تاثیر قرص آناهیل بر پریودی + فواید قرص آناهیل✔

منبع: همسرتایم

1

1402/10/14

14:54


تاثیر قرص آناهیل بر پریودی احتمالا بارها شنیده اید که پزشکان مصرف کمپوت آناناس یا خود میوه را بعد از جراحی برای بهبود سریع تر زخم ها…

تاثیر قرص آناهیل بر پریودی + فواید قرص آناهیل✔

Rate this post

تاثیر قرص آناهیل بر پریودی

احتمالا بارها شنیده اید که پزشکان مصرف کمپوت آناناس یا خود میوه را بعد از جراحی برای بهبود سریع تر زخم ها و بخیه ها توصیه می کنند. آناناس حاوی ماده موثری به نام بروملین یا بروملین است که در واقع نام گروهی از آنزیم های مفید برای بدن ما است. این آنزیم ها قدرت باورنکردنی در از بین بردن التهاب و التیام زخم های بدن دارند. در این مطلب از سایت همسرتایم قصد داریم به بررسی تاثیر قرص آناهیل بر پریودی بپردازیم.

 

بیشتر بخوانید:

سه روز از پریودم گذشته آیا باردارم

طرز تهیه کاچی برای پریودی

 

گفتیم که بروملین ماده موثره در قرص آناهیل است که از گیاه آناناس استخراج می شود. در نتیجه خواص در نظر گرفته شده قرص آناهیل به خواص بروملین بستگی خواهد داشت. قبل از شروع صحبت در مورد عملکرد قرص آناهیل، بهتر است با بروملین و فواید آن آشنا شویم.

 

تاثیر قرص آناهیل بر قاعدگی

در مورد تأثیر قرص آناهیل در چرخه باید این موضوع را از دو جنبه بررسی کرد. اول اینکه آیا قرص آناهیل می تواند بر درد قاعدگی و کاهش آن تاثیر بگذارد و جنبه دوم اینکه آیا مصرف قرص آناهیل به کاهش میزان خونریزی کمک می کند یا خیر؟

ابتدا تاکید می کنیم که تحقیقات علمی انجام شده با موضوع “تاثیر بروملین بر قاعدگی” کافی نبوده و نمی توان در مورد آن نظر قطعی داشت.

اکثر خانم ها در دوران قاعدگی با مشکل درد عضلانی مواجه می شوند که به آن قاعدگی دردناک یا دیسمنوره زودرس می گویند. بروملین توانایی مهار بیوسنتز پروستاگلاندین E2، مهار COX2 و برادی کینین را دارد و در نتیجه درد و التهاب را کاهش می دهد.

علاوه بر این، میزان خونریزی نیز با اختلال در سنتز پروستاگلاندین های آندومتر، به ویژه PGE2 مرتبط است. خونریزی بیش از حد قاعدگی یکی از شایع ترین علل کم خونی در زنان است. بروملین موجود در آناناس نیز ممکن است با کاهش پروستاگلاندین E2 در نواحی التهابی بر میزان خونریزی قاعدگی تأثیر بگذارد.

حتی در مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، مشخص شد که استفاده از بروملین در کاهش میزان خونریزی قاعدگی در افراد مبتلا به دیسمنوره اولیه تفاوت معنی داری با مصرف مفنامیک اسید ندارد.

بروملین موجود در آناهیل می تواند بر سطح استروژن و سایر هورمون ها تأثیر بگذارد، به این معنی که می تواند به تنظیم قاعدگی کمک کند. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات قاطعانه این موضوع وجود ندارد.

به طور گیج کننده، یکی از عوارض جانبی ذکر شده برای بروملین افزایش خونریزی قاعدگی است. وجود این نکته نتیجه تاثیر قرص آناهیل بر چرخه و مفید یا مضر بودن آن را نامشخص می کند. بنابراین توصیه می کنیم در صورت تمایل به استفاده از تاثیر قرص آناهیل در قاعدگی حتما با پزشک خود در این باره مشورت کنید. اما مصرف قرص آناهیل برای سایر مصارف ثابت شده آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

نحوه مصرف قرص آناهیل

مقدار مصرف قرص آناهیل برای بهبود زخم به شدت و درجه التهاب آن بستگی دارد. به طور کلی می توانید روزانه 1 تا 3 عدد از این محصول را برای رفع کبودی، التیام زخم، ترمیم سوختگی، کاهش التهاب و تورم و کاهش درد مفاصل استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کپسول آناهیل یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذای اصلی است. زیرا در آن زمان هضم بهتری دارد و عوارض کمتری برای دستگاه گوارش ایجاد می کند.

بروملین چیست و چه فوایدی دارد؟
بروملین مخلوطی از آنزیم هایی است که به طور طبیعی در آب و ساقه گیاه آناناس یافت می شود. گفته می‌شود مکمل‌های بروملین طیف وسیعی از بیماری‌ها را درمان می‌کنند، به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به التهاب مزمن هستند.

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، قوی ترین شواهد علمی برای فواید بروملین مربوط به کاهش التهاب و تسکین علائم التهاب حاد بینی و سینوس است. مطالعات و تحقیقات زیادی در مورد خواص بروملین برای درمان بیماری ها انجام شده یا در حال انجام است که نتایج برخی از آنها رضایت بخش است. از مهم ترین فواید بروملین که تحقیقات موجود شواهد قانع کننده ای برای آن دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرتروز و تسکین درد زانو
کاهش درد و عوارض بعد از جراحی
بیماری های التهابی روده را بهبود می بخشد
آسم و سینوزیت
بهبود و درمان زخم ها و سوختگی ها
تقویت سیستم ایمنی بدن

 

توجه داشته باشید که خوردن میوه آناناس تاثیری مشابه مصرف مکمل های بروملین نخواهد داشت. زیرا بروملین بیشتر در ساقه آناناس یافت می شود و ما معمولا آن قسمت را نمی خوریم. قرص های آناهیل و آناهیل پلاس از بهترین مکمل های موجود در بازار دارویی ایران هستند که می توانند اثرات مثبت بروملین را بر بدن حمل کنند.

قرص آناهیل برای چیست؟
قرص آناهیل در روند بهبود زخم های ناشی از عمل و سوختگی تاثیر دارد و به رفع خونریزی و کبودی کمک می کند. علاوه بر این، قرص آناهیل از ایجاد جای زخم نیز جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل قرص آناهیل برای اکثر بیماران بعد از جراحی توصیه می شود. قدرت این قرص در التیام زخم ها و بخیه ها پس از جراحی یا جراحت به وضوح مشاهده شده است.

علاوه بر این، بروملین موجود در قرص آناهیل درد و تورم را در افرادی که تحت عمل جراحی دهان و دندان قرار گرفته اند به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. پس در یک کلام آناهیل یکی از بهترین انتخاب ها برای درمان زخم و سوختگی است.

اما یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم قرص آناهیل که به یکی از معروف ترین خواص آناناس مربوط می شود، خاصیت ضد التهابی و ضد التهابی آن است. اثر این خاصیت بروملین عمدتاً برای دردهای موضعی اعمال می شود. به عنوان مثال، اگر در زانو یا مفاصل خود درد دارید، مصرف قرص آناهیل 500 می تواند به تسکین تورم و درد کمک کند.

آنزیم های بروملین موجود در قرص آناهیل در از بین بردن تورم بینی بعد از جراحی، تورم بعد از تزریق چربی، التهاب و درد ناشی از جراحی و حتی التهاب روده موثر است. بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2006 در 9 کارآزمایی بالینی بر روی اثرات بروملین، این ماده می تواند به اندازه دیکلوفناک در کاهش التهاب و درد موثر باشد.

به علاوه عوارض بسیار کمتری نسبت به مسکن های شیمیایی دارد و مصرف طولانی مدت آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند. به همین دلیل قرص آناهیل به عنوان یک مسکن گیاهی و ضد التهاب به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی تولید می شود.

تا اینجا با خواص بی نظیر قرص آناهیل آشنا شدیم. اما سوال اصلی این مقاله در مورد تاثیر قرص آناهیل بر قاعدگی است. به نظر شما این محصول چه تاثیری بر درد قاعدگی یا میزان خونریزی می تواند داشته باشد؟ آیا مصرف این قرص در دوران پریود مفید است یا ممکن است عوارضی ایجاد کند؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

 

 

نتیجه گیری :
در این مقاله به بررسی قرص آناهیل و فواید آن پرداخته‌ایم و در مورد علت تجویز این قرص توسط پزشکان صحبت کرده‌ایم. این قرص التهاب را کاهش می دهد و روند بهبود زخم ها و سوختگی های جراحی را تسریع می بخشد و در رفع خونریزی و کبودی نیز موثر است. اما در مورد تاثیر قرص آناهیل بر چرخه هم صحبت کردیم و اشاره کردیم که تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است. همچنین به دلیل تناقض بین اطلاعات، نمی توان نتیجه قطعی در مورد تأثیر قرص آناهیل بر قاعدگی بیان کرد.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با تاثیر قرص آناهیل بر پریودی اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو