مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/16

18:41


رئیس فدراسیون تیراندازی گفت :  به مربی خارجی برای هدایت تیم ملی اعتقادی ندارم.

مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی کیست؟ + بیوگرافی

انتقاد رئیس فدراسیون تیراندازی از رئیس سابق : چرا هاشمی 31 هزار یورو را زمان خودش برداشت نکرد

به گزارش نم نمک ، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری خود اظهار کرد : تلاش کردیم با وجود همه مشکلات در کنار ورزش قهرمانی ، به ورزش همگانی هم توجه کنیم. در این مدت 62 بار فقط سفر استانی داشتم. با ستاد مواد مخدر تفاهم نامه امضا و در دو هزار روستا سالن تیراندازی راه اندازی کردیم. در هر روستا دو تفنگ و دو دستگاه سیبل و ساچمه اهدا کردیم. ما خواستیم ورزشکاران جذب این ورزش شوند چون 190 مدال جهانی در این رشته وجود دارد. اهداف پروازی ما فعال نبود و توانستیم آن را گسترش دهیم و بعد از چهار سال 4 مدال کسب کردیم. 

مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی کیست؟ + بیوگرافی

مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی کیست؟ + بیوگرافی

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه گفت : با توجه به گرفتاری ها و بدهکاری ها ، 15 اعزام بین المللی داشتیم که 24 مدال کسب شده است. اکنون تیم ملی تفنگ و تپانچه در اندونزی هستند. در همین هفته اعزام به کویت برای کسب سهمیه المپیک در اهداف پروازی داشتیم. فشار مالی زیاد بوده و از کمیته ملی المپیک و ارگان ها کمک گرفتیم تا بخشی از هزینه های اعزام را تامین کنیم. از روزی هم که آمدم حقوق و حق الزحمه را دو روز قبل از پایان ماه پرداخت کردم. همیشه به موقع به ورزشکاران و مسئولان پرداخت کردیم. اردو و مسابقات آزاد و جایزه بزرگ ، قهرمانی کشور و .. برقرار بوده است. 

قربانی در ادامه گفت : یک وظیفه ذاتی داریم و باید اقداماتی برای توسعه این ورزش انجام دهیم. چندین سلاح از هوماک گرفتیم و به استان ها داده شد. سلاح به نام افراد داده می شود. تکلیف سلاح های شکاری مشخص نیست و ما در سطح کشور به همت دولت و استاندارها 400 زمین اهداف پروازی راه اندازی کردیم که سبب تخریب محیط زیست نشود. آنهایی که اسلحه مجوزدار دارند می آیند و آنهایی هم که ندارند از آنها می خواهیم که بیایند و مجوز بگیرند. نترسند که مجوز ندارند. 

وی افزود : ما فقط روزی که آمدیم 4 میلیارد بدهکاری به صنایع داشتیم که آنها را پرداخت کردیم. نیاز تیم های ملی را هم برطرف کردیم و باید از صنایع دفاع تشکر کنیم. یکی از مشکلات ما مهمات بود و آن را سامان دهی می کنیم. اگر اسلحه های شکاری به هیات های استانی بیاید مهمات آنها را هم فراهم می کنیم. برای خرید تفنگ و تپانچه و لباس  محتاج خارج هستیم و این برای ما خوب نیست . 

به مربیان خارجی اعتقاد ندارم

وی گفت : برخی می گویند باید مربی خارجی بیاوریم اما من به مربیان خارجی اعتقاد ندارم. ورزشکاران ما خود را باور ندارند. از همین مربیان خودمان می توانیم استفاده کنیم. چطوری در جنگ 8 سال جنگیدیم و بهترین فرماندهان را داشتیم. من از کمیته ملی المپیک و وزارت تقاضا می کنم که ورزش باید توسعه پیدا کند و همانطور که آقا فرمودند ایران بزرگ ورزش و ورزشکار بزرگ می خواهد. ما باید امکانات را تامین کنیم چون استعداد داریم. 

هاشمی چرا در زمان خودش 31 هزار یوروی خودش را پرداخت نکرد

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه در مورد مطالبات هاشمی رئیس سابق فدراسیون گفت : هاشمی از 86 تا 95 رئیس فدراسیون بود زحمات زیادی کشید اما در زمانی که رئیس فدراسیون بوده سمت های مختلفی داشته است. وزارت راه ، وزارت کشور و ... بوده است ولی با این وجود حقوق و مزایا و بلیت سفر از جایی دریافت نکرده است. ما اول اسفند 1401 اعزام به هند داشتیم. زمانی که ویزا و شرایط فراهم بود هاشمی مطالبه برای 31 هزار یورو داشت. چرا او در زمان خودش این پول را پرداخت نکرد اما امروز که این همه مشکل و بدهکاری داریم شب عید دریافت می کند. ما با دستور وزارت و هیات رئیسه این کاره را انجام دادیم اما چرا باید حالا تقاضا شود.

31 هزار یورو را برداشت و حساب فدراسیون را بست

وی گفت : اعزام به هند انجام نشد و هاشمی 31 هزار یورو برداشت. در زمان اعزام به هانگژو از سوی اداره کار حکمی گرفت و حساب های ما را بست. باید حقوق و مزایا پرداخت می کردیم که نتوانستیم شرایط را فراهم کنیم. قبل از مسابقات اندونزی حساب ها را باز کردند اما 20 روز بعد حکم تجدید نظر دیوان گرفت و مجددا حساب ها را بست. امروز هنوز حقوق پرسنل را پرداخت نکرده ام. شنیده ام هاشمی گفته اگر پول می خواهند پرداخت کند.  مگر ما خودمان اعتبار نداریم؟ همین الان که حساب های ما را با حکم بسته است ورزشکاران را به اندونزی اعزام کردم. سه شب دیگر هم اعزام به کویت داریم.

وجدانم ناراحت است که حقوق کارمندان را نداده ام

وی گفت : چرا قبل از ما این درخواست ها را نداشت. ما که از اهداف خود عقب نشینی نمی کنیم اما باید هاشمی ببیند حقش هست که این مطالبات را بخواهد. هاشمی در باکو در کنار تیراندازان بدون اجازه حاضر شده است که تمرکز ورزشکاران را بر هم ریخته است. آقای هاشمی مگر قوانین فدراسیون را نمی دانی؟ با چه مجوزی به سالن مسابقه رفته ای؟ من در هانگژو یکبار هم سر مسابقه ورزشکاران نرفتم. امیدوارم هاشمی با نیت خوبی این کار را کرده باشد. وجدان من ناراحت است که چرا حقوق کارمندان را نداده ام . چرا باید یورو و دلار قرض کنیم تا ورزشکاران را اعزام کنیم. می شود این ورزش که 190 مدال دارد را حمایت نکنیم؟ ما را مثل والیبال و سایر رشته ها که یک مدال دارد نبینند. 

وی گفت : چه کسی باید مشکلات را رفع کند. در زمان جنگ هم ما مدیریت کردیم. باید همه کمک کنند تا این ورزش دینی که امر مستحب خوانده شده را توسعه دهیم. ما 54 فدراسیون دیگر داریم اما کدام را مستحب خوانده اند. همه مردم و مسئولان کمک کنند تا این ورزش توسعه یابد. نمی شود که نفر دوم چین و هندوستان و کره شویم. باید امکانات به روز داشته باشیم تا بتوانیم مبارزه کنیم.

بودجه تیراندازی 13 میلیارد بوده که هاشمی 8 میلیارد درخواست کرده است

وی افزود : کل بودجه تیراندازی 13 میلیارد بوده که 8 میلیارد آن را هاشمی درخواست کرده است. از این 8 میلیارد 2 میلیارد مالیات دوره ریاست هاشمی بوده است. 2 میلیارد در ابتدا و 3 میلیارد و خورده ای هم درخواست کرد. در کنار این ها بدهی دوره دادگر 20 میلیارد به داوران ، ورزشکاران وزارت دفاع بدهکار بودند. ما سه بدهکاری در زمان دادگر بابت فشنگ داشتیم؛ پولی که باید می دادیم فشنگی که وارد فدراسیون نشد و باید تهیه می شد.

ول کن این موضوع نیستیم و از حق فدراسیون دفاع می کنیم

وی گفت : با وجودی که هاشمی اقرار کرده بود که هیچ گونه ادعایی بابت بدهی ها ندارد در دوره وزیر جدید باز هم درخواست 3میلیارد و 314 میلیون داشت. ما ول کن این موضوع نیستیم و از حق فدراسیون دفاع می کنیم. 7 ماه حقوق پرسنل من را می خواهد بگیرد. در این شرایط باید قرض کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع باید از ابتدا رسانه ای می شد گفت : نمی خواستیم جنجال شود اکنون هم تلاش می کنیم پول برگردد. شاید به دوره بعدی فدراسیون برسد. تصمیم هیات رئیسه هم قانونی است. ما همه تصمیم ها را در هیات رییسه می گیریم و با فشارهایی که بود باید انجام می شد.

قربانی گفت : نباید او حقوق و بدهی های خود را از فدراسیون می گرفت باید از سایر جاهایی که فعالیت می کرد پول را می گرفت. از نظر حقوقی باید کارهایی کنیم. اگر بخواهیم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم سقوط می کنیم. ما جدول برنامه داریم و طبق چارت پیش می رویم. این پول که از کیسه فدراسیون رفته ما را دچار مشکل کرده و امیدواریم که خود هاشمی برگرداند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با هاشمی صحبتی نکرده اید گفت : من به او ارادت دارم و همیشه با هم در ارتباط بودیم ولی بعد از اینکه حکم گرفت تماس ها قطع شد. این توهین به فدراسیون نیست؟

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که چطور اعزام های خارجی را با وجود این شرایط انجام داده اید ، گفت : فوت و فن داریم. یکی از پدرها پولی داده و دلار خریده ایم و قرض کرده ایم. تیراندازی رشته پر خرجی است. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا اعتقادی به مربی خارجی ندارید ، افزود : آیا اگر یک خارجی به جای شما به کار بیاید می تواند کار شما را انجام دهد. کی روش با این همه حقوقی که گرفت چه کرد؟ خیلی از ورزشکاران ما می خواهند از خارجی درس بگیرند. مربیان داخلی خوبی داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که گفته شده قرارداد فدراسیون با وزارت دفاع روی کاغذ است ، گفت : راوی این داستان مسلمان نبوده است. ما با وزارت دفاع دستورالعمل داریم. من هزار هوماک خریدم. قرارداد داریم مگر می شود بدون قرارداد کار کرد. ما به وزارت دفاع پیش پرداخت داده ایم و تعامل کرده ایم . از وزارت دفاع هم تشکر می کنیم. ما از مهمات بازدید می کنیم و تست شده می خریم. یک کارشناس در اصفهان گذاشته ایم و یک کارشناس هم از فدراسیون می فرستیم. ما سلاح ها را هم چک می کنیم که مشکلی نداشته باشند.


بیوگرافی مرتضی قربانی

مرتضی قربانی در سال 1336 در شهرستان برخوار ، اصفهان زاده شد. او در سال 1358 با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، به این نهاد پیوست و از اولین نیروهای سپاه پاسداران بود

همسر مرتضی قربانی ، شهناز اشکیان ، از نیروهای داوطلبی بوده که در مناطق جنگی برای کمک به نیروهای ایرانی حضور داشته است و نسبت فامیلی نیز با او دارد. همسر قربانی گفته است : «بعد از عملیات بیت المقدس ، برای دیدار خانواده به اصفهان آمدم. همان زمان بود که آقا مرتضی به خواستگاری آمد. در آن زمان فرمانده لشکر 25 کربلا بود.» این زوج در ابتدای زندگی شان شهرک بهشتی اهواز مستقر شدند. همسرش می گوید که هر سه تا چهار ماه یک بار از شهری به شهر دیگر منتقل می شدند. به طوریکه فرزند اول شان در اهواز و فرزند دوم شان در ایلام به دنیا آمده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو