چند راهکار ساده برای رفع دلخوری همسر؛ روش های بیان ناراحتی و رفع آن

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/11

12:53


رفع دلخوری همسر یکی از مواردی است که باعث تداوم زندگی زناشویی می شود. دلخوری از جمله مواردی است که رابطه بین زوجین را تهدید می کند. هر یک از …

چند راهکار ساده برای رفع دلخوری همسر؛ روش های بیان ناراحتی و رفع آن

رفع دلخوری همسر یکی از مواردی است که باعث تداوم زندگی زناشویی می شود. دلخوری از جمله مواردی است که رابطه بین زوجین را تهدید می کند. هر یک از زوجین در صورت حس دلخوری همسر خود لازم است اقدام به رفع آن کنند. ایجاد دلخوری و ناراحتی در بین همه ی زوجین حتی زوج های عاشق نیز گاهی اتفاق می افتد.

ناراحتی، دلخوری و دعوا در زندگی دو نفره امری عادی می باشد. اما باید این ناراحتی ها رفع شود، گاهی اتفاقات کوچک منجر به ایجاد ناراحتی های عمیق حتی جدایی می شوند. در این مقاله راه ها و روش های مناسبی برای رفع دلخوری توضیح داده شده است.

چند راهکار ساده برای رفع دلخوری همسر؛ روش های بیان ناراحتی و رفع آن

علت اصلی رفع دلخوری همسر

رفع دلخوری همسر حتی در ناراحتی های بسیار کوچک نیز امری الزامی می باشد. در بین تمام همسران و در هر سنی امکان به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی وجود دارد. همه ی افراد به طور طبیعی زمانی که شخصی را دوست دارند از او توقعاتی نیز دارند. حتی در بیشتر موارد توقع افراد از معشوق خود بیشتر از سایر اطرافیان می باشد. اگر این توقع برآورده نشود باعث رنجش و ناراحتی می شود.

ناراحتی و رنجش از اتفاقات معمول و عادی زندگی می باشد. اما برای همه زوجین ضروری است که دلخوری ها و رنجش خود را به زبان بیاورند و آن را بیان کنند. زیرا ممکن است این ناراحتی های کوچک در دل افراد جمع شده و سر انجام به یک دلخوری بسیار عمیق و بزرگ تبدیل شود. این اتفاق اصلا خوشایند نیست و قبل از وقوع باید جلوی آن گرفته شود. تنها راه جلوگیری از آن رفع ناراحتی های کوچک در زندگی می باشد.

چگونگی بیان دلخوری از همسر

برای رفع دلخوری همسر ابتدا افراد باید یاد بگیرند که چگونه مطلب را مطرح کنند و در مورد آن صحبت کنند. در بندهای زیر راهکار های مناسب برای انجام این کار توضیح داده شده است.

روی کاغذ بنویسید

بهتر است قبل از بیان دلخوری ها و حرف زدن در مورد آن ها، افراد دلخوری ها و ناراحتی های خود را بر روی کاغذ بنویسند. نوشتن این موارد بر روی کاغذ باعث می شود طرف مقابل از دید دورتری به قضیه نگاه کند. علاوه بر این او می فهمد که سهم خودش در ایجاد این دلخوری چه مقدار می باشد. از سویی دیگر نوشتن این موارد موجب فروکش کردن عصبانیت و آرام تر شدن فرد می شود. علاوه بر این نوشتن مشکلات باعث می شود که اتفاق به دقت مرور شود و علت های آن نمایان شوند.

خود را به جای همسرتان بگذارید

پیش از بیان دلخوری و عصبانی شدن بهتر است فرد خود را به جای همسرش بگذارد. نگاه کردن به مسئله از دید همسر علت وقوع آن را نمایان می کند. با انجام این کار فرد به مشکلات و ناراحتی ای همسرش پی می برد. علاوه بر این باعث می شود که در ناراحتی ها و بحث های بعدی محتاط تر و سنجیده تر برخورد کند.

خصوصی نگه داشتن موضوع

بهتر است دلخوری ها و دعوا های بین همسران در فضایی خصوصی باقی بماند. افراد هرگز نباید ناراحتی از همسر خود را برای دیگران و اطرافیان تعریف کنند. زیرا اطرافیان فقط یک طرف قضیه را می بینند و با دخالت های اشتباه باعث عمیق تر شدن مشکل می شوند. علاوه بر این آن ها با راهکارها و حرف های خود اغلب باعث ایجاد ذهنیت اشتباه در فرد می شوند و دلخوری او را شدت می بخشند. از سویی دیگر برخی ا افراد از موقعیت پیش آمده سو استفاده می کنند.

مطلب مشابه: روش های آشتی با همسر + بهترین راه حال ها برای پایان دادن قهر و آشتی

مسئله را برای خودتان بزرگ نکنید

در زمان هایی که دلخوری پیش می آید همسران باید به خود یادآوری کنند که مشکل بزرگی نیست و می توان آن را مدیریت کرد. هرچند درصد بالایی از مشکلات بین زوجین اختلاف بزرگی نیست و اغلب سوء تفاهم های کوچکی هستند که می توان آن ها را حل نمود.

قصد از صحبت کردن فقط حل مشکل است

بهتر است همسران در زمان صحبت کردن فقط به حل مشکل پیش آمده بپردازند. این زمان اصلا فرصت مناسبی برای گله گذاری و پیش آوردن بحث های قدیمی نیست. زوجین در هنگام صحبت کردن نباید به کل کل بپردازند و سعی کنند همدیگر را محکوم کنند. بلکه هدف آن ها از حرف زدن ابراز پشیمانی و رفع مشکل پیش آمده باشد.

نکات مثبت هم دیگر را به خاطر بیاورید

در هنگام ناراحتی و دلخوری ها بهتر است زوجین نکات مثبت و خوبی های همسر خود را به خاطر بیاورند. به یاد آوردن این خوبی ها باعث ایجاد صمیمیت بین آن ها و کمرنگ تر شدن ناراحتی می شود. با این کار به افراد یاد آوری می شود که به خاطر یک مشکل هزاران خوبی پیشین را از یاد نبرند.

با لحن مناسب صحبت کنید

زمانی که زن و شوهر تصمیم گرفتند برای رفع دلخوری با هم صحبت کنند بهتر است از لحنی مهربان و صمیمی استفاده کنند. در هنگام حرف زدن بهتر است سعی کنند عصبانی نشوند و با تندی برخورد نکنند. لازم است در این صحبت ها از الفاظی که امکان ناراحت شدن طرف مقابل را دارد استفاده نکنند. نگه داشتن احترام در این صحبت ها شرط اول رسیدن به نتیجه می باشد.

قبول کنید مقصر ماجرا خودتان هستید

زوجی که اقدام به رفع دلخوری می کند در هنگام صحبت کردن باید تاکید کند که مقصر است و اشتباه خود را پذیرفته است. زمانی که برای رفع ناراحتی اقدام می شود حتما باید به زبان آورده شود. در این صورت طرف دیگر در نوبت خود اشتباهش را می پذیرد و مشکل به سادگی حل می شود.

مطلب مشابه: دلایل قهر مردان و روش های برخورد با همسری که قهر کرده

استفاده از کنایه، تمسخر و تحقیر ممنوع

زمانی که زوجین با هم صحبت می کنند بهتر است از کنایه، تمسخر و تحقیر دوری کنند. این موارد نه تنها جلوی حل شدن مشکل را نمی گیرد بلکه آن را بزرگ تر نیز می کند. یک گفتگوی خوب و مناسب از هر یک از این الفاظ به دور است.

عدم مقایسه همسر

هنگام صحبت کردن در مورد دلخوری هرگز نباید همسر با افراد دیگر مقایسه شود و به او سرکوفت زده شود. می توان در این موقعیت فرد با ورژن و زمان بهتر خودش مقایسه نمود. زیرا مقایسه کردن همسر با فرد دیگر موجب سرخوردگی و ناراحتی بیشتر او می شود.

از گذشته های دور یاد نکنید

لازم نیست بعد از هر بار ناراحتی کل مشکلات قبلی زندگی بار دیگر بیان شود. سعی شود مسائل یک بار برای همیشه بیان شده و حل شد.

از همسرتان اعتراف نگیرید

افراد بعد از بیان و رفع دلخوری هرگز نباید همسر خود را به گفتن اشتباهش و عذرخواهی مجبور کند. این کار موجب ایجاد دلخوری جدید می شود و غرور طرف مقابل را می شکند.

به همدیگر اجازه حرف زدن بدهید

در هنگام حرف زدن هر یک از طرفین خواست حرف بزند باید به او اجازه حرف زدن داده شود. با انجام این کار به فرد احساس محترم بودن و ارزشمند بودن داده می شود. علاوه بر این او فکر می کند دارای حقوقی می باشد و همسرش برای حقوق او ارزش قائل است. از سوی دیگر حرف زدن باعث تخلیه افراد از لحاظ روانی می شود.

مطلب مشابه: سیاست های خاص زنانه برای همسرداری موفق و داشتن زندگی بدون مشکل

استفاده از روش گفت و گو برای رفع دلخوری همسر

گفت و گو اولین و مهم ترین راهکار برای رفع دلخوری همسر می باشد. در روزها و سال اول ازدواج اغلب زوجین در موارد پیش آمده کوتاه می آیند. علاوه بر این در مشکلات اغماض می کنند و فراموش می کنند. زوجین در این زمان زودتر همدیگر را می بخشند و در ناراحتی ها سریع تر آشتی می کنند.

اما بعد از گذشت چند سال دیگر اغماض نمی کنند، همدیگر را نمی بخشند و به سادگی ناراحتی ها را فراموش نمی کنند. در این زمان تمامی رفتار ها به دقت بررسی می شود و زود تر از هم رنجیده می شوند. متاسفانه بیشتر زوجین در این زمان به این نتیجه می رسند که دیگر حرف زدن فایده ای ندارد.

باید توجه داشت که در تمام مراحل زندگی حرف زدن و هم صحبت شدن می تواند از هر روش دیگری کاربردی تر باشد. افراد دلایل بسیاری برای حرف نزدن و پیش قدم شدن برای آشتی دارند. در مواردی فرد از پیش قدم شدن خجالت می کشند، گاهی از آن فرار می کنند و گاهی از روی خودخواهی سکوت می کنند. اما این عملکرد صحیح نمی باشد و افراد باید بپذیرند که در رابطه زناشویی بر اساس گفتار و احترام حفظ می شود. افراد باید سعی کنند به همسر خود احترام بگذارند، به حرف ها و دلخوری های او توجه کنند. حرف زدن و درد و دل کردن می تواند عمیق ترین مشکلات را نیز حل کند.

خرید هدیه برای رفع دلخوری همسر

خرید هدیه یکی از تاثیرگذارترین راه حل ها برای رفع دلخوری همسر می باشد. هر یک از دو طرف سلیقه همسر خود را به خوبی می شناسند پس می توانند از آن برای خرید کادو استفاده کنند. علاوه بر کادو های گران قیمت نیز می توان از گل یا شیرینی نیز استفاده شود. هدف اصلی از هدیه دادن رفع ناراحتی می باشد. پس همسران با خرید حتی یک هدیه کوچک و ابراز پشیمانی می توانند همسر خود را شاد کنند. دادن هدیه باید با محبت و نیت آشتی باشد و از حرف ها و توقعات اضافه به دور باشد.

رفع دلخوری همسر با توجه به احساسات او

افراد برای رفع دلخوری همسر باید به احساسات و ناراحتی او توجه کنند و احترام بگذارند. برای احترام به احساسات همسر باید افراد سعی کنند همدیگر به خوبی بشناسند و حساسیت های یکدیگر را درک کنند. برای رسیدن به این شناخت آن ها باید بیشتر با همدیگر صحبت کنند. رفع دلخوری در روابطی مانند ازدواج بسیار مهم می باشد. زیرا بیشتر جوانب این رابطه را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد با شناخت همسر خود می توانند بفهمند که چه چیزی همسرشان را ناراحت می کند. شناخت این موارد موجب می شود تا در مورد آن ها با احتیاط بیشتری برخورد شود. علاوه بر این با این شناخت فرد می تواند بفهمد چه چیزی همسرش را ناراحت کرده و آن را به سرعت رفع و حل کند.

مطلب مشابه: محبت زیادی به همسر | عوارض جدی محبت زیاد کردن به شوهر

رفع دلخوری همسر با رفع اشتباهات

برای رفع دلخوری همسر و کمرنگ کردن آن باید سعی شود که عامل دلخوری تکرار نشود. دلخوری تا زمانی که اشتباه تکرار شود با پر جا می ماند. زیرا هر چه قدر افراد تلاش کنند دلخوری را از بین ببرند باز هم دلیل اصلی آن را پر رنگ تر می کند. در هنگام بروز هر اشتباهی باید ابتدا در مورد آن معذرت خواهی شود. سپس هرگز نباید مورد پیش آمده تکرار شود. برای رفع مشکل و تکرار نکردن اشتباه می توان از همسر نیز کمک گرفت. بیشتر مشکلات زناشویی با همکاری و همراهی قابل حل کردن می باشد.

استفاده از جملات زیبا برای رفع دلخوری همسر

برای رفع دلخوری همسر می توان از جملات زیبا و عاشقانه استفاده کرد. افرادی که مستقیما نمی توانند جملات زیبایی را برای او بنویسند یا ارسال کنند. در مواردی نیز پیش می آید که ناراحتی همسر بیشتر از آن است که با معذرت خواهی رفع شود. در این زمان ها می توان از جملات رمانتیک و عاشقانه استفاده کرد.

این جملات را می توان به شیوه های گوناگونی بیان نمود. به عنوان نمونه می توان آن ها را قبل از بیرون رفتن بر روی آینه نوشت. علاوه بر این نیز می توان جملات را بر روی کاغذ نوشت و در کنار میز صبحانه قرار داد. روش های دیگری نیز مانند ارسال از طریق تلگرام، پیامک و سایر اپلیکیشن ها نیز مناسب می باشد.

سایر راهکارها برای رفع دلخوری همسر

چند راهکار ساده برای رفع دلخوری همسر؛ روش های بیان ناراحتی و رفع آن

راه های زیادی برای رفع دلخوری همسر جود دارد. افراد با هم متفاوت هستند و به طبع رفتار ها و علایق متفاوتی دارند. همسران لازم است که این موارد را در هم شناسایی کنند و طبق آن ها اقدام به رفع ناراحتی کنند. موارد زیر پیشنهاد هایی می باشد که با کمک آن ها می توان ناراحتی ها را رفع نمود.

  • زوجین باید سعی کنند با یکدیگر مهربان تر باشند. رفتار مهربانانه و با عطوفت باعث ایجاد وابستگی و افزایش محبت بین آن ها می شود. همین امر موجب شده که ناراحتی یکدیگر را تاب نیاورند و سریع تر مشکل را حل کنند.
  • زن و شهر ها سعی کنند با همدلی و همدردی به مشکل پیش آمده نگاه کنند و نسبت به هم سخت گیر نباشند.
  • لازم است زوجین همدیگر را درک کرده و سعی کنند در هنگام بروز دلخوری یکدیگر را ببخشند.
  • زن و شوهر باید قدردان یکدیگر باشند و در زمان دلخوری خوبی ها را به یاد بیاورند تا بتوانند راحت تر ببخشند و عذر خواهی کنند.
  • زن و شوهر باید عادت کنند که دلخوری را با هم درمیان بگذارند و مشکل پیش آمده را حل نمایند.

مطلب مشابه: ابراز علاقه به همسر + ترفندهایی که باعث می شوند همسر شما عاشق تر شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو