فیلم تهران شهر عشق ؛ خلاصه داستان + بررسی

فیلم تهران شهر عشق ؛ خلاصه داستان + بررسی


منبع: پلازا

5

1402/9/30

21:29


فیلم تهران شهر عشق ؛ خلاصه داستان + بررسی

فیلم تهران شهر عشق یکی از جدیدترین عناوین منتشر شده ایرانی محسوب می‌شود که این روزها توجه‌ها را به خود جلب کرده و مورد تحسین برخی مخاطبان قرار گرفته است. در ادامه با معرفی کامل این فیلم همراه شما می‌شویم.

فیلم تهران شهر عشق به کارگردانی و نویسندگی علی جابر انصاری در سال 1397 ساخته شده است. همچنین مریم نجفی نیز در نوشتن فیلمنامه به او کمک کرد و محمد احمدی تهییه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت. این فیلم ماهیتی کمدی درام دارد و پیش از دروان کرونا ساخته شد و نتوانست در سینماها اکران شود‌. حال در ادامه مقاله پیش رو پلازا به معرفی فیلم سینمایی تهران شهر عشق پرداخته و جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم تهران شهر عشق

ژانر فیلم تهران شهر عشق کمدی، درام و عاشقانه است. این اثر در تاریخ 10 آبان سال 1402 بر روی پلتفرم فیلیمو و سایر وبسایت‌های فیلم منتشر شد و اکنون به صورت اینترنتی می‌توانید آن را تماشا کنید. مدت زمان فیلم تهران شهر عشق 98 دقیقه است.

داستان فیلم تهران شهر عشق

داستان فیلم تهران شهر عشق

در این بخش با خلاصه فیلم سینمایی تهران شهر عشق همراه شما هستیم. تا به حال این شعر سهراب سپهری که می‌گوید همه در جمع ولی تنهایند را شنیده‌اید؟ تهران شهر عشق نیز روایت داستان سه فرد به نام‌های مینا، وحید و حسام است که علیرغم شلوغ بودن شهر تهران، زندگی آنها با تنهایی گره خورده است. این سه نفر در خط داستانی مربوط به خود، سعی می‌کنند تا از تنهایی بیرون بیایند و در این راه بیشتر خود را می‌شناسند اما آیا صرفا تنها نبودن باعث می‌شود زندگی بهتری داشته‌ باشند؟

بازیگران فیلم تهران شهر عشق

این فیلم به سراغ بازیگرانی نرفته که در سینما یا تلویزیون بسیار مطرح باشند و قصد ندارد از این راه جذب مخاطب کند. با این حال، بازیگران این اثر حس خوبی به مخاطب می‌دهند. در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

فروغ قجابگلی در نقش مینا

خلاصه فیلم سینمایی تهران شهر عشق

فروغ قجابگلی بازیگر اهل ایران متولد 14 اردیبهشت سال 1349 است. او از سال 1378 بازیگری را از فیلم متولد ماه مهر شروع کرد. خانم قجابگلی اهل دزفول است و با فیلم خاک سرخ اولین تجربه تلویزیونی خود را پشت سر گذاشت. این هنرپیشه پیش از آن در تئاتر فعالیت می‌کرد و اکنون نیز حضوری مستمر در آن دارد. از آثار شاخص این بازیگر زن باید به فیلم‌های چهارشنبه سوری، یلدا، اتاق تاریک، میجر، سریال‌های خانه ای در تاریکی، قرعه، علی‌البدل، هم گناه، یاور، زیرخاکی 2 و آفتاب پرست اشاره کنیم.

مهدی ساکی در نقش وحید

هنرپیشه های فیلم سینمایی تهران شهر عشق

مهدی ساکی بازیگر، هنرپیشه و آهنگساز اهل کشور ایران در سال 1353 در خوزستان به دنیا آمد. او از سال 1378 در حوزه تئاتر فعالیت می‌کرد و در اولین تجربه سینمایی خود بسیار هم خوش درخشید. نقش مهدی در ارتفاع پست او واقعا هنرمندانه اجرا شده بود‌‌. پسری جوان و اهل مد روز که آرزو داشت در کشوری دیگر به آزادی برسد و به طور کامل خاک و نپخته بودن شخصیت را به مخاطب القا می‌کرد. آقای ساکی علیرغم بازی خوب اما چندان اهل فیلم‌ بازی کردن نیست. او در آثاری همچون دوئل، روز سوم، سریال‌های هشت بهشت و آسمان من حضور یافته است.

امیرحسام بختیاری در نقش حسام

بازیگران فیلم تهران شهر عشق

امیرحسام بختیاری بازیگر مطرحی نیست و از پیشینه او چندان آگاهی نداریم. نام او برای سریال‌های ممنوعه و دلدادگان ثبت شده است اما چیزی که واضح به نظر می‌رسد، دیده شدن او با فیلم تهران شهر عشق است. او در فیلم نقشی کلیدی دارد که یکی از خطوط داستان به او کاملا ربط دارد.

بهناز جعفری در نقش نیلوفر

تریلر فیلم تهران شهر عشق

بهناز جعفری هنرپیشه ایرانی در 25 مرداد سال 1353 به دنیا آمد. او فعالیت بازیگری خود را از سال 1372 با تئاتر سلطان مار از گلاب آدینه و فیلمی به نام جاده عشق شروع کرد. این بازیگر سپس با فیلم روسری آبی دیده شد و در سال 1379 نقشی کلیدی در سریال مشهور خاک سرخ داشت. خانم جعفری صدای گیرایی دارد که بر جذابیت شخصیت‌های او می‌افزاید. او معمولا از اینکه نقش‌های منفی و خاکستری بازی کند ابایی ندارد و به بهترین نحو آنها را اجرا می‌کند. به عنوان یک بازیگر خانم این روحیه او را تحسین می‌‌کنیم.

از آثار مشهور سینمایی این بازیگر باید به مسافر ری، چند تار مو، باغ‌های کندلوس، ساکن طبقه وسط، خشم و هیاهو، جاده قدیم، شب طلایی، سریال‌های مختارنامه، آب پریا، یادآوری، زیر پای مادر، بچه مهندس 1 و 2، دندون طلا، نیسان آبی 1 و 2 و شریک جرم اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی تهران شهر عشق عبارتند از:

  • امیررضا علی زاده 
  • آرام محضری
  • محسن سلیمانی
  • حشمت آرمیده
  • جعفر درویش زاده

نقد فیلم تهران شهر عشق

تهران شهر عشق اکران سینمایی نشد و از آن دسته آثار نیست که قرار باشد توجهات زیادی را به خود جلب کند. اما اگر خواننده این مقاله هستید و می‌خواهید یک اثر متفاوت ببینید، با توجه به توضیحاتی که می‌دهیم می‌توانید آن را برای تماشا انتخاب کنید.

قهرمانان داستان ما چه کسانی هستند؟

نقد فیلم تهران شهر عشق

این اثر به سراغ هنرپیشه‌های پر آوازه و مشهور نمی‌رود و قهرمانان داستان آن نیز دفرمه هستند. چرا می‌گوییم دفرمه؟ آیا ایراد از بازیگران است؟ قطعا نه! اتفاقا بازیگران بازی روانی دارند. مقصود ما این است که بازیگران برطبق استانداردهای روز، صرفا قصد ندارند تصاویری شیک را به ما نشان دهند.

کاراکتر اصلی خط داستانی اول یک منشی مرکز زیبایی است که اضافه وزن دارد، شخصیت دوم نیز مربی بدنسازی است که اگرچه انگار شرایطش ایده آل به نظر می‌رسد اما از یک خلا رنج می‌برد. سومین شخصیت نیز یک خواننده مذهبی است که برخلاف حرفه‌ای که انتخاب کرده، به شدت خجالتی به نظر می‌رسد. هر سه این شخصیت‌ها نسبت به جامعه‌ای که در آن حضور دارند حس غریبگی می‌کنند و اساس تنهایی آنها را رها نمی‌کند. آنان هیچ مشکلی ندارند و انسان‌های کامل و با شخصیتی هستند اما عدم تطابق با جمعیت دورشان یک خلا برایشان ایجاد کرده است.

نویسندگی و مفهوم فیلم

نویسندگان این اثر با دقت و ظرافت سعی کرده‌اند از درونیات انسان‌ها بنویسند. انسان‌هایی که خود را نشناخته‌‌اند و در واقع همین اتفاق باعث شده تا حس تنهایی داشته باشند. در حقیقت هدف فیلم این است که گاهی احساس تنهایی به اینکه ما آدم‌هایی دور و بر خود داشته باشیم ربط ندارد بلکه، تنها هستیم چون با خودمان آشتی نکرده‌ایم. پس تا وقتی به یک بلوغ احساسی نرسیده‌ایم، آدم اشتباه را به حریم خود راه ندهیم.

سخن نهایی

نمرات فیلم سینمایی تهران شهر عشق

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم تهران شهر عشق همراه شما بودیم. این فیلم می‌توانست قوی‌تر باشد و از لحاظ بصری خوش ساخت‌تر، تولید شود اما با توجه به مفهوم خود، نمرات فیلم سینمایی تهران شهر عشق قابل قبول هستند. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید یا قصد تماشای آن را دارید؟ به نظر شما نکات مثبت و منفی آن چه چیزهایی هستند؟ تریلر فیلم تهران شهر عشق را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو