چگونه از شر تاتوهای اضافی بدن خلاص شویم؟

چگونه از شر تاتوهای اضافی بدن خلاص شویم؟


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/19

09:34


در این مطلب، قصد داریم به بهترین روش‌ها برای حذف تاتو پرداخته و راهنمایی‌های لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب را ارائه دهیم.

در سال های اخیر صنعت خالکوبی و تاتو بسیار پیشرفت کرده است و از روش های متنوعی برای این کار استفاده می شود.با این اوصاف روز به روز افرادی که داوطلب این موضوع هستند بیشتر شده و انواع و اقسام تاتو ها را روی پوست خود اعمال می کنند.در بعضی مواقع این افراد از نتیجه دلخواه خود برخوردار نمی شوند و یا بعد از گذشت زمان تصمیم می گیرند که تاتوی قبلی خود را حذف و تاتوی جدید ایجاد کنند.در این گونه موارد پاکسازی تاتو با لیزر بهترین راه ممکن است ولی کدام نوع لیزر،بحث ما اینجاست.

پاکسازی تاتو با لیزر

انواع لیزرهای پاک کننده خالکوبی

در طول دهه های مختلف انواع لیزرها ارائه شدند که هر کدام برای خود مزایا و معایبی داشتند.در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

لیزرهای co2

این لیزرها حدودا در 4دهه گذشته رایج بودند و بسیاری از افراد از این روش استفاده می کردند ولی عوارض آن مانند ایجاد لک و تغییر رنگ پوست باعث شد که این روش بعدها منسوخ شود.


لیزرهای کیوسوئیچ

این نوع لیزر عملکرد بهتری نسبت به co2 داشت و در دهه گذشته باعث جلب توجه افراد زیادی برای پاک کردن تاتوی خود شد.ولی این نوع لیزرها بیشتر برای پوست های روشن کاربرد داشتند و اکثرا روی پوست های تیره باعث ایجاد لک و اسکار می شدند.


لیزرهای پیکوثانیه

در دهه های اخیر این نوع لیزر بسیار رایج شده است و طول موج زیاد در پالس های زمانی کم آن باعث درد کمتر در مشتریان می شود.همچنین عوارض لیزرهای نوع قبلی نیز در این روش وجود ندارد و یا بسیار نادر است.

عملکرد لیزر پیکوثانیه

در این روش رنگدانه های موجود در زیر پوست به ذرات بسیار ریز تبدیل می شوند،سپس این ذرات توسط سیستم ایمنی بدن دفع می شوند.همچنین کاملا برعکس لیزر کیوسوئیچ بر روی پوست های تیره نیز کاربرد دارد.همچنین از این لیزر علاوه بر پاک کردن تاتو در موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • شفاف سازی پوست: این روش پوست شما را شفاف می کند و روحی تازه به پوست شما می بخشد.

شفاف سازی پوست

  • روشن کردن تیرگی های موجود در بدن مانند تیرگی زیر بغل:از این روش برای حذف تیرگی برخی بخش های بدن نیز استفاده می شود.

روشن کردن زیر بغل

  • حذف چین و چروک:در افراد میانسال که در قسمت های مختلف صورت دارای چین و چروک هستند،لیزر درمانی روش موثری است.

حذف چین و چروک

  • درمان جای جوش:برخی از جوش ها پس از رفع شدن از خود لکه به جای می گذارند.لیزر پیکوثانیه در این موارد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جای جوش

  • درمان اسکار:لیزردرمانی یکی از بهترین روش ها برای درمان اسکار پوست ذکر شده است.

درمان اسکار

مزایای لیزر پیکو ثانیه نسبت به لیزر کیوسوئیچ

همان طور که در مطالب قبلی ذکر کردیم،عملکرد لیزر پیکوثانیه در پوست های تیره بهتر است ولی اگر بخواهیم مزایای بیشتری از این روش را بیان کنیم،می توان به تعداد جلسات کمتر لازم برای حذف تاتو و درمان سریعتر پس از هر جلسه اشاره کرد.

بهترین دستگاه لیزر

انتخاب بهترین دستگاه لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بین این عوامل مهمترین آن مهارت پزشک موردنظر است.اگر پزشک دارای تجربه بهتری باشد صددرصد تشخیص می دهد که چه نوع دستگاه لیزری برای چه نوع پوستی مناسب است و کشور سازنده آن دستگاه باید کدام کشور باشد.برای مثال برندهای کره ای برای پوست های آسیایی عملکرد بهتری نشان می دهند.

دستگاه لیزر

موارد منع استفاده از لیزر پیکوثانیه

درست است که این لیزر برای تمامی نوع پوست ها کاربرد دارد ولی در برخی موارد استثنا نباید اعمال شود.برای مثال خانم های باردار ویا بیماران دیابتی ویا دارای زخم پوستی باید از استفاده از این نوع لیزر اجتناب کنند.

نتیجه گیری


در این مطلب با انواع لیزرها برای حذف تاتو آشنا شدیم و بهترین آن را معرفی کردیم.با این حال بهترین روش نیز دارای نواقص و ایراداتی است و همچنان این روش ها در حال ارتقا هستند.برای مثال هم اکنون لیزر فمتوثانیه هم در مرحله اجرا است و انسان ها از آن نیز برای حذف تاتو و یا کاربردهای مختلف استفاده می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو