همه چیز درباره بیمه مسافرتی!

همه چیز درباره بیمه مسافرتی!


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/5

08:24


بیمه در همه حالات برای انسان نیاز است. برای مسافرت هاهم از بیمه استفاده میکنند.درمسافرت های داخلی خبری از بیمه نیست فقط در تورهای طبیعت گردی که آژانسها برعهده دارندجمعیت زیاد است استفاده می‌کنند. اما در مسافرت های خارج از کشور استفاده از بیمه مسافرتی لازم و ضروری است. در این مطلب می‌خواهیم تا با این نوع بیمه بیشتر آشنا شویم.همراه ساعد نیوزباشید.

با توجه به اینکه در سفر های خارجی، ممکن است مسافران، با بیماری های ناشی از تغییر وضعیت آب و هوایی کشور های مختلف، دریازدگی، مسمومیت های ناشی از غذا های متفاوت خارجی و یا بیماری های مناطق سردسیر مواجه شوند، نگرانی بابت سلامتی مسافران، همیشه وجود دارد. همچنین، احتمال اینکه مسائل دیگری همچون، بروز مشکلات حقوقی در صورت عدم رعایت قوانین در سفر های خار ج از کشور، گم شدن مدارک شناسایی مسافر و غیره، نیز گریبان گیر مسافران شود. بروز چنین، مشکلاتی می تواند در سفر های خارجی که مسافران با قوانین آن کشور آشنا نیستند و ممکن است به زبان آن کشور مسلط نباشند، بسیار دردسر ساز باشد. در این موارد، استفاده از بیمه مسافرتی، می تواند در جهت مقابله با این تهدیدات، راه حل های خوبی را پیش روی مسافران بگذارد.

بیمه مسافرتی،جهت ارائه خدمات بیمه‌ای به مسافران، توسط شرکت های بیمه‌گر عرضه شده و نحوه خرید آن، از طریق سایت های فروش آنلاین بیمه است. از جمله مزایا و پوشش های آن، پرداخت هزینه های درمانی بوده و بیمه شدگان، جهت اعلام خسارت، باید مدارک لازم همچون، اصل بیمه نامه، فتوکپی از صفحه اول پاسپورت و صفحات دارای مهر خروج و ورود به کشور و غیره را دارا باشند.

معرفی بیمه مسافرتی


بیمه مسافرتی، خطرات و تهدیداتی که ممکن است در سفر، برای بیمه گذاران، پیش بیاید را پوشش می دهد. در واقع، شرکت های بیمه گر، از طریق سامانه های اینترنتی خود، همانند سایت بیمه سامان و یا به صورت حضوری، با توجه به انعقاد قراردادی که با بیمه گذاران می کنند، متعهد می شوند که هزینه های اضافی که ممکن است در سفر، افراد قادر به پرداخت آن نباشند و خسارات احتمالی که مسافران، با آن ها مواجه می شوند را پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است، جهت اخذ ویزا، به خصوص برای کشور های عضو شینگن، داشتن این نوع از بیمه نامه الزامی می باشد و افراد می بایست با به همراه داشتن قرار داد بیمه ای خود، برای انجام روند دریافت ویزا از سفارت خانه ها اقدام نمایند. این نوع از بیمه نامه، مزایای بسیاری برای بیمه گذاران دارد که در ادامه، در رابطه با مزایای بیمه مسافرتی، توضیحات لازم آورده شده است.

بیمه شدگان، پس از خرید ارز از سامانه ارز مسافرتی و انجام سایر مراحل مقدماتی سفر، با شروع سفر خود، در خارج از کشور ایران، می توانند از پوشش های بیمه مسافرتی، در سراسر جهان بهره مند شوند، مشروط بر اینکه حادثه ای که برای افراد پیش آمده است، بیرون از منطقه مشخص شده در قرارداد بیمه ای نبوده و یا در کشور هایی که درگیر جنگ می باشند، رخ نداده باشد.

از دیگر مزایای این بیمه نامه این است که در زمان وقوع یک حادثه برای شخص بیمه شده، یک شخص مترجم، جهت توضیح مشکل مسافر به کمک او می آید.

کلیه اتباع ایرانی ساکن در خارج، می توانند در صورت دارا بودن شرایط بیمه ایرانیان خارج از کشور، از جمله شرط حداقل سنی 18 و حداکثر سنی 50 سال، از طریق سامانه اعلام درخواست بیمه تامین اجتماعی و یا مراجعه به کارگزاری های این سازمان، برای ثبت نام اقدام نموده است.

از دیگر مزایای بیمه مسافرتی، پرداخت هزینه های درمانی، معرفی یک تیم درمانی معتبر در مقصد به مسافر و دیگر کمک های جانبی در زمان مواجه شدن مسافر، با بیماری در خارج از کشور می باشد.

بیمه مسافرتی، خساراتی که ممکن است ضرر های مالی بسیاری را در سفر برای مسافران به جای بگذارد، همانند پرداخت هزینه های مربوط به دریافت گذر نامه، در صورتی که در کشور مقصد پاسپورت خود را گم کنند را جبران می کند و در کشور مقصد دیگر نگرانی نخواهند داشت.

افراد نیز می توانند با توجه به شرایط سفر خود، یکی از انواع این بیمه نامه را خریداری نمایند؛ زیرا در رابطه با این نوع بیمه نامه، شرکت های بیمه گر، از جمله سایت بیمه ملت، طرح های متنوعی را برای بیمه شدگان، ارائه نموده اند و در هریک از این طرح های عرضه شده، مزایا و پوشش های بیمه ای مختلفی را در نظر گرفته اند.

همچنین، بیمه شدگان، توجه داشته باشند، پس از خرید این بیمه نامه، می توانند به دو روش، بیمه نامه خود را باطل کنند که در ادامه، در رابطه با اینکه در چه شرایطی بیمه گذار می تواند بیمه نامه مسافرتی خود را باطل نماید، توضیحات لازم آورده شده است.

در حالت اول، در صورتی که ویزا مسافر، صادر شده باشد، شخص بیمه شده می تواند با درخواست کتبی، پس از پایان مدت ویزا خود، به نمایندگی های بیمه ای که از آن، بیمه مسافرتی را خریداری نموده است، مراجعه کرده و بیمه نامه خود را باطل نماید.

در حالت دوم، در صورتی که ویزای شخص بیمه گذار صادر نشده باشد، با درخواست کتبی و ارائه نامه ای از سوی سفارت، می تواند به صورت حضوری، به نمایندگی های بیمه ای که از آن، بیمه نامه مسافرتی را خریداری نموده است، مراجعه کرده و بیمه نامه خود را باطل نماید.

افرادی که قصد دارند، از خدمات الکترونیکی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بهره مند شوند، می توانند از طریق مراجعه به سایت این سازمان، به نشانی اینترنتی centinsur.ir ،اقدام نمایند.

بیمه مسافرتی مسافران

بررسی بیمه مسافرتی

پوشش های بیمه مسافرتی


همانطور که بیان شد، طبق مزایا و پوشش هایی که بیمه مسافرتی، برای بیمه گذاران خود، در نظر گرفته است، اگر صدمه ای و یا خسارتی به بیمه گذار وارد شود، شرکت بیمه گر، موظف می باشد، اقدامات لازم را برای پرداخت خسارت، با توجه به قراردادی که با شخص بیمه شده داشته و پوشش های بیمه ای در نظر گرفته شده، انجام دهد. در ادامه، در رابطه با پوشش های بیمه مسافرتی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که تمایل دارند، از پوشش های بیمه تکمیلی درمان، استفاده کنند، می توانند از طریق سایت بیمیتو، به نشانی bimito.com ، به صورت غیر حضوری، برای خرید این بیمه نامه، اقدام نمایند.

  • پرداخت هزینه‌ های پزشکی و بستری شدن مسافر، هنگام بروز حادثه در کشور مقصد

  • انتقال یا بازگرداندن شخص بیمه شده به کشور مبدا، در صورت بروز حادثه در کشور مقصد

  • پرداخت هزینه های ضروری دندان پزشکی تا سقف مقرر برای شخص بیمه پرداز

  • بازگرداندن جسد شخص بیمه گذار به ایران، در صورت فوت در کشور مقصد

  • انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌ گذار، در صورت نیاز

  • پرداخت هزینه بازگشت شخص بیمه‌ گذار ،به کشور مبدا، به علت فوت اقوام

  • در صورت مفقود شدن دارو های ضروری شخص بیمه شده، پرداخت هزینه‌ های مربوط به تحویل دارو

  • پیگیری‌ و همچنین، پرداخت هزینه مسائل حقوقی

  • پرداخت هزینه صدور المثنی مدارک شناسایی، در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی

  • حواله وجه نقد برای شخص بیمه شده

  • پرداخت هزینه ‌های ناشی از تاخیر در پرواز

  • در اختیار قرار دادن اطلاعات درمانی به بیمه شدگان، توسط شرکت کمک ‌رسان در مواقع اضطراری

  • پرداخت هزینه در صورت از دست دادن بار

  • ارائه وجه‌ ضمانتی

  • بازگرداندن کودکان به کشور ایران، در صورت فوت یا بستری شدن سرپرست در کشور مقصد

مدارک مورد نیاز جهت اعلام خسارت بیمه مسافرتی


همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، بیمه مسافرتی، خسارت های ناشی از حوادثی که در حین سفر، بیمه شدگان، با آن ها مواجه می شوند را جبران می کند. حال، جهت اعلام خسارت، افراد می بایست مدارکی را نیز ارائه نمایند. در ادامه، در رابطه با مدارک مورد نیاز جهت اعلام خسارت بیمه مسافرتی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که قصد دارند، تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی انفرادی قرار بگیرند، می توانند از طریق سایت های فروش آنلاین بیمه ای، همانند بیمیتو، به نشانی اینترنتی bimito.com ، به صورت آنلاین، برای دریافت این بیمه نامه، اقدام نمایند.

  • ارائه اصل ‌‌بیمه ‌نامه، فتوکپی از صفحه اول گذر نامه و صفحات دارای مهر خروج و ورود به کشور ایران

  • صورت حساب های پرداخت شده ( با مهر و امضا ) به همراه رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق

  • برای دریافت هزینه‌ های درمانی، ارائه گزارش پزشکی، صورت حساب مرکز درمانی و همچنین، رسید پرداخت هزینه‌ های مربوطه

  • برای اعلام خسارت تاخیر در پرواز، ارائه نامه از شرکت هوایی و همچنین، فاکتور هزینه ‌های پرداخت شده

  • برای اعلام فوت شخص ‌‌بیمه‌ گذار، ارائه گزارش پزشکی قانونی، پرونده بیمارستان، گزارش پزشک معالج و یا سایر مراجع قانونی

  • برای اعلام خسارت، بابت هزینه‌ های ضروری ناشی از تاخیر در رسیدن چمدان‌ ها، فاکتور هزینه‌ های پرداخت شده و همچنین، ارائه نامه ای از شرکت هواپیمایی، مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل 12 ساعت

  • همچنین، یک گزارش کامل از وقوع حادثه و یا بروز بیماری، شامل اطلاعاتی در رابطه با شهر و کشور محل وقوع حادثه، علت حادثه، تاریخ دقیق وقوع حادثه، ذکر نوع بیماری و تاریخ دقیق اقدامات درمانی، اعم از بستری شدن در بیمارستان و یا اینکه درمان سرپایی صورت گرفته، کل مبلغ هزینه‌ های درمانی که انجام شده و شخص بیمه شده پرداخت نموده است، کد رهگیری اخذ شده از شرکت ‌‌بیمه ‌گر، آدرس و شماره تماس ‌‌بیمه‌ گذار در کشور ایران.

نحوه خرید بیمه مسافرتی


بیمه مسافرتی، یکی از انواع بیمه نامه اختیاری است که شرکت های بیمه گر، با در نظر گرفتن شرایط مختلف سفر ها و نیاز اقشار مختلف جامعه، آن را ارائه کرده اند و با توجه به اینکه ممکن افراد، در سفر، با حوادث و مواردی که هزینه بردار باشند مواجه شوند، نحوه خرید این بیمه نامه، غیر حضوری بوده و با توجه به اینکه مزایا و پوشش های بسیار زیادی دارد، کمک بزرگی به مسافران، خواهد کرد. در ادامه، در رابطه با نحوه خرید آنلاین بیمه مسافرتی، توضیحات لازم، ارائه شده است.

برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی، ابتدا، وارد سایت ازکی، شوید. پس از ورود به این سایت، به نشانی اینترنتی azki.com، بر روی گزینه مسافرتی، کلیک نمایید.

راهنمای تصویری


حال، مراحل نحوه خرید آنلاین بیمه مسافرتی، می توانید طی کنید. به منظور خرید این بیمه نامه، به صورت اینترنتی، می بایست نام کشور یا کشور هایی که قصد سفر به آن ها را دارید، انتخاب کرده و سپس، گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری


در این قسمت، می بایست مدت زمانی را که در سفر هستید، مشخص نموده و سپس، بر روی گزینه مرحله بعد بزنید.

راهنمای تصویری


در این مرحله، برای استعلام بیمه مسافرتی می بایست تعداد مسافر را انتخاب کرده و سپس، بر روی گزینه استعلام نرخ بیمه مسافرتی کلیک نمایید.

راهنمای تصویری


حال، در این صفحه، می توانید لیست بیمه نامه های مسافرتی را مشاهده نمایید.

راهنمای تصویری

در نهایت، می توانید با توجه به شرایط خود، این بیمه نامه ها را با یکدیگر مقایسه نموده و با کلیک کردن بر روی گزینه سفارش، اقدام به خرید بیمه مسافرتی مد نظر خود، به صورت آنلاین، همانند نحوه خرید بیمه عمر، از طریق سایت ازکی نمایید.

کلام پایانی

ما برای رهایی از افکار و بازپروری روحی خود به مسافر چه داخلی و چه خارجی نیاز داریم . علاوه برلذت بردن از منظره و خرید و گشت و گذار گزینه و مبحث مهمی که مطرح است، بیمه است. بیمه در مسافرت های خارجی الزامی و ضروری است. هنگامی که شما قصد خرید تور از آژانسی را دارید، در سفر های خارجی ف بیمه بر روی تور شما واقع است و هزینه جاداگانه ای دارد. اما وقتی خودتان می‌خواهید تور مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید با جستجو در گوگل و پیداکردن سایت مورد نظر خود خود را بصورت انلاین و غیر حضوری بیمه کنید و سپس کد رهگیری بیمه را دریافت کرده و از خرید خود اطمینان حاصل کنید. این مبحث یکی از مهم ترین موضوعات مهم در جامعه است که اگر ناخواسته در کشور مقصد حادثه ای غیر منتظره و ناگوار برای مسافر رخ داد، بتواند خسارت و غرامت خود را تا سقف تعیین شده از بیمه خرداری شده خود اخذ کند. امیدواریم تا با مطالعه این قسمت از مسائل و مطالب حقوقی بتوانید آگاهی خود را در این زمینه بیشتر کنید. امیدواریم که لذت برده و برایتان مفید باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو