درآمدزایی از طریق ون لایف؛ شغل جدید و پردرآمد

درآمدزایی از طریق ون لایف؛ شغل جدید و پردرآمد


منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/1

00:05


چه کسانی که دائما پیگیر پیج های گردشگری و سفر هستند و چه کسانی که به سبک زندگی مینیمالی و ساده علاقه مند دارند، همگی نام ون لایف به گوششان خورده است. سبکی از سفر که فرد ون‌های مجهز تهیه کرده، با آن به مسافرت می‌رود و در آن زندگی هم می‌کند. ما در این مطلب به شما درباره داشتن درآمد از طریق این سبک از سفرها توضیحاتی خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

به تعبیر بسیار ساده ون لایف نوعی سبک زندگی مینیمالی مبتنی بر سفر است که با هدف تجربه لحظات و تجربیات مختلف با استفاده از یک خودروی صندوقدار (عموما ون) انجام می گیرد. کسانی که عاشق سفر کردن هستند و سختی راه نمی تواند آنها را از رسیدن به تجربه ای که دوست دارند، منصرف کند، گزینه خوبی برای امتحان این سبک زندگی به شمار می روند و شاید بد نباشد که بیشتر با آن آشنا شوند. اگر به شما بگوییم که در کنار سفر خود می توانید به راحتی درآمد خوبی هم داشته باشید حتما تعجب خواهید کرد. با ما همراه باشید تا در این مطلب به شما بگوییم چگونه می توان هم ون لایفر بود و هم درآمد داشت.

منظور از ون لایف چیست ؟!


ون لایف، ایده ای کم هزینه برای علاقه مندان به سفر و زندگی توأم با لحظات جذاب و تجربیات هیجان انگیز است که میتواند علاوه بر کاهش هزینه­ های روزمره، امکانی برای درآمدزایی شما را نیز فراهم آورد. اگر بخواهم با ساده‌ترین جملات این سبک زندگی را توضیح دهیم، ون لایف را می توان شاخه ای از سبک مینیمالی معرفی کرد که فرد در آن صرفا به دنبال یک زندگی ساده و خلوت بوده و الویت خود را سفر و تجربه لحظات لذت­بخش مشخص می­ کند.

برای این منظور برخی از وسایل ضروری و مورد نیاز فرد در طول مسیر در ماشین او تعبیه می شود که اکثر علاقه مندان به این سوژه از یک ون جادار به عنوان یار همیشگی خود استفاده می کنند. جالب است که بدانید هم اکنون در ایران طراحی و تجهیز ون های مجهز به وسایل زندگی مانند آشپزخانه، تخت، سرویس بهداشتی و … توسط بسیاری از افراد انجام می شود و شما کار سختی برای پیدا کردن آنها نخواهید داشت. البته برای شروع ون لایف شما الزاما نیازی به یک ون گران قیمت نخواهید داشت و حتی می توانید کار خود را با استفاده از سایر خودروهای صندوق دار هم شروع کنید. طبیعتا علاقه و بودجه شما در این مسئله تعیین کننده خواهد بود.

ون

ون

ون

ون

امکانات مورد نیاز در ون


قبل از هر چیز شما باید مشخص کنید که دوست دارید اتاقک پشت سر شما در خودروی ون چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ به طور مثال، اگر اهل میهمانی و وقت گذرانی دسته جمعی هستید، بهتر است این کمپر یا اتاقک چسبیده، فضایی باز داشته و امکان تحرک و رفت و آمد قابل قبولی را در اختیار افراد قرار دهد. از جمله ون هایی با این خصوصیات میتوان به مدل های Renault trafic و Vauxhall movano اشاره کرد.

اصولا مهمترین چیزی که در خرید یا طراحی اتاقک ون به آن توجه می شود، محل قرارگیری آشپزخانه و تخت خواب شخص است. آشپزخانه در ون عموما متشکل از یک سینک، گاز دو شعله و یک کابینت می باشد که به دلیل ایمنی و امکان حریق، توجه زیادی به ایمنی آن می شود. بعد از طراحی آشپزخانه هم به سراغ اضافه کردن فضا‌های دیگری مانند تخت‌خواب، میز غذا و کمد(وسایل شخصی) می رویم که با قرارگیری آنها و خرید یک منبع آب 200 یا 300 لیتری چند لایه، ون شما آماده سفر خواهد بود. باید اشاره کنیم که این ون ها مولد برق جدا نداشته و برقشان از طریق دینام خودرو تأمین می‌شود.

ون

ون

ون

ون

روش کسب درآمد برای ون لایفرها


نکته جالب توجه درباره این سوژه داغ و جذاب، امکان کسب درآمد بسیار آسان توسط ون لایفرها است. همانطور که می دانید ون لایفر لقبی است که به افرادی با این سبک زندگی داده می شود. این افراد در صورت تمایل میتوانند روزمرگی و اتفاقات جذاب سفرهای خود را طی چندین قسمت تدوین کرده و در کانال یوتیوب و سایر کانال های اجتماعی خود منتشر کنند. به این صورت با یک تیر دو نشان زده میشود و ون لایفرها در مسیر سفر به نقاط مورد علاقه خود می توانند، تنها با تهیه و آپلود ویدئو به شهرت و درآمدی فوق العاده ای دست پیدا کنند.

جالب است بدانید که طبق آمارهای سال های 2020 و 2021 ویدئو های مرتبط با ون لایف و اتفاقاتی از این قبیل جزء پرمخاطب ترین محتواهای منتشرشده در اینترنت بوده اند که توانسته اند توجه چندین میلیون کاربر فضای مجازی را به خود جلب کنند. به طور مثال، چنل یوتیوب Ryan’s World در سال 2020 درآمدی بالغ بر 30 میلیون دلاری را تجربه کرده که شاید در نگاه اول حتی باورکردنی نباشد!

ون

ون

ون

ون

کسب درآمد از ون لایف در ایران


همانطور که گفتیم ون لایف نوعی زندگی توام با تجربه و ساده زیستی است که چند سالی است در ایران طرفدارهای زیادی برای خود پیدا کرده است. شاید گاها انتقادهایی هم به این سبک وارد شده باشد و خیلی‌ها که اطلاعات کافی و کاملی از این سبک زندگی ندارند، در همان ابتدا این روش زندگی را رد ‌کنند. اما به طور کلی می توان گفت در حال حاضر اشتیاق زیادی در کاربران ایرانی برای تعقیب و توجه به روزمرگی ویلاگ های تهیه شده توسط یک ون لایفر ایرانی وجود دارد. شما باید به خوبی توجه داشته باشید که ون لایف به معنای نداشتن خانه، ماشین و حتی تلویزیون یا به معنای خرید نکردن وسایل برای زندگی نیست.

این سبک زندگی اتفاقا به کسب لذت بیشتر از لحظات زندگی تاکید دارد و افراد میتوانند با ورود به آن از روش های جدیدی کسب درآمد کنند که با توجه به شرایط اقتصادی ایران می‌تواند بسیار هم مفید باشد. در این سبک زندگی شما برای خود هدف، اولویت و ارزش‌هایی تعیین کرده و تمام تمرکز و انرژی خود را بر روی آنها می‌گذارید. بنابراین علاوه بر اینکه از بسیاری از هزینه‌های شما کاسته می‌شود در زمان و انرژی خود می‌توانید صرفه جویی کنید. این سبک زندگی می‌تواند زندگی شما را دگرگون کرده و با کمک ساده‌تر کردن زندگی به شما احساس رضایت بیشتری دهد. به ویژه که هم اکنون در ایران خلاء زیادی در این حوزه به چشم میخورد و ون لایفر شاید پازل گمشده کانال های یوتیوب و وبلاگ های روزمره فارسی است.

ون

ون

ون

ون

مزایای کسب درآمد از ون لایف


ون لایف سبکی نو درقرن 21 به منظور سیاحت، تجربه روزمرگی و کسب درآمد از طریق تهیه وبلاگ­ سفر است که برای کاربران ایرانی و افرادی شاغل در ایران، میتواند فرصت جالب توجهی باشد. همین حالا اگر به سراغ صفحه اینستاگرام خود بروید و هشتگ vanlife # را وارد کنید با صفحاتی مملو از تصاویر وسایل نقلیه پارک شده در مکان‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده و بی نهایت عکس شگفت انگیز از ون‌های زیبا و ساکنان پرانرژی و با انگیزه آنها روبه‌رو خواهید شد.

برای این منظور فرد به تنها چیزی که نیاز دارد، یک خودروی مناسب مانند ون و یا حتی پراید صندوق دار است که امکان اضافه کردن بخش هایی مانند اجاق گاز، کمد و تانکر آب به آن وجود داشته باشد. افراد در این روش به ازای هر بازدید از ویدئوهای خود از درآمد دلاری برخوردار خواهند بود که با افزایش تعداد بازدیدکنندگان این مقدار به مرور زمان به مقدار قابل توجهی نیز خواهد رسید. از دیگر مزایای ورود به دنیای ون لایف و ون لایفر بودن، هزینه پایین زندگی و چالش های خاطره انگیز در طول سفر است که به ویژه برای افراد با مشکلات عصبی و استرس، میتواند تجربه مفید و بی ضرری باشد.

ون

ون

ون

ون

نتیجه گیری


ون لایف یک پدیده نوظهور و جذاب از سبک زندگی مینیمال یا ساده و بدون تشریفات است که برای افراد علاقه مند به سفر و کسب تجربیات تازه و لذتبخش میتواند گزینه جالب باشد. از آنجایی که این سوژه هم اکنون به کانون توجه بخش زیادی از کاربران فضای مجازی تبدیل شده و جست و جوی زیادی در مورد آن به ویژه در میان کاربران ایرانی انجام میگیرد، افراد از شانس قابل توجهی برای موفقیت و کسب درآمد از طریق آن برخوردار هستند. از مزایای ون لایفر بودن میتوان به تجربه اتفاقات جالب و منحصربفرد در کنار کسب درامد از فضای مجازی اشاره کرد که امروزه از طریق تهیه وبلاگ سفر و قرار دادن در یوتیوب امکان پذیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو