پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ ؛ دو رکورد شکنی در یک سال!

پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ ؛ دو رکورد شکنی در یک سال!


منبع: پلازا

2

1402/10/13

21:23


پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ ؛ دو رکورد شکنی در یک سال!

آیا از پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ خبر دارید؟ در سال 1402 نیز مانند هر سال شاهد آثار موفقی در گیشه سینما بودیم و حتی در برخی از موارد رکوردشکنی نیز دیدیم. در این مقاله با پرفروش ترین فیلم های ایرانی 1402 همراه شما هستیم‌.

یکی از ملاک‌های موفقیت یک فیلم، میزان فروش آن در گیشه سینما است. این مقدار فروش معمولا نشان می‌دهد که مخاطبان تا چه حد از فیلم استقبال کرده‌اند و آن را مورد توجه قرار داده‌اند. قوی بودن فیلم، بازیگران و داستان جنجال برانگیز آن باعث می‌شود که از یک اثر استقبال شود. البته در برخی موارد تنها یکی از فاکتورهای بالا موجب استقبال از یک اثر می‌شود.

در سال 1402 شاهد یک رکوردشکنی بی‌نظیر در سینمای ایران بودیم و فیلم فسیل، با فروشی بالغ بر 300 میلیارد تومان و داشتن بیش از 7 میلیون بیننده، تبدیل به پرمخاطب‌ترین و پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ شد. این اثر حتی از فیلم عقاب‌ها، ساموئل خاکچیان که سال‌ها نیز در سال اول اکران جلو زد و میزان فروش آن بدون در نظر گرفتن تورم است. در مقاله پیش رو پلازا پرفروش ترین فیلم های ایرانی 1402 را معرفی می‌کنیم‌.

فهرست مطالب:

پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

در پایین 10 فیلم برتر و پرفروش سال 1402 را به شما معرفی می‌کنیم.

1. فیلم فسیل

پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

اولین فیلمی که در صدر پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲ قرار می‌گیرد. فیلم فسیل به کارگردانی کریم امینی است. این اثر در آخرین روزهای سال 1401 اکران و جز فیلم‌های اکران نوروزی 1402 بود. فسیل به حدی با استقبال روبه‌رو شد که توانست پرفروش‌ترین فیلم ایران تا به امروز شود. کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی و حمزه صالحی نگارش فیلمنامه اثر را برعهده داشتند.

داستان فسیل حول محور سه جوان به نام‌های اسماعیل، سعید و صفا است که یک گروه موسیقی در سال‌های پیش از انقلاب تشکیل داده‌اند. اسماعیل خواننده گروه است و طی اتفاقاتی که برایش می‌افتد، 10 سال به کما می‌رود. از سوی دیگر سعید و صفا نیز هرکدام عقیده‌های متفاوتی دارند. اسماعیل پس از به هوش آمدن، در حالی که بسیار شوکه شده، به دنبال راه چاره می‌گردد…

2. فیلم هتل

پرفروش ترین فیلم های ایرانی در حال اکران 1402

فیلم هتل عنوان بعدی لیست پرفروش ترین فیلم های ایرانی در حال اکران 1402 است که مسعود اطیابی آن را ساخت. در طی سال‌های اخیر شاهد آثار پرفروشی از این کارگردان همچون دینامیت، انفرادی و بخارست بودیم. این فیلم نیز توانست گیشه را از خود راضی کند و با اینکه در پاییز اکران شده است، فروشی بسیار بالا دارد و تبدیل به دومین فیلم پرفروش ایران شد.

داستان هتل حول محور یک مهندس به نام رامین قادری می‌گردد که به تازگی برای دومین بار ازدواج کرده است. او برای بدهی‌هایش مجبور می‌شود تا از همسر سابقش کمک بخواهد و سفری به کیش داشته باشد. وقتی آنها در هتلی مستقر می‌شوند، رامین با عجیب‌ترین اتفاقات عمرش روبه‌رو می‌شود…

3. فیلم شهر هرت ؛ از پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

پرفروش ترین فیلم های سینمایی ایرانی ۱۴۰۲

  • تاریخ اکران: 17 خرداد 1402
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کریم امینی
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی، بابک کریمی و…
  • میزان فروش: 77 میلیارد و 44 میلیون تومان

شهر هرت یکی از پرفروش‌ترین فیلم های 1402 و دومین فیلم کریم امینی در این سال است که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد‌. اگرچه این اثر موفقیت دو فیلم بالا را نداشت اما توانست مورد توجه قرار گرفته و پرفروش باشد. داستان فیلم درباره یک خواهر و برادر به نام‌های پرستو و پرویز است که خرج زندگی خود را از راه تلکه کردن خانواده افراد ثروتمندی که سرپرست آنها فوت شده، درمی‌آورند. حال آنها در جدیدترین سوژه خود، پا درون مخمصه بدی می‌گذارند.

4. انیمیشن بچه زرنگ

پر فروش ترین فیلم ایران در سال 1402

  • تاریخ اکران: 5 مهر 1402
  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردانان: بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی
  • بازیگران: هومن حاجی عبداللهی، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی و…
  • میزان فروش: 52 میلیارد و 64 میلیون تومان

بچه زرنگ عنوان بعدی پرفروش ترین فیلم های سینمایی ایرانی ۱۴۰۲ است که مورد توجه قرار گرفت. این اثر پرفروش‌ترین انیمیشن این سال نیز محسوب می‌شود که توسط گروه هنرپویا پس از شاهزاده روم و فیلشاه ساخته شد. بچه زرنگ حول محور پسری عاشق ابرقهرمان شدن به نام محسن است که سعی می‌‌کند با استفاده از هوش و مهارتش به‌ افراد کمک کند تا ابرقهرمان شود. روزی او با یک گونه پلنگ در حال انقراض روبه‌رو شده و سعی می‌کند او را به زادگاهش بازگرداند.

5. فیلم ویلای ساحلی ؛ از پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

فیلم سینمایی پرفروش ایرانی در سال ۱۴۰۲

  • تاریخ اکران: 15 آذر 1402
  • ژانر: اجتماعی، خانوادگی
  • کارگردان: کیانوش عیاری
  • بازیگران: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر و…
  • میزان فروش: 29 میلیارد و 36 میلیون تومان

ویلای ساحلی نیز یکی از عناوین پرآوازه ایران در سال 1402 بود که دو بازیگر پولساز ایران یعنی عطاران و جمشیدی در آن حضور داشتند. این فیلم با استقبال بالایی روبه‌رو شد به طوری که در روزهای اول اکران چندین رکورد شکست اما نتوانست فیلم‌های دیگر را پشت سر بگذارد. داستان ویلای ساحلی درباره خانواده‌ای روستایی است که سرایدار یک ویلا برای 6 ماه می‌شوند. صاحب ویلا خارج از کشور است و وقتی دایی خانواده این موضوع را می‌فهمد، سعی می‌کند ویلا را به هر شکلی که شده کرایه دهد و از آن درآمدزایی کند.

6. فیلم نارگیل 2

پرفروش ترین فیلم های ایرانی در حال اکران 1402

  • تاریخ اکران: 18 مرداد 1402
  • ژانر: کمدی-موزیکال
  • کارگردان: داوود اطیابی
  • بازیگران: بیژن بنفشه خواه، سحر قریشی، غلامحسین لطفی، علیرضا استادی، امید روحانی، شقایق دهقان و…
  • میزان فروش: 23 میلیارد و 357 میلیون تومان

نارگیل 2 در واقع در ادامه سریال نارگیل به کارگردانی داوود اطیابی ساخته شد و در لیست پرفروش ترین فیلم های ایرانی 1402 قرار می‌گیرد. این اثر کمدی-موزیکال است و داستان سه عروسک طلسم شده که توسط بابا حاجت از آنها مراقبت می‌شود را روایت می‌کند. بابا حاجت آنها را در صندوقی پنهان کرده و به فکر راه شکستن طلسم عروسک‌ها است اما بیمار می‌شود و دامادهایش بخاطر طمع به سراغ صندوقچه او می‌روند. سه عروسک با چرب زبانی قصد دارند دامادها را به طلسم خود گرفتار کرده و خودشان را نجات دهند.

7. فیلم سه کام حبس

پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

  • تاریخ اکران: 30 فروردین 1402
  • ژانر: درام اجتماعی
  • کارگردان: سامان سالور
  • بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده و…
  • میزان فروش: 19 میلیارد و 681 میلیون تومان

سه کام حبس جز پر فروش ترین فیلم ایران در سال 1402 است که ژانری درام دارد. این اثر تا کنون برنده چند جایزه بین‌المللی شده است. داستان سه کام حبس حول محور زوجی به نام نسیم و مجتبی می‌گردد که به تازگی بچه دار شده‌اند و زندگی ساده‌ای دارند. روزی اتفاقی برای مجتبی رخ می‌دهد و نسیم می‌فهمد که هرآنچه از کسب و کار همسرش می‌دانسته غلط است و او موادفروشی می‌کند. حال مجتبی گیرافتاده و موادفروش اصلی به دنبال اوست. در این شرایط نسیم مجبور است باقی مانده مواد را برای حفظ زندگیش، خودش بفروشد.

8. فیلم آهنگ دو نفره ؛ از پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

فیلم سینمایی پرفروش ایرانی در سال ۱۴۰۲

آرزو ارزانش در سال 1402 فیلمی با حضور بازیگر محبوب احمد مهرانفر و خواننده مشهور فرزاد فرزین ساخت. این اثر نیز موفق شد جز پرفروش ترین فیلم های ایرانی 1402 باشد و در جشنواره فجر نیز حضور داشت. داستان آهنگ دو نفره درباره جوانی به نام پاشا است که بدجوری در دردسر افتاده و از سوی دیگر خواننده‌ای به نام ایلیا که به زودی نیز کنسرتی خواهد داشت، به مشکلاتی برخورده است که نمی‌تواند فعلا بخواند. پاشا هم صدای خوبی دارد و هم توانایی تقلید او بالاست. بنابراین ایلیا از او می‌خواهد که در کنسرت پیش رو صدایش باشد. در این بین ماجراهایی رخ می‌دهد.

9. فیلم گیجگاه

پرفروش ترین فیلم های سینمایی ایرانی ۱۴۰۲

گیجکاه یک فیلم سینمایی پرفروش ایرانی در سال ۱۴۰۲ به کارگردانی عادل تبریزی است که توانست توجه‌ها را جلب کند. داستان حول محور یک معلم ادبیات و ورزش که کلاس کاراته نیز دارد می‌گردد. او از مادر مطلقه یکی از دانش آموزان خوشش آمده اما شرایط طور دیگری پیش می‌رود و دردسرهایی درست می‌شود.

10. فیلم کت چرمی ؛ از پرفروش ترین فیلم های ایرانی ۱۴۰۲

فیلم سینمایی پرفروش ایرانی در سال ۱۴۰۲

  • تاریخ اکران: 17 خرداد 1402
  • ژانر: درام، معمایی
  • کارگردان: حسین میرزامحمدی
  • بازیگران: جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سارا حاتمی و…
  • میزان فروش: 14 میلیارد و 463 میلیون تومان

کت چرمی از تاریک‌ترین فیلم‌های 1402 و جز پروفروش‌ترین‌‌های آن است. حسین میرزامحمدی این اثر را کارگردانی کرد و فیلم در چندین عنوان جشنواره فجر نامزد شد. داستان کت چرمی حول محور بازرسی می‌گردد که از مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرشت و بدسرپرست دیدن می‌کند‌. او در یکی از پرونده‌هایش موارد مشکوکی را می‌بیند و در پی دنبال کردن آن، شاهد اتفاقات ناگواری می‌شود.

کلام آخر

در طی سال‌های اخیر به دلیل میزان تورم رکوردشکنی‌های مختلفی در سینما داشتیم و سال 1402 نیز پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ایران را به ما نشان داد. نظر شما درباره آثار بالا چیست؟ کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما کمال تشکر را داریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو