بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش و فرزندان +عکس و حواشی

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش و فرزندان +عکس و حواشی


منبع: شبونه

1

1402/10/25

00:03


علی پروین کیست و اهل کجاست علی پروین فوتبالیست بازنشسته متولد ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران است او 21 سال بازیکن پرسپولیس بود و به هیچ تیمی دیگر نرفت 341 بازی برای پرسپولیس انجام داده و 95 گل به ثمر رسانده است او 76 بازی ملی داشته و 13 گل زده است. علی پروین مدرک …

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش و فرزندان +عکس و حواشی

علی پروین کیست و اهل کجاست

علی پروین فوتبالیست بازنشسته متولد ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران است او 21 سال بازیکن پرسپولیس بود و به هیچ تیمی دیگر نرفت 341 بازی برای پرسپولیس انجام داده و 95 گل به ثمر رسانده است او 76 بازی ملی داشته و 13 گل زده است.

علی پروین مدرک تحصیلی ندارد و فقط تا دوران ابتدایی درس خوانده است و همه زندگی اش صرف فوتبال شد.

بیوگرافی علی پروین و همسرش

علی پروین فوتبالیست و مربی فوتبال مشهور به سلطان در ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمده و ادامه تحصیل نداده و بعد از ترک تحصیل به فوتبال روی آورده است.

او دارای سه فرزند به نام های لادن و لیدا و محمد میباشد. محمد پروین از فوتبالیست های سابق تیم پرسپولیس بوده که خیلی زود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. لادن پروین بازیگر میباشد و در فیلم های متروپل و دربست آزادی به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش +عکس پسر و دخترانش و فرزندان

وی بازیکن و کاپیتان و مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران است. او با سابقه ترین فوتبالیستی است که در زمان بازیکنی خود ۱۸ سال در باشگاه پرسپولیس بازی کرده و بعد از خداحافظی نیز ۱۷ سال سرمربیگری این تیم بوده است.
هنوز هم یکی از مدیران و حامیان پرو پا قرص تیم محبوبش است و همیشه در باخت ها و بردها حامی و پشتیبان پرسپولیس بوده است.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش + عکسهای خانوادگی و حواشی

عکس علی پروین و همسرش

پستی که سلطان در آن توپ می زد هافبک هجومی و مهاجم بوده است.

پروین از جمله فوتبالیست ها و مربیان فوتبال و ورزشکاران پر افتخار ایرانی است که با بدست آوردن ۱۵ جام قهرمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس یکی افتخارات جامعه فوتبال است.

عکس علی پروین

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش + عکسهای خانوادگی و حواشی

سوابق و سال شروع فوتبال

پروین اولین تیمی که در آن عضو شد تیم محله عارف بود که قهرمان محلات جنوب تهران شد.
علی پروین سپس به باشگاه کیان و تیم البرز در سال ۱۳۳۴ پیوست و با فوتبالیست هایی چون پرویز قلیچ خانی، گودرز حبیبی و عزت جانملکی همبازی شد.

عکس علی پروین و مجتبی محرمی

عکس علی پروین و مجتبی محرمی

بعد از دو سال به پاس رفت و سپس به دلیل بازی هجومی و تکنیکی به تیم ملی فوتبال جوانان ایران دعوت شد و در اوج جوانی چندین گل ملی را روانه دروازه حریفان کرد.

سلطان فوتبال ایران در سال ۱۳۴۶ به تیم پیکان رفت و با این تیم به مقام قهرمانی رسید.

علی پروین در سال ۱۳۴۹ به پرسپولیس پیوست و تا ۳۶ سالگی نیز در باشگاه توپ زد.

زندگی خصوصی درمحلات تهران

علی پروین بازیکن با سابقه پرسپولیس در ۲۹ شهریور ۱۳۲۵ در محله بازار در کوچه غریبان تهران که یکی از قدیمی ترین محلات پایتخت است در یک خانواده پر جمعیت ده نفره پا به عرصه وجود گذاشت.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش + عکسهای خانوادگی و حواشی

زمانی که علی پروین کودک بود، خانواده به محله دولاب و یا خیابان عارف کوچ کردند و این سرآغاز فعالیت حرفه ای برای ساطان بود تا در زمین های خاکی محله دولاب فوتبال بازی کند.

فوتبالیست پیشکسوت به دلیل علاقه به فوتبال تحصیل را کنار گذاشت و از ۱۲ سالگی فوتبال را از زمین های خاکی عارف و محلات شیوا و غیاثی شروع کرد.

عکس علی پروین و آرش ظلی پور و ملک مطیعی

عکس علی پروین و آرش ظلی پور و ملک مطیعی

وی زمانی که ۲۴ سال داشت در سال ۱۳۴۹ به تیم ملی توسط محمد بیاتی ، سرمربی وقت تیم ملی دعوت شد و در ۲۸ سالگی بازوبند کاپیتانی را در تیم ملی به بازویش بست.

وی چندین گل برای پرسپولیس و تیم ملی به ثمر رسانده و سابقه حضور در المپیک و جام جهانی را دارد.
ایشان بعد از انقلاب از تیم ملی کناره گرفته و دوباره در سال ۱۳۵۸ به تیم ملی بازگشت.

علی پروین عنوان آقای گل تهران را در سال ۱۳۶۱ در کارنامه خود دارد و تا سن ۳۶ سالگی، ۱۴ گل را به ثمر رسانده بود.بیوگرافی علی پروین

مربیگری تیم ملی و خداحافظی از فوتبال

پروین در سال ۱۳۶۸ به عنوان سربیگری در تیم ملی منصوب شده و فعالیت خود را آغاز کرد. فوتبالیست با سابقه ایران به عنوان سرمربی تیم ملی افتخار قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا را در سال ۱۹۹۰ در کارنامه خود دارد.

وی بعدها به دلیل نگرفتن نتایج خوب تیم ملی و باخت از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد.

علی پروین بعد از برکناری از تیم ملی ، راضی به هدایت پرسپولیس نیز نشد و در تیم پرسپولیس هم مربیگری نکرد و مدتی بجای او محمد پنجعلی به همراه ناصر محمدخانی هدایت تیم را بر عهده گرفتند. البته وی در سال ۱۳۷۷ دوباره به پرسپولیس بازگشت و دوباره برکنار شد.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسر و دخترانش + عکسهای خانوادگی و حواشی

عکس علی پروین و دخترانش

مدیر فنی و هیئت مدیره پرسپولیس

پروین در سال ۸۳ به عنوان مدیرفنی پرسپولیس و سال ۹۰ به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و در سال ۱۳۹۲ به عنوان مدیر عامل سرخ پوشان فعالیت کرده است و سالها عضو اصلی هیئت مدیره پرسپولیس بود.

ازدواج و همسر و فرزندان

علی پروین در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرده و دارای سه فرزند دو دختر به نام های لادن (بازیگر) و لیدا و یک پسر به نام محمد می باشد.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش + عکسهای خانوادگی و حواشی


بیوگرافی محمد پروین پسر سلطان

محمد پروین در سال ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمده و مدتی نیز به عنوان فوتبالیست فعالیت کرد.

وی با آناهیتا درگاهی بازیگر و نقاش و همسر فعلی اشکان خطیبی ازدواج کرد ، اما زیاد از جنجال و کشمکش های زیاد همراه با حواشی از او جدا شد.

علی پروین و پسرش محمد پروین

ماجرای دستگیری و تجارت

ایشان در چند سال اخیر دچار حواشی زیادی شده و مدتی درگیر حواشی تجارت پسرش در کار برنج بوده و همچنین بدهی و عقب افتادن چک و نیز مصادره ویلا دستگیر و آزاد شده است.

کسب و کار و شغل

علی پروین دارای وضعیت مالی خوبی است و علاوه بر نمایشگاه اتومبیل ، فروشگاه پوشاک دارد و در کار خرید و فروش زمین نیز می باشد.

در این رابطه بخوانید : بیوگراف چهره های ورزشی و بیوگرافی فوتبالیست ها

عکس های علی پروین و علی کریمی و عابدزاده قدیمی

چه کار می‌کردید که قهرمانی‌تان مستمر بود و از قهرمانی اشباع نمی‌شدید؟ 

سال ٦٦ که ما پنج سال پشت‌ سر هم قهرمان شدیم، پولی در کار نبود. ما با صد هزار تومان پرسپولیس را قهرمان می‌کردیم. الان شرایط فرق می‌کند. الان پول اصل شده. پرسپولیس اگر منو نخواد می‌رم سپاهان، اون هم نخواد میرم یه جای دیگه. الان چون پول تو کار اومده و اسم حرفه‌ای روش گذاشتن دیگه شما هیچ کاری نمی‌تونین بکنین. اروپا رو نگاه کنید یه دفعه یه بازیکنشون ٣٠٠ ‌میلیارد پول می‌گیره. کسی هم نمی‌تونه حرف بزنه چون فوتبال حرفه‌ایه. حتی والیبال هم داره اینجوری میشه. تو والیبال هم اون خوباشون قرارداد یک‌میلیارد‌و نیمی می‌بندن.

بیوگرافی علی پروین (سلطان) و همسرش +عکس پسر و دخترانش و فرزندان

علی پروین اگر الان بازی می‌کرد، قرارداد چند‌میلیاردی می‌بست؟ 

همون ماهی‌ هزار‌تومنی که اون موقع از پرسپولیس می‌گرفتم بسمونه. هر مقطعی شرایط خودشو داره. زمان ما اونجوری بود. الان ولی فوتبالیست‌ها چلچلی‌شونه. هر کدومشون عاقل باشند پنج، شش سال می‌تونن پول در بیارن. یکی مثل مهدی طارمی اگه عاقل باشه ١٠ سال می‌تونه از پاهاش پول دربیاره. به شرطی که سالم زندگی کنه.

همچنین ببینید:

بیوگرافی یحیی گل محمدی و همسرش لیلا حق نظری و فرزندان

تیم برانکو بهتر است یا تیم دهه ٦٠ علی پروین؟ با هم بازی کنید کدام برنده می‌شود؟ 

این تیم داره میرسه به ما. ولی وقتی میخوان گل بزنن تن مردمو می‌لرزونن. میخوان یه گل بزنن هی کشش میدن.

‌آیا علی پروین با این همه افتخار خودش را بهترین فوتبالیست تاریخ ایران می‌داند؟ 

خدا بیامرزه همایون بهزادی رو. من اون موقع که به تیم پیکان رفتم بچه بودم. ته مینی‌بوس می‌نشستم. کوچولو بودم دیگه باید می‌رفتم ته می‌نشستم. کلانی، بهزادی و محراب بزرگای تیم بودند. کمی که گذشت با همایون خیلی قاطی شدم. دوستش داشتم. آن موقع که نمایشگاه سورتمه رو تو هفت تیر داشتیم. طبقه بالایش دفتر باشگاه بود. نشستیم با همایون بهزادی سر بهترین بازیکن ایران بحث کردیم. همایون بهزادی می‌گفت: «تو نفر اولی». من می‌گفتم: «نفر اول پرویز قلیچ‌خانیه، نفر دوم خودتی، من نفر سومم. نه که بخوام تعارف کنما. همایون بهزادی به نظر من بهترین فوروارد ایران تو اون زمان بود. هم سرزن بود هم دوپا.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو