۱۱ داروی موثر از مام طبیعت که به افزایش سطح باروری کمک می‌کند

۱۱ داروی موثر از مام طبیعت که به افزایش سطح باروری کمک می‌کند


منبع: خبرنما

3

1402/9/30

18:02


در این نوشتار به معرفی برخی از بهترین داروی گیاهی برای باردار شدن پرداخته ایم که تاثیر زیادی بر افزایش سطح باروری دارند. با ما همراه باشید…

۱۱ داروی موثر از مام طبیعت که به افزایش سطح باروری کمک می‌کند

رژیم غذایی و مصرف داروها، در میان عوامل بی شمار دیگر، در تعیین میزان باروری افراد نقش دارند. اگر شما و همسرتان به دنبال باردار شدن هستید، کارتان را با پاکسازی و استفاده از نیروی طبیعت (تا حد امکان) آغاز کنید. در این میان می توانید از بهترین داروهای گیاهی برای زود باردار شدن هم استفاده کنید و زودتر به نتیجه برسید. در این نوشتار به معرفی برخی از داروهای گیاهی موثر در افزایش سطح باروری پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید!

گیاهان دارویی چگونه به افزایش باروری کمک می‌کنند؟

گیاهان به عنوان مکمل یک رژیم غذایی سالم به تقویت عملکرد منظم بدن کمک می‌کنند. برخی از گیاهان به سم زدایی بدن کمک می‌کنند، برخی دیگر برای تعدیل سیستم ایمنی بدن (که می‌تواند به اشتباه جنین را به عنوان یک تهدید خارجی شناسایی کرده و از بارداری جلوگیری کند)، و برخی دیگر به تحریک سیستم غدد درون ریز که تولید هورمون را تنظیم می‌کند (باروری تا حد زیادی به هورمون‌های جنسی وابسته است) کمک می‌کنند.

بهترین گیاهان دارویی برای باردار شدن

در اینجا برخی از گیاهان خاص که برای کمک به لقاح و به پایان رساندن بارداری سالم مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته اند، آورده شده است:

کوهوش سیاه

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

گیاه کوهوش سیاه بومی آمریکای شمالی است. گفته می‌شود که این گیاه صدها سال است به عنوان داروی مسکن استفاده می‌شود. استفاده از آن در رابطه با “باروری” به این دلیل است که دوره‌های قاعدگی را منظم می‌کند. خاصیت ادرارآور آن به رخ دادن قاعدگی ( در صورتی که عقب افتاده است) کمک می‌کند. این گیاه دارویی همچنین به طور موثر درد قاعدگی، تحریک پذیری رحم، درد تخمدان و میگرن قبل از قاعدگی را تسکین می‌دهد و همچنین به بهبود فیبروم رحم، کیست تخمدان و اندومتریوز کمک می‌کند.

لطفا توجه داشته باشید که کوهوش سیاه یک گیاه با اثر سریع است و برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

شیرین بیان

عصاره ریشه شیرین بیان را می‌توانید به عنوان تنتور خریداری کنید یا از خود ریشه برای تهیه جوشانده استفاده کنید. تاثیر آن در رابطه با باروری دو گونه است. اول اینکه به سم زدایی و ترمیم کبد، حمایت از سیستم غدد درون ریز و تعدیل سیستم ایمنی کمک می‌کند. این سه عملکرد به سلامت کلی هورمونی کمک می‌کنند.

این گیاه دارویی مفید برای باردار شدن، یک فیتواستروژن است، یعنی در حالی که توسط بدن تولید نمی‌شود، مانند استروژن عمل می‌کند. فیتواستروژن به مکان‌های گیرنده استروژن متصل می‌شود و به این ترتیب اتصال این مکان‌ها به هورمون‌های زنو را مسدود می‌کند. (زنوهورمون‌ها مولکول‌های خارجی هستند که به گیرنده‌های هورمونی متصل می‌شوند و سلامت بدن را مختل می‌کنند.)

شیرین بیان همچنین به تعادل سطح قند خون کمک می‌کند، به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند و به هضم غذا و به تولید مخاط دهانه رحم کمک می‌کند. هنگام مصرف شیرین بیان، همیشه دوز توصیه شده را رعایت کنید. این داروی گیاهی را در مقادیر زیاد مصرف نکنید.

روغن گل مغربی – EPO

روغن گل مغربی – EPO

روغن گل مغربی از دانه‌های گیاه گل مغربی استخراج می‌شود. این روغن تعادل هورمونی را تقویت و حفظ می‌کند و به کاهش علائم PMS مانند سردرد، حساسیت سینه‌ها، نفخ و تحریک پذیری کمک می‌کند. علاوه بر این، EPO همچنین مخاط دهانه رحم را افزایش می‌دهد. مخاط دهانه رحم برای سفر اسپرم به تخمک و رسیدن به لقاح ضروری است.

آشواگاندا یا گیلاس زمستانی

عصاره ریشه آشواگاندا را می‌توان به صورت تنتور یا کپسول مصرف کرد. این گیاه دارویی به تقویت توانایی بدن برای مقابله با استرس کمک می‌کند، از سیستم غدد درون ریز حمایت و به عادی سازی سیستم ایمنی کمک می‌کند – همه اینها، اگر مختل شوند، می‌توانند منجر به مشکلات باروری شوند. با ناباروری ناشی از استرس در مردان نیز می‌توان به کمک آشواگاندا مبارزه کرد. از مصرف زیاد این گیاه در دوران بارداری خودداری کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک که از دانه‌های گیاه کرچک استخراج می‌شود، به صورت خارجی استفاده می‌شود. برای تهیه کمپرس، یک تکه پارچه فلانل را در روغن کرچک خیس کنید تا کاملا اشباع شود. آن را روی قسمت پایین شکم قرار دهید، روی آن را با ورقه پلاستیکی بپوشانید و با یک بطری آب گرم سنگین کنید. دراز بکشید و آن را با یک حوله بپوشانید و 30-45 دقیقه استراحت کنید. بعدا کمپرس را بردارید و شکم‌تان را تمیز کنید.

روغن کرچک سیستم لنفاوی (مبارزه با بیماری و دفع سموم)، سیستم گردش خون (کمک به سلامت کلی) و کبد (به دفع سموم و حفظ تعادل هورمونی کمک می‌کند) را تحریک می‌کند.

ماکا یا جینسنگ پرویی

ماکا یا جینسنگ پرویی

جینسنگ پرویی یا ماکا گیاهی بومی ارتفاعات پرو است و در دسته گیاهان دارویی برای زود باردار شدن قرار می‌گیرد. ماکا که در خاک‌های آتشفشانی ارتفاعات رشد می‌کند، سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است. این گیاه دارویی از تعادل هورمونی حمایت می‌کند و سلامت تیروئید را تقویت می‌کند. ماکا همچنین انرژی، استقامت و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

می‌توان این گیاه را به عنوان تنتور یا کپسول مصرف کرد، اما بیشتر به صورت پودر به عنوان افزودنی به آب میوه، اسموتی‌ها و حتی محصولات پخته شده استفاده می‌شود. این گیاه غذای اصلی (نه فقط دارو) مردم پرو است و به این ترتیب، هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

دارچین

پوست دارچین را می‌توان پودر کرده، کپسول درست کرد یا از ریشه آن تنتور استخراج کرد. درست مانند سایر گیاهان بهبود دهنده باروری در این لیست، دارچین نیز دارای اثرات مفید متعددی است که به قدرت افزایش باروری آن کمک می‌کند.

مشاهده شده است که دارچین مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد. اعتقاد بر این است که مقاومت به انسولین یکی از عوامل ایجاد PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) در زنان است که یکی از علل اصلی ناباروری محسوب می‌شود و اعتقاد بر این است که از هر 10 زن 1 نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دارچین همچنین به کنترل خونریزی شدید قاعدگی کمک می‌کند.

دامیانا

گیاه دارویی دامیانا درختچه ای با گل‌های زرد است که در سراسر آمریکای جنوبی و مرکزی، مکزیک و هند غربی یافت می‌شود. برگ‌های آن را خشک می‌کنند و از آن برای تهیه چای استفاده می‌کنند که به‌عنوان یک داروی تقویت‌کننده قوای جنسی عمل می‌کند. این گیاه دارویی اعصاب را تحریک می‌کند و جریان خون را به اندام‌های جنسی افزایش می‌دهد. دامیانا می‌تواند به مردان کمک کند بر ناتوانی جنسی غلبه کنند و همچنین اسپرماتوره (خروج غیر ارادی مایع منی) را تعدیل کند، وضعیتی که باعث انزال بیش از حد و تصادفی می‌شود.

بهترین گیاهان دارویی برای زود باردار شدن: خار مریم

بهترین گیاهان دارویی برای زود باردار شدن: خار مریم

خار مریم گیاهی دارویی است که در مناطقی از استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا، ایران و جنوب انگلستان که منشاء آن است یافت می‌شود. بهتر است این گیاه دارویی برای تقویت باروری به شکل تنتور مصرف شود زیرا دانه‌های آن سخت‌تر هضم می‌شوند. خار مریم یک داروی طبیعی عالی برای کبد است. کبد را پاکسازی و از سلامت آن محافظت می‌کند. کبد به نوبه خود سلامت هورمونی را حفظ می‌کند. خار مریم همچنین به تولید شیر مادر و جلوگیری از افسردگی پس از زایمان کمک می‌کند.

گل صد تومانی سفید

گل صد تومانی سفید یک گیاه مهم در طب چینی است. از این گیاه در کنار گیاهان دیگر برای کمک به بارداری استفاده می‌شود. این گیاه دارویی همچنین برای تسکین قاعدگی دردناک، اندومتریوز، فیبروم رحم و PCOS استفاده می‌شود و به گردش خون در ناحیه لگن کمک می‌کند. گل صد تومانی سفید به صورت جوشانده ریشه یا عصاره مایع مصرف می‌شود.

بهترین گیاه دارویی برای زود باردار شدن: دونگ کوای

دونگ کوای یک گیاه قوی برای بهبود توانایی باروری است و از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. حوزه تاثیر آن شامل درمان بی نظمی‌های قاعدگی و کمک به سلامت رحم (سلامت عضلات) می‌شود. این گیاه دارویی با افزایش جریان خون در ناحیه لگن به کاهش قاعدگی تاخیری، قاعدگی کوتاه همراه با گرفتگی و قاعدگی سبک کمک می‌کند. این گیاه دارویی به شکل تنتور مصرف می‌شود.

کلام پایانی

در این نوشتار بهترین داروهای گیاهی برای زود باردار شدن را دیدیم. در صورتی که به هر یک از این موارد دسترسی دارید می‌توانید از آن جهت افزایش سطح باروری خود استفاده کنید. با این حال یادتان باشد که قبل از شروع هر گونه درمانی طبیعی حتما با پزشک مشورت کنید به ویژه اگر دچار بیماری یا اختلال خاصی هستید.

رابطه انسان با گیاهان دارویی هزاران سال پیشینه دارد. در واقع گیاهان اولین داروهای مورد استفاده توسط بشر بودند و تا به امروز مؤثر و غیرسمی هستند. با این حال در صورتی که برای هر بیماری دارویی مصرف می‌کنید، حتماً قبل از انتخاب داروهای گیاهی، پزشک خود را در جریان قرار بدهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو