دعای ورود به قبرستان، بهترین ذکر و دعا برای آرامش خودمان و درگذشتگان

منبع: مینویسم

3

1402/5/23

08:58


بهترین دعا و سوره ای که هنگام ورود به قبرستان باید بخوانید که هم سبب آرامش و آمرزش درگذشتگان شود و سبب آرامش خودتان شود را در این مقاله بخوانید.

دعای ورود به قبرستان، بهترین ذکر و دعا برای آرامش خودمان و درگذشتگان

در روایات از معصومین (ع) نقل شده است که حتما هنگام ورود به قبرستان ذکر بگویید و دعا بخوانید زیرا درگذشتگان متوجه حضور شما خواهند شد و با ذکرهای شما روحشان آرامش پیدا خواهد کرد. در ادامه می خوانید که چه دعایی برای ورود به قبرستان باید خوانده شود و بهترین ذکر و دعا برای آرامش خودمان و درگذشتگان چه دعایی است.

هنگام ورود به قبرستان چه دعایی بخوانیم

حضرت محمد (ص) فرموده است هر کس که وارد قبرستان می شود این ذکر را بگوید خداوند علاوه بر اینکه گناهان آن شخص و درگذشتگانش را می آمرزد، گناهان کل رفتگان آن قبرستان را نیز آمرزش خواهد کرد.

الهَ الاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمَُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ وَ هُوَ عَلی کُلَّ شَْیءٍ قَدیر

این دعا از حضرت علی (ع) نقل شده است و ایشان فرموده است هرکس به محض ورد به قبرستان این دعا را بخواند ثواب عبادت 50 سال به او داده می شود همچنین سبب آمرزش گناهان خودش و پدر و مادرش خواهد شد.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَلِیٌّ وَلِیٌّ الله

بهترین دعا ورود به قبرستان برای آرامش خودمان و درگذشتگان

به محض ورود به قبرستان به فکر آرامش درگذشتگان خود می افتیم و این سوال برایمان پیش می آید که آیا حال آنها در جهان آخرت خوب است و گناهشان آمرزیده شده است؟ در این شرایط تنها کاری که می توانیم انجام بدهیم دعا کردن است. بهترین دعا ورود به قبرستان برای آرامش خودمان و درگذشتگان یک دعایی است که از امام صادق (ع) نقل شده است:

الَّلهُمَّ جافِ الاَْرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صاعِدْ اِلَیْکَ اَرْواحَهُمْ وَ لَقَّهِمْ مِنْکَ رِضْواناً وَ سکِنْ اِلَیهِمْ مِنْ رَحْمَتِکَ ما تَصِلُ بِهِ وَ حْدَتُهُمْ وَ تُوْنِسُ بِهِ وَحْشَتَهُمْ اِنَّکَ عَلی کُلَّ شَیءٍ قَدیر.

چه سوره ای را برای آرامش درگذشتگان هنگام ورود به قبرستان بخوانیم؟

از پیامبر (ص) روایت شده است زمانی که وارد قبرستان می شوید و یا بالا سر قبر مرده ای می ایستید سوره اناانزلنا را بخوانید. این سوره سبب آرامش شخص مرده می شود و عذاب آخرت را بر او آسان می کند.

خواندن سوره حمد و سوره توحید برای درگذشتگان معادل یکبار ختم قرآن برای آنان است. همچنین این دو سوره به قدری ثواب و فضیلت دارند که خداوند گناهان شخص خواننده و رفتگان آن را می بخشد.

سوره های دیگری که می توانید هنگام ورود به قبرستان برای آرامش خودتان و درگذشتگان بخوانید:

سوره یاسین

سوره احزاب

سوره فلق

آیت الکرسی

سوره ملک

سوره جمعه

سوره فلق

سوره ناس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو