايل PDF

منبع: پلازا

9

1402/4/19

10:33


آموزش كم كردن حجم پی دی اف؛ معرفی روش های کاهش حجم فايل PDF

گاهی اوقات حجم فایل های پی دی اف بیشتر از چیزی میشود که انتظارش را داشتیم. در این مقاله از سایت پلازا قصد آموزش كم كردن حجم پي دي اف را خواهیم داشت که در پایان میتوانید در مدت زمان کوتاهی حجم فایل های خود را کاهش دهید و نیازی به ویرایش مجدد فایل از ابتدا نداشته باشید.

امروزه ارسال رزومه و یا اسناد نیازمند ساخت فایل های PDF بوده است. بسته به حجم کاری ممکن است در بخش خروجی شاهد حجم بالایی باشید که اگر در این زمینه با مشکلی مواجه شدید و یا در ارسال یا دریافت با محدودیت اینترنت مواجه هستید میتوانید از روش های کاهش حجم فايل PDF استفاده کنید. در این زمینه به مواردی جهت فشرده سازی PDF رایگان نیز اشاره شده است که به شما کمک میکند تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید فایل های خود را کم حجم نمایید. با پلازا در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش كم كردن حجم پي دي اف

روش های کاهش حجم فايل PDF بسیار ساده هستند که بسته به سلیقه خود میتوانید از آنها جهت فشرده سازی PDF رایگان استفاده کنید. لازم به ذکر است در این زمینه یکسری سایت هایی وجود داشته که با استفاده از آنها میتوانید بدون دخالت در فایل، حجم را کاهش دهید. در این زمینه نیز سعی نمودیم سایت های مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که در ادامه به معرفی روش ها خواهیم پرداخت.

1. سایت Adobe؛ گزینه ای جهت كم كردن حجم فايل PDF بدون افت کیفیت

1. سایت adobe گزینه ای جهت كم كردن حجم فايل PDF بدون افت کیفیت

وب سایت ADOBE یکی از جامع ترین و البته محبوب ترین رابط هایی بوده که در دنیای کنونی نه تنها دست به ساخت برنامه های مختلف زده است بلکه ابزارهای آنلاین خوبی را منتشر نموده که یکی از آنها برای كم كردن حجم پي دي اف انلاین کاربرد داشته است.

برای اینکه بتوانید از طریق این سایت فایل های خود را کم حجم نمایید ابتدا باید وارد این آدرس شوید. با وارد شدن به سایت مربوط از شما درخواست میشود که فایل پی دی اف خود را وارد کنید. با کلیک برروی دکمه Select a file میتوانید فایل خود را جهت فشرده سازی وارد سایت کنید. سپس با زدن دکمه تایید روند آپلود فایل را آغاز کنید.

در ادامه با رفتن به مرحله بعد از شما درخواست میشود که سطح فشرده سازی را مشخص کنید که با انتخاب آن و زدن دکمه Compress میتوانید روند فشرده سازی را استارت بزنید.

2. ابزار Adobe Acrobat Pro؛ نرم افزار کم کردن حجم پی دی اف

امروزه این برنامه در زمینه های كم كردن حجم پي دي اف در ايفون و کم کردن حجم پی دی اف در گوشی نیز کاربرد داشته زیرا شرکت توسعه دهنده برنامه، محصول خود را برای گوشی های هوشمند نیز منتشر نموده است.

روند کم حجم کردن در این برنامه اینگونه بوده که ابتدا باید فایل خود را وارد برنامه کنید و سپس از تب Tools روی گزینه ای بنام Optimize PDF کلیک کنید که با زدن این دکمه از شما مجدد درخواست میشود که فایل خود را وارد برنامه کنید. بعد از وارد نمودن فایل به نرم افزار گزینه در وسط صفحه بنام Reduce File Size وجود داشته که با کلیک برروی آن میتوانید روند فشرده سازی فایل را آغاز کنید.

در پایان از شما یک مسیر جهت ذخیره سازی درخواست میشود که با مشخص نمودن محل مورد نظر میتوانید روند كم كردن حجم پي دي اف اندروید و یا كم كردن حجم پي دي اف iOS و حتی ویندوز را به اتمام برسانید.

3. سایت PDF2Go

فشرده سازی PDF رایگان

اگر به دنبال كم كردن حجم پي دي اف آفلاین هستید باید بدانید که این سایت برای شما مناسب نبوده زیرا ماهیت کلی آن به صورت آنلاین انجام میگیرد. سایت PDF2Go محتوا و رابط ساده ای را در اختیار داشته که در این زمینه تنظیمات و ابزارهای خوب بسیاری برایتان درنظر گرفته شده است.

با انتخاب فایل مورد نظر و مشخص نمودن تنظیمات در سایت PDF2Go میتوانید روند فشرده سازی حجم فایل های پی دی اف را استارت بزنید که در این زمینه محدودیتی سد راه شما نخواهد بود زیرا روند کل کار به صورت رایگان و فقط با ثبت نام در سایت از طریق یک ایمیل انجام میگیرد. نظر شما عزیزان نسبت به روش های گفته شده چیست؟ با ما همراه باشید.

سخن پایانی

در خصوص آموزش كم كردن حجم پي دي اف همانطور که شاهد بودید 3 روش ساده مشخص شد که روش های کاهش حجم فايل PDF برای انجام کار در مدت زمان کوتاه مفید هستند. شما عزیزان میتوانید روش های دیگری که در اختیار دارید و به نظرتان میتواند در خصوص فشرده سازی PDF رایگان مفید باشد را با ما به اشتراک بگذارید که در این زمینه سایر کاربران نیز قادر به استفاده از روش های شما خواهند بود. بی تردید نظرات شما در پیشبرد اهداف سایت تاثیرگذار بوده که پیشنهاد می شود این موضوع را از ما دریغ نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو