معرفی سریال اسکار ؛ نگاهی بر رئالیتی شو جدید و جذاب مهران مدیری!

معرفی سریال اسکار ؛ نگاهی بر رئالیتی شو جدید و جذاب مهران مدیری!


منبع: پلازا

1

1402/10/20

10:57


معرفی سریال اسکار ؛ نگاهی بر رئالیتی شو جدید و جذاب مهران مدیری!

پخش قسمت اول سریال اسکار از فیلیمو مخاطبان و به خصوص دوست داران مهران مدیری را شگفت زده کرد. آقای مدیری پس از ناتمام ماندن دورهمی، این بار با یک رئالیتی شو شبکه نمایش خانگی بازگشته است.

بدون شک مهران مدیری یکی از نوابغ ساخت طنز در کشور ایران است که آثار او از ساعت خوش گرفته تا شب‌های برره همگی مورد توجه قرار می‌گیرند. او در دهه 90 یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین تاک شوهای تلویزیونی را ساخت که استقبال کم‌نظیری از آن شد. اکنون پس از ناتمام ماندن دورهمی، شاهد حضور او در یک رئالیتی شو جدید هستیم.

سریال اسکار به کارگردانی و گردانندگی مهران مدیری ساخته شده است. نیما شعبان نژاد در گرداندن مسابقه به او کمک می‌کند و همچنین کژال نوری و محمد شریفی تهییه‌کنندگان این اثر هستند. اسکار برنامه‌ای متفاوت به نویسندگی احمدرضا کاظمی محسوب می‌شود که هنرمندان مشهور در آن به عنوان شرکت‌کننده حضور دارند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال اسکار مهران مدیری همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال اسکار

ژانر سریال اسکار ریلیتی شو و گیم شو است. این اثر نخستین بار در 18 دی ماه 1402 از فیلیمو پخش شد و قرار است هر دوشنبه ساعت 8 صبح بر روی این پلتفرم قرار بگیرد. تعداد قسمت های سریال اسکار مهران مدیری با توجه به روندی که برای آن تعریف شده، طی 4 فصل، 4 قسمتی یعنی 16 قسمت پخش خواهد شد.

داستان سریال اسکار

داستان سریال اسکار

حتما کنجکاو هستید تا درباره خلاصه سریال اسکار و روند آن بیشتر بدانید. در پله اول مهران مدیری مجری اصلی و نیما شعبان نژاد کمک مجری است. در هر گروه 4 نفر حضور دارند و در هر قسمت شرکت‌کنندگان باید چالش مخصوصی که به آنها اختصاص داده می‌شود را انجام دهند. هرچه چالش خلاقانه‌تر انجام شود، نمره‌ای که داور اصلی به شرکت‌کننده خواهد داد بالاتر است. رقابت این ریلیتی شو، بر سر جایزه‌ای به نام اسکار است. اگر فردی کمترین امتیاز را دریافت کند، به او مسئولیتی اجتماعی محول خواهد شد که باید آن را انجام دهد.

بازیگران سریال اسکار

تابدین‌جای کار با گروه اول مسابقه روبه‌رو بوده‌ایم که شامل 4 شرکت کننده بود. رفته‌رفته تعداد این شرکت‌کنندگان بیشتر خواهد شد. در ادامه با هنرپیشه های سریال اسکار در گروه اول آشنا می‌شوید.

نصرالله رادش

بازیگران سریال اسکار

نصرالله رادش بازیگر ایرانی متولد 12 آذر 1345 است. او بازیگری را از سال 1371 به عنوان بازیگر مهمان در سریال پنچری شروع کرد و سپس در سال 1372 با سریال پرواز 57 با مهران مدیری آشنا شد. آقای رادش یکی از بازیگران طنز موفق ایرانی است که در آثار مخالف معروفی همچون روزگار جوانی، زیر آسمان شهر، او مثبت و اکسیژن حضور پیدا کرد. اما نقطه عطف بازیگری او، نقش حیف نان در باغ و سپس گنج مظفر بود. این کاراکتر به حدی معروف شد که جز برجسته‌ترین کارهای آقای رادش محسوب می‌شود. نصرالله رادش در سال 1378 برای اولین بار با فیلم شیرهای جوان وارد سینما شد و چند فیلم نیز بازی کرد‌. از دیگر آثار مشهور این هنرمند باید به شوخی کردم، در حاشیه و عطسه اشاره کنیم.

سحر ولدبیگی

هنرپیشه های سریال اسکار

سحر ولدبیگی بازیگر اهل ایران در 1 تیر 1356 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1375 با دوره‌های بازیگری شروع کرد و دو سال بعد در سریال ب مثل بهار حضور پیدا کرد. در سال 1381 نقش آفرینی خانم ولدبیگی در پاورچین دیده شد و از آثار مشهور ایشان در تلویزیون می‌توانیم به زندگی به شرط خنده، چارخونه، آب‌پریا، باغ سرهنگ و خوشنام اشاره کنیم. او در سال 1379 با فیلم ازدواج غیابی حضور در سینما را نیز تجربه کرد و بعد از آن چند فیلم دیگر بازی کرد. سحر ولدبیگی دختر مسعود ولدبیگی و همسر نیما فلاح است.

غلامرضا نیکخواه

زمان پخش سریال اسکار

غلامرضا نیکخواه هنرپیشه ایرانی متولد 1 فروردین 1327 است. او بازیگری را نخست در سال 1345 و تئاتر شروع کرد. سپس در سال 1367 برای اولین بار با نقشی بسیار کوتاه وارد تلویزیون شد و سرانجام سال 1372 با نوروز 72 رسما کار بازیگری را آغاز کرد. آقای نیکخواه اولین بار به صورت گسترده در سال 1387 با نقشی کلیدی در سریال بزنگاه شناخته شد و بعد از استقبال مدیری از بازیگری او، سریال مرد هزار چهره را بازی کرد. سریال‌های قهوه تلخ، نقطه سر خط، آقا و خانم سنگی، نیسان آبی و سیاه‌چاله از جمله آثار برتر او هستند. همچنین او در فیلم‌های طهران تهران، رحمان 1400، فسیل، بخارست و هتل بازی کرده است.

الیکا عبدالرزاقی

معرفی سریال اسکار مهران مدیری

الیکا عبدالرزاقی بازیگر اهل کشور ایران، در تاریخ 18 مرداد 1358 چشم به جهان گشود. او دوره بازیگری خود را از کلاس‌های استاد سمندریان شروع کرد است و سپس توانست مدرک تحصیلی خود را در رشته ادبیات نمایشی بگیرد. خانم عبدالرزاقی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1377 شروه کرد و از جمله مشهورترین آثار وی می‌توانیم به دورهمی، قهوه تلخ، شوخی کردم، باغ مظفر و برف بی‌صدا می‌بارد اشاره کنیم.

نقد سریال اسکار

اگرچه هنوز برای بررسی این سریال زود است اما اسکار شروعی طوفانی داشت! آقای مدیری با توجه به تجارب پیشین خود، توانایی زیادی در اجرای مسابقه و ریلیتی شو دارد. در کنار او نیما شعبان نژاد که قرار است نقشی کمیکی ایفا کند و در کنار اینکه یک کمک مجری است، سخنان زیادی در قالب طنز بگوید. مسابقه جدید به نظر می‌رسد و علیرغم اینکه به گفته خود مهران مدیری بخشی‌های از آن از مسابقه بریتانیایی تسک مستر (Taskmaster) الهام گرفته شده است، باز هم خلاقانه نشان می‌دهد.

آقای مدیری درباره برنامه خود می‌گوید، ابتدا قرار بود ایده‌هایی همچون فرش قرمز و استقبال از مهمانان انجام شود که سپس تصمیم بر خودمانی‌تر شدن برنامه شد. شرکت‌کنندگان این اثر در فصل اول همگی جز افرادی بودند که پیش از این با آقای مدیری همکاری کرده‌اند. در ادامه باید ببینیم نمرات سریال اسکار چگونه خواهد بود.

سخن پایانی

نقد سریال اسکار

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ایرانی اسکار همراه شما بودیم. ریلیتی شویی که مهران مدیری کارگردان هنری و کارگردانی اجرایی محمدرضا درخشان ساخته شده است. علیرغم مشکلاتی که این گیم شو برای انتشار با آنها روبه‌رو شد، اما سرانجام توانست مجوز بگیرد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ نقاط ضعف و قوت آن را در چه می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو