سریال پرنده های آتش (Ateş Kuşları) ؛ یک سریال درام جذاب با داستانی زیبا

سریال پرنده های آتش (Ateş Kuşları) ؛ یک سریال درام جذاب با داستانی زیبا


منبع: پلازا

4

1402/6/10

21:22


سریال پرنده های آتش (Ateş Kuşları) ؛ یک سریال درام جذاب با داستانی زیبا

سریال پرنده های آتش یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی کشور ترکیه است که مخاطبان را به خود جذب کرد. در ادامه مقاله پیش‌رو بیشتر با سریال Ateş Kuşları آشنا خواهید شد.

در اکثر سریال‌های کشور ترکیه شاهد داستان‌های پر چالش و عاشقانه هستیم که معمولا هم این آثار مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. اما برخی از سریال‌ها نیز ژانری درام دارند و بیشتر هدفشان نشان دادن یک زندگی با تمام ابعاد آن است. در این نوع آثار عشق هسته مرکزی سریال نیست و داستان قصد دارد ابعاد دیگری را به مخاطب نشان دهد.

سریال ترکی پرنده های آتش به کارگردانی بنال تایری (Benal Tairi)، گوکهان آییز (Gökhan Ayiz)، ییلدیز آشانبوعا (Yıldız Aşanboğa) و بولنت ایشبیلن (Bülent İşbilen) ساخته شده است‌. همچنین عایشه فردا اییلماز (Ayşe Ferda Eryılmaz) و نهیر اردم (Nehir Erdem) نویسندگان این مجموعه هستند. فصل اول این سریال از شبکه آ تی وی ترکیه پخش شد و اکنون منتظر دومین فیلم آن هستیم. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی سریال ترکی پرنده های آتش همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال پرنده های آتش

ژانر سریال ترکی پرنده های آتش درام است. این مجموعه نخستین بار در تاریخ 13 ژانویه 2023 (23 دی 1401) از شبکه atv ترکیه به روی آنتن رفت. تعداد قسمت های سریال پرنده های آتش در فصل اول 21 قسمت بود و اکنون نیز اولین تریلر فصل دوم این اثر پخش شده است و انتظار داریم که در ماه سپتامبر 2023 (شهریور یا مهر 1401) شاهد فصل جدید سریال باشیم. در پایین جدول پخش پرنده‌های آتش را مشاهده می‌کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول23 دی 14012 تیر 140221
دومشهریور یا مهر 1402

داستان سریال پرنده های آتش

در این قسمت با خلاصه سریال ترکی پرنده های آتش همراه شما هستیم و مروری بر خلاصه‌های فصل اول و دوم آن خواهیم داشت.

داستان فصل اول سریال پرنده های آتش

داستان حول محور 5 کودک خیابانی می‌گردد که بزرگترین آنها 13 سال دارد و کوچکترینشان 6 ساله است. آنها روزی در یکی از زباله‌دانی‌ها نوزاد دختری 40 روزه را پیدا می‌کنند و پس از آن دیگر نمی‌خواهند بچه‌های خیابانی باشند. حال جمعیت آنها 6 نفر شده و سعی دارند از چنگال چاتال، فردی خلافکار که بچه‌ها را مجبور به کار می‌کند، بگریزند‌. با آشنایی آنها با پسری در کافه زندگیشان عوض می‌شود. نوزاد دختر نزد آنها بزرگ شده و گل‌عایشه نام می‌گیرد، در حالی که او دختر زوجی ثروتمند است و عمویش بخاطر برنامه‌ریزی‌هایش باعث شده که او سر از زباله‌دانی پیدا کند.

داستان سریال پرنده های آتش

داستان فصل دوم سریال ترکی پرنده های آتش

توجه: اگر فصل اول را ندیده‌اید، این قسمت را نادیده بگیرید.

پس از پخش تریلر فصل دوم، گل‌عایشه را می‌بینیم که رخت سپید عروسی بر تن دارد و می‌خواهد که با کارا ازدواج کند. وقتی بارباروس با تلاش‌های زیاد خود را به او می‌رساند تا مانع ازدواج شود، گل‌عایشه فریاد میزند: نام من گل‌عایشه نیست! لارا هستم…لارا ایوب‌‌اوغلو!

بازیگران سریال پرنده های آتش

این بخش را به هنرپیشه‌های سریال اختصاص می‌دهیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی رفته و سپس سایر هنرپیشگان را معرفی می‌کنیم.

ایلایدا علیشان در نقش عایشه گل آتش / لارا ایوب اوغلو

بازیگران سریال پرنده های آتش

ایلایدا علیشان (İlayda Alişan) بازیگر ترکیه‌ ای در 26 فوریه 1996 (7 اسفند 1374) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2011 و سریال کودکی را دوست می‌داشتم (Bir Çocuk Sevdim) شروع کرد. ایلایدا علیشان سپس برای بازی در سریال گودال (Çukur) معروف شد و سپس در سریال معصومیت (Masumiyet) برای نخستین بار به عنوان نقش اصلی ظاهر شد. سریال دوست داری (Seversin) جدیدترین اثر او است.

هانده سورال در نقش مرجان آتش

هنرپیشه های سریال ترکی پرنده های آتش

هانده سورال (Hande Soral) بازیگر اهل ترکیه متولد 3 فوریه 1987 (14 بهمن 1365) است. او بازیگری را به عنوان بازیگر مهمان در یک برنامه به نام Komedi Dükkanı شروع کرد و سپس با سریال Küçük Kadınlar رسما وارد دنیای بازیگری شد. از معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های او باید به سریال‌های فاتح (Fatih)، چکاوک (Çalıkuşu)، قیام ارطغرل (Diriliş Ertuğrul) و روزگارانی در چوکورا (Bir Zamanlar Çukurova) اشاره کنیم‌. او ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی سریال Ateş Kuşları است.

گورکم سویندیک در نقش علی آتش

زمان پخش سریال پرنده های آتش

گورکم سویندیک (Görkem Sevindik) هنرپیشه ترکی در 17 اکتبر 1986 (25 مهر 1365) به دنیا آمد‌. این هنرپیشه کار خود را از سال 2011 با سریال آشیانه گرگ‌ها (Kurtlar Vadisi Pusu) شروع کرد. گورکم سویندیک بازی‌های گزیده اما حرفه‌ای تا کنون داشته است که از معروف‌ترین آنها باید به سریال‌های رامو (Ramo)، ماورا (Mavera) و اگه مرد عاشق بشه (Erkek Severse) اشاره کرد.

بوراک توزکوپاران در نقش بارباروس تونالی

معرفی سریال ترکی پرنده های آتش

بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan) بازیگر اهلDestan ترکیه در 14 نوامبر 1992 (23 آبان 1371) به دنیا آمد. او بازیگری را در سال 2014 با سریال گوزل یا از هم پاشیده (Paramparça) شروع کرد و سپس با مجموعه تلویزیونی غنچه‌های زخمی (Kırgın Çiçekler) معروف شد. از آثار شاخص بوراک توزکوپاران باید به سریال‌های با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر (Menajerimi Ara)، حماسه (Destan) و فیلم مست عشق اشاره کنیم.

بولنت پولات در نقش دکتر فزا

بررسی سریال Ateş Kuşları

بولنت پولات (Bulent Polat) هنرپیشه ترکیه ای متولد 8 مارس 1979 (17 اسفند 1357) است. او بازیگری را از سال 1989 با سریال Atlı Karınca شروع کرد و بل فیلم Giz در سال 2003 وارد سینما شد. از آثار شاخص بولنت پولات باید از سریال‌های بهزاد چ (Behzat Ç.)، ایشلر گوچلر (İşler Güçler)، گودال، روزگارانی در چوکورا و دوست داری اشاره کنیم. بولنت پولات از فصل دوم با نقش کلیدی فزا وارد سریال Ateş Kuşları می‌شود.

علی اونسوز در نقش کارا پولات

ژانر سریال ترکی پرنده های آتش

علی اونسوز (Ali Önsöz) از جدیدترین بازیگران سریال ترکی پرنده های آتش است که تا کنون در سریال‌های بهت قول میدم (Sana Söz) و آشفته (Darmaduman)‌ حضور داشته است. او از قسمت آخر فصل اول وارد جمع بازیگران این سریال شد و نقش کارا را بازی می‌کند.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی پرنده های آتش عبارتند از:

  • اردم شانلی (Erdem Şanlı) در نقش زیپکین / ظفر آتش
  • امیر چوبوکچو (Emir Çubukçu) در نقش ثابت آتش
  • احمد ساراچ‌اوغلو (Ahmet Saraçoğlu) در نقش چاتال شاهین
  • گونجا گیلسون (Gonca Cilasun) در نقش هاجر ایوب‌اوغلو
  • نظام نامیدار (Nizam Namidar) در نقش نظام ایوب اوغلو
  • و…

نقد سریال Ateş Kuşları

سریال پرنده‌های آتش محصول بوزداغ فیلم است و از شبکه atv پخش می‌شود‌. به طور کلی شبکه atv بیشتر آثاری را به مخاطب نشان می‌دهد که مناسب خانواده باشد. پرنده‌های آتش نیز سرشار از مفاهیم مختلف مانند انسانیت، صفات خوب و بد انسانی و تغییرات است. داستان در گام‌های ابتدایی خود جذابیت زیادی دارد اما برای اینکه سر اصل مطلب برود، کمی تاخیر دارد و همین کمی مخاطب را در ابتدای کار خسته می‌کند.

بازی بازیگران دیدنی و چشمگیر است. از بازیگر نقش اصلی گرفته تا بازیگران فرعی احساسات را به خوبی به مخاطب نشان می‌دهند. داستان سریال به حقیقت نزدیک است و همین از نقاط مثبت آن محسوب می‌شود. زیرا یکی از چیزهایی که باعث می‌شود مخاطب علاقه‌اش را از دست دهد، اغراق بیش از حد است. همچنین نمرات سریال پرنده های آتش نیز قابل قبول هستند و استقبال از آن باعث شد که به فصل دوم نیز برسد. باید دید این مجموعه در فصل دوم چقدر موفق خواهد بود.

کلام آخر

نقد سریال Ateş Kuşları

با معرفی کامل و بررسی سریال Ateş Kuşları همراه شما بودیم و سعی کردیم از تمام جزئیات آن شما را با خبر کنیم. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تصمیم به دانلود سریال Ateş Kuşları گرفته‌اید؟ لطفا ما را از نظرات خود درباره این سریال با خبر کنید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو