طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه به سبک قنادی بدون فر

منبع: جدول یاب

1

1402/9/29

11:31


رولت خامه ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که می توانید برای مناسبت های مختلف مانند تولد، دورهمی، شب یلدا در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی خانگی که خیلی سریع تهیه می شود و باید نکات رول کردن آن را رعایت کنید تا رولت …

طرز تهیه رولت خامه ای

رولت خامه ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که می توانید برای مناسبت های مختلف مانند تولد، دورهمی، شب یلدا در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی خانگی که خیلی سریع تهیه می شود و باید نکات رول کردن آن را رعایت کنید تا رولت خامه ی بی نطیری داشته باشید. برای پخت می توانید از فر استفاده کنید ولی امروز روش بدون فر آن را نیز به شما یاد خواهیم داد. امروز در جدول یاب طرز تهیه رولت خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۴ ق غذا خوری
آرد ۱/۲ پیمانه
آب جوش ۱ ق غذا خوری
خامه قنادی به مقدار لازم
وانیل ۱/۳ ق چای خوری

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد سفید و زرده تخم مرغ را جدا کنید به طوری کنه زرده اصلا نباید داخل سفیده باشد. آرد را سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید سفیده را با نصف مقدار شکر یعنی ۲ ق غذا خوری شکر هم بزنید تا شروع به فرم گرفتن کند و کاملا پفکی و سفید رنگ شود یعنی زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید و بعد در یخچال قرار دهید. سپس زرده را با مابقی شکر و وانیل هم بزنید تا کرمی رنگ شود و بعد آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه رولت

در ادامه باید سفیده را به زرده اضافه کنید و با لیسک فولد کنید و ترکیب آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد داخل یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی انداخته و چرب کنید و روی گاز برای ۵ دقیقه گرم کنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت خامه ای

مواد را رولت را داخل تابه ریخته و خوب صاف کنید و درب تابه را بسته و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد روی یک کاغذ روغنی تمیز برگردانید و رول کنید و داخل یک پارچه نمدار قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد رول را باز کنید و خامه کشی کنید و دوباره رول کنید و رولت را برای ۱ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید سپس سر و ته رولت را با چاقو صاف برش بزنید و به دلخواه روی رولت را خامه کشی کنید و میوه دلخواه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت خامه ای

  1. رولت نباید زیاد پخته شود وگرنه نون آن خشک شده و موقع رول کردن شکسته می شود.
  2. واشر دور تابه را خارج کنید.
  3. از شکر دانه ریز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو