با ترفندهای استریمر شدن آشنا شوید؛ نحوه استریمر شدن و نکات مهم که باید بدانید

منبع: تاپ ناز

3

1402/10/21

12:04


استریمر شدن از فعالیت هایی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. هریک از افرادی که در صفحه های مجازی خود محتوای صوتی و تصویری را به صورت زنده به اشتراک …

استریمر شدن از فعالیت هایی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. هریک از افرادی که در صفحه های مجازی خود محتوای صوتی و تصویری را به صورت زنده به اشتراک می گذارند استریمر هستند. بیشتر از سی سال است که در محتوا های اینترنتی از واژه استریم استفاده می شود.

اغلب استریمرها در فضای مجازی دارای درآمد های بالایی می باشند. از این رو امروزه افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از این راه هستند. برای تبدیل شدن افراد به استریمر راه ها و ترفند هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته شده است.

با ترفندهای استریمر شدن آشنا شوید؛ نحوه استریمر شدن و نکات مهم که باید بدانید

استریم چیست؟

استریم شدن از شغل های معروف در دهه اخیر می باشد. به طور کلی استریم اشتراک گذاری محتوای تصویری و صوتی است. استریمر به کسی گفته می شود که این محتوا ها را تولید می کند. این ویدیو ها و تصاویر می توانند بسیار گسترده و متنوع باشند.

نحوه استیمر شدن

با ترفندهای استریمر شدن آشنا شوید؛ نحوه استریمر شدن و نکات مهم که باید بدانید

افراد می توانند خلاقیت و مهارت خود را با بیننده ها به اشتراک بگذارند و با جذب مخاطب کسب درآمد کنند. افراد برای تبدیل شدن به استریمر حرفه ای باید ابتدا ذوق و اشتیاق داشته باشند. علاوه بر این موارد افراد علاقه مند به فعالیت استریمری باید به صورت مرتب و دقیق عمل کنند.

ترفندهای استیمر شدن حرفه ای

یکی از مهم ترین موارد برای این افراد پشتکار می باشد. همچنین رعایت نکات و اصول اصلی برای این افراد امری حیاتی می باشد.

توقع نداشتن از طرفداران و تماشاگران برای استریمر شدن

بیشتر افرادی که اقدام به استریمر شدن می کنند در ابتدای کار خود توقع حمایت از طرف تماشاگران خود را دارند. این افراد بعد از ویدیو های اولیه خود توقع دارند که بسیار سریع حمایت شده و رشد کنند.

داشتن توقع حمایت از طرفداران نه تنها موجب حمایت آن ها نمی شود بلکه آن ها را از فرد دور می کند. اگر در پخش های زنده فرد بخواهد هوادارانش را وادار به حمایت کند آن ها از پخش زنده خارج شده و دیگر به سمت او نمی روند.

افرادی که می خواهند استریمر حرفه ای شوند باید دونیت کردن را به عهده ی خود هواداران بگذارند و آن ها را تحت فشار نگذارند. برای مجبور کردن طرفداران به حمایت و دونیت نباید هیچ کار خاصی از طرف استریمر انجام گیرد. این افراد می توانند با ترفند ها و استفاده از ایده های جدید تماشاگران را به دونیت کردن تشویق کنند. علاوه بر این با ایجاد صمیمیت و رضایت در تماشاگران می توان حمایت افراد را به همراه داشت.

مطلب مشابه: بلاگر کیست؟ (تمام اطلاعات در مورد انواع بلاگر و بلاگر شدن) پ

با ترفندهای استریمر شدن آشنا شوید؛ نحوه استریمر شدن و نکات مهم که باید بدانید

اهمیت فن بیان برای استریمر شدن

یکی از مهم ترین موارد در استریمر شدن داشتن فن بیان مناسب می باشد. فن بیان مهارتی است که با استفاده از آن می توان مخاطبان بسیاری را جذب کرد و آن ها را به طرفداران همیشگی تبدیل نمود. یک استریمر نیاز دارد برای بالا بردن مخاطبان خود فن بیانی مناسب و اخلاقی در خور یک استریمر حرفه ای را داشته باشد.

این افراد در کلام خود باید موارد زیر را رعایت کنند. رعایت کردن این موارد حتی در زمانی که تماشاگران فرد را حمایت نمی کنند نیز لازم است. زیرا از لازمه های این کار داشتن پشتکار و صبر می باشد.

  • واژه ایی که استفاده می کنند باید کاملا صحیح و بدون اشتباه لفظی باشد.
  • این افراد باید جملاتی را با جمله بندی صحیح و دقیق به کار ببرند.
  • تلفظ صحیح حروف بر رسایی کلام بسیار تاثیر گذار می باشد.
  • آهنگ کلمات باید دقیق و درست ادا شود.
  • سرعت حرف زدن بسیار مهم می باشد. افراد نباید در هنگام حرف زدن بسیار آرام و کند باشند زیرا این کار حوصله مخاطب را سر می برد. علاوه بر این داشتن سرعت غیر عادی در حرف زدن موجب می شود که مخاطب برخی از کلمات و جملات را متوجه نشود. بنابراین استریمر باید با سرعتی مناسب و به اندازه حرف بزند.
  • حجم صدای استریمر باید کنترل شده باشد. داشتن صدایی بسیار آرام یا بسیار بالا برای یک استریمر مناسب نیست.
  • این افراد باید بدانند که در کجای کلام خود لازم است مکث کنند که توجه مخاطب جذب شود.
  • رعایت کردن تکیه کلمات از مسائل ضروری ای می باشد که باید در نظر گرفته شود.
  • تنفس به جا و نفس گرفتن در زمان مناسب و در بین صحبت ها بسیار جذاب می باشد.
  • افرادی که اقدام به گرفتن ویدیو می کنند باید کاملا راحت و بدون هیچ گونه استرس و اضطرابی باشند.

داشتن نظم برای استریمر شدن

انضباط و نظم از مهم ترین اصول برای استریمر شدن می باشد. این نظم باید در همه ی موارد مربوط به استریمری باید وجود داشته باشد. به عنوان نمونه یک استریمر باید در لباس، مکان، زمان و همه ی موارد مربوطه منظم و مرتب باشد.

اگر فرد منظم و دقیق نباشد به مخاطبان خود احساس بی ارزش بودن می دهد. در نتیجه تماشاگران و طرفداران بعد از مدتی او را ترک خواهند کرد.

افراد لازم است قبل از آماده شدن برای استریم اتاق و مکان خود را مرتب کنند. اتاق باید در هنگام ویدیو کاملا مرتب باشد حتی مکان هایی که دوربین به آن دید ندارد نیز با تمیز و مرتب شود. انجام این کار افراد را عادت می دهد که همیشه منظم باشند و برای مخاطبان خود ارزش قائل شوند.

کیف بودن و حتی زیبا نبودن لباس نیز باعث ایجاد حس بد در تماشاگران می باشد. برای همه ی مکان ها و فعالیت ها داشتن ظاهر آراسته بسیار جذاب می باشد. داشتن لباس های زیبا و مرتب در استریم نیز می تواند جلب توجه کند. علاوه بر این استریمر می تواند از لباس مخصوصی برای ویدیو های خود استفاده کند که مخاطب آن را بشناسد و از دیدن آن لذت ببرد.

افراد برای موفق شدن لازم است استریم را در زمان دقیق و مناسب آغاز کنند. برای برگزاری استریم می توان تایم خاص و مشخصی در نظر گرفت و همیشه در این مواقع حاضر بود. با این کار تماشاگر همیشه می داند که فرد در چه زمانی حضور دارد.

داشتن هدف مشخص برای استریمر شدن

افراد برای استریمر شدن و انجام عملکرد حرفه ای در این حوزه ابتدا باید هدف خود را مشخص کنند. افرادی که این کار را انجام می دهند می توانند هدف های مختلفی را دنبال کنند. به عنوان نمونه برخی از این افراد برای تفریح این کار را انجام می دهند و برخی دیگر برای کسب درآمد به آن روی می آورند

 افراد علی الخصوص کسانی که به دنبال درآمد هستند باید برای هدف خود بجنگند. مشخص کردن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت باعث پیشرفت افراد در این زمینه می شود.

فردی که شروع به فعالیت می کند باید دقیقا بداند که می خواهد چه کاری را انجام دهد. هدف او به هر نحوی که باشد باید دارای مسیر و راهی مشخص باشد. داشتن مسیر مشخص به فرد کمک می کند تا در آن به جلو برود و روز به روز پیشرفت کند. بهتر است افراد از انجام فعالیت های یهوی و فرسایشی در این زمینه دور کنند.

داشتن برنامه ای دقیق برای تولید محتوا و استریمر شدن

برنامه ریزی برای فعالیت و تولید محتوا در زمینه استریمر شدن و داشتن صفحه ای حرفه ای موفق بسیار مهم می باشد. زمانی که فرد هدف اصلی خود را تعیین کرد باید برای هر قدمی که برمیدارد برنامه ریزی داشته باشد. تعیین استراتژی از لازمه های کار هر استریمری می باشد. یک استریمر زمانی می تواند موفق باشد که بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد.

  • هدف اصلی چیست؟
  • مهارت ها شامل چه مواردی می باشند؟
  • فعالیت در چه زمینه ای صورت می گیرد؟
  • وجه تمایز با سایر استریمر ها چیست؟
  • مزیت و برتری بر سایر استیمر ها در چه مواردی می باشد؟
  • مخاطب چرا باید به این صفحه علاقه مند شود؟
  • ابتکار های به کار برده شده چه مواردی می باشند؟

ضبط ویدیو ها برای استریمر شدن

افرادی که به تازگی شروع به استریمر شدن کرده اند می توانند ویدیو های خود را ضبط کرده و بعد آن ها را بازبینی کنند. فرد زمانی که با دقت به تماشای استریم خود می پردازد می تواند نقاط ضعف و قدرت خود را به خوبی بشناسد.

افراد زمانی که استیم خود را ضبط کردن با دید نقد و بررسی به آن نگاه کنند. به عنوان نمونه به خود اداوری کنند که در فلان زمان خوب برخورد نکردم یا در فلان زمان دیگر به خوبی صحبت کردم. انجام دادن این کار باعث می شود که فرد بتواند ضعف هایش را در ویدیو بعدی بپوشاند.

علاوه بر این استریمر می تواند ویدیو خود را تدوین کرده و آن را به اشتراک بگذارد منتشر کردن این ویدیو ها نگاه های بسیاری را به سمت استریمر می کشاند. استرمر با گذاشتن استوری می تواند مخاطبان بسیاری را برای خود جذب کند. به شرطی که محتوای استوری مناسب و جذاب باشد. بهتر است که فرد قسمت های حرفه ای یا فان ویدیو خود را به عنوان استوری به نمایش بگذارد. مخاطبان معمولا به استریمر هایی که با تماشاگران صمیمی تر هستند و شخصیت فانی دارند جذب می شوند.

مشخص کردن مهارت برای استریمر شدن

از قدم های ابتدای برای استریمر شدن داشتن مهارت می باشد. افراد برای اینکه بتوانند در نگاه دیگران جذاب باشند و مورد توجه کاربران قرار گیرند باید یک توانایی خاص و متفاوت داشته باشند. زمانی که فرد ایده ای جذاب و خاص داشته باشد که با دیگران متفاوت است سریع تر از موارد دیگر مورد توجه قرار می گیرد.

متفاوت بودن و مهارت داشتن استریمر را در دید بیشتر مخاطبان جذاب می کند. همچنین باعث افزایش دنبال کننده های آنان می شود.

هرچه تعداد بازدید کنندگان استریم بالا تر باشد فرد معروفیت بیشتری دارد. افرادی که قصد موفقیت و معروف شدن دارند باید مهارت و ایده اصلی خود را به خوبی به نمایش بگذارند. انجام این کار باعث می شود که علاقه مندان به استریم های او جذب شوند و وی را دنبال کنند. اما باید توجه داشت که بعد از معروف شدن فرد لازم است مهارت خود را رشد و ارتقا دهد تا همچنان معروف باقی بماند.

داشتن نور و صدای باکیفیت برای استریمر شدن

برای استریمر شدن نور و صدای با کیفیت از موارد حیاتی می باشد. در هنگام گرفتن استریم اگر نور و صدا کیفیت مناسبی نداشته باشند ویدیو ناقص می شود و محتوای اصلی آن دار نقص می شود.

استریمرها باید قبل از شروع به فعالیت یک هدفون با کیفیت تهیه کنند که بتواند صدا را به خوبی و با شفافیت به تماشاگران انتقال دهد. برای بالا بردن کیفیت نور در ویدیو ها می توان از سافت باکس هایی که می توان به صورت دستی نیز ساخت استفاده نمود.

در هنگام تولید محتوا می توان از میکروفون، هدفون یا میکروفون هایی که به یقه متصل می شوند نیز استفاده کرد. علاوه بر این استریمر می تواد میز کار خود را به پنجره بچسباند تا در هنگام ضبط ویدیو نور کافی داشته باشد. تنظیم بودن میزان نور تاثیر بسیار زیادی در با کیفیت بودن ویدیو دارد.

اینترنت پرسرعت از واجبات استریمر شدن

افراد برای استریمر شدن حتما باید اینترنت پرسرعتی داشته باشند. استریم بدون اینترنت یا با اینترنت کند اصلا امکان پذیر نیست. کم ترین سرعت اینترنت برای استریم چهار مگابایت در ثانیه می باشد. افراد می توانند برای حفظ کیفیت اینترنت از دو منبع استفاده کنند.

افراد می توانند یکی از منابع را برای بازی و دیگری را برای ضبط استریم به کار ببرند. در انجام این راه حل می توان اینترنت ای دی اس ال که دارای سرعت کمتری می باشد به انجام بازی اختصاص داده شود. همچنین اینترنت پر سرعت تری مانند ایرانسل برای ضبط استریم به کار برده شود.

علاوه بر این موارد نیز می توان از دو منبع فیبر نوری نیز استفاده کرد. زیرا این اینترنت ها دارای قیمت مناسب تری می باشند، همچنین دارای سرعت بالایی نیز هستند. استفاده از فیبر نوری استریمر ها را از پیچیدگی استفاده از دو اینترنت نجات می دهد.

اینترنتی که برای استریم به کار برده می شود حتما باید پایدار و پرسرعت باشد. زیرا انجام قطع و وصلی موجب از دست دادن مخاطبان می شود. برای دچار نشدن به این مشکلات فرد باید بسته های اینترنتی با سرعت آپلود بالا خریداری کند. افراد باید دقت داشته باشند که از کابل برای اتصال اینترنت استفاده کنند. زیرا کابل در مقایسه با وای فای قابل اعتماد تر می باشد.

سخن آخر

برای استریمر شدن افراد و کسب درآمد از این راه روش های متعددی وجود دارد. برای موفق شدن در این راه افراد باید اصول اصلی و اساسی آن را رعایت کنند. این افراد در ابتدای کار خود باید موارد اولیه مانند صدا، نور، مکان، اینترنت و سایر موارد را تهیه و سپس شروع به فعالیت کنند. علاوه بر این به کار خود علاقه داشته باشند و هدف فقط جذب دنبال کننده نباشد. برای تبدیل به استریمر حرفه ای و محبوب فرد باید مهارت، دقت و نظم کافی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو