بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر


منبع: پلازا

2

1402/9/26

11:23


بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر

شهرام حقیقت‌‌دوست از بازیگران مستعد و مطرح سینما، تبویزیون و تئاتر است که فعالیت هنری خود را از سال 1373 با نمایشی به نام پسر کارون کاری از امیر دژاکام آغاز نمود. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

حقیقت‌ دوست بازیگری در قاب تلویزیون را برای نخستین‌بار با سریال مهر خوبان محصول سال 1374 تجربه نمود. وی با بازی در نقش ناصر در سریال محبوب خط قرمز کاری از قاسم جعفری به شهرت زیادی رسید. این بازیگر تا کنون در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردانان نامداری چون زنده‌یاد داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی، داود میرباقری، پوران درخشنده، سیروس الوند و مرحوم یدالله صمدی را دارد. شهرام حقیقت‌‌دوست در حوزه نمایش به عنوان بازیگر بسیار فعال است و طی چند دهه در آثار نمایشی زیادی نقش‌آفرینی داشته است. چنانچه مایلید تا بیشتر با ابعاد پنهان در زندگی این بازیگر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی شهرام حقیقت‌ دوست

در ادامه توجه شما مخاطبان محترم را به اطلاعات شخصی درباره این بازیگر مستعد و مطرح کشورمان جلب می‌نماییم که می‌تواند به یکی از سوالات مهم در ذهن شما نظیر اینکه شهرام حقیقت‌ دوست چند سال دارد؟ پاسخ داده شود.

  • نام و نام خانوادگی: شهرام حقیقت‌‌دوست (Shahram Haghighat Doost)
  • تاریخ تولد: 27 اسفند 1351
  • محل تولد: رشت
  • پیشه: بازیگر
  • شروع فعالیت هنری: 1373 نمایش پسر کارون
  • تحصیلات: کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تهران
  • دروه هنری: دوره بازیگری در آکادیمی مرحوم استاد حمید سمندریان
  • قد شهرام حقیقت‌ دوست: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام شهرام حقیقت‌ دوست: shahram.haghighatdoust

زندگی خصوصی شهرام حقیقت‌ دوست

در این بخش از مقاله بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر دوست‌داشتنی همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی شهرام حقیقت‌ دوست

آقای حقیقت‌ دوست در بیست و هفتمین روز از ماه اسفند سال 1351 و در اواخر سرد زمستان این سال در شهر رشت به دنیا آمد. وی یکی از بازیگران کم حاشیه است که علاقه‌ای به انتشار زندگی خصوصی خود ندارد و متاسفانه اطلاعاتی درباره خانواده شهرام در دسترس نیست. وی پیش از ورود به دانشگاه دوره بازیگری در آکادمی مرحوم استا سمندریان گذراند و پس از آن با کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تهران فارغ تحصیل شد.

حتما مایلید تا بدانید که همسر شهرام حقیقت‌ دوست کیست؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان نماییم که این بازیگر تا هنگام نگارش این مقاله ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سرمی‌برد.

زندگی شغلی شهرام حقیقت‌ دوست

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، شهرام حقیقت‌ دوست فعالیت هنری خود را سال 1373 در عرصه نمایش آغاز کرد. سال 1374 بازیگری جلوی دوربین را بار سریال مهرخوبان تجربه نمود و دو سال بعد با نقشی کوتاه در فیلم درخت گلابی اثر زنده‌یاد داریوش مهرجویی وارد حوزه سینما شد.

حقیقت دوست، سال 1378 به عنوان بازیگر مهمان در یک قسمت برای سریال داستان یک شهر به کارگردانی اصغر فرهادی به ایفای نقش پرداخت. اما نقطه عطف شهرت این بازیگر با بازی در نقش ناصر برای سریال پر بیننده خط قرمز رقم خورد. این سریال تلویزیونی شاید نخستین اثری بود که در آن زمان به مشکلات جوانان و معضلاتی که پیش رو دارند پرداخت. مجموعه تلویزیون خط قرمز پس از پخش با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد و شهرت زیادی را برای بازیگران جوان و تازه‌کار آن به ارمغان آورد. در این سریال علاوه بر شهرام حقیقت‌‌دوست بازیگرانی چون سروش گودرزی، پویا امینی، مرحوم شهرام عبدلی، ایمان اشراقی، مصطفی علایی، علی منصوری، مجید مشیری، علی جاویدفر، مهسا کرامتی، مرحوم ساناز کیهان، زهرا اویسی، حسن اسدی حضور داشتند.

زندگی شغلی شهرام حقیقت‌ دوست

فیلم های شهرام حقیقت‌ دوست

همان‌طور که اشاره شد، شهرام حقیقت‌‌دوست بازیگری در حوزه سینما را با نفشی کوتاه برای فیلم درخت گلابی اثر زنده‌یاد داریوش مهرجویی تجربه نمود. این بازیگر که پس از دیده شدن در سریال خط قرمز به شهرت بالایی رسید، سال 1381 با نقش کوروش برای فیلم عطش بازی درخشانی را از خود ارائه داد که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون بهرام رادان، ساغر عزیزی، شبنم قلی‌خانی، مرحوم منوچهر صادق‌پور و فریبرز عرب‌نیا به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های شهرام حقیقت‌ دوست

حقیقت‌‌دوست سال 1384 با بازی در نقش احد برای فیلم چند میگیری گریه کنی و لهجه آذری که داشت، این بار هم توانست توجه کارگردان‌های زیادی را به خود معطوف نماید. این فیلم طنز به به نویسندگی محسن تنابنده و حسن وارسته و کارگردانی شاهد احمدلو پس از اکران با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد، که شهرت شهرام حقیقت‌‌دوست را دو چندان کرد. از دیگر بازیگران فیلم چند میگیری گریه کنی می‌توان به زنده‌یاد منوچهر نوذری، حمید لولایی، مرحوم نیکو خردمند، الناز شاکردوست، حسین عابدینی، محبوبه بیات، مرحوم محمود بهرامی، مرحوم کریم اکبری مبارکه، هومن حاجی عبداللهی، نورمحمد ذوالفقاری، گیتی معینی، آناهیتا همتی و ابوالفضل پورعرب اشاره کرد.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

این بازیگر تا کنون در آثاز زیادی به ایفای نقش پرداخته که می‌توان به فیلم‌هایی چون سنگ، کاغذ، قیچی و کلاشینکف (سعید سهیلی)، هیلانه، زرد، لابی، زیر سقف دودی (پوران درخشنده)، عطر داغ، معکوس، آنجا همان ساعت (سیروس الوند) و قاتل و وحشی (حمید نعمت‌الله) اشاره نمود.

سالنام فیلمکارگرداننقش
1376درخت گلابیداریوش مهرجوییدانشجو
1381غوغاسعید سهیلیرضا
1381عطشمحمدحسین فرح بخشکوروش
1382جنایتمحمدعلی سجادیسیاوش
1383تردستمحمدعلی سجادیاسد
1384چند می‌گیری گریه کنیشاهد احمدلواحد
1385سنگ، کاغذ، قیچیسعید سهیلی
1386ملودیجهانگیر جهانگیری
1386مخمصهمحمدعلی سجادییاشار
1386احضارشدگانآرش معیریان
1386موششاهد احمدلو
1387صبح روز هفتممسعود اطیابی
1387تله فیلم پریشکاظم معصومی
1388پشت در خبری نیستشبنم عرفی‌نژاد
1392کلاشینکفسعید سهیلیحبیب
1392هیلانهشهرام مسلخی
1395زردمصطفی تقی‌زادهحامد
1395لابیمحمد پرویزی
1395زیر سقف دودیپوران درخشندهامیر
1396شب چرهمهدی محمدنژادیان
1396عطر داغعلی ابراهیمیاحمد
1396سرو زیر آبمحمدعلی باشه آهنگر
1397معکوسپولاد کیمیاییسیامک
1397آنجا همان ساعتسیروس الوند
1398قاتل و وحشیحمید نعمت‌الله

در ادامه با عکسی از شهرام حقیقت‌ دوست در فیلم عطر داغ این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

سریال های شهرام حقیقت‌ دوست

شهرام حقیقت‌‌دوست بازیگری در قاب تلویزیون را با سریال مهر خوبان در سال 1374 تجربه نمود و پس از آن در چند اثر تلویزیونی دیگر شرکت داشت. بازی در سریال پرمخاطب خط قرمز برای این بازیگر شهرت بالایی را به ارمغان آورد و توانست توجه فیلمسازان زیادی را به خود معطوف نماید. وی پس از آن در سال 1383 برای نقش کامران در سریال طلسم‌شدگان مقابل دوربین داریوش فرهنگ قرار گرفت. این سریال هم در زمان خود یکی از آثار پرمخاطب تلویزیونی بود که در آن بازیگرانی چون زیبا بروفه، زنده‌‍یاد بیتا فرهی، مهدی هاشمی، امین زندگانی، حمیرا ریاضی، آناهیتا همتی، اتابک نادری، صفا آقاجانی، حشمت‌الله آرمیده، ناصر لقائی، زهرا محمدی، زهره حمیدی و زنده‌یاد پرویز پورحسینی به ایفای نقش پرداختند.

سریال های شهرام حقیقت‌ دوست

از دیگر نقش‌های ماندگار شهرام حقیقت‌ دوست در قاب تلویزیون می‌توان به عبیدالله بن حر جعفی در سریال تاریخی مختارنامه کاری از داود میرباقری اشاره کرد. وی در مختارنامه بازی بسیار درخشانی از خود ارائه داد و توانست جایگاه‌اش در حوزه بازیگری را به اثبات رساند.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

حقیقت دوست علاوه بر مختارنامه در دو کار دیگر به نام‌های مجموعه نمایشی شاهگوش و سریال نیمه تمام ماه تی تی با داود میرباقری همکاری داشت. سریال تاریخی ماه تی تی داستان سرداری از دوران مغول را روایت می‌کند که طلسم شده است و توسط باستان شناسی در عصر امروز بیدار می‌شود. این مجموعه تلویزیونی، فضایی تاریخی فانتزی داشت که در دل داستان‌های کهن ایرانی را به تصویر می‌کشید. داود میرباقری پس از  پس از چندین جلسه فیلمبرداری سریال ماه تی تی بنا به دلایلی از ادامه همکاری با پروژه انصراف داد و متاسفانه این سریال نیمه کاره ماند. در ادامه با عکسی از شهرام حقیقت‌دوست در سریال ماه تی تی به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

سالنام سریالکارگرداننقش
1374مهر خوبانسید یوسف مهدوی
1378داستان یک شهراصغر فرهادی(بازیگر مهمان)
1379همسفرقاسم جعفری
1380خط قرمزقاسم جعفریناصر
1380شب آفتابیقاسم جعفریمنصور
1381ثاراللهشهریار بحرانییزید
1383طلسم‌شدگانداریوش فرهنگکامران
1383-1386مختارنامهداود میرباقریابن حر
1390شوق پروازمرحوم یدالله صمدیسعید
1391خداحافظ بچهمنوچهر هادیمرتضی
1394جاده قدیمبهرام بهرامیانطینت
1395ماه تی تیداود میرباقریجنگجوی ایرانی

با عکسی از این بازیگر به نقش سعید در کنار شهاب حسینی برای سریال شوق پرواز به ادامه مقاله بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست می‌پردازیم.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

شهرام حقیقت‌ دوست در شبکه نمایش خانگی

حقیقت‌ دوست در شبکه نمایش خانگی هم بازیگر پرکاری به شمار می‌رود و در آثار زیادی به نقش‌آفرینی پرداخته است. این بازیگر سال 1392 با نقش هومن آب‌پرور در سریال شاهگوش مقابل دوربین داود میرباقری قرار گرفت و بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. از دیگر بازیگران این اثر می‌توان به فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهران‌فر، طناز طباطبایی، حامد میرباقری، هادی کاظمی، علیرضا جعفری و اکبر عبدی اشاره کرد.

شهرام حقیقت‌ دوست در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگرداننقش
1392شاهگوشداود میرباقریهومن آب‌پرور
1393عشق تعطیل نیستبیژن بیرنگبیژن مردمی (بیژو)
1400آمسترداممسعود قراگوزلوهمایون
1401خون‌سردامیر حسین ترابیامیرعلی طلوعی
1402مرداببرزو نیک نژادایرج

تئاترهای شهرام حقیقت‌ دوست

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، شهرام حقیقت‌‌دوست در حوزه تئاتر کارش را با بازی در نمایش پسر کارون کاری از امیر دژاکام شروع کرد. وی تا کنون در آثار زیادی برای حوزه نمایش به ایفای نقش پرداخته است که در ادامه معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تئاترهای شهرام حقیقت‌ دوست

سالنام نمایشکارگردانمکان اجرا
1374پسر کارونامیر دژکام
1376‏چیزی شبیه زندگیزنده‌یاد حسین پناهیتئاترشهر، تالار اصلی
1376ابتدا با عشق انتها از عشقنویسنده کارگردان بازیگر
‏1377‏دو نیم پرده عشق ‏عبدالخالق مصدقتالار مولوی
1378خیابانی صندوق جادوزهرا صبری
1379‏ره بانوزهرا صبریتئاترشهر، تالار قشقایی
1381برای آخرین بارعلی روئین‌تنفرهنگسرای نیاوران
1382‏داستان خرس‌های پانداتینوش نظم‌جوتئاترشهر، تالار قشقایی
1383تیاتر اجبارحسین کیانیتئاترشهر، تالار قشقایی
1384‏روزی روزگاری آبادان‏حمیدرضا آذرنگتئاترشهر، تالار قشقایی
1384تکیه ملتحسین کیانیتئاترشهر، تالارقشقایی‏
1384‏دن کامیلوکورش نریمانیتئاتر شهر،تالار چهارسو
1385‏همسایه آقاحسین کیانیتئاترشهر، تالار چهارسو
1385‏سکوت میراث تبار من استعلیرضا اولیاییتئاترشهر، تالار کوچک‏
1387‏بیداری‌خانه نسوانحسین کیانیتئاترشهر، تالار چهارسو
1388مادر ماندهنیما دهقان و حمیدرضا آذرنگتئاترشهر، کشورهای آلمان و ‏تونس
1388‏اهل قبورحسین کیانیتئاترشهر، تالار چهارسو
1389خدا حافظی نکردی با نجمه،سورچیحمیدرضا ‌آذرنگتئاترشهر، تالار چهارسو
1389همه فرزندان خانم آغاحسین ‌کیانیتئاترشهر، تالار چهارسو
1390ابرهای پشت حنجرهتئاترشهر، تالارقشقایی‏
1390خاموشی دریانیما دهقانتئاتر شهر، تالار سایه
1390مشروطه بانوحسین کیانیتئاترشهر، ‌تالار ‌اصلی
1391ویتسکرضا ‌ثروتیتالار ‌حافظ
1392نمایشنامه‌خوانی دن کامیلوکوروش ‌نریمانیفرهنگسرای اندیشه
1393دو لیتر در دو لیتر صلححمیدرضا ‌آذرنگسالن ‌همایش ‌دیپلماتیک ‌اکو
1394سعادت لرزان مردمان تیره روزمحسن علیخانیتئاتر ‌باران
1394مضحکه شبیه قتلحسین ‌کیانیتئاترشهر، ‌تالار ‌اصلی
1394مضحکه شبیه قتلحسین ‌کیانیتئاتر ‌باران
1395مضحکه شبیه قتلحسین ‌کیانیتئاتر ‌باران
1395همسایه‌ی آقاحسین ‌کیانیتئاتر ‌باران
1395تیاتر سعدی، تابستان سی و دوحسین ‌کیانیتئاترشهر، ‌تالار ‌اصلی
1395تیاتر سعدی، تابستان سی و دوحسین ‌کیانیتئاترشهر، ‌تالار ‌اصلی
1396کلنلخیرالله ‌تقیانی ‌پورتئاترشهر، ‌تالار ‌اصلی
1397خاموشی دریانیما ‌دهقانایرانشهر، ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌

با عکسی از این بازیگر در نمایش خاموشی دریا این بخش از مقاله بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

جوایز و افتخارات شهرام حقیقت‌ دوست

شهرام حقیقت‌ دوست به خاطر حضور درخشان در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، تاکنون موفق به دریافت جوایزی شده است که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جوایز و افتخارات شهرام حقیقت‌ دوست

سالعنوانجشنواره
1376برنده جایزه سوم بازیگری نمایش (ابتدا با عشق انتها)پانزدهم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
1381برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول از دید مخاطبین (سریال خط قرمز)
1392 کاندید لوح زرین بهترین بازیگر برای سریال خط قرمزهفتمین دوره مسابقه جشن خانه سینما
1383کاندیدای تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول (جنایت)بیست و سمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
1383دوره 4 منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال 83)
1387کاندیدای بهترین بازیگر مرد (بیداری خانه نسوان)بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
1389کاندیدای بهترین بازیگر تئاتر (ابرهای پشت حنجره)جشنواره تئاتر فجر و مراسم شب بازیگر
1390بازیگر برگزیده مرد (خاموشی دریا)جشنواره تئاتر مقاومت
1391دریافت جایزه بهترین بازیگر (خاموشی دریا)مراسم جشن بازیگر برای تئاتر
1392نامزد دریافت تندیس حافظ برای بهترین بازیگر مرد درام (سریال خداحافظ بچه)جشن حافظ
1397نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ( زیر سقف دودی)جشنواره بین المللی فیلم نیس فرانسه

شایعات و حواشی شهرام حقیقت‌ دوست

امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه بوده‌اند، که بازیگر مطرحی چون شهرام حقیقت‌ دوست نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین حواشی و شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد ازدواج شهرام حقیقت‌ دوست با خاطره اسدی اشاره کرد که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد.

شایعات و حواشی شهرام حقیقت‌ دوست

شهرام حقیقت‌‌دوست از کم حاشیه‌ترین بازیگران کشورمان است که زیاد تمایل به مصاحبه شرکت در برنامه‌های تلویزیونی را هم ندارد.

حقایق پنهان شهرام حقیقت‌ دوست

بدون شک در این بخش از بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست مایلید تا بیشتر با ابعاد پنهان زندگی این بازیگر آشنا شوید. از دوستان بسیار صمیمی حقیقت دوست در حوزه بازیگری می‌توان به حمیدرضا آذرنگ و خاطره اسدی اشاره کرد.

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد اطلاعات چندانی درباره خانواده این بازیگر در دسترس نیست. شایدبرای شما این سوال پیش بیاید که همسر شهرام حقیقت‌ دوست کیست؟ همان‌طور که عنوان شد این بازیگر تا کنون ازدواج نکرده و در دوران مجردی، حداقل در هنگام نگارش این مقاله به سرمی‌برد. وی طی یک مصاحبه اذعان داشت که اوقات فراغت خود را بیشتر با مطالعه، دیدن تئاتر و فیلم پر می‌کند. در انتها با عکسی از شهرام حقیقت‌ دوست در کنار پدرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان شهرام حقیقت‌ دوست

آلبوم عکس های شهرام حقیقت‌ دوست

کلام آخر

شهرام حقیقت‌‌دوست از بازیگران مطرح و مستعد کشورمان است که فعالیت هنری خود را ابتدا با تئاتر شروع کرد. و ی پس از ورود به تلویزیون با سریال خط قرمز به شهرت بالایی رسید و تاکنون در آثاری زیادی بازی‌های ماندگاری از خود ارائه داده است. در پلازا به زندگی نامه شهرام حقیقت‌ دوست و برسی کارنامه هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مطرح و دوست‌داشتنی با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو