معرفی فیلم ترکی کاری کن باور کنم ؛ فیلمی با حضور اکین کوچ و آیچا آیشین

معرفی فیلم ترکی کاری کن باور کنم ؛ فیلمی با حضور اکین کوچ و آیچا آیشین


منبع: پلازا

10

1402/4/11

22:36


معرفی فیلم ترکی کاری کن باور کنم ؛ فیلمی با حضور اکین کوچ و آیچا آیشین

فیلم کاری کن باور کنم یکی از جدیدترین فیلم‌های کشور ترکیه است که در سال 2023 اکران شد و در این مقاله قصد داریم تا به سراغ معرفی فیلم Make Me Believe 2023 برویم.

برخلاف صنعت سریال‌‌سازی در ترکیه، نام سینمای این کشور را کمتر می‌شنویم و باید بگوییم که این یک حقیقت انکار ناپذیر است که سینمای ترکیه به اندازه سریال‌سازی او رشد نکرده‌. محتوایی که در این کشور برای ساخت یک اثر انتخاب می‌شود و نوع فرهنگ آن، بیشتر مناسب آثار بلند و چندین قسمتی است تا یک فیلم حداقل یک ساعته و حداکثر  دو ساعته! حتی در ترکیه سالانه تعداد کمی مینی سریال می‌بینیم و بیشتر شاهد آثار بلند هستیم.

فیلم ترکی تو کاری کن باور کنم (به ترکی: Sen Inandir) و (به انگلیسی: Make Me Believe) یکی از جدیدترین فیلم‌های این کشور به کارگردانی اورن کارابییک گونایدین (Evren Karabiyik Günaydin) و مورات مورات ساراچوغلو (Murat Saraçoğlu) است. نویسندگی این اثر نیز سلن باغجی (Selen Bağcı) بود. این فیلم به تازگی اکران شده و در مقاله پیش‌رو پلازا قصد معرفی فیلم کاری کن باور کنم ترکیه ای را داریم‌.

فهرست مطالب:

زمان انتشار فیلم سینمایی کاری کن باور کنم

ژانر فیلم Make Me Believe 2023 رمانتیک و کمدی است. این اثر در تاریخ 23 ژوئن 2023 (2 تیر 1402) اکران شد و در نتفلیکس قرار گرفت. مدت زمان فیلم کاری کن باور کنم ترکی 104 دقیقه است.

داستان فیلم کاری کن باور کنم

داستان فیلم کاری کن باور کنم

در این قسمت با خلاصه فیلم ترکی کاری کن باور کنم همراه شما هستیم. داستان درباره دو مادربزرگ است که زیاد اهل دخالت در زندگی دیگران هستند و قصد دارند تا نوه‌های خود را باهم آشنا کنند. اما این آشنایی باعث می‌شود که آتش عشقی قدیمی شعله‌ور و روابط و دوستی‌های آنان را با چالش مواجه کند.

بازیگران فیلم کاری کن باور کنم

این بخش را به معرفی هنرپیشگان این فیلم اختصاص می‌دهیم تا ضمن آشنایی با بیوگرافی بازیگران اصلی، درباره سایر بازیگران نیز حرف می‌زنیم‌.

اکین کوچ در نقش دنیز

بازیگران فیلم کاری کن باور کنم

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: آنتالیا، ترکیه

عصمت اکین کوچ (İsmet Ekin Koç) بازیگر اهل ترکیه متولد 21 ژوئن 1992 (31 خرداد 1371) است. او در زمان تحصیل خود بازیگری را نیز در یک آکادمی یاد گرفت و نخست با سریال یک راز بهت می‌گم (Sana Bir Sır Vereceğim) شروع کرد. او سپس با حضور در سریال ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem) توجه‌ها را به خود جلب کرد و با سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu) به محبوبیت رسید. از دیگر آثار معروف او باید به فیلم‌های آنچه از تو برایم ماند (Senden Bana Kalan)، نگهبان برادر (Okul Tıraşı) و سریال سه سکه (Üç Kuruş) اشاره کنیم.

آیچا آیشین توران در نقش صحرا

بازیگران فیلم کاری کن باور کنم

  • سن: 30 سال
  • محل تولد: سینوپ، ترکیه

آیچا آیشین توران (Ayça Ayşin Turan) هنرپیشه ترکی متولد 25 اکتبر 1992 (3 آبان 1371) است. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و نخستین بار در سال 2011 کار خود را با سریال گوش کن عزیزم (Dinle Sevgili) شروع کرد و دیده شد. از آثار مشهور این بازیگر باید به سریال‌های زمستان سخت (Zemheri)، داستان جزیره (Ada Masalı) و هاکان: محافظ (Hakan: Muhafız) اشاره کنیم. این هنرپیشه نقش اصلی زن فیلم کاری کن باور کنم را ایفا می‌کند.

چاغری چیتاناک در نقش اولاش

مدت زمان فیلم کاری کن باور کنم ترکی

  • سن: 32 سال
  • محل تولد: آنتالیا، ترکیه

چاغری چیتاناک (Çağrı Çıtanak) هنرپیشه اهل ترکیه در 29 نوامبر 1990 (8 آذر 1369) به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و اولین سریال خود را با نام بازی سکوت (Suskunlar) در سال 2012 بازی کرد. این هنرپیشه در سال 2015 سریال سازها نواخته شوند (Çalsin Sazlar) بازی کرد و سپس در سریال پرطرفدار تو درم را بزن (Sen Çal Kapımı) را بازی کرد.

چاغلا ایرماک در نقش آهو

هنرپیشه های فیلم ترکی تو کاری کن باور کنم

  • سن: 26 سال
  • محل تولد: آنکارا، ترکیه

ناز چاغلا ایرماک (Naz Çağla Irmak) بازیگر ترک متولد 19 اکتبر سال 1997 (27 مهر 1376) است. او به واسطه مادر بازیگرش هولیا گلشن (Hülya Gülşen)  نقش بسیار کوتاهی در سریال Bizim Evin Halleri داشت و کار خود را با سریال غنچه‌های زخمی (Kırgın Çiçekler) شروع کرد. از دیگر آثار این هنرپیشه باید به سریال‌های قاضی (Hakim) و روز صفر (Sıfırıncı Gün) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم ترکی تو کاری کن باور کنم عبارتند از:

  • کمال اوکان اوزکان (Kemal Okan Özkan) در نقش کرم
  • بولنت گولتکین (Bülent Gültekin) در نقش مرت
  • زرین سومر (Zerrin Sümer) در نقش مادربزرگ صحرا
  • ییلدیز کولتور (Yildiz Kültür) در نقش مادربزرگ دنیز

نقد فیلم ترکی تو کاری کن باور کنم

این فیلم موضوعی مشابه سریال‌های متوسط ترکیه‌ای دارد و با کلیشه همراه است. داستانی که از همان ابتدا می‌توانید پایانش را حدس بزنید و چیز جدیدی برای ارائه ندارد. مورد بعدی که درباره این اثر باید به آن اشاره کنیم، بحث کمدی فیلم است در واقع در فیلم قرار نیست اشک بریزیم و ناراحت شویم اما کمدی خاصی هم نمی‌بینیم‌. بازیگران اصلی نیز اگرچه بازی قابل قبولی دارند اما به دلیل زمان کوتاه فیلم‌برادری این اثر شاید آنطور که باید باهم ارتباط نگرفته‌اند.

فیلم نکات مثبتی نیز دارد. مثلا نوع فیلم‌برداری تو کاری کن باور کنم و یا طراحی صحنه آن کاملا مدرن و چشم‌نواز است. فیلم یک عاشقانه تابستانی را به مخاطب نشان می‌دهد و می‌تواند برای اوقات فراغت گزینه خوبی باشد.‌ بازیگران ناشی و تازه‌کار نیستند و نقش‌آفرینی‌های خوبی از آنها می‌بینید. در مجموع نمرات فیلم کاری کن باور کنم متوسط است و می‌تواند برای یکبار تماشا گزینه مناسبی باشد.

کلام آخر

بررسی فیلم Make Me Believe 2023

با معرفی و بررسی فیلم Make Me Believe 2023 همراه شما بودیم و سعی کردیم یک زاویه کاملا بی‌طرفانه از این فیلم به شما نشان دهیم تا بتوانید با توجه به آن یک انتخاب خوب برای تماشا داشته باشید. از تریلر فیلم Make Me Believe 2023 نیز معلوم است که این فیلم حال و هوایی عاشقانه و تابستانی دارد، پس از به صنعت سریال‌سازی ترکیه علاقمندید و‌ می‌خواهید کمی سرگرم شوید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که با دانلود فیلم Make Me Believe 2023 و تماشای آن یک تجربه خوب داشته باشید. لطفا پس از تماشا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو