طرز تهیه کوکو ماکارونی، غذای خوشمزه و فوری برای ناهار!

منبع: نکته چی

2

1402/10/16

23:09


طرز تهیه کوکو ماکارونی کوکو ماکارونی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و لذیذ است، زمان‌هایی که فرصت کافی برای درست کردن غذاهای وقت‌گیر …

طرز تهیه کوکو ماکارونی

 طرز تهیه کوکو ماکارونی, طرز تهیه کوکو ماکارونی رشته ای , کوکو ماکارونی ساده , فیلم طرز تهیه کوکوی ماکارونی , طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده بدون فر , طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون پنیر پیتزا , طرز تهیه کوکو ماکارونی با گوشت چرخ کرده , کوکو ماکارونی پیتزایی , طرز تهیه کوکو ماکارونی با سوسیس

کوکو ماکارونی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و لذیذ است، زمان‌هایی که فرصت کافی برای درست کردن غذاهای وقت‌گیر را ندارید، کوکو ماکارونی گزینه بسیار مناسبی است که خیلی راحت درست می‌شود این غذای پرطرفدار را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکو ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ماکارونی فرمی ۱ بسته
سیب زمینی خرد شده بزرگ ۱ عدد
سوسیس نگینی خرد شده ۲ عدد
فلفل دلمه رنگی بت مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
زردچوبه با مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
پودر آویشن برای تزئین ۱ قاشق مربا خوری برای تزئین
نعناع، ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ماکارونی

مرحله ۱: خرد کردن سیب زمینی‌ها و سوسیس‌ها به شکل نگینی

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل نگینی و کوچک خرد کنید، بعد بشورید، داخل سبد بریزید، بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود در این فاصله سوسیس‌ها را به شکل نگینی خرد کنید، داخل ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۲: تفت دادن سیب زمینی‌های خرد شده

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی‌ها را داخل تابه بریزید، تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تغییر کند، سیب زمینی‌ها را داخل تابه زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه تفت داده شود.

مرحله ۳: اضافه کردن سوسیس‌های خرد شده و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن سوسیس‌های خرد شده را هم روی سیب زمینی‌ها بریزید به مدت یک دقیقه تفت دهید تا رنگ سوسیس‌ها تغییر کند به جای سوسیس می‌توانید از کالباس خرد شده استفاده کنید یا مرغی که از قبل پخته‌اید و آب پز کرده‌اید را ریش ریش کنید، بعد در تابه بریزید.

مرحله ۴: شستن و خرد کردن فلفل دلمه رنگی

به جای سوسیس می‌توانید سینه مرغ را در اندازه‌های کوچک به شکل نگینی خرد کنید، کمی تفت دهید بعد به سیب زمینی‌ها اضافه کنید، دوباره کمی تفت دهید، سپس فلفل دلمه‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شد‌ه‌اند به شکل نگینی و کوچک خرد کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن و تفت دادن فلفل دلمه رنگی

سپس فلفل دلمه‌های رنگی را داخل تابه بریزید با سیب زمینی‌ها تفت دهید تا عطر فلفل‌ها پخش شود و به خورد مواد برود، بهتر است که از فلفل دلمه‌های به رنگ قرمز، سبز و زرد استفاده کنید تا در نهایت کوکو خوشرنگ‌تر شود اما می‌توانید فقط از یک یا دو رنگ هم استفاده کنید.

مرحله ۶: ریختن آب، نمک و زردچوبه در قابلمه و جوشاندن آب

بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس در یک قابلمه تا نصفه آب بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند بعد مقداری نمک در آن بریزید کمی هم زردچوبه به آب اضافه کنید تا خوشرنگ شود.

مرحله ۷: اضافه کردن و جوشاندن ماکارونی‌های فرمی در آب

سپس ماکارونی‌های فرمی را داخل قابلمه بریزید تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشند، بافت آن‌ها نرم شود و کمی پخته شوند، زمان دقیق برای جوشاندن ماکارونی روی بسته آن‌ها نوشته شده که بهتر است طبق آن عمل کنید و ماکارونی را در آب بجوشانید.

مرحله ۸: آبکش کردن ماکارونی و هم زدن تخم مرغ‌ها

بعد از این زمان ماکارونی را آبکش کنید، داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج شود در این فاصله تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید، با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت تشکیل شده کاملاً صاف و یک دست شود.

مرحله ۹: اضافه کردن ادویه‌ها به تخم مرغ‌ها

بعد با توجه به ذائقه و به مقدار دلخواه خودتان ادویه‌ها را که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا است روی تخم مرغ‌ها بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها پخش شود، عطر ادویه‌ها بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین می‌برد.

مرحله ۱۰: مخلوط کردن ماکارونی‌ها با همه مواد

بعد از آن ماکارونی را داخل یک ظرف بریزید مخلوط سیب زمینی، سوسیس و فلفل دلمه‌های رنگی را هم روی ماکارونی‌ها بریزید سپس مخلوط تخم مرغ‌ها را به مواد داخل ظرف اضافه کنید با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، همه مواد باید به تخم مرغ‌ها آغشته شوند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پنیر پیتزا و مخلوط کردن با مواد

در مرحله بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید مقداری پنیر پیتزا هم به مواد اضافه کنید، با آن‌ها ترکیب کنید مقدار پنیر پیتزا بستگی به سلیقه و دلخواه خودتان دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت کوکوی ماکارونی کش‌دارتر و خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۱۲: ریختن روغن و مایه کوکو ماکارونی در تابه

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، کف تابه را کاملاً چرب کنید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود بعد از آن کوکو ماکارونی را داخل تابه بریزید، سطح آن را صاف کنید بعد از آن با پشت قاشق کوکو را در تابه فشرده و صاف کنید.

مرحله ۱۳: پختن هر دو طرف کوکو ماکارونی در تابه

سپس در تابه را ببندید، اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد بعد از این زمان وقتی که کوکو به راحتی از تابه جدا شد و به کف تابه نچسبید، کوکو را با کمک کفگیر داخل تابه برگردانید، اجازه دهید تا سطح آن هم بپزد و طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۴: برداشتن کوکو ماکارونی از روی حرارت و برش دادن آن

بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه کوکو ماکارونی کم شود، سپس کوکو را داخل ظرف مناسب قرار دهید، بعد از آن کوکو را در شکل و به اندازه‌های دلخواه به آرامی برش بزنید تا شکل آن خراب نشود.

مرحله ۱۵: تزئین کردن کوکو ماکارونی و سرو آن

سپس روی کوکوی ماکارونی را به دلخواه و سلیقه خودتان با سس کچاب یا گوجه فرنگی و کمی پودر آویشن، چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، بعد کوکو ماکارونی را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین برای پذیرایی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو