روش‌فوق العاده نگهداری موز در یخچال

روش‌فوق العاده نگهداری موز در یخچال


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/22

21:26


در این مطلب از ساعد نیوز چند راهکار مفید و کاربردی نگهداری موز در یخچال را برای شما گردآوری کرده ایم. در ادامه همراه ما باشید.

موز میوه ای بسیار خوشمزه است که به خاطر پتاسیم فراوان فواید زیادی برای بدن دارد. اما موز در مجاورت هوا به سرعت سیاه می‌شود که این موضوع ظاهر آن را ناخوشایند می‌کند. با این اوصاف، راه‌هایی برای نگهداری طولانی مدت موز وجود دارند که می‌توانید از آنها برای سالم نگه داشتن ظاهر و مزایای سلامتی این میوه مفید استفاده کنید. پس با مقاله دیگری از اسنپ اکسپرس مگ همراه باشید تا راز نگهداری طولانی مدت موز در یخچال و فریزر را به شما توضیح دهیم.

نکات نگهداری موز در یخچال


در این قسمت روش‌های بسیار ساده و کاربردی را برای تازه نگه داشتن موز ارائه خواهیم داد تا با استفاده از آنها از سیاه و لکه‌دار شدن موزها تا مدت زیادی جلوگیری کنید. البته قبل از بیان این روش‌ها هنگام خرید توجه داشته باشید که موزهای عاری از لکه‌های سیاه و قهوه‌ای را انتخاب کنید تا ماندگاری آنها بیشتر باشد.

جداسازی موزها از سایر میوه‌ها


جهت ماندگاری بیشتر موز خریداری شده تا حد امکان سعی کنید که آنها را به صورت جداگانه و به دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. چرا که تولید و خروج ماده‌ای به نام «هورمون اتیلن» در میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شود که فرایند رسیدن موزها تسریع شود.

موز

نگهداری موز در یک فضای خنک با دمای مناسب


برای جلوگیری از سیاه شدن موزهای کال و نرسیده بهتر است آنها را در دمای اتاق قرار دهید. در این شرایط موز گرمای بیشتری را جذب خواهد کرد و فرایند رسیدگن آن در زمان کمتری اتفاق می‌افتد. پس موزها را تا قبل از رسیدن کامل در یخچال قرار ندهید تا رنگ زرد پوست موز به سیاه و لک‌دار تبدیل نشود. اما زمانی که احساس کردید موزها کاملا رسیده است جهت ماندگاری بیشتر آنها را درون یخچال قرار دهید.

تازه نگه داشتن موز در یخچال


بعد از خرید یک دسته موز، قسمت انتهایی و ساقه آنها را با قیچی یا چاقو ببرید و موزها را به صورت دانه دانه از یکدیگر جدا کنید. سپس به آرامی آنها را با آب سرد بشویید و با دستمال پارچه‌ای خشک کنید. موزها را درون یک ظرف پلاستیکی درب‌دار بچینید و یک دستمال نخی تمیز و خشک روی آنها پهن کنید و در طبقه پایین یخچال قرار دهید. این دستمال باعث می‌شود که رطوبت داخل ظرف گرفته شود و موزها دچار تغییر رنگ نشوند.

موز

تازه نگه داشتن موز با پیچیدن در کاغذ روزنامه


یک روش ساده و کاربردی دیگر برای تازه نگه داشتن موز برای مدت طولانی این است که موزها را با استفاده از کاغذ یا روزنامه بپیچید و درون کیسه فریزر قرار دهید. این روش باعث عدم نفوذ اکسیژن به ساقه و پوست موزها شده و درون یخچال برای یک هفته تازه و سالم باقی می‌مانند.

آویزان کردن موز در جای خنک


از دیگر روش‌های کاربردی برای نگهداری موز و جلوگیری از سیاه شدن آن، آویزان کردن موزها از قسمت دسته و ساقه با استفاده از قلاب آویزان است. بعد از آویزان کردن موزها را در طبقات پایین یخچال قرار دهید. این کار از له‌شدگی موزها جلوگیری می‌کند و این میوه در معرض هوای خنک قرار می‌گیرد.

آغشته کردن پوست موز با آبمیوه


میوه‌هایی مانند لیمو شیرین، پرتقال، آناناس، گریپ فروت و لیمو ترش جزو دسته میوه‌های اسیدی هستند که در صورت آغشته کردن پوست و سطح موزها به آب این میوه‌ها دیگر نگران سیاه شدن پوست موز و بافت داخلی آن نخواهید بود.

آیا خوردن موزی که پوستش سیاه شده ضرر دارد


جالب است بدانید حتی زمانی که موزهای شما تغییر رنگ داده و سیاه شدند نیز خاصیت خود را حفظ کرده و همچنان مصرف آن برای سلامتی مفید است. خوردن موز رسیده‌ای که قسمت‌هایی از بافت داخل آن لک‌دار و نرم شده هیچ اشکالی ندارد و تا زمانی که طعم اصلی موز از بین نرفته باشد، می‌توان آن را مصرف کرد.

اما وقتی موز نرم‌شده مدت بیشتری بماند، حالت لهیدگی پیدا می‌کند، دچار تخمیر می‌شود و طعم و مزه آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. خوردن موزی که پوستش سیاه شده است، خطرناک نیست، فقط نباید بوی فساد گرفته باشد و یا به حدی نرسیده باشد که آب افتاده باشد.

موز

راهنمای خرید موز


اگر قصد نگهداری موز را دارید، موزهای خیلی رسیده که کامل زرد رنگ هستند را نخرید چون ماندگاری کمی دارند.

موزهایی برای نگهداری مناسب هستند که قسمت پایین آنها یا کناره هایشان سبز رنگ باشد تا فرصت رسیدن داشته باشند.

موزهایی انتخاب کنید که نقاط یا لکه های قهوه ای نداشته باشند، چون باید حداکثر 2 تا 3 روز دیگر آن را مصرف کنید، در غیر این صورت کیفیت خود را از دست می دهد.

موزهایی که می خرید سوراخ های ریز، له شدگی و شکاف بر روی پوست نداشته باشند.

موز

خواص موز برای بدن چیست


موز در مدیریت دیابت و قندخون به بدن کمک می‌کند، به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار زیاد در زمان سرماخوردگی و آنفلانزا برای بدن بسیار مفید است. موز سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

موز یک میوه کم کالری با فیبر فراوان است که برای کاهش وزن مفید است. این میوه منبع کربوهیدرات‌هاست که با خوردن آن بدنتان انرژی زیادی دریافت می‌کند. پتاسیم موجود در موز فشار خون را تنظیم می‌کند و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد از طرفی پتاسیم برای خشکی چشم هم مفید است. موز در تقویت سیستم عصبی، مبارزه با سرطان و بارداری نیز مفید است.

موز

مضرات خوردن موز چیست


موز نشاسته بالایی دارد که اگر سلامت و بهداشت دهان را رعایت نکنید خوردن موز و رسوب این نشاسته‌ها در بین دندان‌ها موجب جذب باکتری بیشتر و در نهایت ایجاد حفره و خرابی دندان می‌شود. خوردن زیاد موز موجب یبوست و نفخ می‌شود.

موز

نکات مهم درباره موز


به جای کندن پوست موز از ساقه به سمت پایین، سعی کنید آن را از انتهای دیگر جدا کنید. این کار تضمین می‌کند که کم‌تر از رشته‌های فیبری به پوست موز بچسبند

موز رسیده نیز می‌تواند له و برای درست کردن ماسک صورت برای پوست خشک استفاده شود.

می‌توانید کمی عصاره لیمو روی موز بریزید و از قهوه‌ای شدن آن‌ها جلوگیری کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو