جریمه میلیاردی بخاطر گران فروشی دو شرکت خودروسازی ایرانی

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/8

09:44


ساعدنیوز: مدیران خودرو و کرمان موتور به 2500 میلیارد تومان جریمه گران فروشی محکوم شده اند.

جریمه میلیاردی بخاطر گران فروشی دو شرکت خودروسازی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات از صدور رای محکوم شدن دو شرکت خودروسازی مونتاژی خبرداد و گفت: دوشرکت خودروسازی مونتاژی درمجموع به پرداخت جریمه بیش از2500 میلیارد تومان و بازگرداندن اضافه دریافتی ازمشتریان محکوم شده اند.

وی در ادامه گفت: این میزان محکومیت مربوط به بیش از 2000 پرونده شکایت از این دو خودروسازی بوده است که رای تعداد زیادی از این پرونده ها قطعی شده است و برخی پرونده ها با اعتراض محکومان به تجدید نظر فرستاده شده اند.

محمدعلی اسفنانی گفت: جریمه ای که برای شرکت مدیران خودرو درنظر گرفته شده است 2100میلیارد تومان جریمه نقدی است که باید به صندوق دولت پرداخت شود و 220 میلیار تومان هم باید به مشتریان از باب اضافه دریافتی بازگردانده شود.

وی در ادامه گفت: جریمه ای هم که برای شرکت کرمان موتور، درنظر گرفته شده است 176 میلیارد تومان جریمه نقدی است و 2 میلیارد تومان هم از خریدارانی که اضافه دریافتی از آن ها داشته اند.

یکی از خریداران خودرو گفت: خودرو تیبا تیپ 7 پرو از شرکت مدیران خودرو مبلغی که به من اعلام کرده اند یک میلیارد و 667 میلیون و800 هزار تومان بوده است و حدود 500 تا 600 میلیون تومان اضافه تر دریافت شده است.

یکی دیگر از خریداران خودرو گفت: خودرو کی7 از شرکت کرمان خودرو به مبلغ یک میلیارد و 891 میلیون خریداری نموده ام که قیمت شورای رقابت یک میلیارد و 100میلیون بوده است.

حسین فرهید زاده رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: هر قراردادی بسته شده باشد و فروشی اتفاق افتاده باشد که مغایر با قیمت شورای رقابت باشد آن گران فروشی است و برای آن پرونده تشکیل می شود و بعد از مراحل اداری برای سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

محکومیت دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور صادرشده است وهردو شرکت ملزم به پرداخت جریمه نقدی و باز گرداندن مبالغ دریافتی اضافی به مشتریان هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو