نماز حاجت امام رضا، طریقه خواندن

منبع: مینویسم

1

1402/11/13

15:32


برای آشنایی با نماز حاجت امام رضا و طریقه خواندن آن این مقاله را با دقت بخوانید تا با خواص امام رضا (ع) نیز آشنا شوید.

نماز حاجت امام رضا، طریقه خواندن

همه ما وقتی دچار مشکل و گرفتاری هایی می شویم به ائمه متوسل می شویم و از آنها کمک و یاری می خواهیم. یکی از نمازهایی که برای برآورده دن انواع حاجات موثر می باشد نماز امام رضا است که در ادامه می خواهیم طریقه خواندن نماز حاجت امام رضا را بخوانیم.

نماز حاجت امام رضا چیست

نماز حاجت امام رضا برای برآورده شدن حاجت های بسیاری خوانده می شود و دارای خواص بسیاری نیز است. نماز حاجت امام رضا به صورت های مختلفی خوانده می شود اما در برخی از روایات آمده است خود امام رضا این نماز را به شکل خاص خود می خواندند که می خواهیم در ادامه طریقه خواندن نماز حاجت امام رضا را به طور کامل بررسی کنیم.

طریقه خواندن نماز حاجت امام رضا

برای خواندن نماز امام رضا در رکعت اول بعد از خواندن حمد و آیه الکرسی، در رکعت دوم بعد از حمد سوره قدر را بخوانید. بعد از نماز قرآن را بر سر بگیرید و بگویید:

«أَللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ إِلی خَلْقِکَ، وَ بِحَقِّ کُلِّ ایَةٍ فیهِ، وَ بِحَقِّ کُلِّ مَنْ‏ مَدَحْتَهُ فیهِ عَلَیْکَ، وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِ، وَ لا نَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفَ بِحَقِّکَ مِنْکَ»

سپس ده ‏مرتبه ذکر: «یا سَیِّدی یا اَللَّهُ»، ده مرتبه: بِحَقِّ مُحَمَّدٍ، ده مرتبه: بِحَقِّ عَلِیٍّ، ده ‏مرتبه: بِحَقِّ فاطِمَةَ، ده مرتبه: بِحَقِّ الْحَسَنِ، ده مرتبه: بِحَقِّ الْحُسَیْنِ، ده‏ مرتبه: بِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، ده مرتبه: بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، ده مرتبه:بِحَقِّ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، ده مرتبه: بِحَقِّ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ، ده مرتبه: بِحَقِّ عَلِیّ ‏بْنِ مُوسی، ده مرتبه: بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، ده مرتبه: بِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، ده مرتبه: بِحَقِّ حَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ، ده مرتبه: بِحَقِّ الْحُجَّةِ.

در روش دیگر خواندن نماز حاجت امام رضا آمده است:

ابتدا غسل کنید و خوشبو و تمیز باشید سپس:

در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه سوره توحید را بخوانید.

و در هر رکعت قبل از رکوع، در رکوع و بعد از رکوع و همچنین در سجده اول، پس از سجده اول، در سجده دوم و پس از آن 15 مرتبه سوره توحید را بخوان (مجموعا 210 مرتبه در دو رکعت).

وقتی که نمازتان تمام شد به سجده بروید و بگویید:

« أَللَّهُمَّ إِنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ مِنْ لَدُنْ عَرْشِکَ إِلی قَرارِ أَرْضِکَ فَهُوَ باطِلٌ سِواکَ، فَإِنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ الْحَقُّ الْمُبینُ، إِقْضِ لی حاجَةً کَذا وَکَذا، اَلسَّاعَةَ السَّاعَةَ.

روش سوم خواندن نماز حاجت امام رضا (ع):

دو رکعت نماز بخوانید و در هر رکعت بعد از خواندن سوره حمد 15 مرتبه سوره توحید را بخوانید.

در هر رکعت قبل از رکوع، در رکوع و بعد از رکوع و همچنین در سجده اول، پس از سجده اول، در سجده دوم و پس از آن 15 مرتبه سوره توحید را بخوانید.

وقتی که سلام نماز را خواندید 15 مرتبه سوره توحید را بخوانید.

سپس به سجده برود و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند بعد طرف راست صورت را بر زمین بگذارد و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند و در نهایت طرف چپ صورت را بگذارد و 15 مرتبه سوره توحید را بخواند.

دوباره به سجده بروید و در حال گریه این دعا را بگویید:

« یا جَوادُ یا ماجِدُ، یا واحِدُ یا أَحَدُ یا صَمَدُ، یا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ‏ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ، یا مَنْ هُوَ هکذا وَ لا هکَذا غَیْرُهُ، أَشْهَدُ أَنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ مِنْ لَدُنْ عَرْشِکَ إِلی قَرارِ أَرْضِکَ باطِلٌ إِلّا وَجْهَکَ جَلَّ جَلالُکَ، یا مُعِزَّ کُلِّ ذَلیلٍ، وَ یا مُذِلَّ کُلِّ عَزیزٍ، تَعْلَمُ کُرْبَتی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ فَرِّجْ عَنّی.»

بعد از آن طرف راست صورت را بر زمین بگذارید و 3 مرتبه دعای بالا را بخواند و بعد طرف چپ صورت را بر زمین بگذارد و 3 مرتبه دعای بالا را بخوانید.

خواص نماز حاجت امام رضا

نماز حاجت امام رضا دارای خواص بسیاری می باشد از جمله این خواص شامل:

  • برای بازشدن بخت دختران و پسران برای ازدواج
  • شفای بیماران
  • رفع مشکلات و گرفتاری ها
  • رفع غم و اندوه و ناراحتی ها
  • برآورده شدن حاجات

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو