دعای هر روز ماه رجب بعد از نماز (متن عربی با معنی و خواص)

منبع: مینویسم

1

1402/10/26

12:10


ماه رجب ماهی است که دارای اعمال و دعاهای بسیار زیادی می باشد مخصوصا اعمال روز اول ماه رجب از اهمیت و ثواب بسیار بالایی برخوردار است. اما یکی از دعاهای ماه رجب را می توان در هر روز این ماه خواند و از ثواب آن بهره مند شد.

دعای هر روز ماه رجب بعد از نماز (متن عربی با معنی و خواص)

ماه رجب ماه خداست. در این ماه دعا خواندن بسیار ثواب دارد. به همین دلیل پیامبر سفارش کرده است که هیچ وقت دعا کردن در این ماه را فراموش نکنید و دست کم نگیرید. دعای هر روز ماه رجب بعد از نماز را به همراه متن عربی و معنی آن، همچنین خواص آن در ادامه بخوانید.

متن دعای هر روز ماه رجب بعد از نماز با معنی آن

دعای یا من ارجوه لکل خیر یکی از دعاهای معروف ماه رجب می باشد که می توان در این ماه پرخیر و برکت هر روز خوانده می شود. سید ابن طاووس از شخصی به نام محمدبن ذکران روایت کرده است. او فرموده است روزی به دیدار امام صادق رفتم و گفتم می خواهم دعایی بخوانم تا برایم سودمند باشد. او این دعا را خواند و گفت در ماه رجب هر شب این دعا را بخوان.

معنی دعای هر روز ماه رجب

خواص دعای ماه رجب

خواص دعای هر روز ماه رجب بعد از نماز

اهمیت و برکت ماه رجب به قدری زیاد است که حتی پیامبر نیز این ماه را شهراالله الاصم نامیده است. یعنی هیچ ماهی به حرمت و بزرگی به آن نمی رسد. حضرت محمد فرمودند رجب ماه خدا شعبان ماه من و رمضان ماه امت من می باشد.

در روایات آمده است که اگر هر کس دعای ماه رجب را هر روز بعد از نماز بخواند راه بهشت برایش باز خواهد شد و هر حاجت و خواسته ای که داشته باشد به زودی برآورده می شود.

اگر بعد از هر نماز دعای ماه رجب را برای نیت خاصی بخوانید. مثلا برای شفای بیمار، حل شدن مشکلات، زیاد شدن برکت در زندگی دعایتان مستجاب می شود و با خواست خداوند در این ماه به خواسته خود خواهید رسید.

اعمال مهم ماه رجب

بر اساس سفارشاتی که شده برای ماه رجب شده است انجام دادن برخی از اعمال آن بسیار ثواب دارد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از جمله اعمال مهم ماه رجب:

  • غسل کردن در ماه رجب از ثواب بسیار بالایی برخوردار است.
  • روزه گرفتن حتی فقط برای یک روز در ماه رجب سبب دور شدن آتش جهنم از انسان می شود.
  • خواندن دعای هر روز ماه رجب که در بالا نوشته شده بود برای برآورده شدن حاجات و شفای بیماران
  • خواندن زیارت امام حسین در روز اول ماه رجب بسیار پر فضیلت می باشد.
  • خواندن نماز مخصوص ماه رجب که به این صورت خوانده می شود:

هر شب در ماه رجب این نماز دو رکعتی خوانده می شود و در هر رکعت بعد از سوره حمد باید سه مرتبه سوره کافرون و یک مرتبه سوره توحید را بخوانید. بعد از تمام شدن دو رکعت سلام نماز را بگویید، سپس دست ها را بلند کرده و بگویید لا اله الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر و الیه المصیر و لا حول و لا قوة الا باالله العلی العظیم صل علی محمد النبی الامی و آله و بعد دست را به روی صورت بکشید.

خواندن دعای هر روز ماه رجب را می توانید بعد از خواندن نماز ماه رجب و یا نمازهای یومیه خود بخوانید تا ثواب بسیار آن بهره مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو