کوفته خوشمزه تهرانی این شکلی تهیه میشه | برای تهیه این غذای خوشمزه چه نکاتی باید رعایت کرد؟

2

1402/10/24

09:29


کوفته خوشمزه تهرانی این شکلی تهیه میشه | برای تهیه این غذای خوشمزه چه نکاتی باید رعایت کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت پیشنهاد ویژه همراه باشید.

طرز تهیه کوفته دست به گردن تهرانی

مدت‌زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۶۰-۹۰ دقیقه است.

به گزارش اکالا، مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتر آن را تهیه کنید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه کوفته دست به گردن تهرانی:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

برنج ۱ پیمانه

شوید ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۳ عدد

آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری

محلول زعفران به مقدار دلخواه

پیاز ۱ عدد

روغن به مقدار دلخواه

آب جوش ۲-۳ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی برنج

در اولین مرحله از تهیه این غذا به سراغ آماده‌سازی برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. حال با مقداری آب، نمک و روغن آن را به‌صورت کته نرم بپزید. پس از پخته‌شدن و خنک‌شدن کته می‌توانید آن را کمی بکوبید تا له و منسجم شود.

مرحله دوم | ترکیب همه مواد کوفته

در دومین مرحله برنج له شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌کرده، محلول زعفران، نمک، نعنا و شوید خشک، آرد نخودچی و تخم‌مرغ را به آن بیفزایید و همه مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. مواد کوفته را ۸-۱۰ دقیقه به خوبی ورز دهید تا مواد کاملا منسجم و یک‌دست شود.

مرحله سوم | آماده‌سازی، استراحت و سرخ‌کردن کوفته‌ها

روی مواد را بپوشانید و ۱۵-۲۰ دقیقه آن را در یخچال استراحت دهید. پس از استراحت دادن مواد کوفته از آن به اندازه یک گردو بردارید و در دستتان شکل دهید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و زمان دهید تا روغن به خوبی داغ شود. حال کوفته‌ها را درون روغن سرخ کنید تا کاملاً تغییر رنگ دهند. پس از سرخ‌شدن آن‌ها را از تابه خارج کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

مرحله چهارم | آماده‌سازی پیاز

در مرحله چهارم به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ کوفته‌ها را دارید کمی روغن بریزید و پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. تفت دهید تا پیاز‌ها به خوبی سبک و طلایی شوند.

مرحله پنجم | افزودن رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها

در پنجمین مرحله به سراغ ادویه‌ها روید. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز‌ها زنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال رب گوجه‌فرنگی را به ترکیب فوق اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی نیز به‌خوبی رنگ باز کند و از حالت خامی خارج شود.

مرحله ششم | آماده‌سازی گوجه فرنگی

در مرحله ششم به سراغ گوجه فرنگی‌ها روید. گوجه‌ها را بشویید و به‌صورت نگینی خرد کنید. می‌توانید آن‌ها را در مخلوط‌کن، میکسر یا خردکن نیز به شکل پوره تبدیل کنید. حال گوجه‌های خرد شده یا پوره شده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا آب اضافی گوجه‌فرنگی‌ها نیز گرفته شود.

مرحله هفتم | افزودن آب جوش

در مرحله هفتم مقداری آب جوش به محتوای درون قابلمه بیفزایید و حرارت را زیاد کنید. منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد. حال درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا سس شما کمی غلیظ شود.

مرحله هشتم | پختن کوفته‌ها

در مرحله هشتم کوفته‌های سرخ شده را به سس درون قابلمه اضافه کنید. زمان بدهید تا با حرارت کم ۲۰-۳۰ قیقه کوفته‌ها در سس بپزند و طعم دار شوند.

مرحله نهم | تنظیم چاشنی و سرو غذا

در مرحله نهم زمانی که غلظت غذا مناسب بود با مقداری نمک چاشنی آن را تنظیم کنید. کوفته دست به گردن تهرانی شما آماده سرو است. آن را در کنار انواع نان، کته یا پلو می‌توانید سرو و نوش جان کنید.

۳ نکته طلایی در تهیه کوفته دست به گردن تهرانی

در این مطلب به چند نکته طلایی نیز برای تهیه کوفته دست به گردن تهرانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر شوید تازه در دسترس دارید بهتر است از آن استفاده کنید، شوید تازه عطر بسیار خوبی به کوفته‌های شما می‌دهد.

در صورت تمایل می‌توانید مرحله افزودن گوجه فرنگی را حذف کنید.

اندازه کوفته‌ها یکسان باشد تا در زمان سرخ کردن و پخت یکسان پخته شوند.

این کوفته‌ها بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و به شما توصیه می‌کنیم طبق روش فوق آن‌ها را تهیه و طعم متفاوتشان را امتحان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو