آیا خرید کپسول های قهوه (نسپرسو) به صرفه تر هستند یا دانه های قهوه آسیاب شده؟!

منبع: تالاب

1

1402/10/5

15:01


کپسول نسپرسو چیست؟! و مکانیزم تهیه عصاره قهوه از کپسول های قهوه نسپرسو چگونه عمل […]

آیا خرید کپسول های قهوه (نسپرسو) به صرفه تر هستند یا دانه های قهوه آسیاب شده؟!

کپسول نسپرسو چیست؟! و مکانیزم تهیه عصاره قهوه از کپسول های قهوه نسپرسو چگونه عمل میکند؟! امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی شاهد پیشرفت فنآوری در انواع زمینه از جمله صنعت قهوه  هستیم. تولید کپسول های قهوه همگام بود با پیشرف تکنولوژی که امروزه دامن گیر تمامی جوامع شده است. کپسول قهوه نسپرسو برای اولین بار توسط شرکت خوش نام سویسی نستله تولید و روانه بازار شد. در ابتدا تولید این نوع کپسول قهوه های چنگی به دل نزد تا با رشد چشمگیر تکنولوژی کم کم وجود این کپسول قهوه های در بازار پر رنگ تر شد و توانست جایگاهی خاصی را بخصوص در دهه های اخیر در بین تمامی مردمان جهان به دست آورد.

 

در این مقاله ما میخواهیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. کپسول قهوه چیست؟ چگونه تولید میشه؟ ارزونه یا گرون؟ از جمله سوالاتی می باشد که روزانه بارها از ما پرسیده می شود. تا آخر این مقاله همراه ما باشید که میخواهیم سیر تا پیاز کپسول قهوه های نسپرسو را برای شما تشریح کنیم.

 

کپسول نسپرسو چیست؟! و تفاوت آن با دانه قهوه های آسیاب شده در چه چیزی است؟!

کپسول قهوه یک استوانه مخروطی شکل کوچکی است که درب آن به وسیله یک قطعه سرب بسیار ظریف مهر و موم شده است. داخل این قالب های مخروطی شکا دانه قهوه آسیاب شده قرار دارد. این کسول قهوه های توسط شرکت های متفاوتی من جمله نستله، استارباکس، جاکوبز و حتی شرکت های ایرانی مانند بن مانو تهیه، تولید و روانه می شوند. کیفیت قهوه های آسیاب شده ای که داخل این کپسول قهوه ها قرار دارد بی نظیر است. پودر قهوه آسیاب شده کاملاً بهداشتی و در شرایطی بسیار مطلوب با بهترین استاندار های جهانی داخل این محفظه های استوانه ای شکل ریخته و با این سرب ها مهر و موم و بسته بندی می شوند.

 

اما باید گفت که دانه های قهوه ای که به صورت فله ای در بازار به فروش میرسد فاقد هر گونه اصالت و کیفیت مورد انتظار خریدار است. کپسول های قهوه برخلاف دانه های قهوه پودری دارای تاریخ انقضای خاصی هستند که بر روی بسته بند های آن ها درج می شود و خیال مصرف کننده را از بابت سالم بودن نوشیدنی راحت میکند. اما در دانه قهوه های پودری ما چنین چیزی نمی بینیم.

 

یکی دیگر از تفاوت های کپسول های قهوه بسته بندی شده با دانه های قهوه آسیاب شده در کیفیت آن ها است. دانه های قهوه آماده یا فله ای از نظر درجه کیفی باید گفت بسته به نوع شرکت سازنده از رده بندی های کیفی بسیار پایین تری برخوردارند. البته شرکت های سازنده ای مانند لاوازا هستند که همین دانه قهوه ها را هم به صورت آسیاب شده هم دان قهوه با تاریخ مصرف های خاصی که خیال مصرف کننده را راحت کند تولید و روانه بازر کرده است که می توان تهیه نمود.

کپسول قهوه

چند نوع شرکت سازنده و چند نوع کپسول قهوه وجود دارد؟!

انواعی از شرکت های مختلف در زمینه ساخت کپسول های قهوه امروزه در عرصه جهانی مشغول فعالیت و رقابت هستند کی می توان به شرکت های:

  1. نستله
  2. جاکوبز
  3. استارباکس
  4. بلیمو
  5. ایلی
  6. لاوازا

اشاره کرد. بهترین کپسول قهوه های جهان در بازار شرکت نستله تولید می کند. همچنین شرکت های مختلفی در زمینه تولید دان ها قهوه فعالیت دارند که می توان به خوش آوازه ترین و با کیفیت ترین آن ها یعنی شرکت لاوازا اشاره نمود.

تهیه عصاره از کپسول های قهوه دستگاه های عصاره گیر خاص خود را میطلبد که با نام های متفاوتی روانه بازار شده اند. مهمترین و مشهور ترین دستگاه های اسپرسو ساز کپسولی که اکنون در بازار ایران وجود دارد:

  1. کپسول قهوه اورجینال لاین
  2. کپسول قهوه ورتو لاین
  3. کپسول قهوه دولچه گوستو لاین
  4. کپسول قهوه تاسیمو

هر کدام از کپسول قهوه هایی که در بالا به آن ها اشاره شده دارای شکلی خاص، طعمی خاص با خواستگاه های متفاوتی از همدیگر هستند که توسط دستگاه های مخصوص خود عصاره گیری و تهیه می شوند.

 

معایب و مزایا کپسول قهوه های (نسپرسو) به نسبت دان قهوه های پودری چیست؟!

معایب و مزایای کپسول قهوه های نسپرسو

تنها معایب کپسول های قهوه فقط می توان به بالا بودن قیمت آن ها و فروشندگان خاص این محصولات به نسبت پودر قهوه یا دانه های قهوه اشاره کرد. گران بودن کپسول قهوه های نسپرسو بی دلیل نیست. همانطور که اشاره کردیم به دلیل بالا بودن کیفیت و فرآوری دانه های قهوه آن ها آسیاب شده موجود در این کپسول ها همه و همه موجب افزایش قیمت تمام شده این کپسول نسپرسو ها می شود. همچنین کپسول های قهوه نسپرسو را فقط می توانید در فروشگاه هایی که تخصصی در زمینه فروش انواع نسپرسو فعالیت دارند تهیه کنید.

 

و اما دیگر مزایا کپسول نسپرسو می توان به بالا بودن کیفیت آن ها، سیستم فرآوری بسیار پیشرفته و درج انقضا و بهترین تاریخ مصرف محصول جهت اطمینان خاطر مصرف کننده است دانست. همچنین کپسول های نسپرسو به دلیل آنکه توسط یک لایه محافظتی سربی پلمپ شده اند مانع ورود هوا و افت کیفیت پودر قهوه می شود. و همین امر باعث می شود کپسول نسپرسو شما همیشه با کیفیت و تازه بماند و کیفیت خود را از دست ندهد.

 

مزایا و معایب دانه قهوه و قهوه های آسیاب شده پودری

بر خلاف کپسول قهوه های نسپرسو، دانه های قهوه پودری قیمت مناسب تری دارند و در بسیاری از مارکت ها در دسترس شما هستند. اما بر خلاف کپسول های قهوه، دانه های قهوه فاقد هرگونه تاریخ انقضا، رده بندی کیفی و فرآوری خاصی می باشند. کیفیت پایین آن ها، میزان پایین کرما، در معرض هوا بودن و متناسب با آن افت کیفیت و خشک شدن پودر قهوه از مهمترین معایب دانه های قهوه آسیاب شده به شمار می آیند.

مزایا و معایب دانه قهوه و قهوه های آسیاب شده پودری

 

تعیین میزان غلظت، کافئین و خاستگاه قهوه تنها در کپسول های قهوه دیده می شود!

در کپسول قهوه های نسپرسو بر خلاف دانه های قهوه پودری، سیر تا پیاز پودر قهوه ای که داخل کپسول است برای شما روی جلد آن نوشته شده است. و شما با اطلاعات و آگاهی بسیار کامل دقیقاً کپسول قهوه هایی را میل میکنید که باب طبع شماست. این موضوع می تواند شما را ترغیب کند تا بیشتر و بیشتر به وعده های خود قهوه اضافه کنید و هیچ وقت احساس دلزدگی نکنید.

از غلظت قهوه گرفته تا خاستگاه آن، عربیکا بودن یا روبوستا بودن آن، میزان تلخی و درجه بندی کافئین آن، تاریخ انقضای آن، طعم و میزان کرمای تولید شده، همه و همه مواردی هستند که وقتی یک کپسول قهوه را جهت مصرف انتخاب میکنید با آن را روبرو می شوید. در حالی در خرید دانه های قهوه فله ای با یک عدد کیسه پلاستیکی دسته دار سروکار دارید!!

 

راحتی کار مهمترین ویژگی کپسول قهوه های نسپرسو!

در اینجا باید به مهمترین و کارامد ترین ویژگی های کپسول های قهوه اشاره کنیم. قبلاً جواب سوال اینکه کپسول قهوه (نسپرسو) چیست پاسخ دادیم. اکنون نوبت به 2 فاکتور مهم دیگر است که باید به آن بپردازیم. زمان و کیفیت دو موضوع بسیار اساسی هنگام سرو کله قهوه به شمار می آید. همه ما دوست داریم در کمترین زمان ممکن فنجان قهوه خود را سرو کرده و سر کار برویم. یا زود رفع خستگی کنیم. همانگونه که در بخش مقالات ایران دلونگی کامل نسبت به تفاوت و معایت و مزایا دستگاه های نسپرسو به نسبت اسپرسو ساز های پودری بحث کردیم، لازم است اکنون سیری دوباره به این موضوع بپردازیم.

 

اصلی ترین تفاوت و البته مزیت دستگاه های نسپرسو به نسبت اسپرسو ساز های پودری زمان و کیفیت قهوه می باشد. در دستگاه های اسپرسو ساز نسپرسو کافیست فقط کپسول خودتون رو انتخاب کنید، بذارید داخل دستگاه و دکمه رو بزنید و 20 ثانیه صبر کنید. تمام! نوشیدنی شما با بهترین کرما و کیفیت آماده سرو شد.

 

اما در اسپرسو ساز های پودری شما با مواردی همچون تمپ کردن قهوه، خارج کردن و وارد کردن پرتافیلتر و عملیات شستشو بعد آن مواجه هستید که این فرآیند بسیار زمان بر است. و شاید برای کسی که وقت و زمان کافی برای این کار را ندارد باید بیخیال قهوه خود شود. بحث دیگر این موضوع کیفیت قهوه است که بسیار بعید است به پای کپسول قهوه های نسپرسو برسد.

 

خلاصه مطلب در مورد کپسول نسپرسو چیست؟!

همه چیز به ته جیب شما و زمان شما بستگی دارد! اگه بضاعت مالی دارید و کیفیت قهوه و چیزی که سرو می کنید برای شما از اهمیت خاصی برخوردار است پیشنهاد میکنیم چشم از کپسول قهوه های نستله و استارباکس نپوشید. اما اگر بضاعت مالی شما اندک است و بحث زمان برای شما زیاد مطرح نیست می توانید سمت اسپرسو ساز های پودری بروید.

 

هیچ وقت نباید فراموش کنید زمان اگر برای شما مهم است گوچه چشمی به دستگاه های نسپرسو داشته باشید. مشاورین ما در بوتیک نسپرسو ایران می توانند بهترین انتخاب ها را برای شما رقم بزنند. بوتیک نسپرسو ایران به عنوان تنها نمایندگی رسمی نسپرسو در ایران پیشگام در فروش انواع دستگاه نسپرسو مانند سری لاتیسیما ( لاتیسیما وان )، کپسول قهوه در انواع لاین و اسپرسو ساز دلونگی می باشد. تمامی محصولاتی که شما از ایران دلونگی خریداری نمایید دارای یک سال گارانتی و ۷ روز مهلت تست مکتوب می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو