داستان سریال امپراطور دریا

داستان سریال امپراطور دریا


منبع: پلازا

1

1402/10/6

00:28


داستان سریال امپراطور دریا

سریال امپراطور دریا داستان دلاوری‌ها و فداکاری‌ها است. قهرمانی که از بردگی تبدیل به شخصیتی قدرتمند و قهرمانی بی‌نظیر می‌شود. سریال کره ای امپراطور دریا یکی از بهترین سریال‌ها است. اگر تاکنون آن را ندیده‌اید، در معرفی این سریال زیبا با ما همراه باشید.

سریال امپراطور دریا که در کره با نام خدای دریا (Hae-sin) شناخته می‌شود، براساس رمانی با همین نام نوشته چویی این هو (Choi In-ho) ساخته شده است. از زمان زمان پخش سریال کره ای امپراطور دریا تاکنون این اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد، به طوری که در زمان پخشش تا هفته‌ها رتبه اول را بین سریال‌های در حال پخش به دست آورد.

این سریال در سال 1384 از صدا و سیمای کشورمان پخش شد و در آن زمان طرفداران بسیاری پیدا کرد. پس این اثر یک نوستالژی برای همه ما به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم حقایقی از آن را که ممکن است برای خیلی از ما پوشیده بود را آشکار کنیم.

فهرست مطالب

داستان سریال امپراطور دریا

خلاصه سریال گونگ بوک

در خلاصه سریال گونگ بوک نشان می‌دهد که این اثر درباره داستان زندگی مردی به نام گونگ بوک است. پدر او به دست دزدان دریایی کشته می‌شود و گونگ بوک از آن پس همانند یک برده زندگی می‌کند. گونگ بوک به همراه دوستش جانگ نیون در یک مزرعه پرورش اسب شروع به کار می‌کنند. روزها به سختی برای این دو می‌گذرد تا مردی به نام یوم جانگ به آن‌ها جنگیدن را می‌آموزد.

پس از این که به مهارت خوبی در جنگیدن رسیدند، در رویای دستیابی به یک زندگی بهتر در مسابقات انتخابی محافظان بانو جمی شرکت می‌کنند. به دلیل مهارت‌های بیش از اندازه‌شان، هر دوی آن‌ها به عنوان محافظان بانو جمی، یکی از تاجران موفق سیلا، استخدام می‌شوند.

با استخدام شدن آن‌ها به عنوان محافظ دوستیشان با یوم جانگ عمیق‌تر می‌شود. اما این دوستی چندان دوام نمی‌آورد؛ چرا که گونگ بوک متوجه می‌شود یوم جانگ یک دزد دریایی است. او به دلیل تنفر بیش از حدش از دزدان دریایی یوم جانگ را به عنوان یک دشمن می‌بیند و قسم می‌خورد که تمام دزدان دریایی را از بین ببرد.

روزها می‌گذرد و گونگ بوک سعی می‌کند خود را بیش از پیش به هدفش نزدیک کند. تا این که در عمارت بانو جمی با یکی از ندیمه‌های او به نام جانگ هوا آشنا شده و دیری نمی‌گذرد که این دو عاشق هم می‌شوند. از سویی دیگر، یوم جانگ نیز دل به جانگ هوای زیبا داده بود؛ چرا که او را شبیه مادر خود می‌دید. این سبب عمیق‌تر شدن کینه و نفرت بین این دو نفر شد.

این که سرانجام گونگ بوک چه می‌شود و چه موانعی سر راه او قرار می‌گیرد را تنها با دیدن سریال امپراطور دریا خواهید دریافت.

بازیگران سریال امپراطور دریا

یکی از نقاط قوت این سریال، بازی خوب و تاثیرگذار هنرپیشه های سریال گونگ بوک است. در ادامه با این بازیگران کارکشته و بااستعداد آشنا می‌شویم:

چویی سو جونگ در نقش گونگ بوک

بازیگران سریال امپراطور دریا

چویی سو جونگ زاده 18 دسامبر 1962 (27 آذر 1341) در کره جنوبی است. چویی یک بازیگر بسیار خوش نام و بااستعداد این کشور است که آثار بسیار ارزشمندی را نیز در کارنامه دارد. علاوه بر این، او تاکنون 3 جایزه مهم را در این کشور دریافت کرده است.

او با هنرپیشه‌ای به نام ها هه را ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر و پسر است. یکی از حقایقی که درباره او وجود دارد این است که زمانی که هه را حامله بود، چویی تمام کارهای خانه را برعهده داشت. این چویی سو جونگ را به یکی از بااخلاق‌ترین بازیگران کره‌ای تبدیل کرد. رابطه فوق‌العاده صمیمی او با همسرش آن‌ها را به شادترین زوج سلبریتی کره‌ای تبدیل کرد.

سونگ ایل کوک در نقش یوم جانگ

هنرپیشه های سریال گونگ بوک

سونگ ایل کوک بیشتر بخاطر بازی در نقش جومونگ شناخته شده است. او در تاریخ 1 اکتبر 1971 (9 مهر 1350) متولد شد. بد نیست بدانید که او در یک خانواده شدیدا ثروتمند و بنام بزرگ شده است؛ او از سوی مادری نوه کیم جوا جین، ژنرال آنارشیست معروف است که در استقلال کره در اوایل دهه 1900 نقش مهمی را ایفا می‌کرد. پدر او نیز یک تاجر موفق و مادرش یک بازیگر سابق بوده که اکنون وارد سیاست شده و عضو شورای ملی کره است.

در 15 مارس 2008، سونگ ایل کوک با قاضی عالی‌رتبه‌ای ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 3 پسر سه قلو است. او و پسرانش در چندین برنامه تلوزیونی حضور داشتند. در سال‌های اخیر او اعلام کرد که به دلیل افسردگی مدتی را از تلوزیون فاصله می‌گیرد و می‌خواهد بر روی زندگی شخصیش تمرکز کند.

چه شی را در نقش بانو جمی

داستان سریال امپراطور دریا

خانم چه شی را از بازیگران قدیمی و کارکشته کره است. او در تاریخ 25 ژوئن 1368 (4 تیر 1347) زاده شد و بازیگری را نیز از سن 15 سالگی آغاز کرد. او با مردی به نام کیم ته ووک ازدواج کرد و حاصل این ازدواج نیز دو فرزند پسر است.

پارک سو ائه در نقش جانگ هوا

خلاصه سریال گونگ بوک

بازیگر زیبا و بسیار بااستعداد کره‌ای است که در تاریخ 16 سپتامبر 1979 (25 شهریور 1358) متولد شد. هنگام بازی سریال امپراطور دریا تنها 25 سال سن داشت. خانواده سو ائه بسیار فقیر بودند. به همین دلیل او نتوانست به دانشگاه برود و تحصیلات او در حد دبیرستان است. به گفته خود او، در صحنه‌های تراژدیک فیلم‌ها با به یاد آوردن روزهای سختی که در گذشته کشیده می‌تواند گریه کند.

اطلاعات زیادی درباره زندگی شخصی سو ائه در دسترس نیست و ما نمی‌دانیم او اکنون با کسی قرار می‌گذارد یا خیر. با این حال، تنها چیزی که می‌دانیم این است که او مجرد است و فرزندی ندارد.

نقد سریال امپراطور دریا

نقد سریال امپراطور دریا

سریال گونگ بوک به کارگردانی کانگ ایل سو (Kang Il-soo) و کانگ بیونگ تائک (Kang Byung-taek) ساخته شد. تعداد قسمت های سریال کره ای امپراطور دریا نیز در 51 اپیزود خلاصه می‌شود.

همانطور که پیشتر ذکر کردیم این سریال زیبا اقتباسی از رمانی با همین نام است. رمانی که داستان زندگی پرفراز و نشیب گونگ بوک را روایت می‌کند. گونگ بوک از یک برده پست به یکی از فرماندهان و تاجران بزرگ تبدیل می‌شود. کسی که موفق به از بین بردن دزدان دریایی و آزاد کردن آب‌های این سرزمین می‌شود.

می‌توان گفت این سریال یکی از قوی‌ترین و منسجم‌ترین داستان‌ها را دارد و همانند برخی از دراماها تنها با شاخ و برگ دادن و سکانس‌های اضافی سعی در پیش بردن داستان نداشته است. دلاوری‌ها و جنگ‌هایی که گونگ بوک انجام داد در کنار مثلث عشقی هیجان‌انگیزش، همه و همه در موفقیت آن دست داشته‌اند.

درواقع، داستان عاشقانه آن مانع از خشک و کسل‌کننده شدن آن شده است. این که ما می‌بینیم گونک بوک قوی و محکم که در تمام سختی‌ها خونسردی خود را حفظ می‌کند، تنها با آوردن جان بانو جانگ هوا چگونه از خود بی خود می‌شود می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. از سویی دیگر، یوم جانگ نیز به هیچ عنوان قصد ندارد در این جنگ عاشقانه به گونگ بوک ببازد و سعی دارد دل جانگ هوا را برباید.

به طور کلی، سریال امپراطور دریا یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های کره‌ای از سوی مخاطبین است. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز آن را ندیده‌اید به سرعت آن را دانلود کرده و با ماجراهای پر پیچ و خم گنگ بوک همراه شوید.

نمرات Emperor Of The Sea

سریال گونگ بوک نمرات بسیار عالی کسب کرده است. این سریال توانست در سایت IMDb نمره 8 را به دست آورد. همچنین، مخاطبین با رای‌های خود در سایت mydramalist نمره 7.7 را به او داده‌اند.

کلام آخر

سریال امپراطور دریا یکی از خاطره‌انگیزترین سریال‌هایی است که از تلوزیون پخش شد. مطمئنا کسانی که یک بار این سریال را دیده‌اند داستان زیبا و پایان غافل‌گیر کننده‌اش را از دست نداده‌اند. از این که در بررسی سریال امپراطور دریا با ما همراه بوده‌اید، سپاسگزاریم. نظر شما چیست؟ آیا این سریال زیبا را دیده‌اید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو