خواص سوره های قرآن در بارداری

منبع: مینویسم

1

1402/10/24

12:42


خواندن سوره های قرآن برای هر چیزی بسیار خواص دارد. یکی از خواص سورهای قرآن در بارداری است که می توانید در ادامه به طور کلی با خواص آن آشنا شوید.

خواص سوره های قرآن در بارداری

بارداری دوران بسیار حساس و مهمی برای خانم ها می باشد زیرا هر رفتار مثبت و یا منفی که داشته باشند بر روی جنین آنها نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. خواندن قرآن یکی از کارهای خوب و مثبتی می باشد که دوران بارداری خانم ها می توانند انجام بدهند تا سبب آرامش خودشان و فرزندشان شود. خواندن سوره های قرآن در دوران بارداری برای مادر و جنین تاثیرات بسیار زیادی را به همراه دارد. در ادامه می خواهیم با خواص سوره های قرآن در دوران بارداری آشنا شویم.

خواص سوره های قرآن در دوران بارداری

خواص سوره های قرآن در بارداری

همانطور که در قسمت بالا گفته شده خواندن سوره های قرآن در دوران بارداری دارای خواص بسیار زیادی است در این مقاله می خواهیم به طور جداگانه با خواص سوره های قرآن در بارداری آشنا شویم و بدانیم خواندن کدام سوره ها در این دوران خاصیت بیشتری دارد.

خواص سوره مریم برای زیباشدن جنین

سوره مریم یکی از سوره های پر خواص و پر فضیلت قرآن است که خواندن آن دوران بارداری خواص بسیار زیادی را به همراه دارد. بهتر است به مدت 40 روز در دوران بارداری سوره مریم را بر روی سیب بخوانید تا جنین شما زیبا و صالح شود. خواندن سوره مریم در بارداری باعث آرامش جنین می شود.

خواص سوره نور در بارداری برای آرام شدن

خواندن سوره نور ردر دوارن بارداری باعث می شود تا فرزند با حیا و عفیف باشد. یکی دیگر از خواص خواندن سوره نور در بارداری این است که سبب می شود تا فرزند بعد از به دنیا آمدن گریه کمتر کند و آرامش درونی داشته باشد.

خواص سوره یاسین برای نورانی شدن جنین

بهتر است در ماه های اول بارداری سوره یاسین را زیاد بخوانید تا جنین شما زیبا شود و چهره ای نورانی داشته باشد. فرقی ندارد فرزند شما دختر است یا پسر خواندن سوره یاسین در دوران بارداری سبب می شود تا جنین شما با حیا شود. سوره یاسین را بر روی انار و یا سیب بخوانید و آن را بخورید.

خواص سوره فجر در بارداری

خواندن سوره فجر در دوران بارداری ثواب بسیاری دارد و سبب می شود تا فرزند سالم و سالمی را صاحب شوید. بهتر است در دوران بارداری هر روز سوره فجر را بخوانید تا صاحب فرزندی نیکو شوید و فرزند شما از هر گونه صفات بد به دور باشد.

خواص سوره دهر برای پاکی جنین

در دوران بارداری در هر پنجشنبه سوره مبارکه دهر را بخوانید تا خداوند فرزندی پاک به شما عطا کند. خواندن سوره دهر در بارداری سبب می شود تا جنین شما هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی زیبا و به دور از هر گونه پلیدی باشد.

خواص سوره کوثر برای آرامش جنین

کوثر به معنای نهری در بهشت است. خواندن سوره کوثر در دوران بارداری سبب می شود تا جنین صفات نیکو و پسندیده ای را در خود داشته باشد و از هر گونه صفات بد به دور باشد. بهتر است هر شب قبل از خواب سوره کوثر را در دوران بارداری بخوانید.

خواص سوره حجرات در بارداری

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر زنی که شیرش کم است از آب نوشته آن (سوره حجرات) بنوشد شیرش زیاد می‌ شود و اگر زن باردار از آن بنوشد فرزند در شکم او حفظ می‌ شود و خود زن از هر امر خوف آور و ترساننده‌ ای به اذن خداوند محفوظ می‌ ماند.

خواص سوره انشقاق در بارداری

خواندن سوره انشقاق در ماه های آخر بارداری سبب می شود تا مادر درد کمتری داشته باشد. بهتر است در ماه آخر بارداری این سوره زیاد خوانده شود. خواندن سوره انشقاق در دوران بارداری باعث می شود تا ترس زایمان در وجود شما کمتر شود و احساس آرامش بیشتری را داشته باشید.

خواص سوره واقعه در بارداری

خواندن سوره واقعه در دوران بارداری ثواب بسیاری دارد و سبب می شود تا زایمان بر شخص باردار آسان شود و فرزند سالم و صالح نصیب آنها شود. سوره واقعه را در ماه های اول بارداری بیشتری بخوانید.

خواص سوره آل عمران در بارداری

در دوران بارداری هر پنجشنبه و جمعه سوره آل عمران را بخوانید. خواندن سوره آل عمران در دوران بارداری باعث می شود تا جنین شما زیبا شود. بعد از خواندن سوره آل عمران 140 مرتبه صلوات به نیت حضرت محمد و خاندانش بفرستید تا خداوند فرزندی نیکو به شما عطا کند.

خواص سوره حشر در بارداری

سوره حشر را در دوران بارداری به مدت 40 روز بخوانید و به هیچ عنوان بین آن فاصله ایجاد نکنید. خواندن سوره حشر در دوران بارداری باعث می شود که جنین از هر گونه گناه و پلیدی دور شود و خداوند همیشه در زندگی یاور او باشد.

خواص سوره ملک در بارداری

اگر در ماه دوم بارداری هستید سوره ملک را هر پنجشنبه بخوانید. بهتر است سوره ملک را بر روی عناب یا انجیری بخوانید سپس آن را میل کنید. سوره ملک باعث سربلندی و حفظ آبروی جنین در زمان بزرگ سالی او خواهد شد.

خواص سوره صافات در بارداری برای استرس

از امام صادق نقل شده است هر کس در دوران بارداری سوره صافات را در شب جمعه بخواند رزق و روزی او در زیاد می شود و فرزند او از هر آسیب و گزندی به دور می ماند. همچنین استرس و اضطراب این دوران برای او تبدیل به آرامش می شود

خواص سوره محمد برای صبر جنین

در روایات آمده است که هر کس سوره محمد را در دوران بارداری بنویسد و همراه خود داشته باشد صبر نوزاد او زیاد می شود و فرزندی عاقل و بافکر می شود. همچنین خواندن سوره محمد در دوران بارداری باعث آرامش مادر نیز خواهد شد.

خواص سوره حمد در بارداری

سوره حمد یکی از سوره های پر خواص قرآن می باشد. در دوران هر روز این سوره را بخوانید. خواندن سوره حمد در دوران بارداری سبب می شود تا فرزندی زیبا و خوش اخلاق به دنیا آورید. همچنین سختی های زایمان را بر شما آسان خواهد کرد.

خواص سوره کهف در بارداری برای حفظ جنین

خواندن سوره کهف در دوران بارداری باعث حفظ سلامت جنین در شکم مادر می شود. برخی از خانم ها بارداری پرخطری دارند و همین موضوع سبب ایجاد استرس در وجود آنها شده است. بهتر است سوره کهف را در ماه های اول بارداری خود زیاد بخوانند.

خواص سوره حجر در بارداری برای تقویت حافظه

در دوران بارداری بر روی 40 عدد انجیر خشک سوره مبارکه حجر را بخوانید سپس روزی چند دانه از آن را میل کنید. سوره حجر سبب تقویت حافظه جنین و مادر می شود. برخی از خانم ها ممکن است بعد از بارداری کم حافظه شوند اگر در دوران بارداری سوره حجر را بخوانند حافظه آنها تقویت خواهد شد.

سوره حاقه در بارداری برای با ایمان شدن فرزند

اگر می خواهید فرزند با ایمانی اشته باشید سوره حاقه را در دوران بارداری زیاد بخوانید. می توانید در نمازهای خود این سوره را قرائت کنید. همچنین خواندن سوره حاقه باعث نورانی شدن سر تا پای آن شخص خواهد شد.

خواص سوره حج در بارداری

خواندن سوره حج در دوران بارداری باعث می شود تا جنین اخلاقی نیک و پسندیده داشته باشد. در دوران بارداری هفته ای یک مرتبه سوره جچ را بخوانید. سوره حج یکی از سوره های پر خواص قرآن می باشد و خواندن آن ثواب بسیاری دارد.

خواص سوره حدید در بارداری برای آرامش

خواندن سوره حدید در دوران بارداری نه تنها سبب آرامش مادر می شود بلکه باعث آرامش جنین نیز خواهد شد. بهتر است سوره حدید را در ماه های اول و دوم بارداری زیاد بخوانید زیرا در این زمان هر چیزی بر روی جنین شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

خواص سوره جن در بارداری

همانور که از محتویات و معنی سوره جن پیداست این سوره برای دور شدن از شر جن می باشد. در دوران بارداری ممکن است که برخی از خانم ها کلافگی های عجیبی را پیدا کنند. بهتر است هر زمان که احساس بهم ریختگی و کلافگی پیدا کردند سوره مبارکه جن را بخوانند تا هم خود و هم جنین از شر جن به دور باشند.

خواص سوره قلم در بارداری برای سلامتی جنین

اگر زایمان پر خطری دارید و باید دوران سختی را پشت سر بگذارید سوره قلم را هر روز بر روی خرما بخوانید و آن را میل کنید. بهتر است در ماه ها اولیه بارداری خود این سوره را زیاد بخوانید تا هم خود و هم جنین در سلامتی این دوران را پشت سر بگذارید.

خواص سوره های قرآن در بارداری

خواص سوره شمس برای زیبایی جنین

خوادن سوره شمس در بارداری باعث نورانی شدن و زیبایی چهره جنین شما خواهد شد. خواندن هر سوره ای از قرآن تاثیر مثبت و شگفت انگیزی بر سلامت و روحیه فرزند شما خواهد داشت. بهتر است در ماه های سوم و چهارم سوره شمس را زیاد بخوانید.

خواص سوره انعام در بارداری

از ماه هفتم بارداری به بعد سوره انعام را بعد از نماز صبح بر روی 40 دانه بادام بخوانید سپس بادام ها را هر روز بخورید. سوره انعام 150 آیه است به همین دلیل برای خانم باردار شاید مشکل باشد که هر روز این سوره را بخواند. به همین دلیل یک مرتبه بر روی 40 عدد بادام بخوانید زیرا برای زیبایی و خوش اخلاق شدن فرزند مفید می باشد.

خواص سوره فتح در بارداری برای ترس

دوران بارداری برای بسیاری از خانم ها دوران پر استرسی می باشد و ترس خاصی را از زایمان دارند. خواندن سوره فتح در دوران بارداری باعث دور شدن ترس از وجود شما می شود و آرامش شما را افزایش می دهد.

خواص سوره بقره در بارداری برای هوش جنین

سوره بقره بزرگ ترین سوره قرآن است که بر پیامبر نازل شد. خواندن این سوره در دوران بارداری خواص بسیار زیادی دارد. آیت الکرسی یکی از آیه های معروف سوره بقره است که برای زیاد شدن هوش و استعداد جنین در دوران بارداری بسیار مفید و موثر می باشد.

خواندن سوره بلد برای درامان ماندن نوزاد

خواندن سوره بلد در دوران بارداری باعث می شود جنین تا زمانی که در شکم مادر است از هر اتفاق بدی در امان باشد همچنین بعد از به دنیا آمدن نیز زیر سایه خداوند از هر اتفاق ناگواری در امان خواهد ماند.

خواص سوره توحید در بارداری

خواندن سوره توحید در دوران بارداری مخصوصا در ماه دوم که چهره جنین و اعضای صورت آن کم کم شروع به شکل گرفتن می کند تاثیر زیادی دارد و باعث زیبا شدن و نورانی شدن چهره جنین در دوران بارداری می شود. سوره توحید سوره ای کوتاه است به همین دلیل شما می توانید در طی روز این سوره را زیادی بخوانید.

خواص سوره یوسف بر زیبایی جنین

از جمله سوره هایی که باعث زیبایی جنین میشود، سوره یوسف می باشد. طبق عقاید علمای اسلام اگر سوره یوسف را بر سیب یا به بخوانید و آن را میل کنید، صاحب نوزادی زیبا خواهید شد. همچنین خواندن سوره یوسف توسط پدر بر شکم مادر در هنگام بارداری، تأثیرات مثبتی بر زیبایی نوزاد خواهد داشت.

خواص سوره قدر در بارداری

اگر در دوران بارداری هستید در روزهای شنبه سوره قدر را 10 مرتبه بخوانید و بر روی شکم خود فوت کنید. سوره قدر صبر و شکیبایی مادر و جنین را زیاد می کند و باعث سر به راهی نوزاد خواهد شد.

خواص سوره لقمان در بارداری برای کاهش درد

خواندن سوره لقمان در دوران بارداری سبب کاهش درد و آسان شدن زایمان می شود. اگر دوران زایمان شما همراه با درد و فشار زیادی همراه است بهتر است روزی یک مرتبه سوره مبارکه لقمان را بخوانید.

خواص سوره فرقان در بارداری

خواندن سوره فرقان در دوران بارداری باعث سالم ماندن جنین می شود. اگر می خواهید فرزندی سالم و قوی به دنیا آورید سوره فرقان را در دوران بارداری خود زیاد بخوانید.

خواص سوره هود در بارداری

هر کس سوره هود را دوران بارداری بخواند از خطرات و آسیب های زیادی جنین خود را حفظ خواهد کرد و این تاثیرات بعد از متولد شدن او نیز بر روی نوزاد باقی خواهد ماند. سوره هود را در هفته ها اول بارداری بیشتر بخوانید تا تاثیر و خواص آن نیز بیشتر باشد.

خواص سوره تین در بارداری بر چهره جنین

اگر می خواهید جنین شما زیبا شود مقداری انجیر را بردارید و به مدت 40 روز سوره تین را بر روی آنها بخوانید سپس انجیرها را بخورید. بهتر است هر شب قبل از خواب این کار را انجام بدهید. سوره تین همراه با خوردن انجیر تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره جنین شما خواهد داشت.

خواص سوره ناس در بارداری

خواندن سوره ناس در ماه هفتم بارداری خواص بسیاری دارد. در ماه هفتم جنین به طور کلی قسمت های زیادی از بدنش شکل گرفته است و همه چیز را نیز در شکم مادر متوجه می شود. در این زمان سوره ناس را در طی روز زیاد تلاوت کنید و با صدای بلند نیز بخوانید تا جنین آن را متوجه شود. سوره ناس برآرامش جنین بسیار تاثیر گذار است.

خواص سوره نبا در بارداری برای نیرو و توان

سوره نبا را بر روی چیزی بنوسید و بر بازو دست حامله ببنید این کار سبب افزایش نیرو و توان زن باردار خواهد شد. بسیاری از خانم ها از نیروی بدنی ضعیفی برخوردار هستند به همین دلیل همراه داشتن سوره نبا در بارداری برای این گروه از خانم ها بسیار خاصیت دارد.

گوناگون سوره قران خواص سوره های قرآن در بارداری خواص سوره مریم برای زیباشدن جنین خواص سوره نور در بارداری برای آرام شدن خواص سوره یاسین برای نورانی شدن جنین خواص سوره فجر در بارداری خواص سوره دهر برای پاکی جنین خواص سوره کوثر برای آرامش جنین خواص سوره حجرات در بارداری خواص سوره انشقاق در بارداری خواص سوره واقعه در بارداری خواص سوره آل عمران در بارداری خواص سوره حشر در بارداری خواص سوره ملک در بارداری خواص سوره صافات در بارداری برای استرس خواص سوره محمد برای صبر جنین خواص سوره حمد در بارداری خواص سوره کهف در بارداری برای حفظ جنین خواص سوره حجر در بارداری برای تقویت حافظه سوره حاقه در بارداری برای با ایمان شدن فرزند خواص سوره حج در بارداری خواص سوره حدید در بارداری برای آرامش خواص سوره جن در بارداری خواص سوره قلم در بارداری برای سلامتی جنین خواص سوره شمس برای زیبایی جنین خواص سوره انعام در بارداری خواص سوره فتح در بارداری برای ترس خواص سوره بقره در بارداری برای هوش جنین خواندن سوره بلد برای درامان ماندن نوزاد خواص سوره توحید در بارداری خواص سوره یوسف بر زیبایی جنین خواص سوره قدر در بارداری خواص سوره لقمان در بارداری برای کاهش درد خواص سوره فرقان در بارداری خواص سوره هود در بارداری خواص سوره تین در بارداری بر چهره جنین خواص سوره ناس در بارداری خواص سوره نبا در بارداری برای نیرو و توان سوره مریم سوره نور سوره یاسین سوره فجر سوره کوثر سوره حجرات سوره انشقاق سوره واقعه سوره آل عمران سوره حشر سوره ملک سوره صافات سوره محمد سوره حمد سوره کهف سوره مبارکه حجر سوره حاقه سوره حج سوره حدید سوره جن سوره قلم سوره شمس سوره انعام سوره فتح سوره بقره سوره بلد سوره توحید سوره یوسف سوره قدر سوره لقمان سوره فرقان سوره هود سوره تین سوره ناس سوره نبا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو