گلچینی از انشا با موضوع جشن کریسمس برای دانش آموزان

گلچینی از انشا با موضوع جشن کریسمس برای دانش آموزان


منبع: تالاب

2

1402/10/5

08:48


25 دسامبر روزی اسـت کـه حضرت مسیح بـه دنیا آمد و این روز را مسیحیان […]

گلچینی از انشا با موضوع جشن کریسمس برای دانش آموزان

25 دسامبر روزی اسـت کـه حضرت مسیح بـه دنیا آمد و این روز را مسیحیان جشن می گیرند . پس شب کریسمس مطابق با 24 دسامبر اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه مناسبت جشن کریسمس لیستی از انشاهایی با موضوع کریسمس را برای دانش آموزان فراهم کردیم.

 

انشا با موضوع جشن کریسمس

در نوشتن انشا درمورد کریسمس از آداب مخصوص روز کریسمس و برنامه هاي‌ مختلفی کـه دراین روز وجوددارد صحبت می شود، انشا درباره کریسمس میتواند در مورد نحوه تزئین برگزاری جشن کریسمس، غذاهایی کـه در جشن کریسمس استفاده می شود، درخت کریسمس، هدایایی کـه در جشن کریسمس بـه عنوان کادو داده می شود و خیلی موارد دیگر باشد.

 


مطالب مشابه: مطلبی جالب در مورد جشن کریسمس


 

1. انشا درباره کریسمس

انشا درباره کریسمس

کریسمس یکی از مهم ترین روزهای تقویم مسیحیان اسـت کـه از اوایل سده بیستم بـه بعد بـه شکل جشن برگزار می شود و فرصتی برای جمع شدن خانواده ها کنار یک دیگر و هدیه دادن اسـت. در زبان فرانسوی بـه کریسمس، نوئل گفته می شود، شخصی کـه سوار بر کالسکه برای بچه هاي‌ خوب هدیه می آورد .

 

بابانوئل پیرمردی چاق با ریش سفید و لباس هاي‌ قرمز اسـت کـه در کارخانه اش در قطب شمال با همکاری کوتوله‌ هاي‌ پریزاد «Elf» هدیه ها را را تولید و اماده میکند ودر سال جدید با هدیه بـه سراغ بچه ها می رود. در برخی از افسانه ها نیز بابانوئل با سورتمه اي کـه چند گوزن شمالی آن را می کشند سراغ بچه ها می رود تا هدیه ها را پخش کند.

 

کزیسمس مانند همه ی جشن ها آداب و مراسم بخصوصی دارد کـه یکی از مهمترین انها تزئین و چراغانی درخت کاج اسـت. رفتن بـه کلیسا برای برگزاری جشن و خواندن سرود و شکر گذاری در خیابانها از دیگر آداب و رسوم رایج در شب کریسمس می باشد.

 

2. انشا کریسمسی برای دانش آموزان

انشا کریسمسی برای دانش آموزان

کریسمَس یا نوئل اسم جشنی اسـت در آیین مسیحیت کـه بـه منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز 25 دسامبر جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه 24 دسامبر نیز برگزار می کنند.

 

ایام دوازده روزه کریسمس با سال روز میلاد مسیح در 25 دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌شویان در روز 6 ژانویه ادامه مییابد. هرچند مهم ترین عید مذهبی در گاهشمار مسیحی، روز عید پاک « بـه عنوان روز مصلوب شدن و رستاخیز عیسی » اسـت، مردم بسیاری ب ه‌خصوص در کشور های ایالات متحده و کانادا ؛ کریسمس را مهم ترین رویداد سالانه مسیحی محسوب می‌دارند.

 

با وجودی کـه این روز ؛ یک عید مذهبی شناخته می شود ؛ از اوایل سده بیستم میلادی بـه بعد بـه طور گسترده بـه عنوان یک جشن غیر مذهبی برگزار شده و برای بیشتر مردم ؛ این ایام فرصتی اسـت برای دور هم جمع شدن اقوام و دوستان و هدیه دادن بـه هم. کریسمس با آیین‌هاي‌ ویژه‌اي بـه‌طور مثال آراستن یک درخت کاج ؛ برگزار شده و شخصیتی خیالی بـه نام بابانوئل در ان نقشی مهم دارد.

 

شخصیتی کـه امروزه بـه شکل پیرمردی مهربان و چاق اسـت و با لباس سرخ رنگ و ریشی سفید و بلند، هنگام کریسمس در بین برگزارکنندگان این جشن ظاهر می گردد بـه چندین اسم شناخته میشود کـه بابانوئل « Papa noel »؛ سانتا کلوز « Santa claus » و سنت نیکولا «Saint Nicola» از معروف ترین این اسامی‌اند.

 

در سده چهارم میلادی، یکی از اسقف هاي‌ آسیای صغیر بـه خاطر رفتار مهربانانه اش با کودکان شهرت یافت . « بـه خاطره هدایایی کـه در شب کریسمس برای کودکان می‌برد . »

 

3. انشا در مورد برگزاری کریسمس در کشورهای دیگر

انشا در مورد برگزاری کریسمس در کشورهای دیگر

برگزاری کریسمس در کشور های مختلف مسیحی بنا بـه سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت‌هایي نیز با یک دیگر دارد. اما مشترکات این مراسم این اسـت کـه: مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد عیسی مسیح بـه کلیساها میروند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می کنند ودر خیابان‌ها و کوچه‌ها دسته‌دسته سرودهای پرستشی و شکرگزاری اجرا می‌نمایند .

 

4. انشا با موضوع معجزه شب کریسمس

انشا با موضوع معجزه شب کریسمس

سال 2014. کریسمس. درخانواده من، در بین تمام تعطیلات زمستانی، کریسمس بیشترین احترام را دارد. برای ما، مانند بسیاری از روس ها، این یک تعطیلات خانوادگی اسـت. کریسمس رابا مادربزرگ و عمه مان جشن میگیریم. من مشتاقانه منتظر هستم کـه مادرم کی برای یک میز با خوراکی ها تماس بگیرد. ما برای تعطیلات آماده میشویم. مامان و مادربزرگ در حال تهیه نان هاي‌ معطر با کشمش هستند.

 

من و دوستانم سرود میخوانیم. سرود بـه معنای سرود خواندن اسـت. برای این کارولارها با شیرینی پذیرایی می‌شوند. ما چندین سرود را از قبل مطالعه می‌کنیم، دوستان را ملاقات میکنیم و انها را می‌خوانیم. ما شوخی میکنیم و لذت میبریم تا مردم خوشحال شوند، زیرا این یک تعطیلات ویژه اسـت – تولد عیسی مسیح. عصر، تمام خانواده ما دریک میز جشن بزرگ جمع میشوند.

 

ما کوتیا می‌خوریم، این خوراکی اسـت کـه از برنج و کشمش آماده میشود، غذا هاي دیگری کـه بستگان در طول روز تهیه می کنند. بزرگسالان در مورد چگونگی جشن کریسمس صحبت می کنند، لباس هاي‌ “ارواح شیطانی” میپوشیدند، ماسک می زدند و برای خواندن سرود بـه خانه می رفتند. و با شروع غروب، دختران تعجب کردند. طبق باورهای ترسناک، با حدس زدن، دختران بـه تاریخ ازدواج و نام نامزد خود پی بردند.

 

من واقعاً دوست دارم بـه چنین داستان هاي‌ تقریبا افسانه اي گوش کنم. برای من کریسمس یکی از مورد احترام ترین تعطیلات اسـت. من تعمید یافته‌ام و مانند بسیاری از مسیحیان مؤمن، در کلیسای ارتدکس شرکت میکنم و از تولد منجی ما، عیسی مسیح، شادی می کنم. گلبتس وادیم،

 

5. محبوب ترین و رایج ترین سنت های کریسمس

محبوب ترین و رایج ترین سنت های کریسمس

مشخص نیست کـه چرا مردم جوراب را برای بابا نوئل آویزان می کنند. اما گفته شده کـه احتمالاً نوعی سنت قدیمی کریمس اسـت کـه از گذشته وجود داشته اسـت. در روز کریسمس کودکان جوراب هاي‌ خودرا بر میخ هایي در بالای تخت خوابشان می ‌آویزند .

 

بابانوئل با نوعی سورتمه کـه چند گوزن شمالی ان را میکشند بـه شهر های مختلف میرود. سورتمه‌ اي کـه قابلیت پرواز دارد و بابا نوئل اطلاع دارد کـه کدام بچه در طول سال خوب بوده و کدام بد و بـه بچه‌هاي‌ خوب هدیه می‌ دهد. گفته می شود کـه بابا نوئل از شومینه وارد خانه می شود.

 

بسیاری از مسیحیان حلقه اي از گیاهان همیشه سبز را پشت در ورودی خانه آویزان می کنند. گفته می شود این حلقه ها نمادی از تاج حضرت عیسی در زمان بـه صلیب کشیده شدن می باشد.

 

در گذشته در روز کریسمس، همسایگان بـه دیدار یک دیگر می رفتند و برای یک دیگر آرزوهای موفقیت میکردند. استفاده از کاج برای کریسمس یک سنت بسیار قدیمی اسـت کـه حتی بـه قبل از مسیحیت بر می گردد. در گذشته از درختان دیگری به جز کاج مانند درختان زالزالک و گیلاس استفاده می شد. امروزه در روز کریسمس درخت کاج رابا شمع هاي‌ کوچک نورپردازی و تزئین می کنند.

 

منشأ استفاده از رنگ هاي‌ سبز و قرمز در کریسمس ناشناخته اسـت. با این حال ؛ احتمالاً منشأ رنگ سبز بـه رنگ درخت کاج اشاره دارد ودر کریسمس استفاده می شود. رنگ قرمز احتمالا برگرفته از انواع توت هاي‌ هالی اسـت.

 

در روز کریسمس کـه همه ی خانواده ها کنار یک دیگر جمع می‌شوند از غذا هاي خوشمزه اي برای پذیرایی استفاده می شود، رایجترین غذاها در جشن کریسمس، بوقلمون هاي‌ آب نمک بو داده در اجاق گاز آب نبات نیشکر، پودینگ کریسمس هستند کـه برای پذیرایی تهیه میشوند.

 

برای کودکان در روز کریسمس بازی هاي‌ سرگرم کننده اي وجوددارد کـه عبارتند از: بازی شکار نیشکر، بازی کریسمس، بازی صندلی موسیقی، بازی جوراب زنانه ساقه بلند، بازی حدس زدن و … کـه هر کدام بـه نوعی سرگرم کننده و جالب اسـت و همچنین موزیک هاي‌ مختلفی برای کودکان دراین روز وجوددارد.

 

نتیجه گیری

جشن کریسمس یکی از زیباترین و بزرگ ترین جشن هاي‌ مسیحیان جهان اسـت کـه با چراغانی و نورباران این روز میلاد حضرت مسیح و سال نو میلادی خودشان را جشن میگیرند و تا چند شب بـه جشن و پایکوبی می‌پردازند و اینروزها و شبها را بـه شادی و خوشگذرانی می گذرانند.

 


مطالب مشابه: دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل «عکس»


 

6. انشا درمورد جشن کریسمس

انشا درمورد جشن کریسمس

کریسمَس«بـه انگلیسی: Christmas» یا نوئل «بـه فرانسوی: Noël» نام جشنی اسـت، در آیین مسیحیت کـه بـه منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز 25 دسامبر جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه 24 دسامبر نیز برگزار می کنند.

 

اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را بـه عنوان میلاد مسیح جشن میگیرند. برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس «ناحیه تاریخی فلسطین» و دیگر مکانها، بـه سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز 7 ژانویه برپا می‌دارند.

 

اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر بـه فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را هم زمان در روز ششم ژانویه جشن می گیرند. ایام دوازده روزه کریسمس با سال روز میلاد مسیح در 25 دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌شویان در روز 6 ژانویه ادامه مییابد.

 

7. متن و مقاله در مورد کریسمس 

متن و مقاله در مورد کریسمس 

روز کریسمس در کشور هاي‌ مختلف کـه آیین مسیحیت را می پرستند مورد ستایش و شادباش قرار می‌گیرد، اگر می‌خواهید در مورد این روز بـه کلاس خود مقاله و یا انشائی ارائه دهید بـه شـما عزیزان پیشنهاد میکنیم کـه الان در ادامه این متن، محتوی کامل ان را بخوانید و از ان یادداشت برداری فرمائید.

 

کریسمس «کـه بـه معنی “روز عیسی مسیح” اسـت» تعطیلات مسیحی اسـت کـه بـه تولد عیسی «کـه مسیحیان معتقدند فرزند خداست» اسـت ؛ و یک تعطیلات فرهنگی برای غیر مسیحیان اسـت. روز 25 دسامبر ؛ روزی کـه بـه عنوان روز کریسمس مشهور اسـت و جشن گرفته می شود. این روز ؛ یک تعطیلات مسیحی اسـت، کـه توسط مسیحیان در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

 

بسیاری از غیر مسیحیان نیز این روز را بـه عنوان زمان صلح ؛ شادی ؛ دورهمی خانوادگی و هدیه دادن جشن می گیرند. روش هاي‌ زیادی وجوددارد کـه مردم کریسمس را جشن می گیرند. بیشتر افراد کنار خانواده می روند ودر صبح کریسمس هدیه بهم دیگه میدهند . بسیاری از مردم در روزهای کریسمس یا شب کریسمس برای کمک بـه کلیسا شرکت می کنند.

 

تزئینات کریسمس بخش بزرگی از تعطیلات اسـت. مردم خانه هاي‌ خودرا با چراغ هاي‌ تزئینی و تزئینات زمستانی تزئین می کنند. انها همچنین طبق معمولً یک درخت کریسمس را قرار داده و ان رابا تزئینات و چراغ تزئین می کنند.

 

بخش دیگری از جشن کریسمس موزیک هاي‌ کریسمس مانند Silent Night ؛ Away in a Manger ؛ The First Noel ؛ The Twelve Days of Christmas و Jingle Bells اسـت.

 

در ایالات متحده کریسمس یک تعطیلات فدرال ملی اسـت. بیشتر دفاتر دولتی ؛ مدارس و مشاغل برای کریسمس تعطیل هستند. کریسمس در واقع ” از mass of christ” گرفته شده. اما بـه “Christ Mass” کوتاه شده. گاهی اوقات نسخه کوتاهتر “Xmas” نیز استفاده می شود. محبوب ترین آداب و رسوم در حال حاضر، شامل هدیه دادن اسـت.

 

موسیقی و ترانه سرایی کریسمس؛ دیدن یک نمایش از عیسی مسیح؛ مبادله کارت هاي‌ کریسمس؛ کمک و شرکت در کلیسا؛ یک وعده غذایی ویژه؛ و تزئینات مختلف کریسمس و… کریسمس همه ی ساله بـه مناسبت بزرگداشت میلاد عیسی مسیح جشن می‌گیرد. برای اکثر مردم ؛ کریسمس یعنی ؛ درخت کریسمس ؛ کیک کریسمس ؛ بابا نوئل و پای کوبی کریسمس اسـت.

 

در کریسمس ؛ مردم لباس هایي با رنگ هاي‌ قرمز و سبز می‌پوشند کـه نشانگر تولد ؛ مرگ و رستاخیز عیسی مسیح اسـت کـه نمادی از عشق ؛ امید ؛ صلح و نور اسـت.

 

8. انشا در مورد جشن کریسمس

انشا در مورد جشن کریسمس

کریسمس یک جشنواره مذهبی برای مسیحیان اسـت کـه همه ی ساله در تاریخ 25 دسامبر برگزار می شود ودر ان روز تولد عیسی مسیح را جشن می گیرند. شب کریسمس بـه شب یا کل روز قبل از روز کریسمس اشاره دارد.

 

24 دسامبر بـه عنوان یک تعطیلات کامل یا نیمی از روز جشن گرفته می شود. در جامعه غربی و سایر جهان مسیحیت، شب و روز کریسمس بـه عنوان یکی از مهمترین جشن هاي‌ فرهنگی شناخته میشوند. مردم در روز عید کریسمس بـه یک دیگر هدیه می‌دهند.

 

کریسمس بـه شکل هاي‌ مختلفی جشن گرفته می شود. آداب جشن کریسمس در بسیاری از کشورها متفاوت اسـت. خانواده ها و دوستان در کریسمس برای گذراندن وقت درکنار یک دیگر، عشق را نثار یک دیگر می کنند و هدایای خودرا در کریسمس کادو میدهند و این موضوعی اسـت کـه در نوشتن انشا در مورد کریسمس باید بـه ان اشاره کرد. همچنین می‌توانید متن تبریک کریسمس انگلیسی را در می‌نویسم دنبال نمایید.

 

روش سنتی جشن کریسمس تزئین خانه ها با نور روشن و رنگارنگ و درخت کریسمس می‌باشد. برنامه هاي‌ ویژه اي بـه مناسبت کریسمس آماده می شود. کودکان نیز در کریسمس نقش ویژه اي دارند، زیرا والدینشان و بابا نوئل بـه انها هدایایی می‌دهند.

 

کریسمس از جهات مختلفی دارای اهمیت می باشد، از جمله این کـه: خانواده ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند و عشق و سپاس را بـه یک دیگر هدیه می‌دهند. جشن کریسمس برای بسیاری از افراد برای شروع جدید روابط و بسیاری موارد دیگر در زندگی آن ها بـه عنوان روز مناسبی شناخته می شود و زمان مناسبی برای دوری از تنش ها و لذت بردن از جشن کریسمس اسـت و آرامش را بـه همراه خواهد داشت.

 

در روز جشن کریسمس ؛ مردم لباس هایي با رنگ هاي‌ قرمز و سبز می‌پوشند کـه نشانگر تولد ؛ مرگ و رستاخیز عیسی مسیح و منشا عشق ؛ امید ؛ صلح و نور اسـت. بـه عقیده مسیحیان، فداکاری عیسی مسیح اسـت کـه زندگی مردم را مملو از امید و صلح کرده اسـت.

 

ابراز عشق بـه شکل هدایا و گذراندن وقت درکنار نزدیکان، معنای واقعی روح کریسمس را در خود جای می‌دهد. هدیه دادن در کریسمس سمبل عشق اسـت کـه ما نسبت بـه دیگران در قلب خود داریم. اهدای کمک هاي‌ مالی و خدمات مختلف برای افراد نیازمند ماهیت واقعی روز کریسمس را نشان می‌دهد.

 

در سراسر جهان سنت هاي‌ مختلفی برای کریسمس وجوددارد. در بسیاری از کشور ها کریسمس را بـه شکل رایج جشن کریسمس برگزار می کنند. از جمله: وجود بابا نوئل، قرار دادن درخت کریسمس، تعیین شیر و کوکی ها برای عصای بابا نوئل، بـه نمایش گذاشتن و ایجاد صحنه تولد عیسی مسیح، ارسال داستانهای مربوط بـه کودکی حضرت عیسی، ارسال کارتهای کریسمس، روزه گرفتن و خیلی از سنت هاي‌ دیگر مانند روزه گرفتن و هدیه دادن و … کـه هرکدام بـه شکل خاصی برگزار می‌شوند.

 


مطالب مشابه: متن طنز و خنده دار تبریک کریسمس 


 

در پایان

فرا تر از هر چیزی نباید از یاد ببرید کـه دانستن در مورد تاریخ و فرهنگ کشور هاي‌ دیگر می‌تواند اتفاق فوق العاده جذابی باشد و شاید اصلی ترین موضوع این اسـت کـه شـما باید در مورد این رویداد هاي‌ مهم کـه در جهان شناخته شده هستند بیشتر بدانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو