پوشیدن چه لباس  هایی در دبی مجاز است؟

پوشیدن چه لباس هایی در دبی مجاز است؟


منبع: همگردی

3

1402/10/11

18:09


اگر شما قصد دارید برای اولین بار به دبی سفر کنید، احتمالا با سوالات متعددی رو به رو می شوید و یکی از سوالات شما این است که “در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟”

همیشه هنگام بازدید از هر کشوری، ایده خوبی است که با فرهنگ محلی آشنا شوید تا بتوانید احترام لازم را به میزبان خود نشان دهید. در حالی که کشور امارت بازدیدکنندگانی از فرهنگ های مختلف را در آغوش می گیرد و از آن ها استقبال می کند، در مقابل از بازدیدکنندگان نیز انتظار دارد که از قوانین خاصی پیروی کنند و به حساسیت های محلی و موارد ممنوع در دبی احترام بگذارند.

نوع لباس پوشیدن در دبی چگونه است؟

از آنجایی که دین ملی امارات متحده عربی اسلام است، از بازدیدکنندگان انتظار می رود که لباس های مناسب بپوشند. به گفته وب سایت رسمی دولت امارات، انتظار می رود بازدیدکنندگان در مکان های عمومی لباس های متواضعانه بپوشند. این مکان ها شامل فضاهایی مانند عبادتگاه ها، مساجد، مناطق گردشگری و مراکز خرید است.

برخی از نکات مهم در مورد نحوه لباس پوشیدن در دبی برای مردان و زنان به شرح زیر است:

لباس ها نباید قسمت هایی از بدن را به طرز ناشایستی نشان دهند یا تصاویر و شعارهای توهین آمیز به نمایش بگذارند. برهنگی اکیدا ممنوع است. پوشیدن لباس شنا در اماکن عمومی ممنوع است. با این حال، می توان آن را در استخرها و سواحل پوشید. با توجه به سنت اسلامی، مسافران زن در هنگام بازدید از مساجد ملزم به پوشیدن عبا یا پوشش سر هستند. از مردان نیز انتظار می رود هنگام بازدید از مسجد لباس مناسب بپوشند. همچنین بازدیدکنندگان در دبی، اعم از زن و مرد، به پوشیدن لباس هایی که شانه ها، بازوها و پاهایشان را می پوشاند تشویق می شوند.

پوشیدن چه لباس  هایی در دبی مجاز است؟

لباس های مجاز در دبی

قوانین لباس در دبی چقدر سختگیرانه است؟

دبی فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده است. می توان گفت در دبی اکثر فرم های لباس قابل قبول هستند. شما مطمئناً محدود به یک نوع لباس نیستید! با این حال، همیشه توصیه می شود که از سنت های محلی در مورد نحوه لباس پوشیدن در امارت پیروی کنید و به لباس هایی که زانوها و شانه ها را می پوشانند پایبند باشید.

قوانین خاص لباس پوشیدن دبی برای زنان و مردان در محل اقامت یا هتل اعمال نمی شود. با این حال، برای مکان های عمومی مانند مراکز خرید، مکان های عمومی هتل ها و مکان های گردشگری اعمال می شود. برای مثال، گردشگران متوجه خواهند شد که مراکز خرید در دبی تابلوهایی در ورودی دارند که از بازدیدکنندگان می خواهد لباسی متواضعانه و مناسب بپوشند. و یا در دبی خانم هایی که از مساجد بازدید می کنند ملزم به پوشیدن لباس های پوشیده هستند.

قوانین برای لباس مناسب در دبی فقط به این دلیل وجود ندارد که دین ملی اسلام است. دبی به خود می بالد که شهری خانوادگی و امن برای بازدیدکنندگان و ساکنان است. همچنین مردم محلی امارات نیز تمایل دارند که لباس های متواضعانه بپوشند. جالب است بدانید که امارات و دبی یکی از امن ترین مکان ها برای زنانی است که به تنهایی سفر می کنند.

بنابراین، هنگام بستن چمدان برای سفر به دبی، مطمئن شوید که لباس های مناسبی را همراه خود می برید که با حساسیت های فرهنگی دبی در تضاد نباشد.

لباس های مجاز در دبی

بنابراین گردشگران در دبی چه بپوشند؟

همان طور که بیان شد، قانون کلی در مورد لباس پوشیدن در اماکن عمومی در دبی، پوشیدن لباس هایی است که شانه ها و زانوهای شما را بپوشاند. بهتر است از پوشیدن لباس هایی که برای مردان و زنان بیش از حد تنگ است خودداری کنید. همراه داشتن یک ژاکت یا شال سبک هنگام بیرون رفتن در مکان های عمومی ایده خوبی است. همچنین برای ماه های گرم تر در دبی، گردشگران می توانند از لباس های راحت و گشاد ساخته شده از مواد سبک و نخی استفاده کنند.

بازدیدکنندگان و ساکنان به طور کلی می توانند هر آنچه را که تمایل دارند در دبی پوشند. با این حال، توصیه می شود از پوشیدن لباس های مغایر با فرهنگ دبی خودداری کنند.

لباس های مجاز در دبی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو