ورود مجلس به حمله تروریستی کرمان/ ماموریت ویژه کمیسیون امنیت برای بررسی میدانی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/14

18:35


ساعد نیوز: جمعی از نمایندگان در گفتگو با رسانه‌ها به حمله تروریستی کرمان واکنش نشان دادند.

ورود مجلس به حمله تروریستی کرمان/ ماموریت ویژه کمیسیون امنیت برای بررسی میدانی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: دشمنان همانطور که از شهید سلیمانی در زمان حیاتش وحشت داشتند پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی از مکتب این شهید بزرگوار نیز وحشت دارد اما باید بداند که با اقدامات تروریستی این مکتب تضعیف نمی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: دشمن به خیال خود اما به غلط فکر می کند که با اقدامات تروریستی می تواند باعث تضعیف مکتب شهید سلیمانی شود اما باید بگویم مکتب شهید سلیمانی نه تنها با ترور تضعیف نمی شود بلکه این اقدامات باعث تنومند شدن آن می شود.

وی افزود: مرد ایران همواره پای آرمانهای خود ایستاده اند و این حرکتها و اقدامات تروریستی هیچ وقت نتوانسته این ملت را از ادامه راهش منصرف کند.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: ترور مردم و به ویژه کودکانی که برای حضور در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان جمع شده بودند از سوی هر انسان آزاده ای محکوم است و دشمنان ما باید بدانند که این اقدام آنها بی پاسخ نخواهند و آنها هزینه سنگین این رفتار خود را دریافت خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور که دهها و صدها بار اقدام به شناسایی و برخورد با گروهکهای تروریستی کرده اند می خواهیم که هرچه سریعتر عاملان حادثه تروریستی در کرمان را شناسایی و دستگیر کنند.

آمریکا از شهید سلیمانی وحشت دارد

همچنین شهباز حسن پور ، عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: این اقدام ددمنشانه باعث به خاک و خون کشیدن جمعی از مردم بی دفاع و زنان و کودکان شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، سرویس های جاسوسی اسرائیل غاصب مشوق اصلی این عملیات تروریستی هستند.

نماینده سیرجان ادامه داد: بعد از وقوع این حادثه، مردم همیشه در صحنه کرمان به کمک مجروحین رفته و اکنون شهر کرمان در وضعیت عادی قرار دارد.

حسن پور در تحلیلی از علت وقوع این عملیات تروریستی گفت: اسرائیل غاصب و سردمداران استکبار جهانی به دنبال این هستند که حواس مردم را از موفقیت هایی که رزمندگان غزه به دست آوردند منحرف کنند. آنها به دنبال باز کردن جبهه جدید رسانه‌ای در دنیا هستند و اینکه اذهان عمومی مردم را از شکست‌های مفتحضانه‌شان و بحث غزه منحرف کنند.

وی ادامه داد: در روز شهادت سردار سلیمانی گفته شد که آمریکا از شهید سلیمانی بیشتر از حضور فیزیکی سردار سلیمانی وحشت دارد منتها اکنون مکتب سردار سلیمانی که ادامه دهنده مکتب سیدالشهدا و انبیا است، در دنیا جاری و ساری است.

حسن پور در پایان گفت: همه آزادی خواهان و وجدان های بیدار و آزاد دنیا چه مسلمان و چه غیرمسامان از این اقدام نابخردانه و وحشتناک امریکا و اسراییل متنفر هستند. آنها مطمئن باشند جواب این اقدامات ددمنشانه را از سوی رزمندگان مقاومت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و اسلام در مقابل کفر خواهند گرفت.

دشمنان از شهید سلیمانی کینه دارند

علاوه بر این، ابوالفضل عمویی با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به زائران مراسم سالگرد شهید سلیمانی، از جانب مجلس شورای اسلامی هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد.

وی ادامه داد: بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.

عمویی تاکید کرد: این حادثه نشان داد که راه شهید سلیمانی در مبارزه بی امان با تروریسم، مسیر درستی بوده با قوت ادامه خواهد یافت.

وی در پایان بیان کرد: دشمنان شهید سلیمانی نه فقط از این شخصیت قهرمان که حتی از دلدادگان این شهید هم کینه دارند، اما ملت شهیدپرور ایران با صلابت راه و مرام و مکتب نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو