چند نکته ی مهم خانه داری که تا به حال نشنیده اید

چند نکته ی مهم خانه داری که تا به حال نشنیده اید


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/19

10:04


بی شک همه ی شما با نکات و جزییات بزرگ و کوچک خانه داری تا حدودی آشنایی دارید اما اگر دوست دارید در امر خانه داری حرفه ای تر عمل کنید بهتر است با ما همراه باشید.همه ما دوست داریم محیط زندگی مان تمیز و سالم و سرسبز باشد اما بیشترمان نمی دانیم که با روش های ساده ای می شود به این هدف دست پیدا کرد.

خانه داری از آن دست کارهایی‌ست که در عین سادگی نیاز به مهارت دارد. با این حال هرچقدر هم که مهارت داشته باشید، گاهی برخی نکته‌ها وترفندهایی وجود دارد که می‌تواند کار‌تان را بهتر و سریع‌تر به نتیجه برساند. در این مقاله قصد داریم از ترفندهایی بگوییم که کمتر کسی با آنها آشنایی دارد


نکات مهم خانه داری برای خانم های باسلیقه

نکات خانه داری؛ به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.پس اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تمیز کردن تخته‌ گوشت آشپزخانه با لیمو

باز هم لیمو و خانه‌داری. لیموی برش زده را خوب به تخته‌های آشپزخانه مثل تخته‌ی گوشت و سبزیجات بمالید. برای این کار می‌توانید از آب‌لیمو و یا ترکیب آب‌لیمو و جوش شیرین هم استفاده کنید.

تخته گوشت


پوست کندن سیر

اگر قصد دارید پوست سیر را بکنید می‌توانید، بوته‌ی کامل آن را در مایکروفر به مدت 20 ثانیه با بالاترین درجه قرار دهید. سپس سیر به‌طور کامل از پوست خود جدا می‌شود.

سیر


تمیز نگاه داشتن منقل

یکی از دردسرهای خانه‌داری تمیز کردن وسایل کباب‌زنی خصوصا منقل است. پیش از اینکه داخل منقل زغال بریزید، کف آن را با آلومینیوم بپوشانید تا علاوه بر تشدید حرارت، منقل‌تان راحت‌تر تمیز شود.

منقل


خوشبو کردن کل منزل

وقتی که جاروبرقی می‌زنید یک تکه پنبه را به عطر مورد علاقه‌ی خود آغشته کنید و آن را داخل کیسه‌ی جاروبرقی بگذارید. حالا کل منزل شما به‌طور یکسان بوی خوشایند پراکنده‌ای می‌دهد.

خوشبو کننده


پاک کردن جای چسب

خیلی مواقع ظروف جدیدی که می‌خریم برچسب‌هایی دارد که به‌راحتی از روی ظرف کنده نمی‌شود. اگر هم کنده شود، چسب آن روی ظرف می‌مان. یادتان باشد که چسب نیز مثل لاک، حلالش آستون است. با کمی پنبه‌ی آغشته به آستون می‌توانید به‌راحتی تمامی چسب‌ها را پاک و تمیز کنید.

شیشه


شیرینی

تازه نگاه داشتن شیرینی

شیرینی‌های خشک در فاصله‌ی زمانی کوتاهی خشک می‌شوند. بهتر است آنها را در فریزر نگاه دارید و هر زمان مایل بودید چندتایی را دربیاورید و استفاده کنید. حتی بهتر است در جعبه‌ی آنها یک برش سیب قرار دهید تا شیرینی‌ها رطوبت سیب را جذب خود کنند.


از بین بردن لکه های مختلف


لکه های روی لباس همیشه ناراحت کننده است اما قبل از این که آن ها را به خاطر لکه هایی که روی آن ایجاد شده کنار بگذارید برخی از این نکات مفید را امتحان کنید


  • آبمیوه: یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم حل کنید و لکه را از بین ببرید


  • آدامس: لکه را با سشوار گرم کنید، بخراشید و سپس با محلول شوینده بشوئید و پاک کنید


  • سس: لکه را با خمیر صابون تمیز کنید، سپس بشویید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. تا زمانی که لکه از بین نرود شی مورد نظر را در خشک کن قرار ندهید


  • خردل: برای از بین بردن مواد جامد، از محلول های شوینده استفاده کنید. وقتی لکه کم رنگ شد، آن را بشویید و زیر نور خورشید خشک کنید


  • رژ لب: با استفاده از پاک کننده های ناخن مبتنی بر استون و به دنبال آن محلول های شوینده لکه را پاک و سپس تمیز کنید


  • از بین بردن لکه روی بارانی:از بین بردن لکه لباس بارانی، حنی از بین بردن لکه روغن روی لباس بارانی کار سختی نیست فقط باید طبق این دستورالعمل ساده به جنگ لکه‌ها بروید:

ابتدا برچسب بارانی را بخوانید تا مطمئن شود مواد شوینده و سفید کننده به آن آسیب نمی‌زند.

یک پارچه‌ی میکروفایبر را مرطوب کنید و با کمک آن، مقداری مایع لباسشویی یا ظرفشویی را روی لکه بمالید.

اجازه دهید لباس 10 دقیقه در همان حالت باقی بماند.

با یک پارچه‌ی میکروفایبر تمیز و مرطوب روی لکه بکشید تا مایع تمیزکننده و لکه پاک شود.

بارانی را طبق روش معمول در ماشین لباسشویی بشویید و در جریان هوای تازه قرار دهید تا خشک شود.


روش تمیز کردن فرش بدون شستن با آب


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، اغلب افراد به دنبال شیوه صحیح شستن فرش و ساده ترین راه برای انجام این کار در خانه می گردند. در این مقاله نکاتی را ذکر کرده ایم رعایت آن ها به شما کمک می کند تا به سادگی به بهترین نتیجه مورد نظر خود دست یابید.


سرکه سفید

همانطور که در مقاله‌های گذشته نیز اشاره کردیم، محصول سرکه به دلیل داشتن مواد اسیدی یک راه جادو برای تمیز کردن فرش بدون شستن است. شما می‌توانید چند قطره از سرکه را با آب رو به سرد ترکیب کنید و روی فرش به صورت اسپری کردن بریزید. ترجیحا از سرکه سفید برای این کار استفاده کنید. در صورتی که مشاهده کردید رنگ فرش شما در حال تغییر است، فرایند اسپری کردن را متوقف کنید.


فزش

نشاسته ذرت

خوشبختانه راه‌های برق انداختن فرش بدون نیاز به شستن زیاد است که در این بخش به استفاده از نشاسته ذرت اشاره می‌کنیم. برای انجام این کار در ابتدا نشاسته ذرت را با مقدار مشخصی نمک ترکیب کنید و آن را به خوبی مخلوط نمایید. پس از اینکه ترکیب آماده شد،‌ آن را به شکل یکدست و یکنواخت بر روی نواحی مختلف فرش بریزید و یک ساعت به خود زمان بدهید. فرمول شیمیایی نشاسته ذرت در طول این مدت تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی فرش می‌گذارد و باعث ایجاد درخشندگی در آن می‌گردد. در نهایت با کمک یک جارو برقی پودر روی فرش را جمع آوری کنید و در نهایت تاثیر معجزه‌آسای آن را با چشم خود مشاهده نمایید.


شامپو فرش

محصولی است که به صورت اختصاصی برای شستشوی قالی و فرش تهیه می‌گردد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این محصول فقط برای شستشو با آب استفاده می‌شود در صورتی که به صورت خشک نیز قابل مصرف است. برای انجام پاک‌سازی در ابتدا باید محل مورد نظر جارو کشیده شود و آلودگی‌های فیزیکی از بین برود. سپس مقدار مشخصی از شامپو فرش در محل مشخص شده ریخته می‌شود و با کمک فرچه آن قسمت را پاک می‌کنند. پس از انجام کار می‌توان با یک دستمال تمیز خشک کردن را به انجام رساند و رطوبت کم موجود در فرش را جذب نمود. اگر در حال حاضر به شامپو فرش دسترسی ندارید، بهترین راه ممکن مصرف شامپو تخم مرغی با آب است که کارکرد مشابهی دارد.


کلام اخر

ازاینکه خانه داری چیست یا چه مزایایی دارد، موضوع کاملا روشنی است. برای داشتن خانه‌ای تمیز و با نظافت، حتما لازم نیست وسایل گران‌قیمت داشته باشید یا خانه‌ای با متراژ بالا در اختیار داشته باشید.کمک گرفتن از ترفندهای خانه‌ داری آسان برای شما این امکان را فراهم می‌کند که کارهای خلاقانه انجام دهید و از خلاقیت منحصر به فرد خود استفاده کنید. منزل شما جایی است که شخصیت و سلیقه شما و ایده‌های خانه‌داری شما را به رخ دیگران می‌کشد. در و هله اول همیشه سعی کنید نظافت هر جای خانه را رعایت کنید و بعد به سراغ دیگر ابعاد خانه بروید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو