مسواک زدن این بیماری ها را از شما دور می کند | نکاتی که هیچوقت کسی به شما نگفته

2

1402/10/18

08:58


مسواک زدن این بیماری ها را از شما دور می کند | نکاتی که هیچوقت کسی به شما نگفته

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است، بنابراین پزشکان همیشه دو بار در روز مسواک زدن دندان‌های خود را برای جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها یا سایر عوامل بیماری زا به گلو توصیه می‌کنند.

به گزارش جی پلاس، در این راستا، یک تجزیه و تحلیل جدید از بیش از ۲۷۰۰ بیمار نشان داد که رعایت مسواک زدن می‌تواند افراد را از ابتلا به ذات الریه در بیمارستان محافظت کند.

سلینا ارنزلر و مایکل کلمباس، دو اپیدمیولوژیست متخصص در بیماری‌های عفونی در بیمارستانی در بوستون، داده‌هایی را از ۱۵ کارآزمایی بالینی جمع آوری کردند که در آن افراد یا چندین بار در روز دندان‌های خود را مسواک می‌زدند یا دهان خود را با دهانشویه‌های ضد عفونی کننده می‌شستند.

این دو پزشک با تجزیه و تحلیل داده‌های ۲۷۸۶ بیمار که در یکی از ۱۵ کارآزمایی بالینی شرکت کرده بودند، به دنبال شفاف سازی این موضوع بودند و دریافتند که میزان ذات الریه اکتسابی در بیمارستان در بین بیمارانی که به طور تصادفی به مسواک زدن روزانه دندان ها، دو یا چند بار در روز تقسیم می‌شدند، کمتر بود.

بیمارانی که به شدت بیمار هستند و در بیمارستان بستری می‌شوند ممکن است به ویژه در برابر عفونت آسیب پذیر باشند و سپس خود را در محیطی مملو از میکروب‌های مقاوم به دارو بیابند. به طور کلی، ۵ تا ۱۰ درصد از بیماران در بیمارستان در طول اقامت خود به نوعی عفونت مبتلا می‌شوند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از مسواک زدن در مراقبت از بیماران در دستگاه تنفس مصنوعی و تشویق سایر بیماران به انجام همین کار ممکن است راهی کم هزینه برای بهبود سلامت دهان و کاهش موارد ذات الریه باشد.

کاهش ذات الریه

مسواک زدن به طور قابل توجهی میزان ذات الریه را در بین بیمارانی که دستگاه‌های پشتیبانی تنفسی دریافت می‌کنند کاهش می‌دهد، که اتفاقاً بیشتر اعداد در مطالعات مورد تجزیه و تحلیل را تشکیل می‌دهند.

این کاهش معادل یک مورد پنومونی بود که به ازای هر ۱۲ بیمار که تحت تهویه مکانیکی قرار می‌گرفتند و دندان‌هایشان را مسواک می‌کردند، پیشگیری شد.

روپک داتا، اپیدمیولوژیست در بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید این تحلیل داده‌های قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌کند که این ایده را تقویت می‌کند که مسواک زدن روتین جزء ضروری مراقبت‌های استاندارد برای بیماران در دستگاه تنفس مصنوعی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو