بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و همسرش از اعتیاد تا زندگی عجیب +عکس

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و همسرش از اعتیاد تا زندگی عجیب +عکس


منبع: شبونه

1

1403/1/20

16:39


بیوگرافی میرفرخ هاشمیان میرفرخ هاشمیان (Mir Farrokh Hashemian) بازیگر نقش علی در فیلم بچه های آسمان در  10 آذر 1365 در محله شاه سوار تهران به دنیا امده است. او در فیلم بچه های آسمان در سن 9 سالگی بازی کرد فیلمی که در نامزد جایزه اسکار شد او بعد این فیلم محو شد خودش …

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و همسرش از اعتیاد تا زندگی عجیب +عکس

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان

میرفرخ هاشمیان (Mir Farrokh Hashemian) بازیگر نقش علی در فیلم بچه های آسمان در  10 آذر 1365 در محله شاه سوار تهران به دنیا امده است.

او در فیلم بچه های آسمان در سن 9 سالگی بازی کرد فیلمی که در نامزد جایزه اسکار شد او بعد این فیلم محو شد خودش میگوید که کارگردان این فیلم شماره تلفن و آدرس خانه مان را به کسی نمیداده تا فیلمش منحصر به فرد بماند.

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و همسرش از اعتیاد تا زندگی عجیب +عکس

میرفرخ هاشمیان یکی از هنرمندانی بوده که می‌توانست آینده بسیار درخشان را برای خود داشته باشد، ولی دورانی به قدری معروف شد که تصویر او وارد کتاب‌های درسی نیز شد، اما اکنون یک نقاش ساده ساختمان محسوب می‌شود.

سوابق

میرفرخ هاشمیان می‌گوید : بعد از فیلم سینمایی بچه‌های آسمان هم در اثر کوتاهی به اسم کیف حضور یافتم و دیگر به من درخواست بازی در هیچ فعالیتی را ندادند.

بچگی فرخ هاشمیان

خود در ادامه بیان می‌کند :
از کودکی دوست داشتم هنرپیشه بشوم. پیش از حضور در این عرصه بسیار فیلم مشاهده می‌کردم و پدر به من می‌گفت حتی تا واو پایانی فیلم را نیز مشاهده می‌کردم.

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و همسرش از اعتیاد تا زندگی عجیب +عکس

ماجرای انتخاب میرفرخ هاشمیان برای بچه های آسمان

مجید مجیدی برای فیلم خود از ۶ هزار دانش آموز امتحان گرفته بود و کلاس ما آخرین کلاسی بود که برای انتخاب هنرپیشه آمد و من به خاطر اینکه آن روز دفتر نقاشی خود را به همراه نداشتم معلم مرا دعوا نمود و من داشتم گریه می‌کردم.

آقای مجیدی پا به کلاس گذاشت و به من گفت سرت را بالا بگیر و به دوربین نگاه کن و من همین که با گریه سرم را بالا آوردم آقای مجیدی افزود خودش می‌باشد. من تصور می‌کردم بازرس می‌باشد و به دلیل اینکه دفتر نقاشی خود را به مدرسه نبرده‌ام می‌خواهند نمره انضباطم را کم کنند.

خلاصه با آنان به کلاس خالی رفتم و از من تست گرفتند و گفتگو کردند و آنجا متوجه شدم که خبرهایی است و بعد از حرف‌های اولیه از پدر اجازه من را گرفتند و بعد از تمرین سر صحنه رفتم و همانجا متن‌ها را به من می‌دانند و من می‌خواندم و ایفای نقش می‌کردم.

اعتیاد میرفرخ هاشمیان

پس از فیلم سینمایی بچه‌های آسمان ماجراهای بسیار تلخی در زندگی ام به وجود آمد و طعم تلخ تمام دشواری‌هایی که علی در فیلم متحمل شده بود را چشیدم.

پدر ورشکسته شد و من به اجبار در کنار پدر فعالیت می‌کردم و از همین جا بود که نقاشی ساختمان را از پدر آموختم و مدت‌ها این حرفه را دنبال کردم.

تا اینکه بعد از دوران خدمت سربازی از سوی دوستان ناباب به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردم و نزدیک به ۷ سال مواد مصرف می‌کردم.

بیوگرافی میرفرخ هاشمیان و ماجرای کارگری نقاشی ساختمان و اعتیاد +عکس

پس از فیلم بچه‌های آسمان برای اینکه من را به یک شخصیت منحصر به فرد مبدل کنند شماره و آدرسم را به هیچکس ندادند و همین سبب شد زندگی ام طور دیگر رقم بخورد، که نتیجه آن اعتیاد و دشواری بود و شاید کمتر فردی باور کند که علی بچه‌های آسمان این همه سال به دست فراموشی سپرده شده باشد.

عکس های جدید بازیگر زهرا در فیلم بچه های آسمان در کنار علی

نقاشی ساختمانی

آقای هاشمیان که به همراه صاحب کار خود ۱۲ سال فعالیت ساختمانی انجام می‌دهد، بیان می‌کند :
هر که متوجه می‌شود من آن هنرپیشه می‌باشم، باور نمی‌کند و می‌گویند تصور می‌کردیم این پسر اکنون به کجا رسیده، برای خود بازیگر معروفی شده است! فردی تصور نمی‌کند فعالیت امروز من این باشد و نقاشی ساختمان شده‌ام.

برای من بسیار دشوار می‌باشد، به خاطر اینکه من علاقه بسیار به سینما داشتم.

آثار سینمایی میرفرخ هاشمیان:

  • بچه‌های آسمان سال ۷۵ ساخته مجید مجیدی
  • سریال تلویزیونی کیمیا سال ۹۴ ساخته جواد افشار

 میرفرخ هاشمیان در سریال کیمیا نقش هادی +بیوگرافی

میرفرخ هاشمیان بازیگر نقش هادی در سریال کیمیا

وی پس از فیلم سینمایی بچه‌های آسمان از این حرفه فاصله گرفت، تا مجموعه کیمیا که در شخصیت یک جوان جنوبی با بهره از زباله‌هایی که در گوشه و کنار شهر می‌یافت، رادیو می‌سازد.

همکاری با بهنوش بختیاری

میرفرخ هاشمیان درباره همکاری اش با بهنوش بختیاری میگوید یک فیلم مستند که در آن حضور یافتم فعالیتی از بهنوش بختیاری می‌باشد، که به زندگی کنونی بعضی افراد مشهور، سوژه خودکشی و اشخاصی که مثل من با یک فیلم در سینما مطرح شدند و بعد به دست فراموشی سپرده شده‌اند، می‌پردازد و من در آن، شخصیت خود را بر عهده گرفته‌ام.

سرنوشت عجیب بازیگر علی در فیلم بچه های آسمان

همسر و فرزندان میرفرخ هاشمیان

میرفرخ هاشمیان میگوید با دختر همسایه‌مان ازدواج کرده‌ام در همان حال که مواد مخدر مصرف می‌کردم ازدواج نمودم و همسر من بعد از یک سال فهمید اعتیاد دارم و درست در همان روزی که فهمیدم قرار می‌باشد پدر بشوم قصد نمودم برای همیشه مواد را ترک کنم.

عشق همسر من و کمک‌های وی سبب شد من مجدداً به زندگی برگردم و پس از یک ماه موفق شدم از این بحران عبور کنم و حالا بیشتر از دو سال می‌باشد که مواد را ترک کرده‌ام و مجدداً کارم را در پشت صحنه سینما شروع نمودم و اکنون یک دختر به اسم باران دارم.

بیوگرافی بهاره صدیقی (زهرا در بچه های آسمان) +همسر و تصاویر جدید

برای حضور در فیلم سینمایی بچه‌های آسمان به من ١٠٠هزار دستمزد دادند که آن را به پدر دادم ،ولی آقای مجیدی دستمزد را به اجبار به خودم داد.

او در ادامه افزود :بعد از آن فیلم مطرح شده بودم و هنگامی که من را مشاهده می‌کردند بسیار شاد می‌شدند. همکلاسی‌ها و دوست‌هایم نیز بسیار به من محبت می‌کردم، ولی من هیچ وقت خود را بالاتر از آنان نمی‌دیدم.

 میرفرخ هاشمیان: خیلی ها سرکارم گذاشتند

میرفرخ هاشمیان میگوید به شرکت‌های تولید فیلم می‌رفتم که آنها هم من را سرکار می‌گذاشتند.

بازیگری را دوست داشتم و معتقد بودم در خونم است و استعداد ذاتی من بود.
بازیگر فیلم «بچه‌های آسمان» ادامه داد: یکبار هم در شبکه ۳ آشنا پیدا کردم و پیش بیژن بیرنگ رفتم که
او من را به مسعود رسام معرفی کرد و در نهایت هم هیچ اتفاقی نیفتاد.

روزی هم به «سیما فیلم» رفتم و با یک بازیگر مطرحی صحبت کردم که او بدجوری من را ضایع کرد
و گفت؛ دلیل نمی‌شود یک فیلم بازی کرده‌ای و دیگر بازیگر شده‌ای.

آن موقع ۱۵،‌ ۱۶ سال داشتم و در سن بلوغ بودم و به بدنسازی هم می‌رفتم که این صحبت آن
بازیگر برایم خیلی سنگین بود و از این حرفه متنفر شدم.

وی افزود:‌از آن به بعد هیچ وقت پی بازیگر شدن را نگرفتم و حتی جایی می‌رفتیم از دوستانم می‌خواستم، نگویند

بیوگرافی بهاره صدیقی (زهرا در بچه های آسمان) +همسر و تصاویر جدید

بازیگر «بچه‌های آسمان» هستم.

هاشمیان گفت: انتظار داشتم آقای مجیدی از من حمایت کند تا بازیگر شوم و من را به دوستانش معرفی کند.

رضا ناجی برایم تلاش زیادی کرد اما اتفاقی نیفتاد.

آنقدر اعصابم خورد شده بود که حتی پوستر فیلم که به دیوار اتاقم بود را پاره کردم.

فیلم بچه های آسمان فقط در استخدام کمکم کرد

میرفرخ هاشمیان خاطر نشان کرد: تنها جایی که حضورم در «بچه‌های آسمان» به کمکم آمد،‌ هنگام استخدام در شرکت «روغن‌نباتی» بود

که وقتی گفتم بازیگر «بچه‌های آسمان» هستم استخدامم کردند، البته ابتدا باور نکردند و همان موقع در گوگل اسم من را چک کردند و دیدند راست می‌گویم.

البته مشکلاتی پیش آمد و از آنجا بیرون آمدم.

میرفرخ هاشمیان 12 سال کارگری و نقاشی ساختمان

هاشمیان درباره فعالیت این روزهایش گفت: تقریبا ۱۲ سال است که در کار نقاشی ساختمان مشغول به کار هستم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو