سریال غنچه های سرخ (Kızıl Goncalar) ؛ معرفی سریال جدید ترکیه با موضوعی چالش برانگیز

سریال غنچه های سرخ (Kızıl Goncalar) ؛ معرفی سریال جدید ترکیه با موضوعی چالش برانگیز


منبع: پلازا

1

1402/10/4

16:00


سریال غنچه های سرخ (Kızıl Goncalar) ؛ معرفی سریال جدید ترکیه با موضوعی چالش برانگیز

سریال غنچه های سرخ یکی از جدیدترین و جنجالی‌ترین سریال‌های ترکیه است که این روزها سخن از آن بر سر زبان‌ها جاریست. در این مقاله قصد داریم با معرفی سریال ترکی غنچه های سرخ همراه شما باشیم.

کشور ترکیه به لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد و به همین دلیل مردم آن با کلیشه‌ها، استریوتایپ‌ها و مشکلات فرهنگی مشابه ایران روبه‌رو می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود که مخاطب ایرانی با سریال‌های ترکی همذات پنداری کند. پس از پخش سریال شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti) و محتوای آن باری دیگر این حس بیشتر در میان ایرانیان برانگیخته شد. نزاعی میان انسان‌های متعصب و افراد مدرن که چقدر عقاید هر یک از آنها می‌تواند زیان بار باشد.

سریال غنچه های سرخ (Kızıl Goncalar) به کارگردانی اومور آتای (Ömür Atay) و نویسندگی شوکرو نجاتی شاهین (Şükrü Necatı Şahın) ساخته شد. این اثر از ساخته‌های کمپانی گلد فیلم (GOLD FILM) است که پیش از این شربت زغال اخته در آن تولید شد و از شبکه فاکس پخش می‌شود. موضوع جنجالی این سریال باعث جلب توجهات به آن شده است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال Kızıl Goncalar همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال غنچه های سرخ

ژانر سریال غنچه های سرخ درام است. قسمت اول این اثر در تاریخ 18 دسامبر 2023 (27 آذر 1402) به روی آنتن شبکه Fox ترکیه رفت. هنوز تعداد قسمت های سریال Kızıl Goncalar مشخص نشده و باید دید در ادامه چقدر می‌تواند طولانی شود.

داستان سریال غنچه های سرخ

داستان سریال غنچه های سرخ

حتما کنجکاو هستید تا درباره خلاصه سریال ترکی غنچه های سرخ بیشتر بدانید. این سریال داستان مردی به نام لونت یک سکولار مدافع تغییرات مدرنی که آتاتورک در ترکیه ایجاد کرده و زنی به نام مریم از جامعه‌ای بسته که توسط همسرش مردی از فرقه‌ای خطرناک آزار می‌دیده، است. آنها بر سر راه هم قرار می‌گیرند در حالی که دو دختر به نام‌های میرا و زینب دارند و در کمال تعجب مشخص می‌شود که فرزندان آنها خواهران واقعی هستند. میرا نمی‌تواند با اینکه مادرش او را ترک کرده کنار بیاید و زینب به تازگی از ازدواجی اجباری نجات داده شده است. حال باید دید سرنوشت برای آنان چه می‌خواهد.

بازیگران سریال غنچه های سرخ

این بخش را به معرفی بازیگران سریال اختصاص می‌دهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید. همچنین در این مقاله با بهترین سریال‌های ترکی شبکه جم آشنا شوید.

اوزجان دنیز در نقش لونت آلکانلی

بازیگران سریال غنچه های سرخ

اوزجان دنیز (Özcan Deniz) بازیگر، کارگردان و خواننده اهل ترکیه است که در 19 مه 1972 (29 اردیبهشت 1351) متولد شد و اصالت او کورد است. او از کودکی علاقه خود به بازیگری را نشان داد و رفته‌رفته به سوی آن قدم برداشت. سپس وارد دنیای موسیقی شد و سرانجام در سال 1994 با فیلم Ona Sevdiğimi Söyle کار خود را شروع کرد. اوزجان دنیز در سال 1997 با سریال Yalan وارد تلویزیون ترکیه شد و سریال‌های کاراگول (Karagül)، عروس استانبول (İstanbullu Gelin)، خیلی منتظرت شدم (Seni Çok Bekledim)، فیلم‌های فیروزه کجایی (Neredesin Firuze) و آب و آتش (Su ve Ateş) او مشهور هستند.

اوزگو نامال در نقش مریم تزل

هنرپیشه های سریال ترکی غنچه های سرخ

ملاحت اوزگو نامل که به اوزگو نامال (Özgü Namal) معروف است، در سمت بازیگری در ترکیه فعالیت می‌کند و در 28 دسامبر 1978 (7 دی 1357) متولد شد. او از سال 1998 با سریال Affet Bizi Hocam وارد تلویزیون شد و سپس دو سال بعد به سینما پا گذاشت. سریال آشیانه گرگ‌ها (Kurtlar Vadisi) باعث دیده شدن اوزگو نامال شد و تا سال 2013 در تلویزیون فعالیت کرد. او در سینما نیز در سال 2013 متوقف شد و بعد از سال 2015 دیگر جلوی دوربین ظاهر نشد تا اینکه اکنون در سریال ترکی غنچه های سرخ نقش اول زن را دارد.

مرت یازجی اوغلو در نقش جونید گونش

خلاصه سریال ترکی غنچه های سرخ

مرت یازجی‌اوغلو (Mert Yazıcıoğlu) هنرپیشه ترک در 10 مه 1993 (20 اردیبهشت 1372) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2011 با فیلم Dedemin İnsanları شروع کرد و سپس سال بعد با سریال زیر پوست شهر (Kayıp Şehir) موفق شد تا دیده شود. سریال‌های به امید دستبند نمیشه زد (Umuda Kelepçe Vurulmaz)، محمد: فاتح یک جهان (Mehmed: Bir Cihan Fatihi) و آشفته (Darmaduman) از آثار دیگر مرت یازجی‌اوغلو هستند.

ارکان آوجی در نقش سعدی خدایی گونش

زمان پخش سریال غنچه های سرخ

ارکان آوجی (Erkan Avcı) از بازیگران پرافتخار ترکیه است که در 1 ژانویه 1982 (11 دی 1360) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2006 با سریال Köprü شروع کرد و سپس توانست با نقش بورات در کارادایی (Karadayı) دیده شود. او در مجموعه‌های تلویزیونی جسور و خوشگل (Cesur ve Güzel)، پایتخت عبدالحمید (Payitaht Abdülhamid)، گودال (Çukur)، قیام عثمان (Kuruluş Osman) و شانس زندگی من (Hayatımın Şansı) حضور پیدا کرده است. ارکان آوجی تا کنون چندبار برنده جوایز مختلف شده است.

هازال تورسان در نقش بسته اوزدمیر آلکانلی

تعداد قسمت های سریال Kızıl Goncalar

هازال تورسان (Hazal Türesan) بازیگر اهل ترکیه در 20 ژوئیه 1985 (29 تیر 1364) متولد شد. او بازیگری را از سال 2008 با سریال بلند Unutma Beni آغاز کرد و با نقش آسلی سریال عشق پول سیاه (Kara Para Aşk) توانست توجه‌ها را جلب کند. هازال تورسان سپس در آثاری همچون فضیلت خانم و دخترانش (Fazilet Hanım ve Kızları)، قتل‌های کوچک (Ufak Tefek Cinayetler)، دکتر معجزه، موهبت (Atiye)، فاطما (Fatma)، بابا (Baba) و زمان پیچک (Sarmaşık Zamanı) حضور پیدا کرده است.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی غنچه های سرخ عبارتند از:

  • مرت توراک (Mert Turak) در نقش نعیم تزل
  • سلن اوزتورک (Selen Öztürk) در نقش حسنا گونش
  • شریف ارول (Şerif Erol) در نقش سواوی آلکانلی
  • مینا دمیرتاش (Mina Demirtaş) در نقش زینب تزل
  • اسما ییلماز (Esma Yılmaz) در نقش میرا آلکانلی
  • طغرل تولک (Tuğrul Tülek) در نقش سچکین اوزارسلان

نقد سریال Kızıl Goncalar

در این قسمت با بررسی سریال همراه شما هستیم. غنچه‌های سرخ، شباهت عجیبی با اسم سریال‌های گل های خونی (Kan Çiçekleri) و غنچه‌های زخمی (Kırgın Çiçekler) دارد اما داستان آن متفاوت است. پیش از این دیدیم که کمپانی گولد فیلم با شربت زغال اخته چگونه به چالشی بین مدرنیته و سنتی متعصب پرداخت و این روزها این سریال جز چالشی‌ترین آثار ترکیه است. البته مقصود از این چالش صرفا این نیست که مدرن بودن تماما خوب است و نباید پایبند به هیچ سنتی بود‌. بلکه مفهوم کلام این است، افراط در هر دو طرف این قضیه باعث صدمات زیادی خواهد شد.

این مجموعه تلویزیونی به تازگی شروع شده و فعلا نمی‌توانیم درباره نمرات سریال Kızıl Goncalar نظری دهیم. اما در همین ابتدا به سراغ موضوعی چالش برانگیز رفته که اگرچه شباهت‌هایی به شربت زغال اخته دارد اما از حیث کلی، داستانی مستقل نشان می‌دهد. سریال همچنین یک چالش پدرانه/مادرانه نیز به مخاطب نشان می‌دهد که به نظر جذاب می‌رسد. در ادامه باید ببینیم روند این اثر چگونه خواهد بود.

کلام آخر

نقد سریال Kızıl Goncalar

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال غنچه های سرخ همراه شما بودیم. این سریال از هر حیث جذابیت زیادی تا کنون داشته و امیدواریم سناریوی قوی آن افت نکند. نظر شما درباره این اثر چیست؟ نقاط قوت آن را در چه می‌بینید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو