پروفیل درب و پنجره چیست؟ | راز فوق العاده ساختمان های خاص با نمای خاص!

1

1402/10/28

13:23


پروفیل درب و پنجره چیست؟ | راز فوق العاده ساختمان های خاص با نمای خاص!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

اسم انواع پروفیل درب و پنجره

در میان مصالح متنوعی که برای تکمیل یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروفیل درب و پنجره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در بالابردن کیفیت ظاهری سازه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

برای جداکردن محیط داخلی، بهره‌مندی از نور طبیعی و همچنین تبادل هوا در ساختمان استفاده از در و پنجره بسیار ضروری است که برای این منظور باید قطعات و تجهیزات مختلفی را در کنار هم قرار داد.

رپرتاژ

اطلاعات مختصری درباره پروفیل درب و پنجره

در حال حاضر انواع پروفیل درب و پنجره را می‌توان در 2 گروه فلزی و غیرفلزی قرار داد که هرکدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های خاص خود، تفاوت‌هایی ازنظر کیفیت و میزان کارایی دارند.

پروفیل‌های فلزی شامل فولادی، آلومینیوم و گالوانیزه است که از سوی ‌دیگر مدل‌های PVC و UPVC در دسته محصولات غیرفلزی و پرکاربرد برای ساخت در و پنجره قرار می‌گیرند.

شناخت انواع پروفیل درب و پنجره با توجه به سطح مقطع

پروفیل‌هایی که برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند متناسب با سایز خود در 8 گروه مختلف قرار می‌گیرند که به ‌طور معمول دسته دوم و هفتم کاربرد بیشتری دارند.

محصولاتی که در گروه دوم قرار دارند بیشتر برای مصارف عمومی به ‌کار می‌روند درحالی‌که پروفیل‌های سایز 7 برای کاربردهای امنیتی مناسب‌تر هستند که بدون شک می‌توان گفت قیمت پروفیل 2 و 7 نیز با یکدیگر متفاوت است.

با توجه به این مسائل باید گفت که انواع مختلفی از پروفیل‌ها در این 2 گروه قرار دارند که برای بخش‌های خاصی از در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شرح زیر هستند.

 

سپری در و پنجره 507

به‌نوعی پروفیل درب و پنجره که ظاهری شبیه به حرف T دارد و تک‌ لبه بوده، سپری می‌گویند که برای تولید این محصول از فولاد ST37 استفاده می‌شود، ضخامت سپری نیز چیزی بین 0.9 تا 2.5 میلی‌متر است.

طول استاندارد که از سوی کارخانه‌های تولیدی برای برش سپری مد نظر قرار می‌گیرد 6 یا 12 متری بوده، از طرف‌ دیگر باید به این نکته توجه کنید که چنین مقطعی از مقاومت خمشی پایینی برخوردار است.

پروفیل لنگه دری 508

شکل ظاهری این نوع پروفیل‌ در و پنجره به‌صورت 2 لبه است و ساختاری بسته دارد که برای طراحی چهارچوب به‌ کار می‌رود و به ‌طور معمول ضخامتی بین 2 تا 4 میلی‌متر را به خود اختصاص می‌دهد.

چهارچوبی در و پنجره 509

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، برای تولید چهارچوب درهای چوبی و ام‌دی‌اف می‌توان از پروفیل چهارچوبی 509 استفاده کرد که ساختاری به‌صورت تک‌لبه دارد.

به ‌منظور ساخت این محصول از روش نورد سرد استفاده می‌شود و ضخامت آن نیز 2 تا 2.5 میلی‌متر است که این موضوع امکان دارد روی قیمت پروفیل در و پنجره چهارچوبی تاثیرگذار باشد.

درصورتی‌که قصد دارید تا برای طراحی در و پنجره‌های ساختمان از پروفیل‌های فلزی استفاده کنید، بررسی قیمت روزانه آن‌ها امکان دستیابی به فرصت خرید مناسب را فراهم می‌کند که برای این منظور می‌توانید به سایت آهن باکس با نشانی ahanbox.com سر بزنید.

رپرتاژ

جمع‌بندی

پروفیل درب و پنجره متناسب با جنس مواد اولیه شامل مدل‌های فلزی و غیرفلزی است که تاثیر زیادی در جداسازی بخش‌های داخلی ساختمان، ورود نور طبیعی و ایجاد جریان هوا دارد. انواع اسامی پروفیل‌های مورد استفاده برای این منظور شامل سپری، لنگه دری و چهارچوبی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو