حسین قناعتی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

4

1402/10/5

20:49


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه وقتی به آینده نگاه می کنیم باید بدانیم که در آینده با چه رویدادهایی مواجه می شویم ، اظهار کرد : سرعت تغییرات بسیار زیاد است و ما باید با این تغییرات هماهنگ باشیم. هماهنگی با تغییرات نشدنی است؛ مگراینکه به کار تیمی روی بیاوریم.

حسین قناعتی الان کجاست؟ + بیوگرافی

قناعتی : باید با تغییرات هماهنگ شویم

به گزارش نم نمک ، حسین قناعتی در «نوزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد» که ظهر سه شنبه 5 دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد ، اظهار کرد : در جمع ما اساتیدی حضور دارند که سالن برگزاری همایش را به حضور خود مزین کرده اند.

حسین قناعتی الان کجاست؟ + بیوگرافی

حسین قناعتی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه سنگ بنا دانشگاه علوم پزشکی تهران در 80 سال پیش گذاشته شد ، گفت : اساتید ، اعضای هیات علمی و روسای متعددی در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشته اند که هرکدام از آنها توانسته اند به دستاوردهای دانشگاه اضافه کنند. هنگامی که تاریخچه دانشگاه را بررسی می کنیم به این مثل «دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم و دیگران بخورند» پی می بریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : بالندگی را باید با ویژگی های هر عصر بررسی کنیم. بررسی ها بیانگر این است مسائل ، روش ها و کتب در طول تاریخ تغییر کرده است. هنگامی که سی تی اسکن به علم پزشکی وارد شد ، تصور می کردیم که اتفاق بسیار شگرفی روی داده است؛ اما در حال حاضر یک دستگاه عادی به حساب می آید.

قناعتی ادامه داد : روش های درمانی و تشخیصی روز به روز در حال تغییر است؛ به نحوی که به «روش بسته» سخت ترین عمل ها را روی مغز انجام می دهند.

وی درباره اهمیت نگاه به آینده گفت : وقتی به آینده نگاه می کنیم باید بدانیم که در آینده با چه رویدادهایی مواجه می شویم. سرعت تغییرات بسیار زیاد است و ما باید با این تغییرات هماهنگ باشیم. هماهنگی با تغییرات نشدنی است؛ مگراینکه به کار تیمی روی بیاوریم. هماهنگی با تغییرات با توجه به مسائلی مانند همدلی ، ایجاد انگیزه و امید به آینده نشدنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه همواره با فراز و فرودهایی مواجه بوده ایم ، گفت : اگرچه فراز و فرودهایی وجود دارد؛ اما دانشمندان همواره کار خود را به درستی انجام داده اند.


بیوگرافی حسین قناعتی

دکتر حسین قناعتی متولد 1342 در تهران است. وی سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران رادر کارنامه خود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو