علت سوزش و درد کف سر(بالای سر) چیست؟ + درمان

علت سوزش و درد کف سر(بالای سر) چیست؟ + درمان


منبع: نم نمک

2

1402/10/11

06:23


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، علائم درد کف سر و علت سوزش و درد کف سر و درمان خانگی درد کف سر و علت درد کف سر چیست و درمان درد کف سر و دلیل درد در وسط سر چیست و درد کف سر و چشم و علت درد کف سر و سرگیجه و علت درد کف سر و ریشه مو و علل درد کف سر و درد کف سر در کودکان و درد کف سر در بزرگسالان و در بالای سر و علت ابتلا به بیماری درد کف سر و عوارض درد کف سر و درمان خانگی درد کف سر و درمان گیاهی درد کف سر و نحوه انتقال بیماری درد کف سر و آیا درد کف سر مسری است و پیشگیری از درد کف سر و درمان سنتی درد کف سر و علت درد بالای سر و کله و داروی درمان درد کف سر در نم نمک.

علت سوزش و درد کف سر(بالای سر) چیست؟ + درمان

سردرد کف سر و بالای سر و ملاج از چیست؟

درد پوست سر می تواند به خاطر دلایل مختلفی باشد ، از شوره سر گرفته تا عفونت یا آلودگی. علائم شایع درد کف سر شامل احساس خستگی ، سوزش یا احساس سوزن سوزن شدن و همچنین پوسته پوسته شدن در ناحیه کف سر است.

علت سوزش و درد کف سر(بالای سر) چیست؟ + درمان

علت سوزش و درد کف سر(بالای سر) چیست؟ + درمان

سردرد بالای شر

چندین شرایط مختلف می تواند باعث سردرد در بالای سر شما شود. علت درد ملاج سر می تواند ناشی از سردردهای زیر باشد :

سردردهای تنشی

سردردهای تنشی شایعترین علت سردردهایی است که در کف سر ایجاد می شود. آنها باعث فشار مداوم یا درد بالای سر می شوند ، که ممکن است فرد احساس کند یک باند محکم در اطراف سر پیچیده شده است. همچنین ممکن است باعث سردرد پشت سر بالای گردن و یا شقیقه ها شود. این سردرد وسط سر کسل کننده بوده و ضربان دار نیست و اغلب شدت آن از میگرن بسیار کمتر است. اگرچه این سردردها ناراحت کننده هستند ، اما بسیاری از افراد مبتلا به سردردهای تنشی قادر به از سرگیری فعالیت های عادی خود هستند.

میگرن

میگرن نیز می تواند باعث سردرد در کف سر شود ، اگرچه ممکن است سردرد بالای سر و پشت سر در یک طرف سر هم ظاهر شود یا به آن منتقل شود. میگرن می تواند همراه با علائمی مانند درد شدید ضربان دار باشد.

میگرن ممکن است در سمت راست یا چپ سر احساس شود ، اما سردرد کف سر سمت چپ شایعتر است.

سردرد بالای شر

سردرد بالای سر بعد از خواب

سردردهای کم خوابی می توانند روی همه تأثیر بگذارند ، حتی اگر معمولا سردرد نداشته باشید. این نوع سردرد می توانند در اثر خواب ناکافی یا خواب بهم خورده ایجاد شوند و معمولا باعث ایجاد یک درد مبهم همراه با سنگینی یا فشار کف سر می شوند.

سردردهای محرک سرد

سردردهای محرک سرد که معمولا تحت عنوان انجماد مغز شناخته می شوند ، به سرعت بروز می کنند و در نزدیکی بالای سر احساس می شوند. آنها شدید خواهند بود و معمولا فقط چند ثانیه طول می کشند.

سردردهای مزمن

در بعضی موارد ، سردردهای مزمن می توانند به سردردهای تنشی شباهت داشته و باعث ایجاد درد در نزدیکی کف سر شوند. همانند سردردهای تنشی ، این نوع از سردرد وسط سر هم ممکن است توسط استرس ایجاد شوند. همچنین می توانند ناشی از صداهای بلند مداوم ، کم خوابی یا عوامل محرک دیگر باشند.

نورالژی پس سری

نورالژی پس سری زمانی اتفاق می افتد که اعصابی که از ستون فقرات به پوست سر می روند آسیب دیده ، تحریک شده یا فشرده شوند. آنها می توانند باعث ایجاد درد بالای پشت سر یا احساس سفتی و باند مانند در اطراف بالای سر شوند.

سردرد بالای شر

علائم دیگر عبارتند از :
  • احساس لرزش ناشی از درد که بصورت برق گرفتگی احساس می شود
  • درد کسل کننده
  • علائمی که با حرکت افزایش می یابند

دلایل نادر برای سردرد کف سر

گرچه این موارد نادر هستند ، با اینحال جزو فوریت های پزشکی هستند.

1. سندرم انقباض عروق برگشت پذیر (RCVS)

این یک وضعیت نادر است که در آن رگهای خونی مغز منقبض شده و باعث ایجاد یک سردرد شدید رعدآسا در نزدیکی کف سر می شوند. این وضعیت ممکن است باعث سکته مغزی یا خونریزی در مغز شود و علائم دیگر آن شامل ضعف شدید ، تشنج و تاری دید است.

2. سردردهای ناشی از فشار خون بالا

سردردهای فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که فشار خون بالا باعث ایجاد فشار در جمجمه شود. این سردرد متمایز است ، احساس کشیده شدن موهای سر در اینحالت بیشتر است. در طول سردرد ممکن است صدای بسیار بلند را در گوشهای خود داشته باشید. درد شدید است و اغلب افراد را به اتاق اورژانس می فرستد. علائم دیگر ممکن است شامل گیجی ، تنگی نفس یا تاری دید باشد.

سردرد بالای شر

درمان سردرد کف سر

اولین خط درمان درد کاسه سر استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن است که می تواند به طور موثر علائم سردرد را کاهش دهد. در مورد سردرد شدید بالای سر ناشی از میگرن به نظر نیاز به دوز بالای دارو خواهید داشت. خواب بیشتر ، کاهش استرس و حفظ وضعیت بدنی (حتی هنگام نشستن) می تواند از ایجاد بسیاری از انواع سردردها جلوگیری کند. اگر برای کار پشت میز می نشینید ، از صندلی های طبی استفاده کنید.

اگر سردردهای شما مکرر یا شدید است ، پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند یا یک برنامه درمانی توصیه نماید. روش های درمانی متفاوت با علل زمینه ای :

  • سردردهای تنشی در صورت شدت ممکن است با مسکن های نسخه ای درمان شوند.
  • درمان میگرن ممکن است شامل استفاده از داروهای پیشگیری و تسکین فوری باشد. ممکن است تریپتان برای تجمع رگ های خونی و کاهش درد تجویز شود. برای جلوگیری از میگرن ممکن است از بتا بلوکرها ، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج استفاده شود.
  • نورالژی پس سری را می توان با فیزیوتراپی ، ماساژ ، کمپرس گرم ، داروهای ضد التهاب و شل کننده های عضلانی درمان کرد. داروهای ضد تشنج ممکن است برای اهداف پیشگیری استفاده شود.
  • سندرم انقباض عروق مغزی برگشت پذیر ممکن است بطور خودبخود از بین بروند ، اما کلسیم بلوکرها ممکن است به کاهش سردردهای ناشی از بیماری کمک کنند (اگرچه خطر سکته را کاهش نمی دهند).
  • سردردهای فشار خون بالا ، که به طور معمول در یک حالت خطرناک به نام بحران فشار خون بالا رخ می دهد ، برای کاهش خطر خونریزی مغزی ، سکته مغزی یا سایر بیماری های جدی نیاز به درمان فوری اورژانسی دارند. داروها برای پایین آوردن فشار خون ممکن است بصورت وریدی تزریق شوند. برای جلوگیری از سردردهای فشار خون بالا ، رژیم کم نمک بخورید ، به طور منظم ورزش کنید و داروهای فشار خون را که توسط پزشک تجویز شده مصرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو