وام شهریه به کدام یک از دانشجویان اختصاص داده می‌شود؟ +جزئیات

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/19

18:21


ساعد نیوز: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

وام شهریه به کدام یک از دانشجویان اختصاص داده می‌شود؟ +جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هر سال تحصیلی اقدام به پرداخت 5 نوع وام دانشجویی از جمله وام شهریه، مسکن متاهلی، وام ضروری، وام تحصیلی و وام ویژه دکتری می‌کند که در نیمسال اول تحصیلی سال جاری تمامی وام‌های اعلام شده به دانشجویان متقاضی اختصاص داده شد و تنها وام شهریه است که پرداخت آن با موانعی مواجه شد.

به گفته مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

وی افزود: وام شهریه به دانشجو داده نمی‌شود و فقط به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

گنجی اضافه کرد: حدود 100 میلیارد تومان برای وام شهریه پیش بینی شده و مشکلی در پرداخت وام شهریه نداریم.

وام شهریه به کدام یک از دانشجویان متقاضی اختصاص داده می‌شود؟

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام شهریه در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ویژه دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربری، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در هر نیمسال تحصیلی پرداخت می‌شود.

سقف پرداخت وام‌های شهریه از 7 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان است که برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که دانشجویان متقاضی باید علاوه بر تایید دانشگاه‌ها تعهد نامه دانشجویی نیز برای دریافت وام ارئه دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو