اقدامات موثر برای جلوگیری از طلاق کدامند؟

اقدامات موثر برای جلوگیری از طلاق کدامند؟


منبع: آرگا

2

1402/10/13

08:48


تکنیک های جلوگیری از طلاق بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی این ترفند ها را به کار بگیرید و از بروز این مشکل بزرگ در زندگی خود پیشگیری کنید.

امروزه در بسیاری از جوامع طلاق یکی از کارهای بسیار ساده ای شده است و زوج های بسیار زیادی به صورت توافقی و غیر توافقی از یک دیگر جدا می شوند. برای جلوگیری از طلاق باید یک سری نکاتی را بدانید و سعی کنید زندگی خود را کمی تغییر دهید تا بتوانید از این مشکل پیشگیری کنید. اگر در شرف طلاق قرار دارید این مطلب را از دست ندهید.

جلوگیری از طلاق

ترفند های جلوگیری از طلاق

ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید از طلاق جلوگیری کنید. در واقع روش هایی که در ادامه برایتان بررسی می کنیم به شما کمک می کند تا علاوه بر این که از طلاق جلوگیری می کنید بتوانید کیفیت زندگی خود را بالا برده و در نهایت زندگی بهتری را نسبت به قبل تجربه کنید.

بالغ بودن

بسیاری از طلاق های امروزی به این دلیل می باشد که افراد به بلوغ فکری نرسیده اند و با بچه بازی سعی در خراب کردن زندگی خود دارند و نسبت به آن آگاهی بسیاری ندارند. در نظر داشته باشید که یک فرد بالغ سعی می کند در همه شرایط بحرانی سعی می کند ابتدا خون سردی خود را بدست آورد و بعد از آن وضعیت را ارزیابی کرده و واکنش مناسب را نشان می دهد.

ندادن احساس گناه به طرف مقابل

استفاده از این روش اصلا کار درستی نمی باشد و هر زمان که در کشمکش طلاق هستید نباید این احساس را به همسرتان انتقال دهید تا او را از طریق عذاب وجدانی که می گیرد نزد خود نگه دارید. اگر با این کار بتوانید همسرتان را به زندگی باز گردانید دائما در این فکر می باشد که از زندگی کردن با شما بیزار است و تنها برای این که وجدانش راضی باشد در کنارتان می ماند. برای این که بتوانید بهترین عکس العمل خود را نشان دهید باید سعی کنید کمی نسبت به این اتفاق ایجاد شده مغرور شوید و سعی کنید یک سری از حرف هایتان را با استفاده از اعمالتان بازگو کنید. در این میان باید سعی کنید از چاپلوسی و تملق دوری کنید چرا که این کار بیشتر از همه به خود شما آسیب می رساند.

لجبازی نکردن می تواند از طلاق پیشگیری کند.

لجبازی نکردن

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به طاق در زندگی می شود لجبازی کردن است. بهتر است برای جلوگیری از طلاق سعی کنید رفتار های غلطی که از آن ها پیروی می کنید را شکسته و سعی کنید الگو های درستی را در زندگی خود در پیش بگیرید. به عبارت ساده تر بخواهیم این مفهوم را بازگو کنیم این گونه است که هر فردی در زندگی زناشویی باید دست از لجبازی بردارد زیرا این کار به ضرر زندگی او می باشد.

اعتماد به نفس داشتن

برای این که بتوانید از طلاق خود پیشگیری کنید باید به خودتان اعتماد داشته باشید و سعی کنید با تکنیک ها و دلبری هایی که بلد هستید زندگی خود را حفظ کنید. نداشتن اعتماد به نفس منجر می شود که شما نتوانید از توانایی هایی که دارید برای نگه داشتن زندگی تان استفاده کنید و زندگی شما از دست خواهد رفت.

پیدا کردن راه حل

در نظر داشته باشید که تنها شما در زندگی مشترک خود دچار مشکل نمی باشید. اگر سعی کنید برای هر مشکل یا اتفاقی که در زندگی مشترک رخ می دهد مقصر پیدا کنید به بزرگ شدن و ریشه انداختن آن ها در زندگی تان کمک کرده اید. بهتر است به جای این که به فکر پیدا کردن مقصر باشید سعی کنید از تمام فکر خود برای مشکلاتی که ایجاد می شود راه حل مناسب پیدا کنید.

قبل از طلاق گرفتن بهتر است کمی خون سرد به مشکلاتتان رسیدگی کنید.

حفظ خونسردی

عصبانیت و واکنش هایی که در پی آن ایجاد می شود می تواند شما را به طلاق گرفتن نزدیک کند بنابراین بهتر است سعی کنید خونسردی خود را در همه شرایط حفظ کرده و واکنش های تندی نسبت به مشکلات نشان ندهید. در واقع با استفاده از این روش می توانید زندگی عاطفی خود را بهبود ببخشید.

ایجاد تغییر مثبت در زندگی

اگر فکر می کنید که برای زندگی خود ارزش قائل هستید باید سعی کنید رفتار های بد خود را شناسایی کرده و سعی کنید آن ها را آن طور که باید تغییر دهید. تغییر در خود باعث می شود که زندگی شما کیفیت بهتری داشته باشد و در نتیجه از بروز مشکلات جدی و طلاق جلوگیری خواهید کرد. در نظر داشته باشید که هر چقدر بالغانه در زندگی رفتار کنید می توانید روز رفتار طرف مقابل خود نیز اثر گذاشته و او را نیز به این رفتارها تشویق کنید.

کار کردن برای زندگی

در نظر داشته باشید که امروزه اغلب زوجین کار می کنند. بیشتر افراد دارای شغل های بسیار سنگین و فرسودنی هستند. یادتان باشد که همیشه باید به خودتان یادآوری کنید که برای زندگی کردن کار می کنید و سعی کنید در کنار کار کردن به زندگی خود نیز برسید در غیر این صورت روز به روز به طلاق نزدیک تر خواهید شد زیرا به زندگی خود توجهی نمی کنید و این بی توجهی ها می تواند مشکلات بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد.

جلوگیری از طلاق

حرف زدن

حرف زدن در زندگی یکی از کارهایی می باشد که بسیاری از زوج ها آن را انجام نمی دهند و سعی می کنند کار های خود را با دعوا و بحث به پیش ببرند. در واقع  حرف زدن به شما کمک می کند تا به دو انسان متمدن تبدیل شده و مشکلات و دعوا های زندگی را به صفر می رساند. بهتر است حتی در مورد ساده ترین مسائل نیز حرف بزنید و سعی کنید که دیگری را با حرف راضی نگه دارید و از بروز جر و بحث و دعوا در امان بمانید.

پیدا کردن سرگرمی های مشترک

برای این که با همسرتان وقت بگذرانید می توانید از علاقه ها و سلیقه های یک دیگر کمک بگیرید و سعی کنید که برای یک دیگر وقت بگذارید. پیدا کردن سرگرمی های مشترک یکی از کارهایی می باشد که شما می توانید آن را انجام داده و در نهایت زندگی خود را بهتر سازید. در واقع استفاده از این روش به شما کمک می کند که آرامش را به زندگی خود باز گردانید و تنش ها را از آن دور کنید تا بتوانید از طلاق جلوگیری کنید.

استفاده از سرگرمی های مشترک برای جدا نشدن از همسر

انتظارات بدون دلیل

جالب است بدانید که بسیاری از افراد بدون این که حرف بزنند انتظار دارند طرف مقابلشان خوب رفتار کند. در نظر داشته باشید که برای بهتر شدن روابط خود باید سعی کنید که حرف بزنید و انتظاراتی که از یک دیگر دارید را بیان کنید. برخی زا انتظارات شما غیر واقعی و غیر منطقی هستند که باید سعی کنید آن ها را کنار بگذارید.

گفتگو در مورد مشکلات زناشویی

بیشترین آمار طلاق مربوط به مشکلات زناشویی می باشد. بسیاری از افراد آگاهی بسیاری در این مورد ندارند و همین موضوع می تواند دلیلی برای جدایی آن ها باشد زیرا از زندگی خود راضی نمی شوند و دوست ندارند این رابطه را ادامه دهند. بهترین راه حل برای پیشگیری از طلاق هایی که با نارضایتی از زندگی زناشویی رخ می دهد این است که سعی کنید آگاهی خود را درباره برخی از مسائل گسترش داده و با همسرتان در مورد انتظارهایی که از او دارید حرف بزنید.

آگاهی به ویژگی های شخصی برای جدا نشدن از همسر

خودشناسی

بسیاری از افراد قبل از این که به بلوغ فکری برسند ازدواج کرده اند و این مشکل می تواند برای آن ها دردسر ساز باشد زیرا نمی توانند با همسر خود کنار بیایند و زندگی با کیفیتی نخواهند داشت. برای این که بتوانید از طلاق پیشگیری کنید بهتر است خودتان را بهتر بشناسید و سعی کنید از تاثیر این کار در زندگی غافل نشوید.

فرار نکردن

در نظر داشته باشید که همه افراد مشکل دارند و این شما نیستید که با یک مشکل در زندگی خود بارها دست و پنجه نرم کرده اید و بهتر است از مشکلاتی که برایتان ایجاد شده است فرار نکنید و سعی کنید با حفظ خون سردی و از بین بردن موانع این مشکل را با کمک یک دیگر از بین ببرید و زندگی خود را ارتقاء دهید. فرار نکردن از مشکلات به شما امکان جلوگیری از طلاق را می دهد و شما می توانید با حل کردن مشکلاتتان آن ها را از سر راه خود بردارید.

نگه داشتن حد و مرز ها میتواند از جدایی پیشگیری کند.

نگه داشتن احترام

بسیاری از زوجین نمی دانند که نگه داشتن حد و مرز زندگی چه تاثیری بر زندگی آن ها می گذارد. در واقع بهتر است حتی در دعواهایی که دارید احترام یک دیگر را نگه دارید و از الفاظ زشت استفاده نکنید. در واقع این حد و مرزهایی که شما در دعواها نگه می دارید به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی بهتری را در پیش بگیرید و زندگی شادی را برای خود و همسرتان مهیا کنید.

داشتن هدف مشترک

برای این که بتوانید از بروز طلاق جلوگیری کنید نیاز است تا یک سری اهداف مشترک برای خود و همسرتان تعریف کنید. البته بیان کردن این اهداف به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و باید سعی کنید به آن ها پایبند باشید در غیر این صورت مشکلات بسیاری برایتان رخ می دهد. اهدافی که شما انتخاب می کنید باید محدوده زمانی معینی داشته باشد. برای مثال این هدف ها نباید آنقدر کوتاه باشند که فرد سریعا به آن ها برسد و نه مدت آن ها به قدری زیاد باشد که انگیزه را از فرد بگیرد.

جلوگیری از طلاق

کنار گذاشتن گذشته ها

همه افراد ممکن است یک سری گذشته های بدی را با همسر خود تجربه کرده باشند. اگر بتوانید همه آن گذشته را کنار گذاشته و به زندگی عادی برگردید می توانید به جلوگیری از طلاق کمک کنید. در واقع اگر هنوز هم به گذشته ها و دردهایی که در آن دوران بر شما گذشته است فکر می کنید نا خود آگاه به سمت طلاق کشیده می شوید زیرا هیچ تلاشی برای بهبود زندگی تان نکرده اید و هنوز در دوران گذشته گیر کرده اید. برای پیشگیری از این موضوع باید سعی کنید مشکلاتی که منجر به ایجاد افکار طلاق در ذهن همسر شما شده است را پیدا کنید.

توجه کردن

بسیاری از زوجین به دلیل عدم توجه همسرشان به آن ها راهی دادگاه ها می شوند تا طلاق بگیرند. طلاق یکی از بدترین کارها در اسلام می باشد و اگر دوست دارید که از آن پیشگیری کنید بهتر است سعی کنید به همسر خود توجه ویژه نشان دهید. این توجهات می تواند منجر به گرم شدن زندگی شما شده و از طلاق پیشگیری خواهد کرد. به عنوان مثال می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده کنید:

  • توجه کردن به نوع پوشش همسر
  • تحسین کردن او بابت سلیقه اش
  • برقراری ارتباط بهتر با خانواده همسر
  • خرید هدیه های کوچک
  • انجام کار های مورد علاقه او
  • کمک کردن به همسر در انجام کارهایش
  • ابراز علاقه مردن به صورت واضح و شفاف

نکته : استفاده از روش های گفته شده نه تنها منجر به دور شدن شما از طلاق می شود بلکه می تواند باعث بهبود زندگی شما شده و در نهایت زندگی گرم تری را تجربه خواهید کرد.

توجه کردن به همسر و پیشگیری از جدایی

بهترین حالت بودن

افراد بسیار زیادی هستند که در زندگی خود دنبال یک سری تغییرات هستند ولی نمی خواهند این باور را داشته باشند که باید از خودشان شروع کنند. اگر دوست دارید از طلاق جلوگیری کنید باید سعی کنید در بهترین حالت ممکن خود باشید. برای این کار نیاز است تا یک سری اقداماتی را انجام دهید. افراد زیادی هستند که به آراستگی خود اهمیت می دهند با این حال بهتر است کمی بیشتر به نوع پوشش خود و لباس هایی که انتخاب می کنید دقت کنید. برای این کار نیاز است تا یک سری اقدامات را انجام دهید و این اقدامات عبارتند از :

  • متعادل کردن وزن خود
  • تغییر سبک زندگی
  • توجه به نوع پوشش
  • دور انداختن لباس های قدیمی
  • استفاده از لباس های جذاب

نوشتن تغییرات

برای پیشگیری از طلاق می توانید یک لیست از تغییراتی که نیاز دارید در زندگی تان رخ دهد را بنویسید. از این نوشته ها کمک بگیرید تا بتوانید هر آن چه که منجر به از هم پاشیدن زندگی تان می شود را تغییر داده و بهتر است این کار را با دید باز تری انجام دهید. لیستی که شما تهیه می کنید باید همه ویژگی ها و خصوصیاتی که همسرتان در زمان عصبانیت به شما داده است باشد و هر روز باید این لیست را مرور کنید تا بتوانید این ویژگی ها را کنار بگذارید.

بهتر است عصبانیت را در زمان نوشتن این لیست از خود دور کنید و سعی کنید خود را خفیف و خار ندانید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید تا بتوانید مشکلاتی که در زندگی شما وجود دارد را از بین برده و زندگی بهتری داشته باشید.

ایجاد تغییرات در زندگی برای از هم نپاشیدن زندگی زناشویی

بررسی علایم طلاق در زوجین

طلاق در زوجین با یک سری علایم همراه است که این نشانه به فرد کمک می کند تا از بروز این مشکل تا حد زیادی جلوگیری نماید که این علایم عبارتند از :

حل و فصل نکردن اختلافات :

مهم ترین نشانه طلاق در زوجین حل نکردن مشکلات می باشد و در واقع زمانی که مشکلال حل نمی شوند روز به روز بزرگتر می شوند و در زمان درگیری ها شما نمی توانید این اختلافات بزرگ و حل نشده را به راحتی حل نمایید و این موضوع زمینه ای برای طلاق می باشد  و در واقع زوج هایی که در مورد مشکلات با هم صحبت نمی کنند به رابطه شان ضربه بزرگی وارد می کنند و در نتیچه فاصله بین آن ها زیادتر می شود و مشکلات حل نشده آن بر روی هم انباشته می شود و در نهایت منجر به شکست می شود.

طلاق عاطفی :

از دیگر علایم طلاق در زوجین، طلاق عاطفی می باشد و زمانی که از نظر احساسی زوجین از هم فاصله می گیرند بین آن صمیمت کمرنگ می شود و زندگی آن ها حرارت قبل را ندارد.

سردی و بی احساسی :

نشانه دیگر طلاق در زوجین سردی و بی احساسی می باشد که نسبت به هم کاملاً سرد و بی تفاوت می باشند و صحبت و ابراز علاقه ای در بین آن ها نیست و عشقی بین آن ها وجود ندارد.

فقدان روابط جنسی :

ذر بین زوجین زوجین به دلیل اینکه صمیمیت بین آن ها از بین رفته نزدیکی با هم ندارند و رابطه جنسی را برای مدت طولانی تجربه نکرده است که به این معنا است که از زندکی خود ناراضی هستند.

توجه بیش از انداره به مسائل خارج از زناشویی :

علایم دیگری که در این زوجین بیشتر دیده می شود توجه زیاد به مسائل خارج از رابطه زناشویی است که زوجین برای ادامه زندگی انگیزه ای نداشته و تمام توجه خود را صرف تربین فرزندان و امور روزمره می کنند و به یکدیگر توجهی ندارند.

اگر روش های گفته شده کافی نبودند می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید و بهتر است فردی را انتخاب کنید که دانش کافی برای راهنمایی شما داشته باشد. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در مورد دلایل طلاق و کنار آمدن با طلاق نوشته شده است را مطالعه کرده و سعی کنید با آگاهی بیشتر به مشکلاتی که دارید رسیدگی کنید تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن و با کم ترین صرف هزینه و وقت از پس همه آن ها بر آمده و زندگی با کیفیت تری برای خود و خانواده تان بسازید و از این موضوع لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو