بیوگرافی پرویز بابایی مترجم و نویسنده +علت فوت و درگذشت

منبع: شبونه

1

1403/1/19

13:39


بیوگرافی پرویز بابایی در بیوگرافی پرویز بابایی آماده است ایشان در سال 1311 در تهران به دنیا آمد. او حدود 20 جلد کتاب را به طبان فارسی ترجمه و خلق کرد که شامل «تاریخ خاورمیانه در دوران مدرن»، «لودیگ فویرباخ و نظام اعتقادی آلمان»، «کانت و منطق مدرن»، «منطق تجربه‌گرا»، «از سقراط تا سارتر» است. …

بیوگرافی پرویز بابایی مترجم و نویسنده +علت فوت و درگذشت

بیوگرافی پرویز بابایی

در بیوگرافی پرویز بابایی آماده است ایشان در سال 1311 در تهران به دنیا آمد. او حدود 20 جلد کتاب را به طبان فارسی ترجمه و خلق کرد که شامل «تاریخ خاورمیانه در دوران مدرن»، «لودیگ فویرباخ و نظام اعتقادی آلمان»، «کانت و منطق مدرن»، «منطق تجربه‌گرا»، «از سقراط تا سارتر» است. “، “فرهنگ اصطلاحات منطقی”، “اومانیسم و کمونیسم”، “نظام و شورش مبتنی بر رای”، “زمینه پیشرفت اجتماعی” و “مکتب‌های فلسفی از دوران باستان تا امروز”. حوزه‌های آثار او تاریخ منطق، نگارش، علوم اجتماعی و سیاسی میباشد.

بیوگرافی پرویز بابایی مترجم و نویسنده +علت فوت و درگذشت

فوت و درگذشت

نشر نگاه درمورد فوت بابایی از هنرمندان صاحب نام چنین گفته است: «نشر نگاه به همراه همه دست اندرکاران و مستمعان آثار و تعابیر ضروری و قدرتمند پرویز بابایی، حساسیت و تسلیت خود را در غم مصیبت این گرانی محترم به جامعه علمی و اجتماعی تسلیت می گوید. ”

همچنین علی عبداللهی، نویسنده و مترجم، چنین گفته است: «پرویز بابایی! مربی معلم و همیشه به دنبال، دنیای ما را پاک کرد. از خوش شانسی من است که مدت ها در کرج این افتخار را داشتم که با او همسایه باشم. چند بار با همراهان یا تنها به خانه اش رفتیم، یک بار که غزلیات برشت را با او خواندیم، تقریباً درباره مد برشت صحبت کردیم، اما برای چند کتاب او، دیوان ابوالقاسم لاهوتی را از او در نظر دارم. ، سعادت ، نشاط ، سختی کار و فکر تسلیت به خانواده و همراهان و فرهنگ..

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو