گلچینی از 15 انشا جالب در مورد آدم فضایی ها برای دانش آموزان

گلچینی از 15 انشا جالب در مورد آدم فضایی ها برای دانش آموزان


منبع: تالاب

2

1402/10/26

14:05


نوشتن انشا، مستلزم خیال‌پردازی و تخیلات قوی اي بوده و پیوند محکم در بین قلم […]

گلچینی از 15 انشا جالب در مورد آدم فضایی ها برای دانش آموزان

نوشتن انشا، مستلزم خیال‌پردازی و تخیلات قوی اي بوده و پیوند محکم در بین قلم و ذهن را می طلبد. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز گلچینی از انشاهایی با موضوع آدم فضایی ها برای دانش آموزان پایه هاي‌ متفاوت را منتشر کرده ایم.

 

انشا با موضوع آدم فضایی ها برای مدرسه

برای نوشتن انشا درباره آدم فضایی و موضوعات متعلق بـه آن، می بایست تخیلات فوق العاده اي داشته باشیم و آنرا بـه درستی استفاده کنید. موضوع انشای آدم فضایی یکی از جالب ترین موضوعاتی اسـت کـه می تواند تخیلات دانش آموزان را تقویت کند. بـه همین منظور ما دراین مطلب از مجله تالاب گلچینی از انشاهایی با موضوع آدم فضایی ها را برای کمک بـه شـما منتشر کرده ایم.

 

1. انشا در مورد آدم فضایی واقع گرایانه

انشا در مورد آدم فضایی واقع گرایانه

یادم می‌آید کـه از دوران بچگی همیشه از فیلم هاي‌ تخیلی و فضایی خوشم می آمده اسـت. از فیلم هایي کـه آدم فضایی هاي‌ بد! بـه آدم زمینی هاي‌ خوب! هشدار می دادند کـه بـه زمین حمله خواهند کرد تا فیلم هایي کـه آدم فضایی هاي‌ خوب از بخت بد بـه زمین برخورد می کردند و آدم زمینی هاي‌ بد آنها را تحت فشار یا آزمایش قرار می دادند.

 

با این‌که ظاهر آدم فضایی ها در فیلم هاي‌ مختلف و با الهام از خلاقیت نویسنده و کارگردان بـه سبک خاص خودشان طراحی می شوند اما در ذهن اکثر ما انها موجوداتی بدون مو، با چشمان سیاه سرد و درشت، لاغر و سر بزرگ و البته وحشتناک هستند و همیشه در هاله اي از ابهام و مه قراردارند.

 

شاید سال‌ها قبل آدم فضایی ها برای من واقعی تر بودند، موجودات شروری کـه قصد تصاحب زمین، خانه و زندگی زمینی ها را داشتند، باید با انها مبارزه میکردیم و اجازه ورود و استفاده از منابع زمینی مان را بـه انها نمی دادیم.

 

اما بـه مرور کـه بزرگتر شدم، آدم فضایی ها از زندگی واقعی من خارج شده و بـه فانتزی هاي‌ ذهنم تبدیل شدند، اگر چه هنوز هم از دیدن فیلم هاي‌ آدم فضایی لذت میبرم.

 

گاهی بـه این فکر می کنم کـه آن آدم فضایی ها شاید هرگز واقعی نشوند ودر حد فیلم هاي‌ هیجان انگیز باقی بمانند اما ما آدم زمینی ها کـه واقعی هستیم، وجود داریم و زندگی می کنیم، اما از زمین و منابع سرشار آن سوء استفاده می کنیم، بـه طبیعت زیبای آن آسیب می‌رسانیم و هوای پاک آنرا آلوده می کنیم.

 

ما زمینی ها اگر سال‌ها بـه همین رویه ادامه دهیم و خاک پاک این کره خاکی را آلوده کنیم آن گاه شاید بـه آدم فضایی هایي تبدیل شویم کـه برای بـه دست آوردن خاک، هوا و زندگی، دست بـه دامان کرات دیگر و حتی زمینی هاي‌ آن کرات شده و بـه زندگی هاي‌ انها دست درازی کنیم …

 

شاید ما آدم فضایی هاي‌ فیلم هاي‌ آنها باشیم کـه با شرارت بـه سرزمین شان هجوم برده و آنرا اشغال کنیم!گاهی بـه نظرم میرسد در فیلم هایي کـه ساخته می شود ما سرگذشت خودمان را درسال هاي‌ نه چندان دور بـه تصویر می‌کشیم!

 


مطالب مشابه: 15 انشا ادبی و زیبا در مورد کلاغ برای دانش آموزان


 

2. انشا درباره آدم فضایی ها

انشا درباره آدم فضایی ها

دوست داشتم من هم یک آدم فضایی بودم و می توانستم در فضا زندگی کنم؛ بـه نظر زندگی در فضا خیلی هیجان انگیز تر از زندگی در زمین اسـت و می‌توان شاهد اتفاق هاي‌ عجیب غریبی بین سیارات منظومه شمسی بود. اگر من یک آدم فضایی بودم روزها را درکنار خورشید می گذراندم؛ ساعت ها در کنارش می نشستم و محو نور و زیبایی اش می‌شدم از گرمای وجودش خودم را گرم میکردم.

 

شبها را درکنار ماه و ستاره ها می رفتم؛ تک تک ستاره ها را بین دستانم می‌گرفتم و نوازششان می کردم بـه ماه میگفتم کـه چقدر زیبا و چشم نواز اسـت و مانند الماس در آسمان می در خشد. دوست داشتم آدم فضایی بودم و با سفینه ام بـه تک تک سیارات سفر می کردم و انها را از نزدیک میدیدم؛ مریخ را برای زندگی انتخاب می کردم زیرا من مریخ را خیلی دوست دارم.

 

آدم فضایی هایي کـه در فیلم ها دیده ام آدم هاي‌ بدی هستند اما من دوست داشتم یک آدم فضایی خیلی خوب بودم و از سیارات و ماه و خورشید مواظبت می کردم. اگر آدم فضایی بودم می توانستم در جهانی بدون آلودگی زندگی کنم و بـه اسانی نفس بکشم دیگر از زباله و کثیفی خبری نبود و همه ی چیز تمیز و منظم بود.

 

می توانستم شهاب سنگ ها را از نزدیک ببینم و آرزوهایم را در گوششان بگویم و آنها آرزویم را بـه خدا بگویند؛ تصویری کـه از چهره آدم فضایی ها در فیلم ها دیده ام خیلی وحشت ناک و وحشتناک اسـت. من دوست داشتم یک آدم فضایی زیبا بودم؛ کاش دوستانم و اعضای خانواده ام هم همگی آدم فضایی بودند ودر فضا درکنار یکدیگر زندگی می‌کردیم.

 

می توانستم با دوستانم بـه سیاره زحل برویم و ازآن حلقه طلایی زیبایی کـه دورش می چرخد دیدن کنیم؛ خیلی هیجان انگیز بود کـه بخاطر نبود جاذبه می توانستیم در هوا معلق باشیم و بـه این طرف و آن طرف برویم. می توانستیم ازآن لباس هاي‌ بامزه کـه بخاطر نبود اکسیژن بـه تن می کنند بپوشیم و با یکدیگر بـه مدرسه برویم؛ ودر سطح مریخ با یکدیگر بازی کنیم.

 

آدم فضایی بودن از نظر من پر از هیجان اسـت ودر فضا هیچگاه حوصله آدم سر نمیرود؛ احساس می کنم اگر در فضا بودم بـه خدا هم نزدیک تر بودم اما پدرم می‌گوید اینطور نیست کـه خدا بـه فضا نزدیک تر باشد خدا در همه ی جا هست، خدا در قلب ما وجوددارد و هر گاه بخواهیم وی را حس خواهیم کرد.

 

3. انشا کوتاه و ادبی در مورد آدم فضایی

انشا کوتاه و ادبی در مورد آدم فضایی

مقدمه:

از دیارهای ناشناختهٔ کهکشان‌هاي‌ دور، داستان‌هایي از آدم‌هاي‌ فضایی بـه گوش ما رسیده‌اند. از قدرت‌هاي‌ فراطبیعی تا تکنولوژی‌هاي‌ نهایی، این آدم‌هاي‌ فضایی همواره موضوعی جذاب و پر از رمز و راز برای انسان‌ها بوده‌اند. دراین مقاله، بـه بررسی و گسترده کردن دیدگاه ما نسبت بـه آدم‌هاي‌ فضایی میپردازیم.

 

بدنه انشا:

آیا آدم‌هاي‌ فضایی واقعیت دارند یا تنها یک خیال مردمی هستند؟ این سوال همیشه در ذهن انسان‌ها میچرخد. برخی معتقدند کـه در دوران‌هاي‌ گذشته ؛ آدم‌هایي از سیارات دیگر زمین را بازدید کرده‌اند و حتی با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. افسانه‌ها و داستان‌هاي‌ مختلفی از برخوردهای انسان‌ها با آدم‌هاي‌ فضایی روایت شده‌اند.

 

همچنین، با پیشرفت فناوری و پژوهش‌هاي‌ علمی در زمینه فضاشناسی، شواهد و شکائي هایي مبنی بر وجود حیات در سایر سیارات وجوددارد. از کشف سیارات خارج از منظومه‌ي شمسی تا کشف زمین‌هایي کـه ممکن اسـت شرایطی مشابه با زمین داشته باشند، همه ی این ها نشان دهنده این اسـت کـه احتمال وجود حیات در سایر نقاط فضا وجوددارد.

 

یکی از نظریه‌هاي‌ جالب در مورد آدم‌هاي‌ فضایی، نظریه فرضی فرا زمینی‌ها یا “UFO”هاست کـه در آن معتقدند کـه برخی از اشیا ناشناخته و پدیده‌هاي‌ هوایی کـه در سراسر جهان دیده میشوند، نشانگر حضور آدم‌هاي‌ فضایی اسـت. این نظریه‌ها اغلب بـه عنوان تئوری‌هاي‌ توطئه‌اي مورد بررسی قرار میگیرند، اما هنوز هیچ دلیل قاطعی برای وجود یا عدم وجود آدم‌هاي‌ فضایی ارائه نشده‌اسـت.

 

نتیجه‌گیری:

اگر چه هیچ دلیل علمی قاطعی برای وجود یا عدم وجود آدم‌هاي‌ فضایی وجود ندارد، اما ذهن انسانی همواره بـه دنبال پاسخ بـه این پرسشات برای کشف حقیقت در مورد جهان و حیات اسـت.

 

پژوهش‌هاي‌ آینده در زمینه فضاشناسی و جستجوی حیات در دیگر سیارات ممکن اسـت بـه ما کمک کند تا بـه این سوالات پاسخ دهیم. تا آن زمان، ادامه تحقیقات و بررسی‌هاي‌ علمی دراین زمینه میتوانند نگرانی‌ها و افسانه‌ها را برطرف کنند و ما را بـه سوی دانش واقعی در مورد حیات فضایی هدایت کنند.

 

4. انشای تخیلی و عجیب در مورد سفر به مریخ و آدم فضایی ها

انشای تخیلی و عجیب در مورد سفر به مریخ و آدم فضایی ها

در سفر مریخ ثبت نام کرده بودم کـه امروز نوبت نشستن در سفینه ي فضایی و سفر بـه سوی مریخ شد.با چند نفر دیگر لوازمی کـه نیاز داشتیم را جمع کردیم و سوار سفینه شدیم. مسیر ما طولانی بود اما با سرعتی کـه سفینه داشت زود بـه مریخ رسیدم، در مریخ باید بـه دنبال کشف چیزهای تازه باشیم شاید هم بتوانیم آدم فضایی ها را این جا ببینیم.

 

بعد از رسیدن بـه مریخ کمی استراحت کردیم و صبح امروز باید ماموریت خودرا شروع کنیم. هر کدام از ما باید بـه مکان هاي‌ مشخص شده از قبل سری بزند و مشاهدات خودرا ثبت کند. مناطقی کـه من باید بررسی کنیم خیلی گسترده اسـت. آماده میشوم و راه می افتم. از میان کوه هاي‌ عجیب مریخی عبور می کنم و نمونه هاي‌ خاک و سنگ را برای آزمایش بر می دارم.

 

تقریباً مسیر زیادی پیموده ام و از سفینه دوره شده ام. ناگهان نور عجیبی میبینیم کـه بـه دفعات ظاهر می شود و خیلی سریع ناپدید می شود. سعی می کنم منبع نور را پیدا کنم. بـه دنبال نور می‌روم. چیزی کـه میبینم باور کردنی نیست. سفینه اي شبیه سفینه ي خودمان اما خیلی بزرگ‌تر پایین کوه وجوددارد.

 

موجودات عجیبی کنار آن راه می روند با صدایی کـه برای من قابل فهم نیست باهم ارتباط صحبت می کنند. فکر می کنم بـه یک کشف مهم دست یافته ام. میخواهم بـه انها نزدیک تر شوم و اگر بتوانم با انها ارتباط برقرار کنم.

 

ناگهان احساس می کنم کسی روی شانه ام می زند، بر میگردم: یکی از همان موجودات اسـت کـه دستش را روی شانه ام گذاشته و با تعجب مرا نگاه می کند و بـه من اشاره می کند کـه پیش دوستانش برویم. باهم بـه طرف سفینه ي موجودات فضایی راه می افتیم و زمانی کـه بـه کنار سفینه می‌رسیم همه ی ي آن موجودات با دیدن من شگفت زده می شوند.

 

زبان آنها را متوجه نمیشوم اما موجودات فضایی مرا راهنمایی می کنند و کل سفینه را بـه من نشان می دهند و از من میخواهند نشان دهم کـه از کجا آمده ام، من هم عکس زمین را برایشان می‌کشم و با اشاره بـه آنها توضیح میدهم کـه روی زمین زندگی می کنم و دوستانی دارم کـه با انها بـه مریخ سفر کرده ام و باید پیش آنها برگردم.

 

با یک نفر از موجودات فضایی بـه طرف سفینه بر میگردم اما کسی آن جا نیست و همه ی ناپدید شده اند، شاید هم از ترس این موجودی کـه همراه من اسـت خودشان را مخفی کرده اند. پیش سفینه ي آدم فضایی ها بر میگردم و وادار می‌شوم بقیه عمرم را کنار انها زندگی کنم و زبان شان را یاد بگیرم.

 

5. انشا درباره آدم فضایی برای پایه نهم

انشا درباره آدم فضایی برای پایه نهم

انشا درباره آدم فضایی ها

یکی از سرگرمی هاي‌ من در دوران کودکی این بود کـه هر شب از پنجره اتاقم بـه آسمان خیره شده ودر تخیلاتم آدم فضایی سرگردانی را میدیدم کـه راهش را در آسمان گم کرده، آرام و سردرگم بـه سمت زمین پایین می‌آید و درست روبروی من در هوا شناور می شد.

 

در تخیلاتم ظاهر آدم فضایی ترکیبی از همه ی چیزهایی بود کـه در تلویزیون دیده بودم و موجودی بود کـه بـه جای حمله بـه زمین قرار بود آنرا بـه جای قشنگ تری تبدیل کند. یک شب این تصورات بسیار عمیق و تا حد واقعی پر رنگ شد و این آغاز همه ی رویاهای شبانه بعد ازآن بود.

 

آدم فضایی رویاهای من شاید در ابتدا دلیل گم شدنش و آمدنش بـه زمین را نمی دانست اما خیلی زود توانست زبان زمینی ها را یاد گرفته و رفتارهای آنها رابا ذهن تحلیل گرش بررسی کند. او معصومیت کودکی هاي‌ من را داشت و از سوی دیگر بسیار تیزهوش بود.

 

او خیلی زود متوجه شد آدم هاي‌ زمینی اگر چه شاید سرد، رسمی یا بی تفاوت بـه نظر می رسیدند اما در دل همه ی انها کودکی پر جنب و جوش پنهان شده بود کـه بـه محبت و عشق نیاز داشت. آدم فضایی بـه مرور دانست کـه بـه چه دلیل بـه زمین فرستاده شده و ماموریتش زنده کردن امید و محبت در دل آدم ها می‌باشد. ماموریتی کـه من بـه هر دلیل در عالم کودکی ام بـه او داده بودم.

 

آدم فضایی تخیلات من در نهایت کاری می کرد کـه آدم ها کمی بیشتر بـه کودک درون شان توجه کنند، کمی بیشتر بخندند، کمی بیشتر ساده بگیرند و کمی بیشتر بـه دنبال زیبایی هاي‌ اتفاقات زندگی شان باشند. او در تمام دوران کودکی ام مهمان اتاقم بودو دنیای شبانه ام را چراغانی می کرد. بله! او در ماموریت خود موفق عمل کرده بودو باعث شد من همان آدمی شوم کـه برایش بـه زمین فرستاده شده بود.

 

6. انشا در مورد موجودات فضایی و زندگی با آن‌ها برای پایه ششم

انشا در مورد موجودات فضایی و زندگی با آن‌ها برای پایه ششم

بخش مهمی از زندگی ما را ناشناخته‌ها تشکیل می دهند. این ناشناخته‌ها ممکن اسـت ما را ترسانده و تلاش کنیم ازآن‌ها فرار کنیم و خودمان را ازآن فضاها دور کنیم. عموما درباره فضایی‌ها بـه این صورت فکر میکنیم کـه آن‌ها بسیار عجیب‌وغریب هستند و حتی هوششان نیز بسیار بالاست.

 

اما آیا آن‌ها می توانند بر انسان‌ها غلبه کنند و آیا این واقعیت می تواند باشد؟ آیا آن‌ها در سیارات دیگر بـه صورت نامرئی زندگی میکنند و این باعث میشود کـه ما روی سطح آسمان قدم برداریم و حتی هرروز از جلویمان عبور کنند و ما از این مسئله آگاه نشویم.

 

همین‌طور هر سال تحقیقات زیادی دراین زمینه انجام میشود و دانشمندان سیگنال‌هایي را از ستاره‌هاي‌ دوردست درسال‌هاي‌ اخیر دریافت کرده‌اند. اگر چه برخی از این سیگنال‌ها احتمالا بـه دلیل منابع طبیعی و روتینی کـه وجود دارند اسـت، اما برخی دیگر احتمالا توسط موجودات فضایی فرستاده شده‌اند.

 

نتیجه‌گیری:

آیا این سیگنال‌ها برای برقراری ارتباط هستند و ممکن اسـت یک موضوع مهم باشند کـه ذهن آن‌ها را نیز مشغول کرده و باعث شود هرروز کـه جلوتر می رویم، آن‌ها از ما ترسان‌تر شوند؟ یا آن گونه نیست؟

 

7. انشا در مورد آدم فضایی برای پایه هفتم

انشا در مورد آدم فضایی برای پایه هفتم

مقدمه انشا آدم فضایی :

شاید برای حرف زدن درباره فضا، بیشتر باید از قوه تخیلم استفاده کنم. اگرهم بخواهم درباره آدم فضایی‌ ها بگویم، باید بیشتر در خیالاتم فرو بروم. البته من هم مانند بسیاری از آدم‌ها تصور میکنم وجود آدم‌هاي‌ فضایی تنها بـه افسانه‌ها برنمی‌گردد و تنها یک تخیل تو خالی نیست؛

 

چرا کـه هر تخیلی از یک واقعیت سرچشمه میگیرد و واقعی بودن آدم فضایی هم با توجه بـه اطلاعات اندک ما از علم نجوم و جهان خارج از زمین قابل توجیه اسـت. حتی مستندها و فیلم‌هایي نیز ساخته شده‌اند کـه محوریت اصلی موضوع آن‌ها درباره حقیقی بودن آدم‌هاي‌ فضایی اسـت؛ موجودات تکامل یافته‌اي کـه بـه لحاظ هوش و دانش بسیار فراتر از انسان‌ها هستد.

 

بدنه انشای :

من نیز مانند بسیاری از بچه‌هاي‌ دیگر در کودکی، خیال و رویای سفر بـه فضا و گشت و گذار بین ستاره‌ها و سیاره‌هاي‌ مختلف و البته رو بـه رو شدن با موجودات فضایی را در سر می‌پروراندم. آرزوی فضانورد شدن بـه خاطر شگفت انگیز بودن و مهیج بودن این شغل و مواجه شدن با دنیای واقعی از جنس خیال و حتی معاشرت و دوستی با موجوداتی کـه در سیاره‌هاي‌ دیگر زندگی میکردند،

 

بارها و بارها در ذهنم نقش بسته بود. تصور این‌که بـه واسطه دوستی با یک آدم فضایی یا گروهی ازآن‌ها و استفاده از دانش سرشار و هوش فرا زمینی آن‌ها، می‌توانستم کارهای محیرالعقول انجام دهم و حتی ناجی سیاره خودم باشم و با این توانایی‌ها زمین را بـه جای بهتری برای زندگی تبدیل کنم، بسیار شیرین و دل چسب بود.

 

خودم را دریک سفینه فضایی پیشرفته تصور میکردم؛ در حالی کـه لباس‌هاي‌ یک فضانورد حرفه‌اي را پوشیده بودم و قرار بود با سرعتی فوق تصور بـه فضا پرتاب شوم. در بین سیاره‌ها و ستاره‌ها و اجرام آسمانی دیگر حرکت کرده و تک تک آن‌ها را بادقت بررسی کنم. سرانجام سیاره‌اي را فتح کنم و سفینه را در آنجا فرود بیاورم؛

 

با ورود من بـه آن سیاره، موجوداتی کـه در آن زندگی میکنند با عجیب‌ترین نگاهها از من استقبال کنند و بعد هم رئیس این دنیای عجیب‌وغریب من را بـه حضور بخواند و همه ی اهل این سیاره من را بـه عنوان دوست خودشان بپذیرند. بعد از مدتی با شناخت من و سرزمینی کـه ازآن می آیم، تنها قطره‌اي از دانش و امکانات خودرا در اختیارم قرار دهند تا با آن بتوانم زمین را از اتفاقات بد حفظ کرده و آنرا بـه زیباترین سیاره تبدیل کنم.

 

برای من خیال درباره فضا و آدم فضایی ‌ها یک رویای قابل لمس بود، یک رویای شیرین قابل لمس! گاهی هم با تصور این‌که در دل یک نیمه شب بارانی، سفینه فضایی عجیبی در نزدیکی خانه ما روی زمین فرود بیاید و چراغ‌هاي‌ نورانی و صدای عجیبش مرا از دنیای خواب بیرون بکشد و بـه سمت خود دعوت کند، در تفکری عمیق فرو می‌رفتم؛ این‌که با باز کردن درب خانه عجیب‌ترین صحنه تمام عمرم را ببینم؛

 

یک آدم فضایی! یک آدم فضایی کوچک با عجیب‌ترین چهره ممکن کـه از قضا دراین چهره مهربانی هم موج میزند. پس ازآن باید متوجه شوم کـه سفینه‌اش خراب شده و بـه این سبب وادار بوده در نزدیک‌ترین سیاره فرود بیاید و این سیاره زمین اسـت. بـه او کمک کنم تا سفینه کوچکش را در گوشه‌اي از حیاط خانه ما پنهان کند و بعد بـه او برای تعمیر سفینه‌اش کمک کنم و سرانجام او بـه من برای قدردانی هدیه‌اي بدهد‌.

 

نتیجه این انشای زیبا :

باوجود این‌که تمام این اتفاقات تنها در عالم رویا بـه وقوع می‌پیوندند، اما همان‌ گونه عقیده دارم کـه انکار وجود آدم‌هاي‌ فضایی‌ها درست نیست. شاید این موجودات وجود داشته باشند ودر دنیایی دیگر، دنیایی دور از زمین یک زندگی عجیب را سپری کنند. با این‌که تک تک این افکار رویاپردازی محض بوده، اما باید اقرار کنم سفر بـه فضا و مواجه شدن با آدم‌هاي‌ فضایی شیرین‌ترین رویای من محسوب می شود.

 


مطالب مشابه: بهترین انشا درمورد امام رضا | انشای داستانی درباره توصیف امام رضا «ع»


 

8. انشا ذهنی با موضوع آدم فضایی برای دانش آموزان

انشا ذهنی با موضوع آدم فضایی برای دانش آموزان

در سرزمین‌هاي‌ دور، در بین ناشناخته‌ترین سیاره‌هاي‌ جهان، آدم فضایی‌اي بود کـه بـه ماجراجویی علاقه داشت. او بـه سیارک‌هاي‌ اطراف سفر میکرد و با ستاره‌ها هم‌مسیر می ‌شد. او دوستان زیادی داشت. یکی از روزهایی کـه آدم فضای روی قله سیارکش نشسته بود، دوربین را بـه دست گرفت تا بـه منظومه شمسی نگاه کند.

 

او تک تک سیاره‌هاي‌ آنرا می‌شناخت اما انچه بیشتر از همه ی نظرش را جلب کرده بود، کره زمین نام داشت. کره‌اي دو رنگ، سبز و آبی. کره زمین برای آدم فضایی عجیب بودو سوال‌هاي‌ زیادی در ذهنش بودند کـه هرروز بیشتر می شدند. او از خود می‌پرسید آب اقیانوس‌ها چگونه نمی‌ریزند؟ درختان چگونه بر روی زمین استوار میمانند؟ پرندگان چگونه پرواز میکنند کـه هیچ‌گاه وارد فضای کهکشان نمیشوند؟

 

روزها گذشت و آدم فضایی با مشورت دوستان خود تصمیم گرفت کـه بـه زمین سفر کند. او نمی دانست دراین مسیر پر پیچ و خم چه عجایبی در انتظار اوست. وسایل مورد نیاز خودرا برداشت و با سفینه‌اش کـه یکی از بهترین دوست‌هاي‌ او بود، از سیارک‌ خود خارج شد.

 

آدم فضایی از کاری کـه انجام می‌داد بسیار خوشحال بودو می خواست اطلاعات بسیار زیادی درباره انسان‌ها بـه دست آورد. زمانی کـه بـه جو کره زمین رسید، سفینه‌اش را در مزرعه‌اي خشک گذاشت و راهی شد. مسافت‌هاي‌ طولانی را پیاده سیر کرد تا بـه یک شهر بزرگ رسید. وقتی وارد شد همه ی مردم از ترس فریاد زدند و پا بـه فرار گذاشتند. او نمی دانست چه اتفاقی در حال افتادن اسـت؛

 

چون زبان انسان‌ها را نمیدانست و با حالت چهره ترس آشنا نبود. پس او نیز شروع بـه دویدن کرد. مردم کـه وی را پشت سرشان می دیدند روی زمین افتاده و غش میکردند. صحنه عجیبی بودو آدم فضایی آنرا دوست نداشت. تصمیم گرفت کـه از نیروی خود استفاده کند. با چند حرکت دست،

 

حافظه مردم منطقه را پاکسازی کرد و بـه سمت سفینه‌اش رفت. او در حال بازگشت بـه سیارک خود بـه این می‌اندیشید کـه هر موجودی بـه سیاره خود تعلق دارد و نمی تواند در سیاره‌‌هاي‌ دیگر زندگی کند.

 

9. انشا کوتاه و تخیلی در مورد آدم فضایی های دنیا

انشا کوتاه و تخیلی در مورد آدم فضایی های دنیا

مقدمه «زمینه سازی»

برای نوشتن از آدم فضایی باید بـه عمق خیالات و تصوراتم سفر کنم، همان جایی کـه آدم‌هاي‌ فضایی دیگر حکم موجوداتی خیالی را ندارند و واقعیت مییابند. همان موجودات عجیبی کـه قدرت و هوش آن‌ها از انسان‌ها بسیار فراتر اسـت و همه ی ما آن‌ها را در ذهن خود با عجیب‌ترین ظاهر و خیالی‌ترین شیوه زندگی تصور می کنیم. آیا آدم فضایی‌ها هم عاشق میشوند؟

 

آن‌ها چه غذایی میخورند؟ آیا آدم فضایی‌ها می خوابند؟ هیچ کس نمی تواند اشتیاقش را بـه آگاهی درباره زندگی و حیات در خارج از کره زمین انکار کند.

 

بندهای بدنه «متن نوشته»

همیشه فکر کردن درباره فضای خارج از کره زمین و دیدن سیارات دیگری کـه در کهکشان وجود دارند مرا بـه وجد می‌آورد. این‌که در سیاراتی دوردست و کشف نشده نیز حیات موجوداتی وجود داشته باشد کـه بـه تعبیری آن‌ها را فرا زمینی میخوانیم. این‌که بشر بـه دانشی دست یابد کـه بتواند با موجودات فضایی در سیاره‌هاي‌ دیگر تعامل پیدا کند و از علم حیرت‌انگیز آن‌ها برای پیشرفت کره زمین بهره بگیرد.

 

بـه طور کلی وجود حیات در سیاره‌اي بـه غیر از کره زمین اسرارآمیز اسـت. تصور درباره این‌که موجودات فضایی چگونه زندگی می کنند یا چه ویژگی‌هایي دارند بسیار جذاب اسـت و انسان را بـه خیال‌بافی و رویاپردازی ترغیب می کند و پرنده ذهن آدمی را بـه سمت ناشناخته‌ها پرواز می دهد.

 

حتی اگر از تصور کردن هم بگذریم، همیشه تماشای انیمیشن‌ها یا فیلم‌ها و سریال‌هایي کـه درباره موجودات فضایی ساخته شده‌اند جذاب اسـت؛ چرا کـه انسان را بـه دنیایی از پدیده‌هاي‌ ناشناخته وارد می کند. البته این‌که موجودات فضایی واقعا وجود دارند، همان قدر کـه می تواند خیال‌پردازی بنماید، ممکن اسـت واقعی هم باشد؛

 

چرا کـه علم انسان‌ها درباره فضا و معرفتشان از دنیای خارج از کره زمین بسیار اندک و سطحی اسـت. دور از انتظار نیست کـه دراین فضای پهناور کـه کهکشان‌هاي‌ عظیم و سیاره‌هاي‌ بزرگ و ستاره‌هاي‌ دور دست را در خود جای داده، موجودات زنده‌اي هم وجود داشته باشند و خارج از کره زمین بتوانیم شاهد حیات موجودات فرا زمینی باشیم.

 

ازآن جایی کـه صحبت کردن از فضای خارج از کره زمین همیشه اعجاب‌برانگیز اسـت، صحبت کردن درباره آدم‌هاي‌ فضایی نیز می تواند بسیار جالب باشد. موجوداتی با ظاهر بسیار شگرف و هوش و توان بسیار زیاد کـه سوار بر سفینه‌هاي‌ فضایی فوق پیشرفته، در فضا از سیاره‌اي بـه سیاره دیگر میروند.

 

چقدر جالب و شگفت انگیز اسـت، اگر این موجودات روزی بـه زمین سفر کنند و انسان بتواند چهره حقیقی یک موجود فضایی را از نزدیک ببیند و حتی بتواند با او ارتباط بر قرار کند. بدون شک این اتفاق میتواند پرهیجان‌ترین و جذاب‌ترین حادثه روی کره خاکی ما باشد. البته شواهدی وجوددارد کـه نشان میدهد چندین سال پیش انسان‌ها پیکر یک موجود عجیب‌الخلقه را روی زمین پیدا کرده‌اند کـه احتمال میرود بقایای یک موجود فرا زمینی باشد.

 

بند نتیجه «جمع بندی»

در آخر باید بگویم ازآن جایی کـه دراین جهان هستی، همه ی چیز با شگفتی هر چه تمام‌تر آفریده شده، پس اصلا بعید نیست کـه بتوان حیات را در سیاره‌اي بـه‌جز سیاره زمین هم دید. بنابر این ممکن اسـت مفهوم زندگی و وجود موجودات زنده در کهکشان و سیاره‌هاي‌ دیگر نیز حقیقت داشته باشد. اگر علم انسان در زمینه دانش نجوم و بررسی فضا بـه قدری وسعت یابد کـه بتوان این موضوع را بـه شکلی دقیق بررسی کرد

 

و امکانی فراهم شود کـه دانشمندان بتوانند وجود یا عدم وجود حیات در سیاره‌هاي‌ دیگر را تشخیص دهند، شاید مهم ترین گام در زمینه اکتشافات بشری برداشته شود و بتوانیم درباره فضای اعجاب‌انگیز و پرهیجان بیرون از کره زمین چیزهای بیشتری بدانیم.

 

10. انشا آدم فضایی «پایه ی نهم»

انشا آدم فضایی «پایه ی نهم»

مقدمه:

همه ی ي ما بچه ها همیشه در کودکی آرزوی دیدن ادم فضایی را داشته ایم و شاید هم چنان داریم.گاهی انقد مشتاق این موضوع هستیم کـه در خواب و رویا آن ذا می‌بینیم…

 

تنه ي انشا:

من همیشه در آرزوهایم دیدن ادم فضایی بوده و شبها لب پنجره ي اتاق می نشستم و بـه آسمان سیاه و ستاره هاي‌ چشمک زن نگاه می کردم و از همان جا با آدم فضایی ها صحبت می کردم.همیشه میگفتم کـه چرا من را بـه پیش خود نمیبرید؟!

 

همیشه درکتاب هاي‌ داستان کودکیم ادم فضایی ها را مانند موجودات عجیب‌وغریب معرفی کرده اند و من در تصوراتم آن ها را مانند موجوداتی سبز رنگ با سه چشم بزرگ و قدهای کوتاه می‌دانستم..در همین شب هایي کـه بازهم با آدم فضایی ها حرف می زدم لب پنجره ي اتاق بـه خواب می رفتم ودر خواب ،خودرا در حجایی پر از چاله دیدم کـه پر بود از صخره ها و پستی بلندی ها ..ناگهان همان موجود سبز رنگ تصوراتم را در واقعیت دیدم کـه بـه سمت من می اید و با زبان عجیب‌وغریب خود با من حرف می زند.

 

من در /آن لحظه بسیار خوشحال بودم کـه در نهایت بـه آرزویم رسیده ام،اما در همین حین از خواب پریدم و خودرا لب پنجره ي اتاق دیدم ..درست اسـت کـه از این موضوع و این رویا سال‌ها می گذرد اما من هم چنان بعداز سال‌ها کـه بـه آن رویا فکر می کنم لبخند بر لب هایم مینشیند ودر چشمانم ستاره ها دوباره چشمک می‌زنند.

 

نتیجه گیری:

هیچ آرزویی دست نیافتنی نیست..بلکه این خود ما هستیم کـه بافکر هاي‌ اشتباه انها را غیر ممکن می‌دانیم.این ارزو ها چه در رویا و چه در واقعیت ،رسیدنشان حقیقت دارد تنها کمی تلاش و انگیزه می‌خواهد….

 

11. انشا درباره آدم فضایی با مقدمه و نتیجه

انشا درباره آدم فضایی با مقدمه و نتیجه

مقدمه انشا آدم فضایی : دراین انشا میخاهم خاطره اي از رفتن من و دوسنانم بـه فضا و دیدن آدم فضایی ها را برای شـما تعریف کنم

 

بدنه:

زمانی کـه بـه محل پرتاب سفینه رسیدم دیدم کـه همه ی ي بچه ها در حال آماده شدن هستند و لباس هاي‌ مخصوص فضانوردی را می‌پوشند و همه ی خوش حال بودند. من هم از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدم شروع بـه پوشیدن لباس مخصوص کردم و از این‌که تا چند دقیقه ي دیگر با دوستانم در فضا خواهم بود شادی می کردم دراین هنگام مسئول سفینه کـه ما بـه او مهندس می‌گفتیم گفت: بچه ها سوار شوید

 

ما همگی سوار سفینه شدیم و سفینه پرید و بـه آسمان رفت از میان ستاره هاي‌ زیبا و سیاره اي منظومه شمسی گذشتیم سفر واقعا تماشایی بود. سیاره ي مشتری نپتون پلوتون و زحل کـه از همه ی ي انها زیباتر بود را دیدیم حلقه اي طلایی و زیبا دور زحل را فرا گرفته بود. از کنار خورشید کـه گذشتیم دلمان می خواست بـه آن نزدیک

 

شویم اما گرمای زیاد آن مانع ازآن شد کـه بـه آن نزدیک شویم دوستم کـه خیلی هیجان زده شده بود دستش را از سفینه بیرون آورد اما دست او از گرمی و حرارت خورشید سوخت و تاول زد بعد ازآن تصمیم گرفتیم بـه کره ي ماه برویم سطح کره ي ماه حفره هاي‌ زیادی داشت و شبیه بـه پنیر بود [ اختیاری: یکی از بچه ها وقتی سطح کره ي ماه رادید بـه خیال این‌که می تواند بـه اسانی تکه اي ازآن را جدا کند جلو رفت و با دندانش شروع بـه گاز زدن کرد اما نتوانست و دندانش هم شکست. ]

 

مشغول نگاه کردن بـه اطراف بودیم کـه دیدیم از پشت پستی بلندی هاي‌ سطح ماه شاخک هایي در حال تکان خوردن هستند وقتی دقت کردیم متوجه شدیم موجوداتی با شاخک هایي بلند و چشمانی از حدقه بیرون آمده کـه روی کره ي ماه ساکن بودند ما را تماشا و نظارت می کردند در همین هنگام چند چیز تیز شبیه تیر بـه سوی ما پرتاب شد

 

و ما همگی ترسیده بودیم هراسان بـه طرف سفینه دویدیم و سوار آن شدیم آنها نیز بـه سفینه حمله کردند و بـه آن چسبیدند ما شروع بـه جیغ زدن کردیم درحال جیغ و داد بودیم کـه دیدیم یکی از آدم فضایی ها بـه سفینه ي ما چسبیده اسـت ولی بـه دلیل سرعت زیادی کـه سفینه داشت ازآن جدا شد و بر روی سطح ماه افتاد

 

12. انشا درباره سفر به مریخ

انشا درباره سفر به مریخ

در سفر مریخ ثبت نام کرده بودم کـه امروز نوبت نشستن در سفینه ي فضایی و سفر بـه سوی مریخ شد.با چند نفر دیگر لوازمی کـه نیاز داشتیم را جمع کردیم و سوار سفینه شدیم. مسیر ما طولانی بود اما با سرعتی کـه سفینه داشت زود بـه مریخ رسیدم، در مریخ باید بـه دنبال کشف چیزهای تازه باشیم شاید هم بتوانیم آدم فضایی ها را این جا ببینیم.

 

بعد از رسیدن بـه مریخ کمی استراحت کردیم و صبح امروز باید ماموریت خودرا شروع کنیم. هر کدام از ما باید بـه مکان هاي‌ مشخص شده از قبل سری بزند و مشاهدات خودرا ثبت کند. مناطقی کـه من باید بررسی کنیم خیلی گسترده اسـت. آماده میشوم و راه می افتم. از میان کوه هاي‌ عجیب مریخی عبور می کنم و نمونه هاي‌ خاک و سنگ را برای آزمایش بر می دارم.

 

تقریباً مسیر زیادی پیموده ام و از سفینه دوره شده ام. ناگهان نور عجیبی می‌بینیم کـه بـه دفعات ظاهر می شود و خیلی سریع ناپدید می شود. سعی می کنم منبع نور را پیدا کنم. بـه دنبال نور میروم. چیزی کـه میبینم باور کردنی نیست. سفینه اي شبیه سفینه ي خودمان اما خیلی بزرگ‌تر پایین کوه وجوددارد.

 

موجودات عجیبی کنار آن راه می روند با صدایی کـه برای من قابل فهم نیست باهم ارتباط صحبت می کنند. فکر می کنم بـه یک کشف مهم دست یافته ام. میخواهم بـه آنها نزدیک تر شوم و اگر بتوانم با انها ارتباط برقرار کنم.

 

ناگهان احساس می کنم کسی روی شانه ام می زند، بر میگردم: یکی از همان موجودات اسـت کـه دستش را روی شانه ام گذاشته و با تعجب مرا نگاه می کند و بـه من اشاره می کند کـه پیش دوستانش برویم. باهم بـه طرف سفینه ي موجودات فضایی راه می افتیم و زمانی کـه بـه کنار سفینه می‌رسیم همه ی ي آن موجودات با دیدن من شگفت زده می شوند.

 

زبان آنها را متوجه نمی‌شوم اما موجودات فضایی مرا راهنمایی می کنند و کل سفینه را بـه من نشان می دهند و از من می‌خواهند نشان دهم کـه از کجا آمده ام، من هم عکس زمین را برایشان می‌کشم و با اشاره بـه انها توضیح میدهم کـه روی زمین زندگی می کنم و دوستانی دارم کـه با آنها بـه مریخ سفر کرده ام و باید پیش انها برگردم.

 

با یک نفر از موجودات فضایی بـه طرف سفینه بر میگردم اما کسی آن جا نیست و همه ی ناپدید شده اند، شاید هم از ترس این موجودی کـه همراه من اسـت خودشان را مخفی کرده اند. پیش سفینه ي آدم فضایی ها بر می‌گردم و وادار میشوم بقیه عمرم را کنار آنها زندگی کنم و زبان شان را یاد بگیرم.

 

13. انشای جدید با موضوع آدم فضایی

انشای جدید با موضوع آدم فضایی

مقدمه:

در آسمان شب، زمین ما زیر نگاهی آسمانی بـه شکل یک فرا زمینی ناشناخته تبدیل می شود. آدم‌هاي‌ فضایی، موجوداتی ناشناخته و مرموز کـه از منابع فرا زمینی بـه ما معرفی شده‌اند. دراین مقاله، بـه تبیین برخی از مفاهیم و تصاویر مشهور مرتبط با آدم‌هاي‌ فضایی میپردازیم.

 

بدنه انشا:

1. واقعیت یا خیال؟

آیا آدم‌هاي‌ فضایی واقعیت دارند یا تنها یک خیال مردمی هستند؟ این سوال همیشه در بین ما مطرح بوده و با توجه بـه علم و پژوهش‌هاي‌ اخیر، تعداد زیادی از ما ممکن اسـت بـه این احتمال اعتقاد داشته باشیم کـه حیات در سایر نقاط فضا وجوددارد. اما هنوز هیچ دلیل قاطعی برای وجود یا عدم وجود آدم‌هاي‌ فضایی ارائه نشده اسـت.

 

2. سفر های فضایی و مشاهدات ناشناخته

پدیده‌هاي‌ مرموزی کـه در آسمان دنیا بـه وجود آمده‌اند، ممکن اسـت بـه وجود آدم‌هاي‌ فضایی اشاره داشته باشند. از UFOها گرفته تا شواهدی کـه توسط شاهدان گزارش شده‌اند، این پدیده‌ها همیشه موضوع جذابی برای مطالعه و بررسی بوده‌اند.

 

3. علم و تخیل

علم و تخیل همواره در تعریف و تصویرسازی آدم‌هاي‌ فضایی نقش داشته‌اند. از رمان‌ها و فیلم‌ها تا نقاشی‌ها و مفاهیم علمی، تصورات ما از آدم‌هاي‌ فضایی را تشکیل داده‌اند.

 

نتیجه‌گیری:

آدم‌هاي‌ فضایی همان‌ گونه یکی از بزرگ ترین رموزهای علمی و تخیلی جهان باقیمانده‌اند. آیا آن‌ها واقعیت دارند یا تنها یک خیال ما هستند، همان‌ گونه بـه عنوان یک پرسش بزرگ در ذهن ما باقیمانده اسـت. تا روزی کـه اثبات یا رد وجود آدم‌هاي‌ فضایی توسط دانشمندان انجام نشود، این مساله بـه عنوان یکی از بزرگ ترین معماهای جهان باقی خواهد ماند و خود ما را بـه سمت کشف حقیقت‌هاي‌ نهایی جهان هدایت می کند.

 

14. انشا سوم ابتدایی با موضوع آدم فضایی

انشا سوم ابتدایی با موضوع آدم فضایی

مقدمه:

در ابتدای شب، زمین تاریک و سکوتی عمیق می‌پیچد. اما زمانی کـه بـه ستارگان در آسمان نگاه میکنیم، تصویر زمینی کـه تا بـه حال دیده‌ایم تغییر می کند. گاهی فکر میکنیم کـه آدم‌هایي از خارج از این جهان در آسمان بـه دنبال ما می گردند. دراین مقاله، بـه بررسی وجود و تصویر آدم‌هاي‌ فضایی در فرهنگ‌ها و ادبیات ما میپردازیم.

 

بدنه انشا:

1. پیشینه در اسطوره‌شناسی:

آدم‌هاي‌ فضایی در اسطوره‌ها و داستان‌هاي‌ مردمی از دیرباز نقش داشته‌اند. از خدایان مصر با شکل‌هاي‌ بشری با ویژگی‌هاي‌ عجیب تا داستان‌هاي‌ یونانی در مورد اتفاقاتی کـه در سماء رخ می دهد، نمایانگران داستان‌هایي از موجودات خارجی بـه حساب می آیند.

 

2. آدم‌هاي‌ فضایی در ادبیات و هنر:

ادبیات و هنر همواره بـه عنوان میانجی بین انسان‌ها و آدم‌هاي‌ فضایی عمل کرده‌اند. از رمان‌هاي‌ علمی تخیلی گرفته تا نقاشی‌ها و فیلم‌هاي‌ علمی تخیلی، مفاهیمی مبنی بر آدم‌هاي‌ فضایی بـه شکل‌هاي‌ مختلف بـه تصویر کشیده شده‌اند.

 

3. علم و ادبیات:

تحقیقات علمی در زمینه فضاشناسی نیز تاثیر گذار بر تصویر آدم‌هاي‌ فضایی در ادبیات داشته‌اند. کشف سیاراتی کـه شرایط زندگی مشابه با زمین دارند و یافتن نشانه‌هایي از موجودات فضایی ممکن اسـت نگرانی‌ها را تقویت کرده و ایده‌هاي‌ جدیدی برای نویسندگان و هنرمندان فراهم کرده باشد.

 

نتیجه‌گیری:

آدم‌هاي‌ فضایی همان‌ گونه یک معمای بزرگ و مفهومی در دنیای انسان‌ها باقیمانده‌اند. از آسمانی تاریک و سکوتی عمیق، چشمان ما بـه دنبال معنایی برای زندگی در دیگر نقاط فضا هستند. از نظرات علمی گرفته تا ابتکارات هنری، تصویر آدم‌هاي‌ فضایی در فرهنگ ما تأثیرگذار بوده و همان‌ گونه بـه عنوان یکی از بزرگ ترین معماها و تخیلات انسانی باقی میماند.

 

15. انشای واقعی و ترسناک درباره آدم فضایی ها

انشای واقعی و ترسناک درباره آدم فضایی ها

امروزه موضوع آدم فضایی ها بـه عنوان نوعی مفهوم فرضیه اي، از نظر علمی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اسـت اما چون اطلاعات مستقیم درباره وجود آدم فضایی ها وجود ندارد یا معتبر بـه نظر نمیرسد، بسیاری از نتایج علمی دراین زمینه بر پایه ایده ها و فرضیات بنا شده اسـت.

 

بـه عنوان مثال با توجه بـه گسترده بودن کائنات و کهکشان ها حدس هایي درباره احتمال وجود حیات در سایر کرات زده شده و گفته شده اگر زندگی در کهکشان هاي‌ دیگر وجود داشته باشد آن زندگی ممکن اسـت بـه شکل ها و صورت هاي‌ کاملا متفاوت با زندگی ما زمینی ها باشد.

 

در حال حاضر آدم فضایی بـه عنوان موجودی فراتر از تصور زمینی ها فرض می شود کـه شرایط زیستی و فیزیکی متفاوتی با انسانها و موجودات کره زمین دارد کـه اگر چه از نظر علمی هنوز شواهد یا حتی دلیل قطعی برای وجود چنین موجوداتی نداریم اما بـه عنوان یک مفهوم تخیلی، باید گفت جایگاه خوبی در فرهنگ ما انسانها بـه دست آورده اسـت.

 

بـه عنوان مثال آدم فضایی ها قدم بـه دنیای هنر گذاشته اند و میتوان رد پای پر رنگ آنها را در داستان ها و فیلم ها و تصاویر نقاشی دنبال کرد و حتی بـه عنوان نمادی از تفکرات ماورایی انسانها از انها یاد می شود.

 

در حال حاضر موضوع موجودات فضایی بـه طور کامل در هاله اي از حدس و گمان باقیمانده اما با توجه بـه سرعت فزاینده پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه هاي‌ مختلف، اصلا دور از انتظار نیست در آینده اي دور یا حتی نه چندان دور اطلاعات شگفت انگیزی دراین زمینه بـه دست بیاید.

 

تا آن زمان ما زمینی ها در تخیلات خود کـه اغلب بـه صورت فیلم و هنرهای مختلف بـه نمایش در می آیند بـه این موجودات تا حد غیرقابل تصوری جان داده و آنها را بـه شکل هاي‌ مختلف و سرگرم کننده بـه تصویر خواهیم کشید.

 


مطالب مشابه: انشا در مورد تعطیلات تابستان را چگونه گذراندید؟


 

در پایان

درست اسـت کـه ما همیشه بـه این فکر می کنیم کـه آیا آدم فضایی ها وجود دارند یا نه ولی تصورشان برای ما بسیار جالب اسـت. با نوشتن انشا درباره آدم فضایی و دنیای آن، بـه کشف این موجودات عجیب و شگفت‌انگیز، نزدیک می شویم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو