طرز تهیه کوکی شکلاتی ساده و نرم با فر و بدون فر مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

2

1402/10/21

13:31


کوکی شکلاتی یک از کوکی های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید برای مناسبت های مختلف به راحتی در خانه تهیه کنید. این کوکی را می توانید با شکلات تلخ یا شیرین به دلخواه تهیه کنید و از بافت بی نظیر آن لذت ببرید و در انتها می توانید روی کوکی …

طرز تهیه کوکی شکلاتی ساده و نرم با فر و بدون فر مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی یک از کوکی های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید برای مناسبت های مختلف به راحتی در خانه تهیه کنید. این کوکی را می توانید با شکلات تلخ یا شیرین به دلخواه تهیه کنید و از بافت بی نظیر آن لذت ببرید و در انتها می توانید روی کوکی ها از شکلات چیپسی استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کوکی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکلات ۲۰۰ گرم
کره ۸۰ گرم
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
وانیل به مقدار لازم
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مرحله اول: بن ماری کردن

ابتدا باید شکلات را خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته بریزید و کره را اضافه کنید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و شکلات و کره ذوب شود یا می توانید داخل مایکروفر برای ۱ دقیقه قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه شکسته با همزن برقی یا دستی برای ۴ دقیقه بزنید تا مخلوط تخم مرغ ها کرمی رنگ و حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی

در ادامه باید شکلات و کره را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را از قبل باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر کوکی تهیه شود و بعد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت کوکی شکلاتی

در ادامه باید روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و به اندازه یک گردو از مواد بردارید و گرد کنید و داخل سینی قرار دهید و به دلخواه می توانید روی کوکی شکلات چیپسی قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و یا می توانید داخل تابه دو طرفه نیز قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و حتما واشر دور تابه را جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی شکلاتی

  1. اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان دهید کوکی ها سفت می شوند.
  2. حتما استراحت دهید وگرنه چون خمیر کره دار بعد از پخت سفت می شود و انسجام ندارد.
  3. با این مقدار مواد حدود ۳۳ عدد کوکی متوسط خواهید داشت.
  4. می توانید از ترکیب شکلات شیرین و تلخ استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو