افزایش درخشش موها و براق کردن انواع مختلف مو

افزایش درخشش موها و براق کردن انواع مختلف مو


منبع: آرگا

2

1402/10/6

23:09


همه خانم ها دوست دارند که موهایی سالم و پرپشت داشته باشند. اما استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی و آلودگی های محیطی باعث آسیب دیدگی موها شده و آن ها را خشک، ضعیف و شکننده می کند. همین موضوع باعث کاهش درخشندگی موها خواهد شد. بسیاری از خانم ها سعی می کنند که با استفاده از محصولات مراقبتی گران قیمت مشکلات موهای خود را رفع کنند. با این حال اگر به دنبال روش های طبیعی برای افزایش درخشش موها هستید، حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. رعایت این نکات، موهایی سالم و درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.

بسیاری از موها از درخشندگی زیادی برخوردار هستند. با این حال شما باید برای داشتن موهای درخشان چند اصل را به طور دقیق رعایت کنید. به جز شیوه های سخت و پر هزینه مثل کراینه و پروتئین تراپی، روش های دیگری نیز وجود دارند که باعث افزایش درخشش موها می شوند. برای این منظور باید استفاده از سشوار را به حداقل برسانید. چرا که موها را به شدت نازک، خشک و شکننده می کند. در ادامه شما را با راه های افزایش درخشش موها آشنا خواهیم کرد.

براق کردن انواع مختلف مو

در ادامه به راه های براق کردن انواع مختلف مو اشاره خواهیم کرد:

راه های افزایش درخشش موها

۱. درخشان کردن موهای کم پشت

اگر موهای کم پشتی دارید و قصد دارید آن ها را براق و سالم نشان دهید، باید با ملایمت با موهای خود رفتار کنید. در حقیقت هدفی که شما دارید این است که بدون کوچک ترین آسیب، حجم و درخشش بیشتری به موهای خود ببخشید.

  • محصولاتی که برای براق کردن موها استفاده می کنید را روی نوک موها زده و از زدن آن به قسمت ریشه ها پرهیز کنید. استفاده از این محصولات در نزدیکی پوست کف سر و ریشه ها موها را کم حجم و نازک نشان می دهد.
  • استفاده مکرر از موس، ژل و نرم کننده سنگین به مرور زمان به موها آسیب می رساند. برای افزایش درخشش موها سرم یا روغن سبک را امتحان کنید. علاوه بر این برای اسپری موها می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید.
  • شما می توانید موها را بدون گرما دادن فر کنید. به جای استفاده مکرر از اتوهای حرارتی از بیگودی های پارچه ای کمک بگیرید. با این کار مو آسیب نمی بینند و ریزش آن کمتر می شود.
  • گاهی اوقات موها به طور طبیعی و در مجاورت هوا می توانند خشک شوند. با این کار شما دیگر از وسایل حرارتی آسیب زا برای حالت دادن و درخشندگی موهای خود استفاده نمی کنید. زمانی که می خواهید موها به صورت تدریجی خشک شوند، از گیره های سر استفاده کنید. با این کار حتی بدون استفاده از سشوار موها پر پشت تر به نظر می رسند.

افزایش درخشندگی موها با ساده ترین روش ها

۲. درخشان کردن موهای آسیب دیده

بیشتر افراد برای اینکه موهای براق و درخشان تر داشته باشند، هر روز از سشوار استفاه می کنند. این کار به مرور زمان موجب شکنندگی موها می شود. اگر می خواهید دوباره موهای سالم و درخشانی داشته باشید، به هیچ عنوان از وسایل حرارتی مو کمک نگیرید. برای افزایش درخشش موها راهکارهای زیر را جدی بگیرید.

  • زمانی که موها خشک می شوند از سرم یا روغن پس از حمام استفاده کنید. استفاده از سرم یا روغن نسبت به ماسک درخشندگی بیشتری به موها می بخشد. برای این کار می توانید از روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن مراکشی استفاده کنید. به یاد داشته باشید نوک موها نسبت به دیگر قسمت های مو، سریع تر خشک می شوند و باید از آن ها مراقبت کرد.
  • برای اینکه مانع وز شدن موهای خود شوید، از ماسک های آبرسان و نرم کننده های عمقی استفاده کنید.

۳. درخشان کردن موهای رنگ شده

مطالعات نشان می دهد موهای رنگ شده با گذشت زمان وز و خشک می شوند. به همین دلیل علاوه بر درخشان شدن موها، باید به فکر ترمیم آن ها نیز باشید. ترمیم مو به ماندگاری رنگ مو کمک می کند.

  • به هیچ عنوان از محصولاتی که به مو آسیب می زنند استفاده نکنید. اسپری های مو، شوینده های قوی و محصولات پاک کننده، دارای الکل و سولفات هستند و درخشندگی، رنگ و رطوب مو را از بین می برند. از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر حفظ رطوبت، موجب سلامت موها می شوند.
  • سعی کنید موها را با آب سرد بشویید. این راهکار موجب تثبیت رنگ مو و حفظ کیفیت آن می شود. علاوه بر این آب سرد به نرمی کوتیکول ها کمک می کند و موها را براق و درخشان نشان می دهد.
  • به جای اینکه از رنگ های شیمیایی استفاده کنید، از تکنیک براق شدن مو کمک بگیرید. این روش مانع خشک شدن موها می شود.

راهکارهای افزایش درخشش موها

۴. درخشان کردن موهای طبیعی

موهایی که به طور نامنظم فر هستند یا دائما گره می خورند، به شدت دچار شکنندگی و آسیب می شوند. برای درخشان شدن موها از ماسک مو داخل و خارج از حمام و از سرم مو پس از حمام استفاده کنید. این شیوه های مراقبت، موجب افزایش رطوبت، انعکاس نور در مو و نرم شدن کوتیکول ها می شود.

  • از سرکه برای آبکشی مو استفاده کنید. سرکه سیب با نرم کردن کوتیکول ها موجب براق شدن موها می شود. برای این منظور دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید. سپس موهای خود را خیلی دقیق با شامپو بشویید.
  • از ماسک موهای پس از حمام استفاده کنید. برای این کار روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن نارگیل و آلوئه ورا پس از حمام بهترین انتخاب هستند. موهای نرم خود را به این مواد آغشته کنید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شوند.
  • در پایان می توانید از یک سرم درخشان کننده مو استفاده کنید. یک سرم فوموله شده دارای روغن های معدنی تهیه کنید تا موهای درخشان تری داشته باشید. علاوه بر این می توانید از روغن نارگیل و روغن مراکشی برای حالت گرفتن موها استفاده کنید.

ساده ترین راه براق کردن موها چیست؟

آشنایی با راه های افزایش درخشش موها

توصیه می شود برای افزایش درخشش مو، روش های زیر را به طور کامل انجام دهید:

۱. نوشیدن آب به میزان کافی

زمانی که کم آب مصرف می کنید، موها درخشندگی خود را از دست می دهند. برای سالم نگه داشتن موها، حتما روزی ۸ لیوان آب بنوشید.

  • به منظور آب رسانی بیشتر از دمنوش های گیاهی بدون کافئین استفاده کنید.
  • مصرف سبزیجات و میوه ها به آبرسانی بدن کمک می کنند. به همین خاطر در برنامه غذایی خود توت، خیار، کلم، سیب و هندوانه را قرار دهید.

۲. داشتن رژیم غذایی سالم

برای اینکه موهای شما براق و درخشان باشند، باید از لحاظ بدنی سالم باشید. به همین خاطر بهتر است بدن خود را هیدراته نگه دارید. برخی از مواد غذایی که برای سلامت شما مفید هستند، در ادامه آمده است:

  • گیاهان سرشار از مواد مغذی مصرف کنید. بهتر است سبزیجات برگ دار مثل کلم پیچ و اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • آجیل و آووکادو دارای چربی های سالم هستند. با مصرف این مواد غذایی موهای شما به شدت پر پشت شده و به براق شدن آن کمک خواهید کرد.
  • گوشت گاو، حبوبات، ماهی، تخم مرغ و دیگر غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند به درخشان شدن و رشد سریع موها کمک می کنند. مصرف کربوهیدرات های غنی از انرژی برای سلامت مو مفید هستند.

۳. اهمیت دادن به سلامت موها

مطالعات نشان می دهد که آفتاب، دمای بالا و پایین هوا ممکن است مانع براق شدن موها شوند. شما می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

  • به هیچ وجه با موهای خیس در سرما بیرون نروید. زیرا ممکن است موهای شما یخ بزنند و این مسئله موجب وز شدن موها می شود.
  • در استخر از کلاه شنا استفاده کنید. کلر روی مو باقی می ماند و می تواند آن را خشک کند. اگر بدون کلاه شنا می کنید، بلافاصله بعد از خارج شدن از استخر، موها را خیلی دقیق بشویید.

افزایش درخشش موها با روش های طبیعی

۴. استفاده از بابونه و عسل

دکلره، رنگ و فر کردن همیشگی موها در دراز مدت به موها آسیب وارد می کند. به طور کلی زمانی که موها را از حالت طبیعی خود خارج می کنید، به شدت خشک و شکننده می شوند. به همین خاطر توصیه می شود از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنید.

  • دمنوش بابونه و چای عسل به عنوان روشن کننده طبیعی مو استفاده می شوند.
  • رنگ حنا مثل دیگر رنگ های طبیعی موجب خشک شدن شدید مو می شوند. شما می توانید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید.

۵. استفاده از محصولات طبیعی

شستن و حالت دادن موها با محصولات شیمیایی با گذشت زمان آسیب جدی به مو وارد می کنند. به همین خاطر بسیاری از نرم کننده ها، شامپوها و حالت دهنده های مو ممکن است موجب شکنندگی موها شوند. شما باید به دنبال محصولاتی باشید که کاملا طبیعی هستند و از مواد زیر در آن ها استفاده نشده باشد:

  • الکل: به طور معمول در اسپری ها، ژل ها و دیگر حالت دهنده های مو الکل وجود دارد. الکل موجود در اسپری ها با گذشت زمان موجب خشک شدن موها می شود.
  • سولفات: این مواد در شامپوها یافت می شوند، شوینده ها و پاک کننده های قوی می توانند چربی طبیعی مو را از بین می برند.
  • سیلیکون ها: اغلب اوقات در براق کننده ها و نرم کننده سیلیکون وجود دارد. این مواد با گذشت زمان در مو جمع شده و موجب کدر شدن مو خواهند شد.

ماسک خانگی برای درخشندگی موها

۶. استفاده کمتر از شامپو

شستن بیش از اندازه موها می تواند روغن طبیعی و چربی محافظت کننده مو را از بین ببرد. به بیان دیگر شستشوی بیش از حد موجب شکنندگی و آسیب پذیر شدن موها می شود. برای براق شدن موها در هفته یک یا دو بار از شامپو استفاده کنید.

  • شما می توانید ریشه موها را با شامپوی خشک بشویید. این کار موجب جذب و حذف چربی می شود. علاوه بر این استفاده مکرر از شامپو با شکنندگی و خشکی موها همراه است.
  • سعی کنید موهای خود را بالای سر ببندید تا چربی آن کمتر شود.

۷. استفاده از عسل

عسل به جذب رطوبت کمک می کند و دارای خاصیت شفاف کنندگی است. این ویژگی موجب شده است تا عسل برای درخشان کردن موهای کدر و مات مناسب باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش درخشش مو استفاده از عسل است. برای تهیه ماسک موی عسل مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک چهارم فنجان عسل را با یک چهارم آب گرم ترکیب کنید.
  • موهای خود را خیس کنید.
  • ترکیب را روی موهای خود بزنید و آن را شانه کنید.
  • اجازه دهید این ترکیب ۱۵ دقیقه روی سر شما بماند.
  • در آخر موهای خود را شامپو بزنید و با آب سرد خیلی دقیق بشویید.

براق کردن موها با روش های خانگی

۸. استفاده از ماسک های مناسب مو

یکی از بهترین راه ها برای افزایش درخشش مو، استفاده از ماسک های طبیعی مو مانند تخم مرغ است. استفاده از زرده تخم مرغ به مو رطوبت می بخشد و مانع کدر شدن آن می شود. علاوه بر این سفیده تخم مرغ کمک می کند تا آلودگی هایی که روی مو جمع می شوند از بین برود. در حقیقت می توان گفت سفیده تخم مرغ موجب شفافیت موها می شود. برای این کار مراحل زیر را به طور دقیق دنبال کنید:

  • یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه کوچک هم بزنید.
  • سپس موها را خیس کنید.
  • موهای خود را به تخم مرغ آغشته کنید و شانه بزنید تا تخم مرغ به نوک موها برسد. برای اینکه موهای خود را شانه بزنید، حتما از یک شانه با دندانه های پهن استفاده کنید.
  • اجازه دهید تخم مرغ تقریبا ۱۵ دقیقه روی مو بمانند.
  • سپس موهای خود را با شامپو بشویید. به منظور افزایش درخشش مو از آب سرد استفاده کنید.

۹. استفاده از سرکه سیب

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، سرکه سیب یک براق کننده و نرم کننده طبیعی محسوب می شود. این ماده به تعادل PH موهای شما کمک می کند.  علاوه بر این موجب نرمی، پاکسازی و شفافیت تارهای مو می شود. البته به هیچ عنوان نگران بوی آن نباشید. طرز تهیه سرکه سیب به شرح زیر است:

  • موهای خود را مانند همیشه با شامپو بشویید، ولی از نرم کننده استفاده نکنید.
  • سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و به موهای خود بزنید. سپس موهای خود را به صورت کامل از ریشه تا ساقه شانه کنید. اگر موهای شما خیلی بلند بود، ممکن است به دو یا سه قاشق سرکه سیب احتیاج داشته باشید.
  • بگذارید سرکه سیب به مدت پنج دقیقه روی موهای شما بماند. در پایان موهای خود را با آب سرد بشویید.

براق کردن موها با روش های ساده

۱۰. جلوگیری از وز شدن موها

وز شدن مو دشمن اصلی مو محسوب می شود. در این حالت به جای اینکه مو براق باشد، زبر و کدر به نظر می رسد. چه موهای شما فر باشد چه صاف، به کمک روش های زیر می توانید مانع از وز شدن موهای خود شوید:

  • از رو بالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. کسانی که موهای فرد دارند، می دانند که این راهکار مانع وز شدن موها می شود. در حقیقت پارچه نخی رطوبت را جذب کرده و مو را به شدت وز و خشک می کند. پارچه هایی که حالت ابریشمی دارند مو را در حالت طبیعی نگه می دارند و از وز شدن آن جلوگیری می کنند.
  • به جای استفاده از برس، از شانه دندانه درشت استفاده نمایید. برس زدن به تارهای مو آسیب می زند. به خصوص اگر موهای حالت دار و فر داشته باشید. زمانی که موهای شما خیس است، از بالا به پایین شانه بزنید و گره های موی خود را باز کنید. سپس خیلی آرام از ریشه به سمت نوک مو شانه زدن را ادامه دهید.
  • به هیچ عنوان موهای خود را محکم خشک نکنید. آب روی موها را با حوله گرفته و اجازه دهید موها در برابر هوا به طور کامل خشک شوند. خشک کردن کامل مو با حوله موجب وز شدن و پف کردن موها می شود.
  • سعی کنید موهای خود را فقط با آب خنک بشویید. آب خنک موجب می شود کوتیکول های مو به حالت صاف روی هم قرار بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو